abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221409320
>:O
  woensdag 22 juli 2026 @ 23:04:43 #2
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221409336
Ik heb voor zoiets
- Een jaren '70 Oranje koelbox met electra (12)
- Een emmer-sized 8-kante koeltas met elementen die in de 'wanden' kunnen
- Een 10x20x30cm handig tasje met een koelelement als bodem
- Sinds vorige week: een volledig geisoleerde "big shopper" met rits bovenin.

En ehm, sja, gewoon alles erin, in de volgorde dat ik het in de koelkast / vriezer kan vinden
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221409340
@Lucky_Strike en @Kaatje1 thanks!
Het ligt geloof ik weer aan mij.
Het was overigens boter, Philadelphia en vega paté, maar ik denk niet dat dat heel anders is voor jullie voor wel/niet koelelement?

Ik verbaasde me er dus over dat er geen koelelement in zat. Voor mij hoort in een koeltasje standaard een koelelement, want dat is toch wat het koel maakt? Ik maakte hem open en vond hem wel erg warm (gewoon buitentemperatuur), en zag daarna pas dat er dus geen koelelement in zat. Misschien dat hun koelkast gewoon niet zo heel koud staat, of er te weinig spullen in zaten om het hele tasje koel te houden. Voelde voor mij vooral zo nutteloos om het speciaal in een koeltasje te doen als er niks koels is aan het tasje. Maar good to know dat mensen die ik toch als vrij oké wat betreft voedselveiligheid beschouw, dit wel ook zo zouden doen :Y . Zij heeft al een keer gevraagd of ik mijn zalm ook lekker vind als hij nog beetje rauw is van binnen met zalm die ze 'alvast buiten de koelkast had bewaard zodat het lekker op temperatuur kan komen', waarvan daarna bleek dat het al vijf uur op het aanrecht lag in 22 graden :+ en ik ben natuurlijk over het algemeen te voorzichtig, dus ik vind het bij hen altijd moeilijk inschatten of ik nou te voorzichtig ben of zij gekke dingen doen :D

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 22-07-2026 23:19:22 ]
pi_221409356
Ik heb wat gejokt, expres O-) Ik zou er toch ook een koelelement bij doen want die heb ik altijd gekoeld liggen. En ik vind smeersels koud lekkerder. Maar ik zou me zeker geen zorgen maken zonder en al helemaal niet met deze producten. Wel met die zalm :X

Heb je van de smeersels kunnen genieten?
Spoilers!
  woensdag 22 juli 2026 @ 23:14:03 #5
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221409368
Hier overigens een soort wat late poging tot tuinieren; mijn normale moestuin was al 2 jaar een verzamelberg van overtollige grond; afgelopen dagen is het gevlakt, onkruidvrij gemaakt en heb ik een zwaartekracht gevoede bewatering aangelegd.
En vandaag radijs, mei-knollen en bietjes gezaaid. Met een zwaartekracht sprinkler voor water erin geprikt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221409370
Oh, ik had er wel koelelementen erin. Anders zou ik een andere tas gebruikt hebben. Ik was daar gewoon vanuit gegaan :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_221409380
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb wat gejokt, expres O-) Ik zou er toch ook een koelelement bij doen want die heb ik altijd gekoeld liggen. En ik vind smeersels koud lekkerder. Maar ik zou me zeker geen zorgen maken zonder en al helemaal niet met deze producten. Wel met die zalm :X

Heb je van de smeersels kunnen genieten?
In de vega paté zat schimmel :') zo'n klein wit wolkje. Dat is dus, samen met de zalm ervaring en meer van dit soort dingen, waarom ik bij hen sowieso het eten wat minder vertrouw :+ . Dus die hebben we allemaal maar overgeslagen haha. En Philadelphia vind ik los niet zo lekker, dus ik heb alleen de boter gegeten. Daar zat geen schimmel in en zag er ook normaal uit, dus durfde ik ook prima aan. Dat was oké, ik vind broodje met boter best lekker, maar miste wel het snufje zout haha. Maar goed genoeg en al super fijn dat ze ook voor mij had meegenomen.

Maar toch ergens wel goed om te horen dat jij en @Kaatje1 er ook wel koelelementen in zouden doen, of het nou strikt noodzakelijk is of niet :D . Ben ik toch niet helemaal gek haha. En ja die zalm.. echt.. hoe dan :+ .

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 22-07-2026 23:23:56 ]
pi_221409384
@vlindertje89 wij hadden vroeger helemaal geen vriezer en daarmee ook geen koelblokken. Wel koeltasjes. De gekoelde producten gingen daarin met de hoop dat ze toch iets van de kou van de koelkast vast zouden houden, iig beter dan niks.

Op fietsvakantie van die voorgesneden plakken jong belegen kaas in een koeltasje, zomerse temperaturen... zwetende kaas :r
pi_221409394
Ik heb me trouwens nog nooit zo oud gevoeld als vanavond, toen de baby na de zesde keer in de maneschijn (ik kende de tekst nog!) in slaap viel en we met alle volwassenen beneden op de bank ploften en vooral niet te luid gingen doen, luisterend of t kind ook bleef slapen. We zijn nu toch echt een generatie opgeschoven. :o

Overigens heeft baby eerst over me heen geniesd (ik voelde de spetters), toen een kotsje gedaan gelukkig naast de bank en toen de poepluier geproduceerd. Getver _O-
pi_221409396
Respect voor de babyluier Tele _O_

Zweterige blokjes jonge kaas :9 :@ :@
Spoilers!
  woensdag 22 juli 2026 @ 23:25:37 #11
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221409407
Ik zou gekoelde harde oude kaas meenemen. Dan is ie lekker bijtbaar alsie warm geworden is...
pi_221409413
Nog nooit een babyluier (of wat voor luier dan ook) verschoond. En dat wil ik graag tot aan m’n dood volhouden. Flesje geven is ook niet aan mij besteed, laat ik graag aan anderen over die erom staan te springen
pi_221409422
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:18 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 wij hadden vroeger helemaal geen vriezer en daarmee ook geen koelblokken. Wel koeltasjes. De gekoelde producten gingen daarin met de hoop dat ze toch iets van de kou van de koelkast vast zouden houden, iig beter dan niks.

Op fietsvakantie van die voorgesneden plakken jong belegen kaas in een koeltasje, zomerse temperaturen... zwetende kaas :r
Haha jakkieee! :X

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:22 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb me trouwens nog nooit zo oud gevoeld als vanavond, toen de baby na de zesde keer in de maneschijn (ik kende de tekst nog!) in slaap viel en we met alle volwassenen beneden op de bank ploften en vooral niet te luid gingen doen, luisterend of t kind ook bleef slapen. We zijn nu toch echt een generatie opgeschoven. :o

Overigens heeft baby eerst over me heen geniesd (ik voelde de spetters), toen een kotsje gedaan gelukkig naast de bank en toen de poepluier geproduceerd. Getver _O-
Haha ja leuk he, kinderen :D . Je gaat het vanzelf minder vies vinden na wat exposure ;) . Zelfs ik laat me inmiddels in mijn gezicht hoesten en niesen zonder meteen te willen douchen ;) . Poepluiers zijn ook niet mn favoriet, maar ik ruik niet supergoed, dus dat scheelt wel. Al heb ik er ook wel eens kokhalzend boven gestaan :+ . Echt kots godzijdank nog nooit gehad, bij jonkies dan, wel bij 10-14jarigen. Ook niet per se een aanrader overigens. Mondje melk terug wel, ook dat went. Gaat het al kriebelen? :D :P

En ja, we zijn oud! Ik voelde me ook oud toen date vanavond om 21.30 voorstelde zo te gaan en ik dacht ah ja ik wil idd lekker naar bed :+ . Dat is de bank geworden, maar alsnog.
pi_221409829
En als een kind eenmal uit de luiers is sta je toch nog wel een poosje op poep-surveillance en billen te vegen O-)
En daarna krijg je kotsen uit hoogslapers en als ze 13 worden gaan ze stinken en overal vieze sokken en onderbroeken laten slingeren. The joys.

Ik zou, als ik de moeite neem een koeltasje te pakken, er ook een koelelement in doen. Dat is precies geen werk :D

Mijn moeder begeleidt als vrijwilliger een jong echtpaar uit Syrië met een kindje wat iets ouder is dan de mijne. Ze liet hen een foto van onze jongste zien vlak na zijn geboorte, zonder mutsje op. Ze waren volledig in shock over zijn kale hoofd, ze hadden nog nooit een baby gezien zonder enorme bos zwart haar O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221410123
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Haha jakkieee! :X
[..]
Haha ja leuk he, kinderen :D . Je gaat het vanzelf minder vies vinden na wat exposure ;) . Zelfs ik laat me inmiddels in mijn gezicht hoesten en niesen zonder meteen te willen douchen ;) . Poepluiers zijn ook niet mn favoriet, maar ik ruik niet supergoed, dus dat scheelt wel. Al heb ik er ook wel eens kokhalzend boven gestaan :+ . Echt kots godzijdank nog nooit gehad, bij jonkies dan, wel bij 10-14jarigen. Ook niet per se een aanrader overigens. Mondje melk terug wel, ook dat went. Gaat het al kriebelen? :D :P

En ja, we zijn oud! Ik voelde me ook oud toen date vanavond om 21.30 voorstelde zo te gaan en ik dacht ah ja ik wil idd lekker naar bed :+ . Dat is de bank geworden, maar alsnog.
Nou kots ga ik nooit aan wennen, mondje melk terug prima maar echt overgeven brrrrr hebben ze bij mij al zeer jong gedaan vooral de jongste dus die is getraind op overgeven in een emmer
Maar sowieso bij die hele kleintjes die echt nog op de melk zitten stinkt alles toch echt minder. Als ze op vast voedsel zitten verandert dat

Babys vond ik heel schattig maar was blij toen ze konden praten en lopen. De oudste is nooit heel spraakzaam maar de jongste houdt gewoon nooit zn mond

[ Bericht 3% gewijzigd door Goitske op 23-07-2026 08:59:50 ]
pi_221410166
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 08:49 schreef Goitske het volgende:
Nou kots ga ik nooit aan wennen, mondje melk terug prima maar echt overgeven brrrrr hebben ze bij mij al zeer jong gedaan vooral de jongste dus die is getraind op overgeven in een emmer
De mijne ging naadloos van te pas en te onpas melkreflux over op vaak en veel kotsen. Die was dan zo gestresst dat emmers geen zin hadden, omdat ze voortdurend nee schudde dus alle kanten op sproeide.
Het went. Vond ik.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221410175
Onze 12 en 13 jarige zijn op scoutignkamp deze week krijg soms een appje of een telefoontje maaaam waar is mijn zaklamp of zakmes dat soort vragen dat mijn antwoord is in je dag rugzak moet je even zoeken...

Kreeg gisteren een foto van een recept van de oudste die had moeten koken en wil het thuis ook maken. Dus blijkbaar eten we kipstoof met gnocchi binnenkort

2 jaar terug kwam hij thuis met ik wil big mac tacos maken ofzo nou prima leef je uit
pi_221410193
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 09:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]
De mijne ging naadloos van te pas en te onpas melkreflux over op vaak en veel kotsen. Die was dan zo gestresst dat emmers geen zin hadden, omdat ze voortdurend nee schudde dus alle kanten op sproeide.
Het went. Vond ik.
De jongste van ons heeft toen hij 3 was een hele zware buikgriep gehad was niet te doen, restant daarvan was ooknl een secundaire lactose intolerantie... Compleet feest.
Maar ze worden ook groot en alles went uiteindelijk.
Denk dat ik de fase stappen lastig ga vinden en pas rustig zit als ze veilig thuis zijn. Ze komen nu ook regelmatig van de scouting in 10 uur savonds thuis maar vind dat maar niks als het najaar/winter is
pi_221410244
Mogge!

Heerlijk onderwerp van gesprek op de vroege ochtend :D

Vanochtend maar niet naar de boot. Op donderdag is het sowieso rustig en er zijn 4 teamleiders (3 nieuwe voor een andere locatie) en 2 vrijwilligers. Misschien dat iedereen een vraag krijgt. Daar hoef ik niet bij te gaan zitten

Ga zo maar eens citroenijs maken voor eetclub etentje volgende week (en voor mezelf natuurlijk :9 )
pi_221411983
Jullie zaten niet meer in mijn actives :'(
Sowieso zijn die op 2 of 3 vingers te tellen :+

Van 2 vd 3 kinderen weet ik het gewicht nog wel. Q 7,5 pond en F 5. J is nooit gewogen voor zover ik weet.

@Tele6 & de geurend ruikende poepluier ^O^

g staat alweer heerlijk voor te koken, geurend ruikt het hier O+ gaat zó goed met hem *G*

Heb net mijn tandartsrekeningen betaald. 1tje toen ik extra terug moest omdat buiten mijn 'schuld' om ik het nieuwe frame niet inkon en de vv tandarts dit consult in rekening bracht (2 dagen na behandeling bij vaste tandarts) niet betaald.
Toegekend bezwaar zojuist ontvangen. Het was maar 28 euro, maar toch. Had er al 1 van 28 en 1 van 248, vind het wel genoeg :D
Voorlopig klaar en tevreden met gebit en nieuwe tandarts.

Ik ga lekker wat rommelen met balkonpotten, plant van thijsses hof is uitgebloeid die gaat de tuin in, de druifstek die ik van zoon F heb gekregen in grote pot verder opkweken op balkon en vrouwenmantelstek van zus in voorpostzegel zetten en tot slot de hostastek van zus zo laten :) #rommelen

Vanmiddag nog stukje door duinen fietsen denk ik zo en vanavond weer voorstelling in Caprera. We kunnen weer samen! O+

@Kaatje1 ik zag mezelf wel helemaal op de buitenste ring halverwege rechts (voor de kijkers als je vanaf het podium staat links) maar dat moet je wel weten :+
Het was een try-out van Armin (vB) en er waren wel 4 mensen met opname- en fotoapparatuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 23-07-2026 13:08:46 ]
pi_221412106
Ik trok het onderwerp vannacht door }:| , of nou ja, Bram deed dat. Toen ik kwart over 1 naar boven ging bleek er op de overloop een mooie kotspartij te liggen. En ondanks brokjesmachine die afging, was Bram nergens te bekennen. Bleek beneden in de mand op eettafel te liggen.. wilde niet eten, geen churu zelfs, heb m uiteindelijk naar boven getild naar de kattenkamer. Daar heeft ie in de bak mooi diarree gehad wat ik meteen weer in n bakje heb gegooid voor als ik weer Giardia test moet laten doen, daarna is er nog een keer klein beetje gekotst, uur later weer diarree. Ik heb van 2.40-4.25 geslapen, en toen ik weer wakker werd lag hij gelukkig er wat comfortabeler bij en bij zn broer. Rond 5 had ie nog keer diarree, ook weer in bakje erbij, en daarna heb ik van 6-7.30 nog even geslapen en werd ik wakker van beide katten die miauwen om eten, dus dat was heel erg fijn. Hij lijkt vanochtend een stuk beter te pas, stond te miauwen om eten, vol enthousiasme liquid snack gegeten, daarna ook eerste helft ontbijt met probiotica en twee uur later ook tweede helft ontbijt met psylliumvezels. En sinds 5 niet meer op de bak geweest, ook fijn. En ik ben rond 8.30 weer terug in bed gekropen en tot 10.30 nog een beetje liggen doezelen. Kon ik wel gebruiken.

Haha ja @Clubsoda de billenveeg periode na luiers vind ik zelf eigenlijk ook viezer :D buurmeisjes moeten ook wel eens als ze hier spelen, en als het kan stuur ik ze dan naar eigen huis O-) maar die tijd is er niet altijd haha. En nichtje natuurlijk. Maar dat is toch anders dan een luier van zo'n kleintje en dat schoonvegen.

Date gisteren was overigens leuk, bijzonder gesprek gehad, maar beide daarna tot conclusie gekomen dat we heel fijn met elkaar kunnen praten maar er niet meer dan dat in zit. Dus jammer maar fijn dat het iig wederzijds zo voelt.

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 23-07-2026 13:53:01 ]
pi_221412181
Goede timing om binnen te vallen. Baby’s. :r
pi_221412184
@Blues ik zag het langskomen maar dacht al, uit zoveel mensen ka ik jou niet vinden :D

Van het citroenijs maken had ik nog 1 citroen voor zest over en sap van 2 citroenen. Dus dat net verwerkt en in de vriezer, altijd handig om op voorraad te hebben.

Zo even het fornuis en ovendeur weer netjes maken. De hulp had alles nat afgenomen (prima) maar niet nagedroogd (had ik gevraagd) dus overal gedroogde druppels en het ziet er niet uit (spiegel in de badkamer ook, maar daar heb ik een trapje voor nodig)
pi_221412206
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:28 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues ik zag het langskomen maar dacht al, uit zoveel mensen ka ik jou niet vinden :D

Van het citroenijs maken had ik nog 1 citroen voor zest over en sap van 2 citroenen. Dus dat net verwerkt en in de vriezer, altijd handig om op voorraad te hebben.

Zo even het fornuis en ovendeur weer netjes maken. De hulp had alles nat afgenomen (prima) maar niet nagedroogd (had ik gevraagd) dus overal gedroogde druppels en het ziet er niet uit (spiegel in de badkamer ook, maar daar heb ik een trapje voor nodig)
Heb je wel veel aan een hulp als je nog zoveel zelf moet doen daarna?
pi_221412265
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:27 schreef Myraela het volgende:
Goede timing om binnen te vallen. Baby’s. :r
Hoe is het met die van jou? In aantocht nog?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')