abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juli 2026 @ 20:06:08 #1
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221400477
quote:
De Franse overheid maakt zich zorgen over het dalende geboortecijfer. Daarom krijgen alle Franse mannen en vrouwen van 29 jaar deze zomer een brief waarin wordt uitgelegd welke invloed hun leeftijd heeft op hun vruchtbaarheid. Het land probeert mensen zo bewust te maken van hun biologische klok.
Normaal gesproken zou er badinerend over gesproken worden, immers had dit opgetekend kunnen zijn door Donald, Xi of Vladimir of een andere leider die door Europese verlichtingsdenkers wordt verafschuwd.

Maar ik vind het positief als Europese leiders meer aandacht schenken aan het belang van het gezin, voortplanting en reproductie. Lang kon en mocht daar absoluut niet over gesproken worden, je werd al snel in het verdachtenhoekje geplaatst met een onzichtbare wolk boven je hoofd dat je vrouwenrechten niet respecteert, of dat je benepen bent, of niet geëmancipeerd.
Goede ontwikkeling.

BRON: https://www.rtl.nl/nieuws(...)-weerstand-nederland
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 21 juli 2026 @ 20:06:48 #2
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_221400484
Dit is toch al besproken een tijd geleden?
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_221400516
Gwn op zijn beloop laten en stoppen met al die kansloze import in heel Europa voor kansloos kutwerk waar Europeanen geen 'zin' in hebben -lees men wil fatsoenlijk betaald worden voor kutwerk-.

#MakeEuropeGreatAgain
pi_221400566
Zorg gewoon dat er overal goede kinderopvang is, voldoende woonruimte, enz.
pi_221400586
Wordt dat niet als racisme gezien, je volk vragen om zich te vermenigvuldigen?
Je deugt pas als je de grenzen wagenwijd open zet om zo nieuwe aanwas te krijgen.

Nee, sowieso een goeie zaak om te proberen je eigen volk zich te laten voortplanten natuurlijk! :Y
Ik wil daar wel ff helpen? O-)
pi_221400611
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:06 schreef Moeraskat het volgende:
Dit is toch al besproken een tijd geleden?
Ja
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221400628
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:13 schreef VEM2012 het volgende:
Maar de cultuur moet ook weer traditioneler worden en minder gericht zijn op eigen genot van luxe, reizen en alles te delen op social media.
Ja kiekjes van je koters delen met je familie en vrienden is prima, maar flikker op met al dat geposeer met een glas dure wijn op een rots in één of ander Afrikaans land waar je helemaal zen probeert te worden om jezelf te herontdekken of whatever. terwijl je katten voor de zoveelste keer dit jaar in een opvang zitten zodat jij in je eentje van je leventje kunt genieten.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 20:20:57 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221400657
Tja, eerst creeeren onze Europese leiders een ongezond en onveilig klimaat door het importeren van allerlei vijandige invaders, en daarna gaan ze zich beklagen dat het eigen volk zich niet meer veilig genoeg voelt om zichzelf voort te planten.

Tja
pi_221400662
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:14 schreef ToT het volgende:
Nee, sowieso een goeie zaak om te proberen je eigen volk zich te laten voortplanten natuurlijk! :Y
Ik wil daar wel ff helpen? O-)
De enige waarmee ik zou willen helpen is Alizeé van een jaar of 20 geleden. O-)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221400663
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:18 schreef ToT het volgende:

[..]
Maar de cultuur moet ook weer traditioneler worden en minder gericht zijn op eigen genot van luxe, reizen en alles te delen op social media.
Ja kiekjes van je koters delen met je familie en vrienden is prima, maar flikker op met al dat geposeer met een glas dure wijn op een rots in één of ander Afrikaans land waar je helemaal zen probeert te worden om jezelf te herontdekken of whatever. terwijl je katten voor de zoveelste keer dit jaar in een opvang zitten zodat jij in je eentje van je leventje kunt genieten.
Nee, we hebben een maatschappij geschapen waarin kinderen krijgen duur en onhandig is en zeker vrouwen hebben daar last van. Dan moet je niet gek opkijken als ze minder actief zijn in kinderen op de wereld zetten.
pi_221400719
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:18 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik neem geen koters, maar doe ook niet aan social media. Dus dat genieten hou ik er gewoon in, alleen deel ik er niets van.
pi_221400765
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik vind het positief als Europese leiders meer aandacht schenken aan het belang van het gezin, voortplanting en reproductie.
Dit is zo'n vorige eeuw mentaleit :P
Robots janken, schijten en klagen niet, hoeven niet van school gehaald etc.

Optimus Robot
Bekijk deze YouTube-video
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221400781
quote:
Maar ik vind het positief als Europese leiders meer aandacht schenken aan het belang van het gezin, voortplanting en reproductie
Daar heeft de overheid zich niet mee te bemoeien. Zeker de europese 'overheid' niet.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 20:33:00 #15
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221400799
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:31 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Daar heeft de overheid zich niet mee te bemoeien. Zeker de europese 'overheid' niet.
Jij wil geen beschaving doorgeven?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_221400832
zorgen over het dalende geboortecijfer <=========> zorgen over overbevolking
pi_221400867
quote:
Ik vraag mij altijd af of die woningnood echt zo een grote invloed heeft, of dat het een mooi excuus is voor mensen. Immers, de tijd van de babyboom viel precies samen met de grootste woningnood ooit in Nederland. Kennelijk was het gebrek aan een grote woning toen ook niet genoeg reden om er maar niet aan te beginnen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_221400993
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:37 schreef knoopie het volgende:

[..]
Ik vraag mij altijd af of die woningnood echt zo een grote invloed heeft, of dat het een mooi excuus is voor mensen. Immers, de tijd van de babyboom viel precies samen met de grootste woningnood ooit in Nederland. Kennelijk was het gebrek aan een grote woning toen ook niet genoeg reden om er maar niet aan te beginnen.
Andere tijd, andere normen. Tevens was er toen veel meer een reeel vooruitzicht op verbetering van de situatie. Of de ideeen/uitvoering van de massale naoorlogse nieuwbouw toen altijd zo goed zijn uitgepakt valt te bediscussieren, maar het land werd in ieder geval bestuurd door kabinetten met het streven om werk te maken van dergelijke vraagstukken.
pi_221401047
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Andere tijd, andere normen. Tevens was er toen veel meer een reeel vooruitzicht op verbetering van de situatie. Of de ideeen/uitvoering van de massale naoorlogse nieuwbouw toen altijd zo goed zijn uitgepakt valt te bediscussieren, maar het land werd in ieder geval bestuurd door kabinetten met het streven om werk te maken van dergelijke vraagstukken.
Maar dat betekent dus wel dat weinig woningen niet per definitie gelijk staat aan weinig kinderen. Zo simpel is het niet.
Je kan ook naar Italië kijken. Woningen kosten daar niet veel tegenwoordig, maar toch krijgen ze daar nog minder kinderen dan in NL.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  dinsdag 21 juli 2026 @ 20:59:12 #20
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221401140
quote:
quote:

[..]
Het geboortecijfer daalt al sinds 1900 (m.u.v. de babyboom piek na WOII)

Dit koppelen aan de meest recente issues is gewoon veel te kort door de bocht en daarmee zelfs misleidend wanneer je echt een oplossing voor het probleem zoekt.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)oei/geboren-kinderen
Krekker is de bom!
pi_221401179
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:52 schreef knoopie het volgende:

[..]
Maar dat betekent dus wel dat weinig woningen niet per definitie gelijk staat aan weinig kinderen. Zo simpel is het niet.
Je kan ook naar Italië kijken. Woningen kosten daar niet veel tegenwoordig, maar toch krijgen ze daar nog minder kinderen dan in NL.
Mensen vinden eigen leef geluk natuurlijk ook veel belangrijker dan vroeger. Geen kinderen = meer geld en meer vrije tijd, dus meer leuke dingen doen voor jezelf.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:02:12 #22
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221401191
Tja, dit geldt wel voor meerdere Europese volkeren helaas. Al staat men in bepaalde kringen natuurlijk klaar om het dalende geboortecijfer aan te vullen met 'diversiteit'. Je vraagt je af wat mensen die pakweg anderhalve eeuw leefden van onze huidige samenlevingen zouden zeggen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221401208
Als ik het Franse nationale voetbalteam zo zie dan worden er meer dan genoeg kinderen in de zwarte banlieues geboren.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:04:35 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221401216
quote:

[..]
Normaal gesproken zou er badinerend over gesproken worden, immers had dit opgetekend kunnen zijn door Donald, Xi of Vladimir of een andere leider die door Europese verlichtingsdenkers wordt verafschuwd.

Maar ik vind het positief als Europese leiders meer aandacht schenken aan het belang van het gezin, voortplanting en reproductie. Lang kon en mocht daar absoluut niet over gesproken worden, je werd al snel in het verdachtenhoekje geplaatst met een onzichtbare wolk boven je hoofd dat je vrouwenrechten niet respecteert, of dat je benepen bent, of niet geëmancipeerd.
Goede ontwikkeling.

BRON: https://www.rtl.nl/nieuws(...)-weerstand-nederland
1950 belde. Ze willen hun gedachtengoed terug.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221401223
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:02 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dit geldt wel voor meerdere Europese volkeren helaas. Al staat men in bepaalde kringen natuurlijk klaar om het dalende geboortecijfer aan te vullen met 'diversiteit'. Je vraagt je af wat mensen die pakweg anderhalve eeuw leefden van onze huidige samenlevingen zouden zeggen.
Die draaien zich om in hun graf.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:06:15 #26
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221401234
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Als ik het Franse nationale voetbalteam zo zie dan worden er meer dan genoeg kinderen in de zwarte banlieues geboren.
Ik denk ook niet dat die brief voor die doelgroep bedoeld is, al zal ook deze doelgreep deze brief ontvangen.
pi_221401321
WE ZIJN TE LAAT ALLEN
U MAD?
  Spellchecker dinsdag 21 juli 2026 @ 21:17:38 #28
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221401411
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:11 schreef de_boswachter het volgende:
WE ZIJN TE LAAT ALLEN
Over tijd bedoel je? :o
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:17:38 #29
117098 Hathor
Effe niet
pi_221401412
Veel Fransen planten zich tegenwoordig liever voort buiten Frankrijk, en geef ze eens ongelijk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221401441
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:17 schreef Hathor het volgende:
Veel Fransen planten zich tegenwoordig liever voort buiten Frankrijk, en geef ze eens ongelijk.
Op zijn Frans, tja dan worden er geen baby’s gemaakt
Vakman pur sang
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:22:17 #31
117098 Hathor
Effe niet
pi_221401477
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Op zijn Frans, tja dan worden er geen baby’s gemaakt
Je weet best wat ik bedoel smartass. Veel vermogende Fransen zijn inmiddels verkast naar met name Australie en N-Z omdat ze er geen heil in zien hun kinderen op te laten groeien in het shithole wat Frankrijk momenteel is.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:22:18 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221401481
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:21 schreef vosss het volgende:

[..]
Wat was dat een lekker wijf he?
Ah good times.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:24:35 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221401497
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:02 schreef HowardRoark het volgende:
Dat was allemaal maar saai en preuts volk. Dus logisch dat die nu een schok zouden krijgen.

Voor de rest ook geen generatie om een groot voorbeeld aan te nemen. De vrouwen hadden geen rechten en waren vuil wasgoed het schrobben van hun gezin en de hele wijk. De vaders lagen na hun werk zich in een kroeg lam te drinken en sloegen er daarna thuis op los. Daar werden de kindjes zogenaamd hard van.
pi_221401507
Dit is wat we wilden toch? Tweeverdieners die beide carrière moeten maken en slaaf zijn van de economie? Dat heeft een prijs.
pi_221401517
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
De vrouwen hadden geen rechten en waren vuil wasgoed het schrobben van hun gezin en de hele wijk. De vaders lagen na hun werk zich in een kroeg lam te drinken en sloegen er daarna thuis op los.
Dat moet jou toch aanspreken?
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:29:33 #36
117098 Hathor
Effe niet
pi_221401528
quote:

[..]
Dat was allemaal maar saai en preuts volk. Dus logisch dat die nu een schok zouden krijgen.

Voor de rest ook geen generatie om een groot voorbeeld aan te nemen. De vrouwen hadden geen rechten en waren vuil wasgoed het schrobben van hun gezin en de hele wijk. De vaders lagen na hun werk zich in een kroeg lam te drinken en sloegen er daarna thuis op los. Daar werden de kindjes zogenaamd hard van.
Jij bent blijkbaar in een hele andere wereld opgegroeid dan ik. Zijn Limburgers echt zulke tokkies?
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:33:26 #37
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221401558
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:29 schreef Hathor het volgende:

[..]
Jij bent blijkbaar in een hele andere wereld opgegroeid dan ik. Zijn Limburgers echt zulke tokkies?
Wilders en Dion Graus komen uit die contreien. 'Nuff said.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:36:20 #38
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221401571
quote:

[..]

In die tijd zag de wereld er inderdaad qua emancipatie anders uit, maar dat is niet het onderwerp van dit topic.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:49:47 #39
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221401655
Ze moeten niks.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:51:12 #40
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221401673
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:29 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik kom niet uit noord/midden Limburg of uit het heuvelland maar uit Kerkrade.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 22:04:24 #41
396386 sturmpie
for night & nature
pi_221401755
ik vind het onzin want het is volgens mij de bedoeling dat de bevolking langzaam krimpt zodat er minder problemen zijn, less is more.

aandringen op zwangerschap is vooroorlogs ouderwets, waarom zou je de bevolking in stand willen houden ? niemand zit op jou te wachten, alles is gerobotiseerd en geautomatiseerd, mensen worden 100 jaar en willen wel iets te doen hebben

we kunnen als wereldbevolking makkelijk krimpen richting 1 miljard en dan kan je gaan denken aan zwangerschapsprogramma's als ze nog niet uit de kunstmatige baarmoeder komen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 21 juli 2026 @ 22:10:30 #42
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221401789
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wat hebben zaken als geboortecijfer te maken met huidskleur spelers nationaal elftal?

Dat zijn toch twee totaal andere dingen? :?
Krekker is de bom!
pi_221401809
Waarom zou je in hemelsnaam kinderen op deze wereld willen zetten in deze omstandigheden.
pi_221401840
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:21 schreef vosss het volgende:

[..]
Bohh menig plafond is grondig gesausd denkend aan haar
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_221401972
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Je weet best wat ik bedoel smartass. Veel vermogende Fransen zijn inmiddels verkast naar met name Australie en N-Z omdat ze er geen heil in zien hun kinderen op te laten groeien in het shithole wat Frankrijk momenteel is.
Het was een grapje
Vakman pur sang
  dinsdag 21 juli 2026 @ 22:42:48 #46
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221401989
Dan importeren ze er toch nog gewoon een paar meer?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_221402047
Alles wordt duurder en duurder en met een eenverdiener kun je niet meer rondkomen. Daanraast gaat de wereld naar de sodemieter dus ik snap wel dat men niet aan kinderen wil beginnen.
Corporate translator
  dinsdag 21 juli 2026 @ 23:05:39 #48
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_221402061
Geldt niet alleen voor Europa hoor maar ook andere werelddelen. Zodra ergens een beetje educatie en welvaart komt daalt zeker vandaag de dag de bevolkingsaanwas vanuit nieuw geborenen. In het Westen speelt dan nog mee dat wij een individualistischere cultuur hebben dan ooit tevoren en men dus voor persoonlijk geluk gaat en dat het hebben van kinderen daar niet perse een onderdeel van is, maar eerder een eventuele (optionele) bijkomstigheid. Dit ga je met geen enkel geld (financiële steun) of bewustwording of wat dan ook significant en blijvend veranderen.
enkelband
  dinsdag 21 juli 2026 @ 23:06:13 #49
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_221402065
Da's net wat deze wereld nodig heeft, méér mensen
Laffe huichelaar
pi_221402117
quote:

[..]
Het was toen feest in Nederland. De moffen hadden verloren en de pil was nog niet uitgevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')