abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juli 2026 @ 00:07:01 #1
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221366203
https://www.telegraaf.nl/(...)og-diamanten-uit-lab
De mens wil alleen glimmertjes die zeldzaam zijn, geen glimmertjes die de buurvrouw ook kopen kan

Echte parels proeven zout op de tong, maar zijn nu even duur als zoetwater kweekparels
Vroeger waren Parels duur, nu kosten ze 5 euro voor een setjes parels, sinds ze gekweekt worden in vijvers in Thailand
quote:
Van gevaarlijke parelduikers tot moderne parelkweek
Tot het begin van de twintigste eeuw waren vrijwel alle parels natuurlijke parels.
Parelduikers moesten zonder moderne apparatuur naar grote dieptes duiken om oesters te verzamelen.
Vaak werden duizenden schelpen geopend voordat slechts één perfecte parel werd gevonden.
Daardoor waren parels extreem zeldzaam en alleen bereikbaar voor koninklijke families en de rijkste elite.

Bekijk deze YouTube-video

quote:
Dit is een zeer zeldzame steen,' zegt hij bijna tegen zichzelf, in zwaar geaccentueerd Engels.
"Gele diamanten van deze kleur zijn erg moeilijk te vinden.
Ze zijn waarschijnlijk 10, misschien 15 duizend dollar waard."

'Ik heb er nog twee, precies zoals deze, in mijn zak,' zeg ik tegen hem.

Hij legt de diamant neer en kijkt mij voor het eerst serieus aan.
De andere twee stenen leg ik op tafel.
Ze hebben allemaal dezelfde kleur en maat.

Weingarten schuift ongemakkelijk op zijn stoel en staart naar de glinsterende edelstenen op zijn eettafel. "
Tenzij ze kunnen worden opgespoord", zegt hij, "zullen deze stenen de industrie failliet laten gaan."

Zet pure koolstof onder voldoende hitte en druk - zeg 2200 graden Fahrenheit en 50.000 atmosfeer - en het zal kristalliseren tot het hardste materiaal dat we kennen.
Dat waren de omstandigheden waaronder 3,3 miljard jaar geleden voor het eerst diamanten diep in de aardmantel werden gesmeed.

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 19-07-2026 10:33:58 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 19 juli 2026 @ 11:13:04 #2
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221376737
De hele diamant business heeft weg van de bloembollenhandel in de16 eeuw, een glimmend steentje kost nu 3 miljoen dollar
https://historianet.nl/maatschappij/handel/de-grote-tulpenrage
quote:
In het laboratorium gekweekte diamanten hebben geen doorverkoopwaarde!

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 19-07-2026 22:22:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')