abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221324615
In Engeland drinken heel veel mensen thee met een wolkje melk. Gewone melk zoals wij Nederlanders ook ons dagelijks glaasje melk drinken.

Hoe Britten hun koffie drinken weet ik dus niet.
Maar het is een feit dat heel Nederland koffie drinkt met heel vaak een wolkje koffiemelk.
Deze melk is dus vetter en geler van kleur dan gewone melk.

Waar komt dit vandaan?

Waarom drinken Nederlanders hun koffie zwart of met melk? En dan met name die vette Friesche Vlag melk?

De afbeelding die ik hier plaatst is pure armoe. Ik herinner me namelijk nog de glazen literflessen met een kroonkurk.
Wie herkent dit?
En wie heeft hier iets zinnigs over te melden?

Zelf drink ik mijn koffie altijd zonder melk maar wel met twee minisuikerklontjes.
En ik zou dit topic niet durven eindigen zonder een (on)toepasselijk liedje.

Bekijk deze YouTube-video
pi_221324629
Ik drink altijd koffie met melk. Zonder is het echt niet te nassen.
pi_221324634
In heel veel Aziatische landen gebruiken ze ook koffiemelk in de koffie.

Ik doe altijd gewone melk in de koffie, maar meestal zwart zonder suiker.
Maar tegenwoordig drink ik bijna alleen maar thee.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  Forum Admin maandag 13 juli 2026 @ 18:27:25 #4
35723 crew  GGMM
pi_221324666
Melk is voor mensen die geen koffie lusten. Waarom je het dan toch drinkt is me overigens een raadsel.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
pi_221324672
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 18:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kwestie van smaak ja. Ik vind koffie zonder suiker dus niet te pruimen. Suiker geeft het net dat beetje extra.
Maar melk in je koffie of thee... :r
pi_221324675
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 18:27 schreef GGMM het volgende:
Melk is voor mensen die geen koffie lusten. Waarom je het dan toch drinkt is me overigens een raadsel.
Meeste mensen drinken koffie voor de caffeine denk ik, niet voor de smaak.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221324728
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 18:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Kwestie van smaak ja. Ik vind koffie zonder suiker dus niet te pruimen. Suiker geeft het net dat beetje extra.
Maar melk in je koffie of thee... :r
Koffie met melk en suiker kan ik wel begrijpen, maar zwarte koffie met suiker vind ik echt fucking goor :@
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
pi_221324836
quote:
88s.gif Op maandag 13 juli 2026 18:31 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Koffie met melk en suiker kan ik wel begrijpen, maar zwarte koffie met suiker vind ik echt fucking goor :@
Is kwestie van smaak. Ik vind de suiker een aangename toevoeging aan de smaak van koffie.
De meeste mensen zijn geen liefhebber van bittere smaken.
Ik voeg ook altijd een schijfje citroen aan mijn bitter lemon.
pi_221324933
Ik ben eerst de suiker gaan skippen, want ik vond ineens steeds meer dingen te zoet.
Nou deed ik er al niet het meeste in.
Wij hadden zo'n apparaat aan de muur hangen, met een hopper met oploskoffie (wel DE. Dat dan weer wel), melkpoeder, suiker en dan kon je er ook nog één vullen met chocolademelk of soep. Net naar de vraag naar was.
Kon je met draaiknoppen doseren
Afijn, de meesten deden, klikklik koffie, klikklik melk(creamer) en klikklik suiker. Soms klikklikklik voor de suiker.
Ik deed klikklik koffie, klik melk, klik suiker.
Later met automaten. Maar koffie/melk/suiker zat er altijd naast. Redelijk voor iemand die gemiddeld dronk. Voor de rest stond er dan een pot creamer met een theelepeltje erin, voor wie extra, of juist minder, melk wilde, en een pak suikerklontjes met dezelfde reden.
Die zoete melkbakkies hoefde ik niet, dus ik nam zwart en dan doseerde ik zelf wel..
Maar goed, suiker verdween dus eerst.
Daarna vond ik ineens de melk niet meer lekker. Toch ook nog te zoet en het verwaterde de smaak van de koffie.

Sindsdien drink ik zwart.
  maandag 13 juli 2026 @ 21:54:26 #10
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_221326385
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 18:50 schreef marc0871 het volgende:
Ik ben eerst de suiker gaan skippen, want ik vond ineens steeds meer dingen te zoet.
Nou deed ik er al niet het meeste in.
Wij hadden zo'n apparaat aan de muur hangen, met een hopper met oploskoffie (wel DE. Dat dan weer wel), melkpoeder, suiker en dan kon je er ook nog één vullen met chocolademelk of soep. Net naar de vraag naar was.
Kon je met draaiknoppen doseren
Afijn, de meesten deden, klikklik koffie, klikklik melk(creamer) en klikklik suiker. Soms klikklikklik voor de suiker.
Ik deed klikklik koffie, klik melk, klik suiker.
Later met automaten. Maar koffie/melk/suiker zat er altijd naast. Redelijk voor iemand die gemiddeld dronk. Voor de rest stond er dan een pot creamer met een theelepeltje erin, voor wie extra, of juist minder, melk wilde, en een pak suikerklontjes met dezelfde reden.
Die zoete melkbakkies hoefde ik niet, dus ik nam zwart en dan doseerde ik zelf wel..
Maar goed, suiker verdween dus eerst.
Daarna vond ik ineens de melk niet meer lekker. Toch ook nog te zoet en het verwaterde de smaak van de koffie.

Sindsdien drink ik zwart.
De verhalen van deze man stellen nooit teleur.
Wederom een pareltje.
pindazakje
pi_221326498
Ik drink mijn koffie normaliter zwart maar op vakantie in vietnam proefde ik koffie met gecondenseerde melk. Dat is toch wel lekker. Als je nog een stapje verder wil doe je er ook nog wat zout bij.
pi_221327066
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2026 21:54 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
De verhalen van deze man stellen nooit teleur.
Wederom een pareltje.
Je moest eens weten welk verhaal ik heb verzonnen door een vraag aan AI te stellen.
Van het één kwam het ander en 'we' zitten nu al aan een filmepos of een trylogie te denken.
Hou de titel 'Het akkoord van de redding' maar even vast.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 19:03:33 #13
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221334068
koffie zwart, geen suiker
pi_221350031
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 18:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heb je wel eens een goede filter koffie gedronken in een goede koffie tent? Want dar maakt al een wereld van verschil met 95% van de gewone koffie die je overal kan krijgen en zo’n beetje overal het zelfde smaakt

[ Bericht 0% gewijzigd door 111210 op 16-07-2026 20:17:38 ]
pi_221350420
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 23:52 schreef 111210 het volgende:

[..]
Heb je wel eens een goede filter koffie gedronken in een goede koffie tent? Want dar maakt al een wereld van verschil met 95% van de gewone koffie die je overal kan krijgen en zo’n beetje ideaal het zelfde smaakt
Ik kom nooit bij koffietenten. Althans, niet hier. Vorig jaar in Londen zat er eentje tegenover ons hotel en die had lekkere koffie :Y
  donderdag 16 juli 2026 @ 08:17:49 #16
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:34:10 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_221478645
Thuis: zwart.
Buiten: havermelk en een schepje suiker.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')