abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221325968

Ze heeft in beginsel geen ongelijk. Veel natuurkundigen zijn zeer sceptisch over de snaartheorie. Niet omdat het per se onjuist is, maar omdat er na tientallen (!!!) jaren nog geen experimenteel bewijs voor is.

Het gebrek aan toetsbaarheid is een groot probleem. Dat laatste is wel wat stellig geformuleerd... Niemand weet of de snaartheorie principieel ontestbaar is...

Wat denken jullie?
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221326005
Ik denk, nee weet, dat ik er te weinig vanaf weet om er een mening over te hebben.

Zouden meer mensen moeten hebben.
  maandag 13 juli 2026 @ 21:06:11 #3
299769 SoS87
FC Utereg
pi_221326037
Ik denk dat Famke het verschil tussen haar linker en rechter bil niet weet.
pi_221326185
Wie is Femke Louise en waarom is haar mening in deze kwestie het vermelden waard?
pindazakje
pi_221326214
Die kont van haar buigt de ruimtetijd zo hard, misschien moeten we het onderzoek naar de snaartheorie daar starten O+
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_221326236
Goede vraag broer.
Maar mag zij naar mannelijke dokter?
Vakman pur sang
pi_221326512
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 21:24 schreef Hyaenidae het volgende:
Wie is Femke Louise en waarom is haar mening in deze kwestie het vermelden waard?
Ach iemand die niet meer meedoet en er ook niet toe doet, lekker belangrijk.
pi_221326688
Femke en de snaartheorie, alsof donald duck ineens een kledinglijn begint met broeken. Het kan wel maar is toch een vreemde combinatie.

Ik heb overigens niet goed genoeg opgelet bij de big bang theorie dus geen wetenschappelijke mening verder.
Vraag het sheldon.
pi_221326691
Famke Louise en de snaartheorie in één zin.
Hmm...hier klopt iets niet toch? :wtf:
pi_221326699
Overigens, wel een mooie dame verder.
  maandag 13 juli 2026 @ 22:52:15 #11
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_221326813
Dit is terechte wetenschappelijke kritiek van Famke. Toetsbaarheid is uiteindelijk de maatstaf voor elke natuurkundige theorie. Tegelijkertijd zijn er vaker ideeën geweest die pas decennia later experimenteel bevestigd konden worden. De vraag is dus niet alleen of de snaartheorie vandaag bewijs levert, maar ook of we morgen de middelen hebben om haar echt te testen.
AZ
ALKMAAR
pi_221327468
Aha, oke. Diezelfde Famke die in 2020 zichzelf voorlul zette in de show van Jinek ?

Hopelijk heeft enig idee wat ze zegt maar ik vrees van niet. Ik vraag me überhaupt of ze weet wie Einstein is ( en zijn theorie mbt tot trillingen, zwaartekracht etc. )
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 08:38:18 #13
33189 RM-rf
1/998001
pi_221327489
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2026 22:52 schreef Durmada het volgende:
Dit is terechte wetenschappelijke kritiek van Famke. Toetsbaarheid is uiteindelijk de maatstaf voor elke natuurkundige theorie. Tegelijkertijd zijn er vaker ideeën geweest die pas decennia later experimenteel bevestigd konden worden. De vraag is dus niet alleen of de snaartheorie vandaag bewijs levert, maar ook of we morgen de middelen hebben om haar echt te testen.
Er is weinig ‘wetenschappelijks’ aan om een mening te uiten “of je iets overtuigend vind of niet”…

Natuurkundige wetmatigheden halen hun werkzaamheid niet uit het kunnen overtuigen van Nederlandse B- of C-prominenten.

In dit geval is het nog niet eens een natuurkundige wet, maar een theorie en dus een ‘mogelijke’ wetmatigheid, die echter om op dit moment bewezen te kunnen worden, een deeltjesversneller vergt die vele malen groter is dan die we tot nu toe bouwen kunnen…

Dat maakt het nog steeds niet “terechte wetenschappelijke kritiek” of deze mevrouw er wel of niet van overtuigd is…

Tenzij ze zelf een idee heeft om een nieuwe autotune-deeltjesversneller te bouwen in de Wisseloordstudios, die dan deze theorie zou kunnen bewijzen of ontkrachten…
Dàt zou “wetenschappelijk” zijn, haar ‘mening’ ergens over geven is dat niet.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')