Nooit geweest maar op wiki las ik dat Hurghada een hele jonge stad is, pas in het begin van de 20ste eeuw gesticht.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 15:49 schreef yvette1982 het volgende:
Ik ga over vier weken met mijn partner en kinderen naar Hurghada. Wat vinden jullie van Hurghada/Egypte en hebben jullie nog tips voor leuke excursies?
Ja, ik ben toen ook geweest. Het is ook goed bevallen. En ik heb ook leuke excursies gedaan. Ik was alleen benieuwd of anderen nog goede tips hadden.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:33 schreef maily het volgende:
Ben je vorig jaar eigenlijk nog geweest? Ivm visum-vraag toen.
Ik denk niet dat je dat kunt beoordelen als je er zelf nooit bent geweest. Ik ben in genoeg Moslimlanden geweest en nooit enig probleem gezien of gehad.quote:Op woensdag 22 juli 2026 09:34 schreef incel het volgende:
Ik zou nooit naar een moslimland gaan. Hoorde van mensen dat ze een keer gevolgd werden daar door een man met een jurk die hun minderjarige dochter wilde kopen om te trouwen. Nou leuk man die cultuur.
Ik heb geen reden om aan te nemen dat deze mensen over mij gelogen hebben over deze voorvallen. Maar goed misschient valt het wel mee idd.quote:Op woensdag 22 juli 2026 10:19 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat kunt beoordelen als je er zelf nooit bent geweest. Ik ben in genoeg Moslimlanden geweest en nooit enig probleem gezien of gehad.
De moslims in Europa zijn m.i. een groter probleem.
quote:Op woensdag 22 juli 2026 09:34 schreef incel het volgende:
Ik zou nooit naar een moslimland gaan. Hoorde van mensen dat ze een keer gevolgd werden daar door een man met een jurk die hun minderjarige dochter wilde kopen om te trouwen. Nou leuk man die cultuur.
Ik kan (helaas) bevestigen dat dit wel waar is. Toen ik op mijn zestiende naar Marokko ging met mijn ouders werd mijn vader ook meerdere keren benaderd met voorstellen over kamelen en dergelijken. Dat moet je gewoon weglachen maar het gebeurt dus wel degelijk (in ieder geval 25 jaar geleden)quote:
Loop er dan ook niet bij als een paard.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kan (helaas) bevestigen dat dit wel waar is. Toen ik op mijn zestiende naar Marokko ging met mijn ouders werd mijn vader ook meerdere keren benaderd met voorstellen over kamelen en dergelijken. Dat moet je gewoon weglachen maar het gebeurt dus wel degelijk (in ieder geval 25 jaar geleden)
? Want dan is het normaal?quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:22 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Loop er dan ook niet bij als een paard.
Ik kan je zeggen dat ik er op mijn zestiende niet bijliep als een paard, ik ben zelfs een paar keer gescout als model. Je eigen onzekerheden op een ander projecteren is best triestquote:Op woensdag 22 juli 2026 12:22 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Loop er dan ook niet bij als een paard.
Oh oké.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kan je zeggen dat ik er op mijn zestiende niet bijliep als een paard, ik ben zelfs een paar keer gescout als model. Je eigen onzekerheden op een ander projecteren is best triest
Mwah. In Marokko en de UAE nul problemen gehad of gezien. Tunesië was wel een ander verhaal. Maar laten we niet vergeten dat veel Westerse vrouwen ook naar dit soort landen gaan om de slet uit te hangen, dus dan gaat men toch op een bepaalde manier kijken naar "de Westerse vrouw".quote:Op woensdag 22 juli 2026 09:34 schreef incel het volgende:
thx voor de tips. Alles wat je zegt over de Luxor heb ik toevallig vorig jaar gedaan, ik zal dat dit jaar dan ook niet doen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 18:38 schreef Pisces29 het volgende:
Cairo: piramides, historisch museum, het nieuwe grote museum.
Luxor: Karnak tempel, Valley of the Kings, Tempel of Hatshepsut, boot over de Nijl.
Edfu: Tempel of Horus, krokodillenmuseum.
Windsurfen, duiken en snorkelen. Al is Hurghada voor snorkelen net minder geschikt dan Marsa Alam. En een huisrif voor je hotel is ideaal, maar kan ook via een excursie. Vanuit elke plek.
(Zeekoeien en schildpadden zien is erg leuk.)
Quad rijden - Safari en jeep
Als je maar 1 lange dag wil maken gedurende je verblijf: kies Luxor. (Als het Oude Egypte en cultuur je leuk lijkt.)
Ja.quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:31 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
thx voor de tips. Alles wat je zegt over de Luxor heb ik toevallig vorig jaar gedaan, ik zal dat dit jaar dan ook niet doen.
Ook had ik nog een duikboot- en snorkeltocht gedaan, quad rijden en dorpje plus city tour Hurghada.
De Quad willen we denk ik wel weer gaan doen, misschien nu ook de Jeep erbij.
Ook de zeekoeien en schildpadden klinkt wel leuk. Heb je dat zelf ook gedaan?
Ik denk ook aan een tour naar de giftun eilanden ofzo.
Nou ben ik toch benieuwdquote:Op woensdag 22 juli 2026 12:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kan (helaas) bevestigen dat dit wel waar is. Toen ik op mijn zestiende naar Marokko ging met mijn ouders werd mijn vader ook meerdere keren benaderd met voorstellen over kamelen en dergelijken. Dat moet je gewoon weglachen maar het gebeurt dus wel degelijk (in ieder geval 25 jaar geleden)
Dat lijkt me echt machtig interessant om dat, en meer ooit eens te bezoekenquote:Op woensdag 22 juli 2026 18:38 schreef Pisces29 het volgende:
Cairo: piramides, historisch museum, het nieuwe grote museum.
Luxor: Karnak tempel, Valley of the Kings, Tempel of Hatshepsut, boot over de Nijl.
Edfu: Tempel of Horus, krokodillenmuseum.
Nice. Mag ik vragen waar je deze had geboekt? En wat was je ervaring? Ergens ben ik ook weer bang dat ze er toevallig niet zijn of zijn die beesten altijd wel te vinden?quote:
Ze zullen wellicht wat kunstmatige exemplaren met afstandsbediening hebben, voor noodgevallen.quote:Op donderdag 23 juli 2026 15:08 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Nice. Mag ik vragen waar je deze had geboekt? En wat was je ervaring? Ergens ben ik ook weer bang dat ze er toevallig niet zijn of zijn die beesten altijd wel te vinden?
Het was geen excursie.quote:Op donderdag 23 juli 2026 15:08 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Nice. Mag ik vragen waar je deze had geboekt? En wat was je ervaring? Ergens ben ik ook weer bang dat ze er toevallig niet zijn of zijn die beesten altijd wel te vinden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |