quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 15:47 schreef Lezer8857 het volgende:
Çemrek Holding B.V.
¤ 1.150.000 | 8,0 % rente | 36 maandenHeb ik al drie van. Qua betalen idd keurig. Behalve de eerste (2 jaar oud) lopen ze nog niet lang dus heel veel kun je daar niet van zeggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het allemaal net iets te ingewikkeld en vrijblijvend in deze pitch, met ook alle voorgaande financieringen die nog spelen. Ze hebben flink wat schuld intussen.
Maar basis durf ik hem wel mee te nemen.
[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 04-08-2026 16:18:50 ]Pecunia non olet
Hier precies hetzelfde verhaal. Maar ik neem hem niet mee.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:11 schreef obligataire het volgende:
[..]
Heb ik al drie van. Qua betalen idd keurig. Behalve de eerste (2 jaar oud) lopen ze nog niet lang dus heel veel kun je daar niet van zeggen.
Ik vind het allemaal net iets te ingewikkeld en vrijblijvend in deze pitch, met ook alle voorgaande financieringen die nog spelen. Ze hebben flink wat schuld intussen.
Idem, worden er mij te snel teveel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:21 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde verhaal. Maar ik neem hem niet mee.
Ze passen de boeken van "Rijke pa, arme pa" toe zoals het bedoeld is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:11 schreef obligataire het volgende:
[..]
Heb ik al drie van. Qua betalen idd keurig. Behalve de eerste (2 jaar oud) lopen ze nog niet lang dus heel veel kun je daar niet van zeggen.
Ik leg mijn eieren ook liever in dit mandje https://www.collincrowdfund.nl/r-baldede-en-c-helvaci/quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:23 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Idem, worden er mij te snel teveel.
Ik hik ook een beetje tegen die waardebepaling aan. Taxatie wederom een stuk hoger dan de aankoopprijs. Als ik reken met de koopprijs dan is de LTV 91% op een niet al te courant object.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:52 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Ze passen de boeken van "Rijke pa, arme pa" toe zoals het bedoeld is.
Op veler verzoek. Ik twijfel ivm potentieel snel aflossenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik leg mijn eieren ook liever in dit mandje https://www.collincrowdfund.nl/r-baldede-en-c-helvaci/
Dus als daar een linkje van is doe ik mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 18:36 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Op veler verzoek. Ik twijfel ivm potentieel snel aflossenDank. Ik laat deze aan me voorbijgaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben geen fan van combinatiepanden (wonen + werken), omdat die bij een executieverkoop vaak fors in waarde dalen. Daarnaast dekken de huurinkomsten de rentelasten niet, waardoor de investering afhankelijk is van de operationele winst van het bedrijf.
Verder is er geen eigen inbreng en wordt er nauwelijks afgelost. In een worstcasescenario vind ik dit daarom geen "risicovrije" investering. Gezien dat risicoprofiel vind ik een rendement van 7,5% te laag.
Dit pand heeft wel drie kadastrale nummers (gesplitst?) en de woning heeft een eigen ingangquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 20:45 schreef xander129 het volgende:
Ik ben geen fan van combinatiepanden (wonen + werken), omdat die bij een executieverkoop vaak fors in waarde dalen. Daarnaast dekken de huurinkomsten de rentelasten niet, waardoor de investering afhankelijk is van de operationele winst van het bedrijf.
quote:Adres
Besterdplein 32a
5014HP
Tilburg
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2025 452.000 euro
01-01-2024 424.000 euro
01-01-2023 413.000 euro
Bouwjaar:
1908
Gebruiksdoel:
woonfunctie
Oppervlakte:
212m2
Blijft dit dan een risico of kan de woning los worden verkocht?quote:De bovenwoning bevindt zich op de eerste en tweede etage. De woning is toegankelijk vanuit een zelfstandige entree in de voorgevel aan het Besterdplein.
De eerste etage bestaat uit een grote leefruimte met een aparte keuken verder zijn op deze laag twee slaapkamers en een badkamer voorhanden. Aan de achterzijde is toegang tot het terras. Vanuit de trapopgang bereikt men de tweede etage die voorziet in 3 slaapkamers en een badkamer met douche en toilet.
De bovenwoning heeft een oppervlakte van circa 200 m2 BVO.
op perceel 5117 staan de adressen die niet gesplitst zijn. De andere percelen betreffen "grond" en niet grond + huisnummer dus juridisch niet gesplitst. Wat hij wel kan verkopen is een stukje grond. Ik vermoed dat een splitsingsvergunning hier geen heel groot probleem gaat opleveren maar dat terzijde.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 05:39 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dit pand heeft wel drie kadastrale nummers (gesplitst?) en de woning heeft een eigen ingang
[..]
[..]
Blijft dit dan een risico of kan de woning los worden verkocht?
Daarbij is relevant dat de KCS het pand huurde dus die huurlast valt weg. Dan wordt het al een ander verhaal natuurlijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 08:07 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
Echter, het is natuurlijk wel vreemd dat de huurinkomsten de rentelasten niet kunnen dekken ............
Op basis van de resultatenrekening cijfers in de ebi zou je kunnen concluderen dat hij 36k bespaart op huurlasten, dus als je dat bij de huurinkomsten optelt is er wel een klein positief verschil tov de rentelasten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 20:45 schreef xander129 het volgende:
[..]
Daarnaast dekken de huurinkomsten de rentelasten niet, waardoor de investering afhankelijk is van de operationele winst van het bedrijf.
De huur werd jaarlijks geïndexeerd dus dat kleine verschil zal met de jaren steeds groter worden.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 08:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Op basis van de resultatenrekening cijfers in de ebi zou je kunnen concluderen dat hij 36k bespaart op huurlasten, dus als je dat bij de huurinkomsten optelt is er wel een klein positief verschil tov de rentelasten.
dat laatste ben ik zeker met je eens, het is niet perse een hele slechte. maar ik denk dat er betere proposities bestaan in de komende weken.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:16 schreef obligataire het volgende:
[..]
De huur werd jaarlijks geïndexeerd dus dat kleine verschil zal met de jaren steeds groter worden.
Een stukje aflossing had ik wel fijn gevonden maar daar was blijkbaar weinig ruimte voor.
Met twee 1e hypotheken en een 2e hypotheek op het woonhuis is er sowieso veel dekking en privé commitment van de ondernemers. Het moet raar lopen wil je hier een serieus bedrag aan kwijtraken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar komt weer een veiling aan.
Ja, vreemd, viel mij ook op. Alsof ze mensen over de streep hopen te trekken door het project bijna vol te laten zijn, en zodra het is volgeschreven weer een stukje vrij laten vallen. Dit is een aanname, maar het lijkt me sterk dat er opeens voor ¤200K aan toezeggingen is teruggetrokken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 21:36 schreef xander129 het volgende:
SIG Zaandam staat weer open? Is het project al besproken?
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Goh, ellende met kozijnen. VerrassendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar komt weer een veiling aan.
Als ik in één branche never nooit zal investeren zijn het kozijnen. Vol met cowboys en oplichters.
Kan zijn echter hier zullen we geen pijn hebben gezien de zekerheden.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Goh, ellende met kozijnen. Verrassend
Als ik in één branche never nooit zal investeren zijn het kozijnen. Vol met cowboys en oplichters.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | Beste investeerder, We begrijpen dat u de afgelopen twee jaar met veel ongeduld en zorgen heeft gewacht op nieuws rondom de investering in het Duitse vastgoedproject Project Parkstraße Nidda 63667 Germany ID: 1576781. Het recente vonnis van de Duitse rechter leek de finishlijn. Helaas moeten we u vandaag een bericht sturen dat rauw op uw dak zal vallen, maar openheid en realisme zijn nu het allerbelangrijkst. De bittere realiteit achter de schermen De rechtbank heeft de omvangrijke geldvordering van ¤ 354.100,00 plus rente aan de leningnemer (MCW Immobiliën UG) toegewezen. De tegenpartij kan deze schuld echter niet betalen. De enige manier om aan het vonnis te voldoen en onze inleg te redden, is door het pand alsnog officieel op naam van MCW te zetten. Een definitief akkoord hierover ontbreekt op dit moment nog, omdat de tegenpartij hoger beroep heeft aangetekend en MCW zelf een acute schuld van ¤ 50.000,- heeft openstaan bij de bank en de belastingdienst. De Duitse autoriteiten weigeren mee te werken en de notaris kan het pand niet vrijgeven in het Grundbuch zolang MCW deze ¤ 50.000,- niet direct voldoet. MCW heeft dit geld zelf niet. Zonder directe ingreep van buitenaf klapt de eventuele eigendomsoverdracht, volgt er een onafwendbaar faillissement van MCW en is de gezamenlijke Crowdfunding-inleg definitief 100% waardeloos en verloren. Een helpende hand en een concreet aanbod Een van de investeerders, heeft besloten zijn nek uit te steken om het faillissement af te wenden. De investeerder is bereid om het zware financiële risico van die extra ¤ 50.000,- op zich te nemen en dit op een Duitse notariële derdenrekening te storten om de schulden van MCW direct af te lossen. Hierdoor kan MCW haar openstaande fiscale verplichtingen voldoen, waarmee de weg direct vrijkomt voor een succesvolle levering van het pand. Dit leidt tot het volgende finale, maar reële aanbod aan u: Directe afkoopsom: U ontvangt 5% van de nominale waarde van uw huidige openstaande lening deel. Geen risico meer: U bent hiermee direct verlost van alle verdere juridische risico's, Duitse advocatenkosten en de langdurige faillissementsafwikkeling van MCW. Harde veiligheid (Opschortende voorwaarde): Dit aanbod en de uitbetaling treden pas in werking op het moment dat de Duitse notaris de inschrijving in het Grundbuch definitief heeft afgerond. Mocht de reddingsoperatie onverhoopt toch stranden, dan kost dit u niets (maar blijft de huidige default-status van kracht). Waarom vragen we u dit te overwegen? Niemand van ons had dit scenario voor ogen toen we instapten. Dat MCW zelf schulden heeft opgelopen die de boel blokkeren, is buitengewoon pijnlijk. Maar we staan nu voor de harde keuze: ofwel kiezen voor 5% gegarandeerd overhouden bij een succesvolle overdracht, ofwel we houden koppig vast aan een vordering op een bedrijf dat deze week failliet gaat, waardoor we allemaal definitief op ¤ 0,- eindigen. Investeerders die niet akkoord gaan met dit aanbod, blijven achter in de oude, ongedekte structuur en worden in rangorde achtergesteld bij de nieuwe kapitaalinjectie. Hoe geeft u uw keuze door? Lees dit voorstel rustig door. De formele afhandeling verloopt via een officiële, veilige DocuSign-procedure van Max Crowdfund. Gezien de harde deadlines van de Duitse advocaten verzoeken wij u uiterlijk binnen 48 uur na heden te stemmen met de blauwe stemknop. Bij een "JA" ontvangt u direct aansluitend de officiële DocuSign-akte in uw mailbox. |
Of die (omdat hij/zij er groot in zat??) zelf het initiatief heeft genomen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:09 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Schimmige deals bij MAX. “Een van de investeerders”, maar dan wel iemand die kennelijk eerder op de hoogte wordt gebracht dan de rest.
Is dit gelijksoortige situatie vergelijkbaar met eentje eerder is gecommuniceerd waarbij een paar grote investeerders alle "kleintjes" tegen een bepaald (laag?) percentage uitkochten?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Of die (omdat hij/zij er groot in zat??) zelf het initiatief heeft genomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |