abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2026 @ 10:59:52 #51
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_221411127
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 10:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als de een modaal verdient en de ander half modaal wel.
Als de een anderhalf keer modaal verdient en de ander niet werkt is het niet eens ¤ 4.000 netto.
Hij zei "verzamelinkomen", dus ging uit van 2 verdieners ;)
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_221411130
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 10:56 schreef Ronald het volgende:
Beetje raar dat specifiek de energierekening wordt genoemd, want in feite komt men tekort voor de maandelijkse lasten. Daar is energie een kleiner onderdeel van normaal gesproken.
Precies. Zorgkosten idem. Het levensonderhoud word een steeds groter probleem voor bepaalde gezinnen. En voor alleestaanden is die kans nog groter.
pi_221411241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 10:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ga het maar aan de Groningers vertellen dan.
Tja, economische activiteit brengt nu eenmaal ook overlast met zich mee. Denk jij dat we hier in Rotterdam nooit vreemde luchtjes uit de Botlek ruiken of dat omwonenden van Schiphol geen last hebben van vliegtuigen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221411263
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Tja, economische activiteit brengt nu eenmaal ook overlast met zich mee. Denk jij dat we hier in Rotterdam nooit vreemde luchtjes uit de Botlek ruiken of dat omwonenden van Schiphol geen last hebben van vliegtuigen?
Zoek maar eens op de fotos van de "aarbeving" zijn allemaal van die ouwe koestallen die ze hebben omgebouwd tot huizen, geen wonder dat je dan scheuren in je muren krijgt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221411291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 10:04 schreef Leandra het volgende:
Punt is vooral dat veel mensen met een laag inkomen in een doorwaaiwoning van een "sociale" verhuurder wonen, en dat een van de grootste redenen is dat ze een hoge energierekening hebben.

De sociale verhuurders zijn intens langzaam met het renoveren van hun woningvoorraad.
Die doorwaaiwoningen staan er in veel gevallen al 50+ jaar en dat is 45 jaar geen probleem geweest voor de energierekening.

Het werd was een probleem toen we hier met klimaatwaanzin begonnen.

Het is onbetaalbaar omdat het duur is gemaakt. Door beleid.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221411299
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 04:17 schreef EvilSkittle het volgende:

[..]
[..]
Te laag inkomen dus, niet per se bizar hoog verbruik.
Dan moet je zorgen dat er meer binnenkomt, een bijstandsmoeder zit tegenwoordig al op de 3k tegenwoordig.

En anders de tering naar de nering zetten en beter met je geld om gaan. Als er 2000 euro binnenkomt en je huurt sociaal dan blijft er 1100 euro over, daar zou je mee moeten kunnen rondkomen. En anders minder stoken. Heb het hier ook meegemaakt mensen met een migratieachtergrond die tijdens de energiecrisis de hele dag de kachel op 23 graden hadden en vervolgens in de knel kwamen. Lagen wij onder een dekentje op de bank te bibberen met 19 graden terwijl we nota bene allebei werken :') .
blablablabla
pi_221411308
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zoek maar eens op de fotos van de "aarbeving" zijn allemaal van die ouwe koestallen die ze hebben omgebouwd tot huizen, geen wonder dat je dan scheuren in je muren krijgt.
Natuurlijk. En los daarvan zijn de aardbevingen in groningen eerder aardschokjes. Daarvan hebben ze er in Japan circa 2000 per jaar en daar wonen ook gewoon mensen.
pi_221411426
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:11 schreef Elan het volgende:
de kachel op 23 graden
Vreselijk, ik zou me kapot zweten :')
Hier staat ie op 18 in de winter. Kan prima tegen kou en draag toch altijd een vest. En ik kan eventueel de houtkachel nog gebruiken om wat bij te verwarmen.
pi_221411436
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Natuurlijk. En los daarvan zijn de aardbevingen in groningen eerder aardschokjes. Daarvan hebben ze er in Japan circa 2000 per jaar en daar wonen ook gewoon mensen.
:')
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 11:17:37 #60
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221411438
Kinders alsjeblieft.
- vmi voor intimi -
pi_221411446
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 10:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als de een modaal verdient en de ander half modaal wel.
Als de een anderhalf keer modaal verdient en de ander niet werkt is het niet eens ¤ 4.000 netto.
Ook nog zoiets kroms idd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 11:19:13 #62
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221411468
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Als je zo vaak het woord modaal leest gaat het raar klinken.
- vmi voor intimi -
pi_221411548
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 10:47 schreef Alpha0 het volgende:
Je moet dan ook geen mensen importeren die het hier niet kunnen betalen.
Alhoewel.......Deze import levert ons jaarlijks een hypotheek op van 50 miljard op. Te betalen door onszelf, kinderen en kleinkinderen. En ieder jaar opnieuw 50 miljard erbij.

De batterij die alle nederlandse huishoudens 's nachts van elektriciteit kan voorzien kost pak 'm beet 25 miljard.
Het windpark op zee om dagelijks deze batterijen op te laden kost ca. 15 miljard.

Het is maar net wat je belangrijk vindt.

[ Bericht 2% gewijzigd door vul_maar_in op 23-07-2026 11:25:46 ]
-
pi_221411607
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:23 schreef quo_ het volgende:

[..]
Alhoewel.......Deze import levert ons jaarlijks een hypotheek op van 50 miljard op. Te betalen door onszelf, kinderen en kleinkinderen. En ieder jaar opnieuw 50 miljard erbij.

De batterij die alle nederlandse huishoudens 's nachts van elektriciteit kan voorzien kost pak 'm beet 25 miljard.
Het windpark op zee om dagelijks deze batterijen op te laden kost ca. 15 miljard.

Het is maar net wat je belangrijk vindt.
Met alles zijn we met teveel mensen en bedrijven voor de infra die we hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 23 juli 2026 @ 11:56:59 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221411977
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 10:59 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Hij zei "verzamelinkomen", dus ging uit van 2 verdieners ;)
Verzamelinkomen is een belastingtechnische term die ook op éénverdieners slaat, zelfs op alleenstaanden.

Het is letterlijk het inkomen uit de diverse bronnen (box 1, 2 en 3) minus de aftrekposten.
Per persoon dus.

Ik heb een verzamelinkomen, mijn man heeft een verzamelinkomen, samen hebben we een huishoudinkomen, dat weer voor andere zaken gebruikt wordt (bij ons niet, want geen toeslagen), maar dan noemt de BD het het toetsingsinkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 23 juli 2026 @ 12:01:26 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221412005
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Op zich heb ik daar geen moeite mee, maar het is wel bizar dat toeslagen op basis van het bruto inkomen berekend worden.

Dat betekent dus dat een stel met 1 + ½ modaal net zoveel aan toeslagen krijgt als een stel met een eenverdiener die 1½ keer modaal verdient, maar netto veel minder ontvangt.

Dat betekent ook dat iemand in de WIA, die netto veel minder ontvangt dan iemand met hetzelfde bruto loon uit arbeid, hetzelfde bedrag aan toeslagen krijgt, terwijl er een enorm verschil aan netto inkomen is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_221412010
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:16 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Vreselijk, ik zou me kapot zweten :')
Hier staat ie op 18 in de winter. Kan prima tegen kou en draag toch altijd een vest. En ik kan eventueel de houtkachel nog gebruiken om wat bij te verwarmen.
Een houtkachel in een sociale huurwoning gaat hem natuurlijk niet worden :D . Ik heb die mensen (Eritrees gezin) destijds geholpen met hun financiën. Stonden constant te roken met de deur open en kachel op 23. Fiets die ze via de gemeente kregen verdween op marktplaats om sneakers van te kopen.

Ik wil niet discrimineren verder maar dat in het artikel staat dat het vooral om vrouwen met een migratieachtergrond gaat sta ik niet van te kijken. Als het echt een dieper maatschappelijk probleem was zouden veel meer mensen tegen dezen problemen aanlopen, alleen zetten die waarschijnlijk wel de tering naar de nering en de kachel lager.
blablablabla
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 12:04:26 #68
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221412029
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Een houtkachel in een sociale huurwoning gaat hem natuurlijk niet worden :D . Ik heb die mensen (Eritrees gezin) destijds geholpen met hun financiën. Stonden constant te roken met de deur open en kachel op 23. Fiets die ze via de gemeente kregen verdween op marktplaats om sneakers van te kopen.

Ik wil niet discrimineren verder maar dat in het artikel staat dat het vooral om vrouwen met een migratieachtergrond gaat sta ik niet van te kijken. Als het echt een dieper maatschappelijk probleem was zouden veel meer mensen tegen dezen problemen aanlopen, alleen zetten die waarschijnlijk wel de tering naar de nering en de kachel lager.
In sommige huizen is de isolatie zo beroerd dat dat dat niet eens uitmaakt :p
- vmi voor intimi -
pi_221412047
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:17 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
:')
Klopt het niet wat ik zeg?
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 12:09:12 #70
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221412054
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Klopt het niet wat ik zeg?
2 dingen kunnen waar zijn die toch niks met elkaar te maken hebben. Het is niet te geloven.
- vmi voor intimi -
pi_221412058
Het wegvallen van de salderingsregeling gaat ook voor veel problemen zorgen.
pi_221412081
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:09 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
2 dingen kunnen waar zijn die toch niks met elkaar te maken hebben. Het is toch niet te geloven.
Nou leg maar uit.

Waarom valt er in Groningen niet te leven met een zeldzame aardschok van 3 op de schaal van Richter en in grote delen van de wereld wel?
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 12:15:08 #73
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221412089
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nou leg maar uit.

Waarom valt er in Groningen niet te leven met een zeldzame aardschok van 3 op de schaal van Richter en in grote delen van de wereld wel?
Wie zegt dat er niet mee te leven valt? En in Japan bouwen ze al decennia met het oog op verwachte schokken die daar van nature voorkomen. Niet omdat de NAM ergens aan het frotten is. Moet ik dat nu echt uitkauwen voor je?
- vmi voor intimi -
pi_221412117
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:15 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Wie zegt dat er niet mee te leven valt? En in Japan bouwen ze al decennia met het oog op verwachte schokken die daar van nature voorkomen. Niet omdat de NAM ergens aan het frotten is. Moet ik dat nu echt uitkauwen voor je?
Ok dus wat is dan het relevante verschil?

In Japan hebben ze van nature aardschokken en in nederland hebben omdat we aan gaswinning doen.het resultaat is hetzelfde: aardschokken.

Moet ik dat echt uitkauwen voor je?

We moeten niet net doen alsof groningen onbewoonbaar is geworden.

En hey, je geeft de oplossing zelf al. Misschien moeten we eens kijken hoe ze in andere landen, zoals Japan, met aardbevingen omgaan.

Misschien moeten we hier stoppen met jammeren en ook aardbevingebestendig gaan bouwen. Het is echt geen rocket science.
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 12:20:53 #75
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221412122
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ok dus wat is dan het relevante verschil?

In Japan hebben ze van nature aardschokken en in nederland hebben omdat we aan gaswinning doen.het resultaat is hetzelfde: aardschokken.

Moet ik dat echt uitkauwen voor je?

We moeten niet net doen alsof groningen onbewoonbaar is geworden.

En hey, je geeft de oplossing zelf al. Misschien moeten we eens kijken hoe ze in andere landen, zoals Japan, met aardbevingen omgaan.

Misschien moeten we hier stoppen met jammeren en ook aardbevingebestendig gaan bouwen. Het is echt geen roxket science.
Nee je doet alsof de impact hier hetzelfde is dat snap ik niet zo goed. Wat had Nederland anders moeten doen behalve niet naar gas boren?
- vmi voor intimi -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')