Normaal gesproken zou er badinerend over gesproken worden, immers had dit opgetekend kunnen zijn door Donald, Xi of Vladimir of een andere leider die door Europese verlichtingsdenkers wordt verafschuwd.quote:De Franse overheid maakt zich zorgen over het dalende geboortecijfer. Daarom krijgen alle Franse mannen en vrouwen van 29 jaar deze zomer een brief waarin wordt uitgelegd welke invloed hun leeftijd heeft op hun vruchtbaarheid. Het land probeert mensen zo bewust te maken van hun biologische klok.
Jaquote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:06 schreef Moeraskat het volgende:
Dit is toch al besproken een tijd geleden?
Maar de cultuur moet ook weer traditioneler worden en minder gericht zijn op eigen genot van luxe, reizen en alles te delen op social media.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:13 schreef VEM2012 het volgende:
Zorg gewoon dat er overal goede kinderopvang is, voldoende woonruimte, enz.
De enige waarmee ik zou willen helpen is Alizeé van een jaar of 20 geleden.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:14 schreef ToT het volgende:
Nee, sowieso een goeie zaak om te proberen je eigen volk zich te laten voortplanten natuurlijk!
Ik wil daar wel ff helpen?![]()
Nee, we hebben een maatschappij geschapen waarin kinderen krijgen duur en onhandig is en zeker vrouwen hebben daar last van. Dan moet je niet gek opkijken als ze minder actief zijn in kinderen op de wereld zetten.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar de cultuur moet ook weer traditioneler worden en minder gericht zijn op eigen genot van luxe, reizen en alles te delen op social media.
Ja kiekjes van je koters delen met je familie en vrienden is prima, maar flikker op met al dat geposeer met een glas dure wijn op een rots in één of ander Afrikaans land waar je helemaal zen probeert te worden om jezelf te herontdekken of whatever. terwijl je katten voor de zoveelste keer dit jaar in een opvang zitten zodat jij in je eentje van je leventje kunt genieten.
Ik neem geen koters, maar doe ook niet aan social media. Dus dat genieten hou ik er gewoon in, alleen deel ik er niets van.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar de cultuur moet ook weer traditioneler worden en minder gericht zijn op eigen genot van luxe, reizen en alles te delen op social media.
Ja kiekjes van je koters delen met je familie en vrienden is prima, maar flikker op met al dat geposeer met een glas dure wijn op een rots in één of ander Afrikaans land waar je helemaal zen probeert te worden om jezelf te herontdekken of whatever. terwijl je katten voor de zoveelste keer dit jaar in een opvang zitten zodat jij in je eentje van je leventje kunt genieten.
Dit is zo'n vorige eeuw mentaleitquote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik vind het positief als Europese leiders meer aandacht schenken aan het belang van het gezin, voortplanting en reproductie.
Daar heeft de overheid zich niet mee te bemoeien. Zeker de europese 'overheid' niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik vind het positief als Europese leiders meer aandacht schenken aan het belang van het gezin, voortplanting en reproductie
Jij wil geen beschaving doorgeven?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:31 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Daar heeft de overheid zich niet mee te bemoeien. Zeker de europese 'overheid' niet.
Ik vraag mij altijd af of die woningnood echt zo een grote invloed heeft, of dat het een mooi excuus is voor mensen. Immers, de tijd van de babyboom viel precies samen met de grootste woningnood ooit in Nederland. Kennelijk was het gebrek aan een grote woning toen ook niet genoeg reden om er maar niet aan te beginnen.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:13 schreef VEM2012 het volgende:
Andere tijd, andere normen. Tevens was er toen veel meer een reeel vooruitzicht op verbetering van de situatie. Of de ideeen/uitvoering van de massale naoorlogse nieuwbouw toen altijd zo goed zijn uitgepakt valt te bediscussieren, maar het land werd in ieder geval bestuurd door kabinetten met het streven om werk te maken van dergelijke vraagstukken.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:37 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik vraag mij altijd af of die woningnood echt zo een grote invloed heeft, of dat het een mooi excuus is voor mensen. Immers, de tijd van de babyboom viel precies samen met de grootste woningnood ooit in Nederland. Kennelijk was het gebrek aan een grote woning toen ook niet genoeg reden om er maar niet aan te beginnen.
Maar dat betekent dus wel dat weinig woningen niet per definitie gelijk staat aan weinig kinderen. Zo simpel is het niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Andere tijd, andere normen. Tevens was er toen veel meer een reeel vooruitzicht op verbetering van de situatie. Of de ideeen/uitvoering van de massale naoorlogse nieuwbouw toen altijd zo goed zijn uitgepakt valt te bediscussieren, maar het land werd in ieder geval bestuurd door kabinetten met het streven om werk te maken van dergelijke vraagstukken.
quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:13 schreef VEM2012 het volgende:
Het geboortecijfer daalt al sinds 1900 (m.u.v. de babyboom piek na WOII)quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:37 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik vraag mij altijd af of die woningnood echt zo een grote invloed heeft, of dat het een mooi excuus is voor mensen. Immers, de tijd van de babyboom viel precies samen met de grootste woningnood ooit in Nederland. Kennelijk was het gebrek aan een grote woning toen ook niet genoeg reden om er maar niet aan te beginnen.
Mensen vinden eigen leef geluk natuurlijk ook veel belangrijker dan vroeger. Geen kinderen = meer geld en meer vrije tijd, dus meer leuke dingen doen voor jezelf.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:52 schreef knoopie het volgende:
[..]
Maar dat betekent dus wel dat weinig woningen niet per definitie gelijk staat aan weinig kinderen. Zo simpel is het niet.
Je kan ook naar Italië kijken. Woningen kosten daar niet veel tegenwoordig, maar toch krijgen ze daar nog minder kinderen dan in NL.
1950 belde. Ze willen hun gedachtengoed terug.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou er badinerend over gesproken worden, immers had dit opgetekend kunnen zijn door Donald, Xi of Vladimir of een andere leider die door Europese verlichtingsdenkers wordt verafschuwd.
Maar ik vind het positief als Europese leiders meer aandacht schenken aan het belang van het gezin, voortplanting en reproductie. Lang kon en mocht daar absoluut niet over gesproken worden, je werd al snel in het verdachtenhoekje geplaatst met een onzichtbare wolk boven je hoofd dat je vrouwenrechten niet respecteert, of dat je benepen bent, of niet geëmancipeerd.
Goede ontwikkeling.
BRON: https://www.rtl.nl/nieuws(...)-weerstand-nederland
Die draaien zich om in hun graf.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:02 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dit geldt wel voor meerdere Europese volkeren helaas. Al staat men in bepaalde kringen natuurlijk klaar om het dalende geboortecijfer aan te vullen met 'diversiteit'. Je vraagt je af wat mensen die pakweg anderhalve eeuw leefden van onze huidige samenlevingen zouden zeggen.
Ik denk ook niet dat die brief voor die doelgroep bedoeld is, al zal ook deze doelgreep deze brief ontvangen.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Als ik het Franse nationale voetbalteam zo zie dan worden er meer dan genoeg kinderen in de zwarte banlieues geboren.
Op zijn Frans, tja dan worden er geen baby’s gemaaktquote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:17 schreef Hathor het volgende:
Veel Fransen planten zich tegenwoordig liever voort buiten Frankrijk, en geef ze eens ongelijk.
Je weet best wat ik bedoel smartass. Veel vermogende Fransen zijn inmiddels verkast naar met name Australie en N-Z omdat ze er geen heil in zien hun kinderen op te laten groeien in het shithole wat Frankrijk momenteel is.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Op zijn Frans, tja dan worden er geen baby’s gemaakt
Wat was dat een lekker wijf he?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:21 schreef vosss het volgende:
[..]
De enige waarmee ik zou willen helpen is Alizeé van een jaar of 20 geleden.
Dat was allemaal maar saai en preuts volk. Dus logisch dat die nu een schok zouden krijgen.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:02 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dit geldt wel voor meerdere Europese volkeren helaas. Al staat men in bepaalde kringen natuurlijk klaar om het dalende geboortecijfer aan te vullen met 'diversiteit'. Je vraagt je af wat mensen die pakweg anderhalve eeuw leefden van onze huidige samenlevingen zouden zeggen.
Dat moet jou toch aanspreken?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De vrouwen hadden geen rechten en waren vuil wasgoed het schrobben van hun gezin en de hele wijk. De vaders lagen na hun werk zich in een kroeg lam te drinken en sloegen er daarna thuis op los.
Jij bent blijkbaar in een hele andere wereld opgegroeid dan ik. Zijn Limburgers echt zulke tokkies?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat was allemaal maar saai en preuts volk. Dus logisch dat die nu een schok zouden krijgen.
Voor de rest ook geen generatie om een groot voorbeeld aan te nemen. De vrouwen hadden geen rechten en waren vuil wasgoed het schrobben van hun gezin en de hele wijk. De vaders lagen na hun werk zich in een kroeg lam te drinken en sloegen er daarna thuis op los. Daar werden de kindjes zogenaamd hard van.
Wilders en Dion Graus komen uit die contreien. 'Nuff said.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij bent blijkbaar in een hele andere wereld opgegroeid dan ik. Zijn Limburgers echt zulke tokkies?
In die tijd zag de wereld er inderdaad qua emancipatie anders uit, maar dat is niet het onderwerp van dit topic.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat was allemaal maar saai en preuts volk. Dus logisch dat die nu een schok zouden krijgen.
Voor de rest ook geen generatie om een groot voorbeeld aan te nemen. De vrouwen hadden geen rechten en waren vuil wasgoed het schrobben van hun gezin en de hele wijk. De vaders lagen na hun werk zich in een kroeg lam te drinken en sloegen er daarna thuis op los. Daar werden de kindjes zogenaamd hard van.
Ik kom niet uit noord/midden Limburg of uit het heuvelland maar uit Kerkrade.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij bent blijkbaar in een hele andere wereld opgegroeid dan ik. Zijn Limburgers echt zulke tokkies?
Wat hebben zaken als geboortecijfer te maken met huidskleur spelers nationaal elftal?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Als ik het Franse nationale voetbalteam zo zie dan worden er meer dan genoeg kinderen in de zwarte banlieues geboren.
Bohh menig plafond is grondig gesausd denkend aan haarquote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:21 schreef vosss het volgende:
[..]
De enige waarmee ik zou willen helpen is Alizeé van een jaar of 20 geleden.
Het was een grapjequote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je weet best wat ik bedoel smartass. Veel vermogende Fransen zijn inmiddels verkast naar met name Australie en N-Z omdat ze er geen heil in zien hun kinderen op te laten groeien in het shithole wat Frankrijk momenteel is.
Het was toen feest in Nederland. De moffen hadden verloren en de pil was nog niet uitgevonden.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:37 schreef knoopie het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |