abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juli 2026 @ 19:41:26 #51
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221407709
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 19:27 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Bedreiging van openbare orde door mensen die elkaar broer / broeder noemen
ok BRO
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 juli 2026 @ 19:56:55 #52
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221407794
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En Poetinlovers over de Russische grens droppen.
Wat zal het rustig zijn op de FP. O+
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  woensdag 22 juli 2026 @ 20:07:02 #53
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221407852
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 13:25 schreef Monolith het volgende:

[..]
Remigratie heeft natuurlijk betrekking op mensen die hierheen zijn gemigreerd en die men om wat voor reden dan ook het liefst weer ziet vertrekken naar het land van herkomst. Maar feitelijk praat het gros van de mensen gewoon over deportatie van mensen die al dan niet gerechtigd zijn om hier te verblijven of zelfs hier geboren en getogen zijn naar maakt niet uit waar, als het maar niet Nederland is.
men moet alle "asielzoekers" een arbeidscontract van 3 jaar aanbieden op voorwaarde dat ze een contract tekenen dat ze daarna vrijwillig teruggaan met een vliegticket betaald door de overheid

de echte asielzoekers die mogen dan de procedure in, maar die mogen niet geld verdienen met werken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 juli 2026 @ 20:54:02 #54
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221408290
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 20:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
men moet alle "asielzoekers" een arbeidscontract van 3 jaar aanbieden op voorwaarde dat ze een contract tekenen dat ze daarna vrijwillig teruggaan met een vliegticket betaald door de overheid

de echte asielzoekers die mogen dan de procedure in, maar die mogen niet geld verdienen met werken
Je spreekt jezelf een beetje tegen, he? Als alle asielzoekers dat contract moeten tekenen kun je niet na drie jaar ineens een deel toch laten blijven. Dat mag niet van onze Grondwet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 22 juli 2026 @ 20:59:41 #55
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221408338
quote:
18s.gif Op woensdag 22 juli 2026 20:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Je spreekt jezelf een beetje tegen, he? Als alle asielzoekers dat contract moeten tekenen kun je niet na drie jaar ineens een deel toch laten blijven. Dat mag niet van onze Grondwet.
klopt het moet zijn, hen een keuze laten

95% komt hierheen om te werken en geld te verdienen voor vrouw en kinders thuis en dan past het niet om ze op te sluiten in een spreidingswet kamp en een advocaat toe te wijzen

het is zinloos om alle migranten in de asielmolen te gooien terwijl men helemaal niet hun hele familie hierheen wil halen , maar in Europa wil zijn om geld te verdienen voor thuis, maar tegenwoordig gaat het iets beter dan vroeger begreep ik

Misschien is het beter om eerst te vragen of ze hierheen zijn gekomen om te werken of dat ze echt homo zijn , en dan die splitsing aan te brengen , dan hoeven ze niet de asielmolen in maar kunnen aan het werk na ondertekening van arbeidscontract

Men heeft niet voor niets die bootticket voor de backway betaald he

quote:
Ja, asielzoekers mogen werken in Nederland, maar er gelden strikte regels.
Ze mogen pas aan de slag als hun asielaanvraag minimaal 6 maanden in behandeling is en de werkgever een tewerkstellingsvergunning (TWV) voor hen aanvraagt.
Werken is niet toegestaan voor asielzoekers uit een 'veilig land'.

Voor deze regels en voorwaarden kun je terecht bij:
Het UWV voor de verplichte werkvergunning.
Het COA voor informatie over nieuwkomers en arbeid.
De Rijksoverheid voor de meest recente wetgeving en specifieke uitzonderingen.

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 22-07-2026 21:09:32 ]
  woensdag 22 juli 2026 @ 23:03:59 #56
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_221409333
Leuke ideeen maar zonder uit de EU te stappen is de kans vrijwel nul dat iets noemenswaardigs aan immigratie, asielopvang en ook remigratie kan doen.

De enige partij die dat goed begrijpt en uitspreekt is de FvD. En nee ik heb er nooit op gestemd. De rest zal het vanuit de EU proberen op te lossen, wat geneuzel in de marge is.
enkelband
  donderdag 23 juli 2026 @ 08:53:15 #57
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221410140
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:03 schreef recidivist het volgende:
Leuke ideeen maar zonder uit de EU te stappen is de kans vrijwel nul dat iets noemenswaardigs aan immigratie, asielopvang en ook remigratie kan doen.

De enige partij die dat goed begrijpt en uitspreekt is de FvD. En nee ik heb er nooit op gestemd. De rest zal het vanuit de EU proberen op te lossen, wat geneuzel in de marge is.
Dat gaat allemaal niet lukken ,de mensen die hierheen gevlucht zijn via de backway voor geld verdienen ,die moet je terug krijgen door ze werk te geven gekoppeld aan terugkeer

En we zullen woningen moeten gaan bouwen , buiten de dorpen
pi_221411578
quote:

Alleen Polen heeft volkomen schijt en heeft inmiddels de schoonste en veiligste steden van Europa.

Hoe is het toch mogelijK!!
pi_221412110
quote:
18s.gif Op woensdag 22 juli 2026 19:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En waar wil jij die noodwet mee rechtvaardigen?
Racistische onderbuik.

Zeer triest ook weer, dat zovelen complete schijt hebben aan artikel 1. Iets over het te grabbel gooien van wellicht Nederlands meest belangrijke collectieve waarde; gelijke behandeling. Maar dat doet ze helemaal niets, en toch durven ze zichzelf Nederlander te noemen.

Veroorzaakt ook een opmerkelijke spagaat; van immigranten eisen dat ze zich aan Nederlandse normen en waarden houden, maar er zelf eigenlijk voornamelijk schijt aan hebben zolang anderen niet de juiste afkomst/kleur/cultuur hebben.

[ Bericht 10% gewijzigd door probeer op 23-07-2026 12:41:52 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_221412136
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 07:51 schreef HowardRoark het volgende:
Poeh, gevoelig topic dit in POL.

Tja, partijen die dit willen zullen eerst genoeg politieke macht moeten vergaren en tevens de mazen in de wet vinden (of wetsveranderingen desnoods) die dit mogelijk maken. Zo ver is het nog lang niet, ik heb er dus ook een hard hoofd in dat dit ooit gaat gebeuren.

Om hier nog maar te zwijgen over de gigantische shitstorm aan reacties, demonstraties en rellen die je krijgt vanuit bepaalde contreien, waar men helaas nogal barmhartige en zelfs positieve ideeën heeft over migratie en de veranderende demografieën in het Westen.
Waarom is dat nodig beste Howard?

Jij was toch heus alleen voor vrijwillige remigratie? Lief vragen en wat geld meegeven? Of weet je stiekem nu al dat ook jij dat 'stapje' naar verplicht gaat maken wanneer de aap uit de mouw komt en blijkt dat vrijwilligheid niet genoeg zoden aan de dijk zet? En met 'zoden aan de dijk' bedoel ik dat er niet genoeg mensen met een migratieachtergrond uit je straatbeeld verdwijnen.

Want jij en ik weten prima dat, blijkens uit eerdere programma's, vrijwillige remigratie middels een financiële incentive vrij weinig uit gaat halen. Maar dan kan je iig zeggen "goh, we hebben het toch eerst vriendelijk geprobeerd hoor"?

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 23-07-2026 12:34:19 ]
pi_221412958
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Jij was toch heus alleen voor vrijwillige remigratie? Lief vragen en wat geld meegeven? Of weet je stiekem nu al dat ook jij dat 'stapje' naar verplicht gaat maken wanneer de aap uit de mouw komt en blijkt dat vrijwilligheid niet genoeg zoden aan de dijk zet? En met 'zoden aan de dijk' bedoel ik dat er niet genoeg mensen met een migratieachtergrond uit je straatbeeld verdwijnen.

Want jij en ik weten prima dat, blijkens uit eerdere programma's, vrijwillige remigratie middels een financiële incentive vrij weinig uit gaat halen. Maar dan kan je iig zeggen "goh, we hebben het toch eerst vriendelijk geprobeerd hoor"?
Wat is er precies zo discutabel aan gedwongen remigratie van criminelen?

Asielzoekers die de boel komen verstieren, per direct terugsturen. Welke morele problemen zie je?
pi_221414299
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Asielzoekers die de boel komen verstieren, per direct terugsturen. Welke morele problemen zie je?
Het is ook een mens en geen mens is hier illegaal.

@probeer heeft weer eens geen reactie.

[ Bericht 10% gewijzigd door DobbyDobby op 23-07-2026 18:05:28 ]
pi_221414305
Het hele punt is natuurlijk dat "remigratie" helemaal niet sec gaat over het effectief deporteren van criminele asielzoekers. Daar bestaan de juridische mogelijkheden gewoon voor. In de praktijk komt het neer op mensen willen kunnen deporteren op basis van criteria als "niet-westers".

[ Bericht 11% gewijzigd door Cyan9 op 23-07-2026 18:38:13 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221414325
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 17:39 schreef Monolith het volgende:
Het hele punt is natuurlijk dat "remigratie" helemaal niet sec gaat over het effectief deporteren van criminele asielzoekers. Daar bestaan de juridische mogelijkheden gewoon voor. In de praktijk komt het neer op mensen willen kunnen deporteren op basis van criteria als "niet-westers".
Hoe noem je het dan, oprechte vraag? Er zullen best mensen zijn die dat bedoelen, maar echt niet iedereen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cyan9 op 23-07-2026 18:38:23 ]
pi_221414334
Uitzetten naar Libië en de lokale warlord betalen om ze verder thuis te brengen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_221414391
quote:

Er zijn meerdere landen die het tegendeel bewijzen. Ja, de houding van de EU helpt niet mee, maar is zeker niet onoverkomelijk. Zie bijvoorbeeld Denemarken, Polen en Hongarije (niet dat ik verder Hongarije nou als gidsland zie).

Het probleem zit in Nederland als een soort mycelium door het hele maatschappelijke systeem heen. Op allerlei lagen, domeinen en posities zijn er personen en organisaties die er alles aan doen om een gedegen remigratiebeleid te frustreren. Veel breder dan politiek alleen.

Sure, het helpt ook niet als je onbekwame politici aan de macht hebt die zowat aan zelfsabotage doen.
pi_221414502
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik heb mijn standpunt over deze kwestie volgens mij al eens vaker duidelijk gemaakt. Op basis waarvan concludeer je dat deze nu is veranderd? Ik begrijp deze post namelijk niet zo goed.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221414525
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2026 18:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb mijn standpunt over deze kwestie volgens mij al eens vaker duidelijk gemaakt. Op basis waarvan concludeer je dat deze nu is veranderd? Ik begrijp deze post namelijk niet zo goed.
Correct, alleen vrijwillige remigratie.

quote:
Tja, partijen die dit willen zullen eerst genoeg politieke macht moeten vergaren en tevens de mazen in de wet vinden (of wetsveranderingen desnoods) die dit mogelijk maken. Zo ver is het nog lang niet, ik heb er dus ook een hard hoofd in dat dit ooit gaat gebeuren.
Dus hier verwijs je alleen maar naar vrijwillige remigratie, ergo vriendelijk vragen (al dan niet met een financiële aanmoediging)? Zijn daar dan mazen of wetsveranderingen voor nodig? Is dat zo ver weg dan? Hadden we tot voor kort niet al zoiets?
pi_221414530
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 17:43 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hoe noem je het dan, oprechte vraag? Er zullen best mensen zijn die dat bedoelen, maar echt niet iedereen.
Nou ja, dat is ook het probleem. Er zullen vast mensen zijn die met remigratie bedoelen dat criminele asielzoekers effectiever uitgezet zouden moeten worden, maar het gros bedoeld eigenlijk dat Nederlanders wiens voorouders ergens in de afgelopen eeuwen hierheen zijn gekomen, vooral degenen die een tintje hebben, actief uitgezet zouden moeten kunnen worden. Juridisch natuurlijk volkomen onhoudbaar en onwerkbaar, maar goed.
Laten we gewoon eens ophouden met schijnheilig doen, bij remigratie gaat het niet enkel om asielzoekers die recent een (tijdelijke) verblijfsvergunning hebben gekregen, maar om alles met een tintje of een geloof dat mensen niet zint met opvattingen die die mensen toevallig niet zinnen.
pi_221414535
Waarom zou je een hoop tijd, moeite en politiek kapitaal hieraan verspillen als je immigratie nog niet voldoende onder controle hebt?
pi_221414582
Remigratie is een identitair eufemisme voor (zachte) etnische zuivering.
pi_221414644
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 18:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, dat is ook het probleem. Er zullen vast mensen zijn die met remigratie bedoelen dat criminele asielzoekers effectiever uitgezet zouden moeten worden, maar het gros bedoeld eigenlijk dat Nederlanders wiens voorouders ergens in de afgelopen eeuwen hierheen zijn gekomen, vooral degenen die een tintje hebben, actief uitgezet zouden moeten kunnen worden. Juridisch natuurlijk volkomen onhoudbaar en onwerkbaar, maar goed.
Laten we gewoon eens ophouden met schijnheilig doen, bij remigratie gaat het niet enkel om asielzoekers die recent een (tijdelijke) verblijfsvergunning hebben gekregen, maar om alles met een tintje of een geloof dat mensen niet zint met opvattingen die die mensen toevallig niet zinnen.
Maar nou weet ik nog niet wat het juiste woord er voor is, vertel dan wat wel het juiste woord is? Welk woord moet ik gebruiken als ik criminile niet Nederlanders wil uitzetten, met name jonge mannen uit Islamitische landen? Verder denk ik dat je het wat overdrijft. FVD bedoelt dat natuurlijk wel ja.
pi_221414689
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 19:05 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Maar nou weet ik nog niet wat het juiste woord er voor is, vertel dan wat wel het juiste woord is? Welk woord moet ik gebruiken als ik criminile niet Nederlanders wil uitzetten, met name jonge mannen uit Islamitische landen? Verder denk ik dat je het wat overdrijft. FVD bedoelt dat natuurlijk wel ja.
Nee dat bedoelt FvD helemaal niet. Die bedoelen gewoon dat bijvoorbeeld Nederlanders van Marokkaanse, Turkse, Marokkaanse of Surinaamse afkomst uitgezet kunnen worden. Criminele vreemdelingen kunnen onder de huidige wetgeving prima worden uitgezet. Dat heeft met remigratie niets te maken. Howard is altijd wat schijnheilig, maar die laat gewoon weten dat de wet moet worden aangepast om beleid te kunnen voeren met de RAL-waaier in de hand.
pi_221414739
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wie bedoel jij met criminelen? Mensen die zware bepaalde vergrijpen begaan, of iedereen die iets crimineels doet? Mensen in de asielprocedure, mensen met een verblijfsstatus, mensen met een migratieachtergrond die het Nederlanderschap bezitten? En welke migratieachtergrond? Zelf migrant zijn, kind of zelfs kleinkind van migranten zijn? Zitten imo toch grote verschillen tussen.

Daarnaast, breder .. waar vind jij dat criminelen hun straffen uit moeten zitten, kijkend naar aspecten als vergelding, afschrikking en rechtvaardigheid? Er valt volgens mij best wat voor te zeggen dat criminelen hun straf uitzitten in het land waarin ze hun criminele daden begaan. Een voorbeeld van een omgekeerde situatie; ik hoef bijvoorbeeld een Joran van der Sloot ook niet in een Nederlandse gevangenis, die mag zijn straffen in die landen uitzitten. En van terroristen valt imo ook best te stellen dat ze hun straf moeten ondergaan in het land wat ze terroriseerden. Als iemand, wie dan ook, in Nederland Nederlandse wetten overtreedt en vervolgens volgens het Nederlandse strafrecht berecht wordt, past daar ook een straf in het Nederlandse institutionele systeem bij. Dus vindt die uitzetting dan voor of na de straf plaats? Is een uitzetting dan een extra straf, die er achteraf nog bovenop komt?

Daarnaast een stukje gelijkheid onder criminelen; gaan we criminelen met een migratieachtergrond anders behandelen dan criminelen zonder migratieachtergrond?

Ik zie echt genoeg morele bezwaren. Maar eh, concreet; wat zou jij dan precies willen veranderen aan onze huidige wetgeving mbt criminaliteit en asiel? Wat doen we nu nog niet, maar zouden we wel moeten doen?

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 23-07-2026 19:20:47 ]
pi_221414793
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 19:09 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee dat bedoelt FvD helemaal niet. Die bedoelen gewoon dat bijvoorbeeld Nederlanders van Marokkaanse, Turkse, Marokkaanse of Surinaamse afkomst uitgezet kunnen worden. Criminele vreemdelingen kunnen onder de huidige wetgeving prima worden uitgezet. Dat heeft met remigratie niets te maken. Howard is altijd wat schijnheilig, maar die laat gewoon weten dat de wet moet worden aangepast om beleid te kunnen voeren met de RAL-waaier in de hand.
Ja dat zeg ik toch. Dat Fvd het bedoelt zoals jij aangeeft.

Nee we krijgen onder de huidige wetgeving niemand uitgezet en dat weet jij ook wel. Niemand wil criminelen terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')