quote:Weer sneuvelt Amsterdamse klimaatambitie: auto’s toch niet uitstootvrij in 2030
Amsterdam- De gemeente Amsterdam gooit definitief de handdoek in de ring.
De hoofdstad wilde in 2030 alleen nog uitstootvrije auto’s binnen de ring toestaan, maar dat gaat niet lukken.
Vorig jaar liet Amsterdam al de ambitie varen om in 2040 van het aardgas af te zijn.
quote:Bestelbusjes en bootjes wel in de ban
Hoewel de uitstootvrije zone voor personenauto’s op zich zal laten wachten, is die er al wel voor onder meer bestelbusjes en bootjes.
Ook zijn vervuilende scooters officieel verboden, hoewel er door allerlei overgangsregels jarenlang nog een hoop door de stad blijven rijden.
Nieuwe ’kneiterlinkse’ coalitie in Amsterdam draait duimschroeven aan voor automobilist
Melanie van der Horst (D66) en Zita Pels (PN) presenteerden woensdag hun coalitieakkoord.
Het nieuwe college van Pro en D66 voert wel een ’klimaatbegroting’ in om inzicht te krijgen wat de milieu-impact van ieder genomen besluit is.
Om de luchtkwaliteit te verbeteren voert de stad volgend jaar een houtstook verbod in, maar slechts in bepaalde weersomstandigheden.
Ook wil het nieuwe stadsbestuur autobezit überhaupt ontmoedigen door de kosten van een vergunning flink te verhogen, 10.000 parkeerplekken in de stad te schrappen en - als het meezit - de Bijenkorfgarage te sluiten.
ze kunnen in voedselbossen wel wat zonnepanelen plaatsenquote:
Volgens mij doelen ze daarmee op het aantal klinkers dat pallywood wappies per jaar uit de straat trekken. Dat moet omhoog.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 14:05 schreef ToT het volgende:
Ze willen Amsterdam dus zo mens-vrij mogelijk maken door het onleefbaar te maken.
Stoeptegels verwijderen?Whut? Wordt daar de tegeltaks voor tuinen mee bedoeld?
quote:Op dinsdag 21 juli 2026 14:16 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Volgens mij doelen ze daarmee op het aantal klinkers dat pallywood wappies per jaar uit de straat trekken. Dat moet omhoog.
stoeptegels weg halen overal dat werkt uitstekend , mooi groen onkruid zie je overal omhoog schieten , veel brandnetels , dat kriebelt lekkerquote:Op dinsdag 21 juli 2026 14:05 schreef ToT het volgende:
Ze willen Amsterdam dus zo mens-vrij mogelijk maken door het onleefbaar te maken.
Stoeptegels verwijderen?Whut? Wordt daar de tegeltaks voor tuinen mee bedoeld?
Ja de tuinen moeten vergroenen, maar je mag geen water geven want we hebben schaarste.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 14:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
stoeptegels weg halen overal dat werkt uitstekend , mooi groen onkruid zie je overal omhoog schieten , veel brandnetels , dat kriebelt lekker
quote:Op dinsdag 21 juli 2026 14:16 schreef Cruzinats het volgende:
Volgens mij doelen ze daarmee op het aantal klinkers dat pallywood wappies per jaar uit de straat trekken. Dat moet omhoog.
Liever eerst de rattenpopulatie verlagen met al dat vuilnis op straat.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 15:07 schreef Anti_schaap het volgende:
En de ambitie om de stad Islam-vrij te maken?
Flikker op met deze onzin...quote:klimaatambitie
Is dat niet hetzelfde?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 15:21 schreef Aether het volgende:
[..]
Liever eerst de rattenpopulatie verlagen met al dat vuilnis op straat.
quote:Op dinsdag 21 juli 2026 15:10 schreef PurifieR het volgende:
Mooi, alles wat 'pro' tegenwerkt of tegenzit is mooi meegenomen.
Kijk, dit dus!quote:Op dinsdag 21 juli 2026 15:25 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Flikker op met deze onzin...
Kijk eens wat er dagelijks de lucht in geschoten wordt in Rusland/Oekraïne.
En in Iran complete gas en olie opslagen de lucht in....
Dikke vinger met hun ambities..
we hebben geen schaarstequote:Op dinsdag 21 juli 2026 14:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja de tuinen moeten vergroenen, maar je mag geen water geven want we hebben schaarste.
quote:AI-overzicht
Dat klopt helemaal!
De zes gigantische pompen in het megagemaal bij Den Oever (onderdeel van de Afsluitdijk) hebben samen inderdaad een maximale afvoercapaciteit van maar liefst 275.000 liter zoetwater per seconde.
Ter illustratie van dit enorme vermogen: hiermee kunnen de pompen in slechts 9 seconden een compleet Olympisch zwembad vullen.
Waarom moesten we laatst dan ineens zuinig aan doen met water?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 15:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we hebben geen schaarste
de waterschappen voeren al het water dat uit de bergen van Oostenrijk en Zwitserland komt direct af naar de Waddenzee
https://nos.nl/artikel/25(...)en-in-de-afsluitdijk
[..]
ja dat gaat naar de biomassa centrales , daar betalen de huurders dik geld voor de verwarmingquote:Op dinsdag 21 juli 2026 15:34 schreef nostra het volgende:
Hoe is het met het verbranden van Italiaans huisvuil, lucratief contractje verlengd?
Dan ben je bij een partij als PRO toch echt aan het verkeerde adres, die willen de Islam liever faciliteren waar mogelijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 15:07 schreef Anti_schaap het volgende:
En de ambitie om de stad Islam-vrij te maken?
omdat wat afgevoerd is niet teruggevoerd kan wordenquote:Op dinsdag 21 juli 2026 15:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Waarom moesten we laatst dan ineens zuinig aan doen met water?
Vitens is voor het drinkwater, ambtenaren van de waterschappen voeren regenwater af naar zee , dat is een groot verschilquote:AI-overzicht
Dat klopt helemaal!
Een groot deel van ons kraanwater is inderdaad gefilterd regenwater.
Zowel de Utrechtse Heuvelrug als de Nederlandse duinen werken als enorme, natuurlijke sponzen en filters.
Regenwater zakt langzaam de bodem in, waarbij het door zandlagen en grind wordt gezuiverd.
Dit proces duurt tientallen tot soms wel honderden jaren.
Hierdoor ontstaat er diep in de grond een enorme voorraad helder grondwater, dat door drinkwaterbedrijven (zoals Vitens in Utrecht) wordt opgepompt en na een lichte nazuivering als drinkwater uit je kraan komt.
Wil je precies weten welk waterbedrijf jouw kraanwater levert, of ben je benieuwd hoe we deze natuurlijke ondergrondse waterfilters beschermen tegen droogte en vervuiling? Laat het me gerust weten!
Dit ja...quote:Op dinsdag 21 juli 2026 15:34 schreef nostra het volgende:
Hoe is het met het verbranden van Italiaans huisvuil, lucratief contractje verlengd?
In 2023:quote:Op dinsdag 21 juli 2026 16:24 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dit ja...
Zum kotsen die hypocriete klimaatdrammers daar...
Maar ja, zelf gekozen deze complete idioten daar...
laat men Airport Lelystad maar open doen dan , dat scheelt flink in de wachtrijenquote:
Kwam hier laatste keer gewoon op de fiets hoor.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 15:00 schreef inslagenreuring het volgende:
Installatiebedrijf Feenstra wilde ook al geen autoluwe steden meer bedienen.
Mooi dat die wereldvreemde bestuurders met hun neus op de feiten worden geduwd.
heb je dat wel eens gedaan??quote:
Ze zijn er klaar mee. En terecht.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 17:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kwam hier laatste keer gewoon op de fiets hoor.
Ik doe het altijd, 10 minuten met tram naar lelylaan, 10 minuten van lelylaan naar Schiphol, sta je gelijk in de centrale hal. De laatste keer was ik in 40 minuten thuis vanaf de landing.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 17:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heb je dat wel eens gedaan??
ik wel en daar wordt je niet blij van als je vliegtuig om 7 uur vertrekt , of je komt nachts aan, laatste treinnet weg
TREIN hadden we het overquote:Op dinsdag 21 juli 2026 17:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doe het altijd, 10 minuten met tram naar lelylaan, 10 minuten van lelylaan naar Schiphol, sta je gelijk in de centrale hal. De laatste keer was ik in 40 minuten thuis vanaf de landing.
Tjah ik ben ook niet zo een millieugekkie maar zeker de binnenstad is gewoon compleet uit de hand gelopen zelfs zonder millieuregels is het daar al niet meer te doen, weet je wat ze eens moeten verbieden? Al die pakket en boodschappenbezorgers, het is te debiel voor woorden dat mensen die letterlijk 100 meter van een AH wonen hun spullen thuis laten bezorgen.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 17:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ze zijn er klaar mee. En terecht.
https://www.parool.nl/col(...)%2Fwww.google.com%2F
Ja 100% mee eens. Die zijn daar natuurlijk nooit op gebouwd.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 17:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah ik ben ook niet zo een millieugekkie maar zeker de binnenstad is gewoon compleet uit de hand gelopen zelfs zonder millieuregels is het daar al niet meer te doen, weet je wat ze eens moeten verbieden? Al die pakket en boodschappenbezorgers, het is te debiel voor woorden dat mensen die letterlijk 100 meter van een AH wonen hun spullen thuis laten bezorgen.
Vliegen is veel schadelijker voor het klimaat dan met de auto gaan.quote:
ook met businessclass naar Japan vliegen??quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vliegen is veel schadelijker voor het klimaat dan met de auto gaan.
Joh ik kom gelukkig nooit in die contreienquote:Op dinsdag 21 juli 2026 17:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat denk je wat er vanaf Lelylaan rijd?
Ik doelde meer op met de trein naar schiphol gaanquote:Op woensdag 22 juli 2026 12:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vliegen is veel schadelijker voor het klimaat dan met de auto gaan.
Om een broodje te halen of zo? Ja, maar elke Amsterdammer die zijn auto dumpt omdat het niet meer te doen is en in het vervolg maar met het vliegtuig op vakantie gaat is extreem slecht voor het klimaat.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doelde meer op met de trein naar schiphol gaan
De meeste Amsterdammers hebben geen auto, en het is heel goed te doen in Amsterdam, tenzij je ergens in het centrum woont, maar daar heeft bijna niemand een auto.quote:Op woensdag 22 juli 2026 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Om een broodje te halen of zo? Ja, maar elke Amsterdammer die zijn auto dumpt omdat het niet meer te doen is en in het vervolg maar met het vliegtuig op vakantie gaat is extreem slecht voor het klimaat.
Dan moeten ze het statiegeld op blikjes (en kleine flesjes) afschaffen. Dat werkt alleen maar averechts want nu worden prullenbakken continu opengebroken en vuilniszakken steeds maar kapot gescheurd. Het is echt een ranzige teringbende geworden op straat sinds zwervers die dingen voor een dubbeltje of 15 cent whatever kunnen inleveren.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 15:21 schreef Aether het volgende:
[..]
Liever eerst de rattenpopulatie verlagen met al dat vuilnis op straat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |