abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juli 2026 @ 10:18:56 #276
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221403879
Heerlijke zomer...maar vandaag grijs, koud en een bibberende hoerenwind!

Gelukkig komen er weer enkele voorzichtige dertigers de kaarten ingeschuifeld... @dick_laurent
  woensdag 22 juli 2026 @ 10:53:26 #277
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_221404213
twitter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_221404332
Neerslagtekort begint wel zorgelijke vormen aan te nemen, helemaal als er volgende week weer een potentiële hittegolf induiken.
blablablabla
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 11:17:59 #279
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_221404335
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:08 schreef INViCTuS het volgende:
@:dick_laurent

Zomerhitte op het Iberisch schiereiland steeds extremer. In Alcantarilla bij Murcia deze week al de 3de fase in de hoogzomer met tenminste 3 dagen op rij boven 40 graden. In een reeks vanaf 1940 is dat niet eerder voorgekomen.

De zomerhitte op het Iberisch schiereiland neemt steeds extremere vormen aan. In veel streken wordt de grens van 40 graden bereikt en overschreden en dat is niet alleen op een enkele dag het geval, maar vaak op meerdere dagen.

In de nabij de Spaanse stad Murcia gelegen gemeente Alcantarilla, afgeleid van het Arabische woord al-Qantara dat ‘brug’ betekent, zijn in de hoogzomer gedurende een periode van meer dan 80 jaar (in dezen 1940-2025) 7 fases voorgekomen met 3 opeenvolgende dagen boven 40 graden. De langste was die van begin juli 1994. Toen werd het 4 dagen tenminste 40 graden. De hoogste waarde van dit kwartet bedroeg 46,1°. Vorig jaar werd het in augustus op 3 opeenvolgende dagen 40+ met een uitbijter van 45,0°.

Juli 2026 slaat echter alles. Eerder deze maand zijn er al 2 fases van 3 dagen geweest met 40+ (7-9 en 15-17 juli) en deze week volgt de 3de periode met 40,0° of hoger. Waarschijnlijk gaat het nu om 4 dagen. Op 20 en 21 juli werd het respectievelijk 40,0 en 41,0°: vandaag en morgen wederom ruim boven de veertig. Zoals het zich nu laat aanzien wordt dezer dagen in het oosten en zuiden van Spanje de climax van de intense hitte verwacht. Lokaal zijn maxima tot 45-46 graden mogelijk. In het weekeinde tempert de hitte.
Yeah tis inderdaad echtwel heftig. Paar keer al met 40+ even buiten gestaan en dan sta je inderdaad letterlijk in een soort van droge hete fohnwind.

Maar, sidenote.... het is hier niet perse heftiger dan aan de kust vind ik nog steeds. Daar is het namelijk tijdens dit soort hittegolven weliswaar "slechts" 35 graden ofzo, maar met de middellandse zeewalm die continu 65% luchtvochtigheid meebrengt, waardoor de gevoelstemp alsnog met gemak 40 graden of daarboven is.

Dus ja, in beide situaties is het moeilijk heftig heet _O- :')
Voor mij persoonlijk is het niet zo'n big deal, want airco binnen en ik werk overdag toch in het thuiskantoor, dus dan zit ik sws binnen, en na 18:00 gaan de scherpe randjes er langzaam af en savonds is het best prima buiten hangen. Plus, zwembad _O_
  woensdag 22 juli 2026 @ 11:31:39 #280
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_221404386
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:07 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Huh? Echt 1 week te heet geweest eind juni. Begin juni ietwat nat en koel, maar verder eigenlijk best wel een fijn zomertje hoor
Nou geen 1 week .. totaal wel iets van 3 weken hitte her en der. Maar het is wel een mooie zomer.
En net weer eens ouderwets een bui op mijn kop :D dat had ik dan niet gemist..maar de natuur hewft het hard nodig, alhoewel dit vast een druppel op de gloeiende plaat is gok ik.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_221404392
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:31 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Nou geen 1 week .. totaal wel iets van 3 weken hitte her en der. Maar het is wel een mooie zomer.
En net weer eens ouderwets een bui op mijn kop :D dat had ik dan niet gemist..maar de natuur hewft het hard nodig, alhoewel dit vast een druppel op de gloeiende plaat is gok ik.
Die ene week was genoeg om er al gelijk helemaal klaar mee te zijn.

Ranzige luchtkwaliteit, hoge luchtvochtigheid en dan ook nog eens code rood bij 37 graden waardoor je opgesloten zat in je eigen hok.
blablablabla
pi_221404416
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Yeah tis inderdaad echtwel heftig. Paar keer al met 40+ even buiten gestaan en dan sta je inderdaad letterlijk in een soort van droge hete fohnwind.

Maar, sidenote.... het is hier niet perse heftiger dan aan de kust vind ik nog steeds. Daar is het namelijk tijdens dit soort hittegolven weliswaar "slechts" 35 graden ofzo, maar met de middellandse zeewalm die continu 65% luchtvochtigheid meebrengt, waardoor de gevoelstemp alsnog met gemak 40 graden of daarboven is.

Dus ja, in beide situaties is het moeilijk heftig heet _O- :')
Voor mij persoonlijk is het niet zo'n big deal, want airco binnen en ik werk overdag toch in het thuiskantoor, dus dan zit ik sws binnen, en na 18:00 gaan de scherpe randjes er langzaam af en savonds is het best prima buiten hangen. Plus, zwembad _O_
Wat ik me afvraag is waar die hitte concreet vandaan komt, warmt Afrika ook in zo een tempo op? Kan de hitte zich eenvoudigweg makkelijker verplaatsen door bepaalde convectiestromingen? Is het puur het gevolg van de opwarming van zeewater elders?

Ik meen me te herinneren dat el Nino minimale impact zou hebben op het Europese continent, het tegendeel lijkt toch te gebeuren.
blablablabla
pi_221404430
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:53 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
  woensdag 22 juli 2026 @ 11:44:24 #284
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221404444
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:39 schreef Zipportal het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
De chart van GFS loopt alweer tot 50 graden op de Y-as _O-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 juli 2026 @ 11:50:55 #285
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221404470
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 10:53 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Kunnen we deze waardeloze Twitteraccounts alsjeblieft gewoon lekker in de leegte laten roepen?

Ik heb echt een enorme tyfushekel aan dit soort lui, en ik hoop dat het niveau hier in WKN nog gewoon wat hoger dan dat blijft. De GFS oper is al dagen helemaal de weg kwijt, iedereen die zichzelf serieus neemt ziet dat inmiddels wel in. Verder is de kans op een hittegolf in die pluim niet hoog.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221404581
Laat maar komen, het kan nooit zo erg worden als wat we nu al gehad hebben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221404589
De opgewarmde zeeën helpen dan ook niet mee lijkt me. Daar koelt de lucht bijna niet af op weg naar Europa.

Om nog maar te zwijgen over hoe lang die warmte in het water blijft zitten (de zomer is in Spanje en Zuid Frankrijk in september nog niet voorbij gok ik), de zware buien in het najaar die het tot gevolg kan hebben en de vraag met welke temperatuur het volgende zomer gaat beginnen.
  woensdag 22 juli 2026 @ 12:16:03 #288
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221404593
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 11:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Die ene week was genoeg om er al gelijk helemaal klaar mee te zijn.

Ranzige luchtkwaliteit, hoge luchtvochtigheid en dan ook nog eens code rood bij 37 graden waardoor je opgesloten zat in je eigen hok.
Code Rood was natuurlijk overdreven en opsluiten in je eigen hok, doe je toch echt zelf. Dat was niet noodzakelijk.
Ik heb die dag bijvoorbeeld gewoon nog wat kantoorwerk verzet in de schaduw buiten en heb heerlijk in het water gedobberd met een muziekje aan. Ook heb ik gewoon boodschappen gedaan.
Lekker rustig aan doen, veelal uit de zon blijven in de middag en extra water drinken is meestal voldoende. En een beetje naar elkaar omkijken natuurlijk O+
pi_221404652
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:16 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Code Rood was natuurlijk overdreven en opsluiten in je eigen hok, doe je toch echt zelf. Dat was niet noodzakelijk.
Ik heb die dag bijvoorbeeld gewoon nog wat kantoorwerk verzet in de schaduw buiten en heb heerlijk in het water gedobberd met een muziekje aan. Ook heb ik gewoon boodschappen gedaan.
Lekker rustig aan doen, veelal uit de zon blijven in de middag en extra water drinken is meestal voldoende. En een beetje naar elkaar omkijken natuurlijk O+
Nee niet overdreven. Hoeveel mensen hebben de luxe om ergens in hun directe nabijheid rond te dobberen?

Ik ben die dag om 22:00 naar buiten gegaan om een beetje te voetballen met mijn neefje maar het was nog steeds smerig heet en meer dan 30 graden. Koelde ook amper af die nacht, graad of 25 als minima maar in de stedelijke gebieden en binnen in huis nog veel warmer. Vond het advies wel terecht. Je kon die dag echt beter binnenblijven. Luchtkwaliteit, luchtvochtigheid en de extreem warme nacht plus de langste dag zowat maakte het wel een hele giftige coctail.

Onze huizen zijn ook helemaal niet gebouwd voor dit soort omstandigheden, vroeger was dat overdreven of luxe maar de aircoboeren zullen het komende jaar wel overuren draaien.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 juli 2026 @ 12:34:16 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221404684
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:15 schreef kilon het volgende:
De opgewarmde zeeën helpen dan ook niet mee lijkt me. Daar koelt de lucht bijna niet af op weg naar Europa.

Om nog maar te zwijgen over hoe lang die warmte in het water blijft zitten (de zomer is in Spanje en Zuid Frankrijk in september nog niet voorbij gok ik), de zware buien in het najaar die het tot gevolg kan hebben en de vraag met welke temperatuur het volgende zomer gaat beginnen.
Die grijze treurnis van nu is een direct gevolg van een warme Noordzee :!
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 12:38:02 #291
Dick Laurent Is Dead
pi_221404702
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Onze huizen zijn ook helemaal niet gebouwd voor dit soort omstandigheden, vroeger was dat overdreven of luxe maar de aircoboeren zullen het komende jaar wel overuren draaien.
Nou ja, wat betreft het, "onze huizen zijn niet gebouwd voor deze hitte".

Nu kan ik wel in principe over zeggen dat eigenlijk bijna geen enkel huis hier in Europa echt gebouwd is voor zulke hitte. Even als voorbeeld, appartementen in Spaanse steden zoals Murcia, Alicante, Sevilla, ga zo maar door, krijgen natuurlijk weliswaar een veel langere periode echt heel heet weer te verwerken dan in Nederland... Maar ook die hebben op een gegeven moment gewoon verzadigde muren, punt. Daar doe je niks aan. Ook al zijn de muren misschien dikker, hebben ze andere bakstenen, is de bouwstijl anders. Puntje bij paaltje, na genoeg tijd van X hoeveelheid warmte zijn de muren gewoon verzadigd. En dan het enige wat ze nog kunnen doen is die warmte doorstralen naar binnen.

En ja, kan je inderdaad met een airco de boel koelen, wat op zich gewoon prima helpt zolang je de airco aan hebt staan, maar zodra je de airco weer uitzet is het gewoon weer in no time 30° binnen zonder enige moeite. Ook hier.
pi_221404803
quote:
3s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:38 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Nou ja, wat betreft het, "onze huizen zijn niet gebouwd voor deze hitte".

Nu kan ik wel in principe over zeggen dat eigenlijk bijna geen enkel huis hier in Europa echt gebouwd is voor zulke hitte. Even als voorbeeld, appartementen in Spaanse steden zoals Murcia, Alicante, Sevilla, ga zo maar door, krijgen natuurlijk weliswaar een veel langere periode echt heel heet weer te verwerken dan in Nederland... Maar ook die hebben op een gegeven moment gewoon verzadigde muren, punt. Daar doe je niks aan. Ook al zijn de muren misschien dikker, hebben ze andere bakstenen, is de bouwstijl anders. Puntje bij paaltje, na genoeg tijd van X hoeveelheid warmte zijn de muren gewoon verzadigd. En dan het enige wat ze nog kunnen doen is die warmte doorstralen naar binnen.

En ja, kan je inderdaad met een airco de boel koelen, wat op zich gewoon prima helpt zolang je de airco aan hebt staan, maar zodra je de airco weer uitzet is het gewoon weer in no time 30° binnen zonder enige moeite. Ook hier.
Nederlandse huizen zijn gebouwd om hitte vast te houden, Spaanse huizen om hitte buiten te houden. Dat is een wezenlijk verschil. Ik kom jaarlijks in Sevilla en zeker in de binnenstad heeft vrijwel elk pand airco. In Nederland is dat 20%.. Waarbij het gros koophuizen betreft want bij de verhuur is het maar 5%. Ook bij nieuwbouw is de situatie schrijnend waarbij de focus ligt op energiebesparende maatregelen en niet hittebescherming, in sommige gevallen kunnen de ramen niet eens open kunnen.

De trend is inmiddels aan het veranderen maar er was decennialang een stigma op gebruik van airconditioning in grote delen van Europa:

https://www.volkskrant.nl(...)A%2F%2Fwww.rtl.nl%2F
blablablabla
pi_221405488
Regen genot beste genot.
  woensdag 22 juli 2026 @ 14:01:15 #294
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221405523
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee niet overdreven. Hoeveel mensen hebben de luxe om ergens in hun directe nabijheid rond te dobberen?

Ik ben die dag om 22:00 naar buiten gegaan om een beetje te voetballen met mijn neefje maar het was nog steeds smerig heet en meer dan 30 graden. Koelde ook amper af die nacht, graad of 25 als minima maar in de stedelijke gebieden en binnen in huis nog veel warmer. Vond het advies wel terecht. Je kon die dag echt beter binnenblijven. Luchtkwaliteit, luchtvochtigheid en de extreem warme nacht plus de langste dag zowat maakte het wel een hele giftige coctail.

Ik snap prima wat je bedoeld en je zegt wat meer mensen denken. Maar het zijn allemaal keuzes die je maakt. Als de luchtkwaliteit een paar dagen minder goed is, hoef je alsnog niet binnen te gaan zitten mokken. Dat doen ze in andere landen ook niet. Daar gaat het leven ook gewoon door.

Nee, niet iedereen heeft een zwembad op het balkon...maar je kunt altijd keuzes maken.

Voorbeeld uit mijn eigen omgeving:
Schoonmoeders sluit zich ook op als het richting de 30 gaat. Voeten in een bak water en steen en been klagen. "De wereld gaat kapot!"
De buurvrouw, die ouder én zieker is, zit in de ochtend buiten in de schaduw de Libelle te lezen en gaat in de middag een paar honderd meter verderop spelletjes doen in het aircogekoelde publieke wijkcentrum. Die maakt andere keuzes en klaagt nooit.

Wel tof dat je met je neefje gaat voetballen trouwens :Y
pi_221405531
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 09:37 schreef PzKpfw het volgende:
Best wel een kutzomer tot nu toe. Of het is bloedheet met hittegolven of het is de hele dag frisjes door die alsmaar aanhoudende hoerenwind. Waar is dat mooie rustige zomerweer toch gebleven (20-25 graden, zonnig en windstil/licht briesje)?
Doe niet zo gek! Dit is de beste zomer ooit! Elke dag mooi weer.
  Moderator woensdag 22 juli 2026 @ 14:14:32 #296
Dick Laurent Is Dead
pi_221405574
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 12:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Nederlandse huizen zijn gebouwd om hitte vast te houden, Spaanse huizen om hitte buiten te houden. Dat is een wezenlijk verschil. Ik kom jaarlijks in Sevilla en zeker in de binnenstad heeft vrijwel elk pand airco. In Nederland is dat 20%.. Waarbij het gros koophuizen betreft want bij de verhuur is het maar 5%. Ook bij nieuwbouw is de situatie schrijnend waarbij de focus ligt op energiebesparende maatregelen en niet hittebescherming, in sommige gevallen kunnen de ramen niet eens open kunnen.

De trend is inmiddels aan het veranderen maar er was decennialang een stigma op gebruik van airconditioning in grote delen van Europa:

https://www.volkskrant.nl(...)A%2F%2Fwww.rtl.nl%2F
Sure maar je gaat nog steeds voorbij aan mijn punt.
Als al die airco's in Sevilla uit zouden staan en jij stapt zo'n winkel of woning binnen, denk je dan echt dat het daarbinnen een koele 23 graden is? Forget it.
Ja Spaanse huizen zijn meer gebouwd op hitte buiten houden, tot zover geef ik je gelijk.

Maar nu al mijn 4e zomer hier belevend, kan ik je melden dat zowel ik als al mijn Spaanse collegas verspreid over steden zoals Granada, Madrid, Barcelona, Murcia etc allemaal in een totale bakoven zouden wonen als we de airco volledig uit zouden zetten.
Nu richting het einde van Juli zijn de muren in gebouwen/huizen hier net zo goed to-taal verzadigd met hitte en heb je gewoon 30+ binnen indien je geen airco hebt.

En besef, ook hier in Spanje zijn er talloze mensen die in een huurflat wonen die géén airco heeft. Die mensen hebben letterlijk die hele tyfuslange zomer geen enkel ontsnappen er aan...
pi_221405593
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 14:01 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Ik snap prima wat je bedoeld en je zegt wat meer mensen denken. Maar het zijn allemaal keuzes die je maakt. Als de luchtkwaliteit een paar dagen minder goed is, hoef je alsnog niet binnen te gaan zitten mokken. Dat doen ze in andere landen ook niet. Daar gaat het leven ook gewoon door.

Nee, niet iedereen heeft een zwembad op het balkon...maar je kunt altijd keuzes maken.

Voorbeeld uit mijn eigen omgeving:
Schoonmoeders sluit zich ook op als het richting de 30 gaat. Voeten in een bak water en steen en been klagen. "De wereld gaat kapot!"
De buurvrouw, die ouder én zieker is, zit in de ochtend buiten in de schaduw de Libelle te lezen en gaat in de middag een paar honderd meter verderop spelletjes doen in het aircogekoelde publieke wijkcentrum. Die maakt andere keuzes en klaagt nooit.

Wel tof dat je met je neefje gaat voetballen trouwens :Y
Het is niet puur een mindset zoals jij doet voorkomen, mensen met onderliggend lijden en dan met name ouderen kunnen serieus last hebben van de luchtkwaliteit. Zeker als het gecombineerd is met extreme warmte en een hoge luchtvochtigheid.

Het RIVM adviseert mensen die gevoelig zijn voor smog in zo'n situatie dan ook om binnen te blijven.

Is in het buitenland niet anders trouwens. Heb familie in Maryland US daar lag vorige week het openbare leven grotendeels plat door de slechte luchtkwaliteit. Alle sportwedstrijden en buitentrainingen waren gecanceld.
blablablabla
pi_221405766
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 14:14 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Sure maar je gaat nog steeds voorbij aan mijn punt.
Als al die airco's in Sevilla uit zouden staan en jij stapt zo'n winkel of woning binnen, denk je dan echt dat het daarbinnen een koele 23 graden is? Forget it.
Ja Spaanse huizen zijn meer gebouwd op hitte buiten houden, tot zover geef ik je gelijk.

Maar nu al mijn 4e zomer hier belevend, kan ik je melden dat zowel ik als al mijn Spaanse collegas verspreid over steden zoals Granada, Madrid, Barcelona, Murcia etc allemaal in een totale bakoven zouden wonen als we de airco volledig uit zouden zetten.
Nu richting het einde van Juli zijn de muren in gebouwen/huizen hier net zo goed to-taal verzadigd met hitte en heb je gewoon 30+ binnen indien je geen airco hebt.

En besef, ook hier in Spanje zijn er talloze mensen die in een huurflat wonen die géén airco heeft. Die mensen hebben letterlijk die hele tyfuslange zomer geen enkel ontsnappen er aan...
Oh ongetwijfeld maar de manier van bouwen verschilt wel. De focus ligt veel meer op verkoeling en zonwering. Men werkt traditioneel met dikke stenen muren, marmeren vloeren en kleine ramen. Moderne nieuwbouw is beter geïsoleerd, maar is nog altijd ingericht op het weren van de zon in plaats van het vasthouden van warmte.

In Nederland worden huizen maximaal geïsoleerd en voorzien van dubbel/driedubbel glas en vervolgens geen airconditioning.
blablablabla
  woensdag 22 juli 2026 @ 14:36:58 #299
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221405774
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 14:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Doe niet zo gek! Dit is de beste zomer ooit! Elke dag mooi weer.
Misschien als je in Spanje woont ofzo.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 22 juli 2026 @ 14:46:53 #300
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_221405826
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 14:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is niet puur een mindset zoals jij doet voorkomen, mensen met onderliggend lijden en dan met name ouderen kunnen serieus last hebben van de luchtkwaliteit. Zeker als het gecombineerd is met extreme warmte en een hoge luchtvochtigheid.

Het RIVM adviseert mensen die gevoelig zijn voor smog in zo'n situatie dan ook om binnen te blijven.

Is in het buitenland niet anders trouwens. Heb familie in Maryland US daar lag vorige week het openbare leven grotendeels plat door de slechte luchtkwaliteit. Alle sportwedstrijden en buitentrainingen waren gecanceld.
Alles klopt wat je zegt maar ik ben niet zo'n voorstander van de focus op al die onmogelijkheden.
Die buurvrouw van schoonmoeders waar ik het net over had is iets van 75 en heeft ook "onderliggend lijden". Toch maakt die ook andere keuzes.
En kan iedereen dat altijd maar doen? Nee, het leven is gelukkig niet zwart-wit...maar voor het overgrote deel van de bevolking gaat die vlieger op een of andere manier wel op.

Ik zie vooral heel veel traditioneel en oer-hollandse klaaggedrag. Iets wat ikzelf als echte Holländer natuurlijk ook doe bij 18 bibbergraden, grijze motregen en een hoerenwind ;)

Is ook van alle tijden...vroeger kreeg Erwin Kroll de schuld als het te warm of te koud was en men "thuis moest blijven" :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')