Ben er in geen jaren geweest, maar het is sinds het sluiten van de ene helft (Tussen E en F pieren) sowieso al een schim van zichzelf.quote:Op zondag 19 juli 2026 00:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
Nu ik die foto hierboven zie moet ik ineens denken aan het panoramaterras van Schiphol. Ik ben er dit jaar nog niet geweest maar wat een zielige vertoning is dat geworden. Je kunt niet eens meer rustig over de balustrade hangen. En dat bijbehorende restaurant is tijdens de corona dicht gegaan maar nooit meer geopend.
Ik was in mei in La Palma en daar hadden ze een hele fijne. Nu is dat ook echt een klein vliegveldje met maar 1 baan (waar het vliegtuig een draaicirkel moet maken om weer op te stijgen), maar je kunt alles vanaf relaxte buitenmeubels bekijken en je kijkt pal op de landingsbaan of aan de andere kant op de oceaan.quote:Op zondag 19 juli 2026 00:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
Nu ik die foto hierboven zie moet ik ineens denken aan het panoramaterras van Schiphol. Ik ben er dit jaar nog niet geweest maar wat een zielige vertoning is dat geworden. Je kunt niet eens meer rustig over de balustrade hangen. En dat bijbehorende restaurant is tijdens de corona dicht gegaan maar nooit meer geopend.
Ja eeuwig zonde. Daar heb ik wat uurtjes doorgebrachtquote:Op zondag 19 juli 2026 00:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
Nieuw record gevestigd; grootste afstand voor een commercieel toestel; 23.075,92 km.quote:Op maandag 27 juli 2026 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag is de terugvlucht van de A350-1000 ULR. Dit keer gaat de route over de Stille en Atlantische Oceaan. Vlucht is bijna halverwege
https://www.flightradar24.com/AIB35LR/40df2c78
quote:Wie zondag in het zuidoosten van Nederland nietsvermoedend in de tuin zit, zou plotseling getrakteerd kunnen worden op een heel bijzonder uitzicht: een gigantische zeppelin. „Geen zorgen, het zijn geen aliens”, grapt meteoroloog Michiel van der Molen van de Wageningen Universiteit.
Wat is het dan wel? Een Duits luchtschip volgeladen met snuif- en scanapparatuur om de luchtkwaliteit te meten. Op slechts 300 meter hoogte bemonstert het gevaarte de vervuiling uit bijvoorbeeld landbouw, industrie en verkeer, maar ook de intensiteit van de vegetatie. Juist een zeppelin is daartoe heel geschikt.
„Het voordeel van zo’n luchtschip is dat het langzaam kan vliegen”, zegt onderzoeker Van der Molen, die betrokken is bij het project. „Een zeppelin is in staat, anders dan een vliegtuig, om makkelijk op dezelfde plek verticaal te dalen en te stijgen. Daardoor registreren de sensoren veel meer details.”
Vanaf Ruhrgebied naar Utrecht en terug
De voorgenomen vliegroute gaat vanuit Essen in het Ruhrgebied over Arnhem richting Kootwijk op de Veluwe, daarna naar Utrecht en vervolgens weer richting de Duitse grens. Ook in Duitsland is het luchtschip deze weken bezig met diverse vluchten voor onderzoek.
Bekijk deze YouTube-videoquote:A Vietnam Airlines Boeing 787-9, registration VN-A867 performing flight VN-34 from Munich (Germany) to Hanoi (Vietnam), was departing Munich's runway 26L when huge clouds of dust and dirt rose when the aircraft rotated very late and became airborne, the tail struck the ground. The aircraft climbed to FL100, the crew reported they had a tyre pressure indication and would need to dump fuel. About 90 minutes after departure the aircraft performed a low approach to runway 26R followed by another low approach to runway 26R, the aircraft subsequently landed on runway 26R, the left main gear trailing smoke and became disabled on the runway. Runway 26R is currently closed.
According to preliminary information the aircraft overran the end of the runway and damaged runway lights.
According to photographic evidence available to the AVH (but not permitted to be released to the public) the aircraft became airborne about 120 meters/400 feet past the runway end, already in the grass and at about the first row of approach lights.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |