Die wordt ook 1x in de 4 weken leeggehaald (dus maakt niet zo veel uit) en kost nog een 9 euro (wat dus gratis kan in de oranje)quote:Op maandag 13 juli 2026 13:57 schreef Sorella het volgende:
Alles bij het restafval gooien en als het weer kouder is dan de pdm bak weer gaan gebruiken, zo deed ik het altijd.
Dat mag niet. PMD in de groene bak.quote:Op maandag 13 juli 2026 14:48 schreef butz0rs het volgende:
Als er etensresten op zitten, in de groene doen. Die wordt veel vaker geleegd.
Bij ons toen 1 keer in de twee weken daarna ging het gewoon in de ondergrondse contaner toen dat moest.quote:Op maandag 13 juli 2026 14:24 schreef Cor_Minderhout het volgende:
[..]
Die wordt ook 1x in de 4 weken leeggehaald (dus maakt niet zo veel uit) en kost nog een 9 euro (wat dus gratis kan in de oranje)
Dan moeten ze de dienstverlening maar verbeteren en nog beter aan nascheiding doen.quote:
Ik heb/had dit met de groene bak, vol met tientallen maden en uiteindelijk dus vliegjesquote:Op maandag 13 juli 2026 12:41 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Doe ik net de deksel open van de container om er wat plastic in te gooien, een dikke lading met gore kleine vliegjes (zowel fruitvliegen als bromvliegen) Omdat ze bij ons de oranje container (PMD) maar 1x in de 4 weken komen legen stikt dat ding van de vliegen, ik probeer mijn afval zo veel mogelijk schoon te spoelen maar met dit weer is daar geen houden aan. Vorig jaar deed ik alles in een grote grijze zak zodat ik die dicht kon knopen. Daar heb ik een berisping voor gehad (niet omdat er iets verkeerds in de zak zat, ze willen simpel weg niet dat er een zak om het PMD plastic heen zit)
Hoe houdt je vliegen uit de oranje container?
Maden houden niet van licht.quote:Op maandag 13 juli 2026 16:35 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb/had dit met de groene bak, vol met tientallen maden en uiteindelijk dus vliegjes.
Tegenwoordig heb ik een houten plankje tussen de deksel en de bak zelf, zodat de container een klein stukje openstaat. Sindsdien zijn die vliegen gewoon al gevlogen, of eten de vogels de maden op die eruit kruipen (áls ze eruit kruipen, want ik zie ze vrijwel niet meer; alsof ze niet van licht / warmte houden).
Dicht houden, maar dat is lastig. Dat verhaal van die grijze zakken herken ik wel; mogen doorzichtige verzamelzakken dan wel?quote:Op maandag 13 juli 2026 12:41 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Hoe houdt je vliegen uit de oranje container?
Ook als ie geleegd is, langs de wand rondom Inwendig, bleek spuiten (halve liter of zo) en dan heet water. Dag laten staan en leeg kieperen -> drogen -> en krant onderin (bij de groene dan).quote:Op maandag 13 juli 2026 16:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan moeten ze de dienstverlening maar verbeteren en nog beter aan nascheiding doen.
Overigens wat kan helpen is er wat bleek inspuiten de lucht dood de meeste insecten.
Halve liter is te veel. Twee spuitjes is voldoende, de dampen zijn giftig.quote:Op maandag 13 juli 2026 18:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Ook als ie geleegd is, langs de wand rondom Inwendig, bleek spuiten (halve liter of zo) en dan heet water. Dag laten staan en leeg kieperen -> drogen -> en krant onderin (bij de groene dan).
Als je de hele wand wilt bedekken, heb je wel een 1/2 liter nodig. Als die dampen giftig zouden zijn (ze zijn irriterend) zouden hele legioenen schoonmakers als achterovergevallen zijn door de dampen. Gewoon volspuiten en het deksel erop.quote:Op maandag 13 juli 2026 22:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Halve liter is te veel. Twee spuitjes is voldoende, de dampen zijn giftig.
heb je dan niet super veel vliegjes in de tuin?quote:Op maandag 13 juli 2026 16:35 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb/had dit met de groene bak, vol met tientallen maden en uiteindelijk dus vliegjes.
Tegenwoordig heb ik een houten plankje tussen de deksel en de bak zelf, zodat de container een klein stukje openstaat. Sindsdien zijn die vliegen gewoon al gevlogen, of eten de vogels de maden op die eruit kruipen (áls ze eruit kruipen, want ik zie ze vrijwel niet meer; alsof ze niet van licht / warmte houden).
gft is toch juist dat er compost van gemaakt kan worden, lekker met bleekquote:Op maandag 13 juli 2026 18:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Ook als ie geleegd is, langs de wand rondom Inwendig, bleek spuiten (halve liter of zo) en dan heet water. Dag laten staan en leeg kieperen -> drogen -> en krant onderin (bij de groene dan).
Ging toch om jouw PMD container. Overigens meldde ik: "leegkieperen". Beetje chloor kan geen kwaad, biomassa heeft ook chloriden.quote:Op maandag 13 juli 2026 23:00 schreef Cor_Minderhout het volgende:
[..]
gft is toch juist dat er compost van gemaakt kan worden, lekker met bleek
bleek in je tuin is niet echt een goede combi
Ja mijn vraag gaat ook over de PMD container, ik heb geen problemen met de GFT bak.quote:Op maandag 13 juli 2026 23:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Ging toch om jouw PMD container. Overigens meldde ik: "leegkieperen". Beetje chloor kan geen kwaad, biomassa heeft ook chloriden.
Nee, die blijven niet echt op een plek hangen.quote:Op maandag 13 juli 2026 22:58 schreef Cor_Minderhout het volgende:
[..]
heb je dan niet super veel vliegjes in de tuin?
Hier wordt de grijze bak 1 keer per maand geleegd. Succes met alles daarin gooienquote:Op woensdag 29 juli 2026 07:55 schreef incel het volgende:
Dit is dus precies de reden dat ik mijn afval niet ga scheiden. Zogenaamd voor het 'klimaat' maar tegelijkertijd gaat je levenskwaliteit hard achteruit. En hoeveel ziektes denk je dat die vliegen allemaal wel niet hebben? Typisch Nederland, 1 stapje vooruit 2 stappen terug.
Ja.quote:Op maandag 13 juli 2026 18:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Dicht houden, maar dat is lastig. Dat verhaal van die grijze zakken herken ik wel; mogen doorzichtige verzamelzakken dan wel?
Ik zie net hierboven dat er speciale PMD-zakken zijn.quote:Op maandag 13 juli 2026 18:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Dicht houden, maar dat is lastig. Dat verhaal van die grijze zakken herken ik wel; mogen doorzichtige verzamelzakken dan wel?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |