Ik heb by the way zelf ooit een poosje gewerkt bij een callcenter voor de technische dienst van
Ziggo. De technische kennis die ik leerde, was heel basic en je kan dat allemaal zelf lezen op de website van
Ziggo. De opleiding hield vooral in om te leren omgaan met software die voor mij ging analyseren wat de problemen van de klant inhielden als ik een reeks vragen aan de klant stelde. Het zal best dat zoiets voor de meeste medewerkers makkelijker was, echter ik vond het zelf heel moeilijk om tegenover klanten dat soort vragen op te dreunen.
Huishoudens zijn daarbij niet allemaal standaard: 9 van de 10 keer hielp het mij niet om het probleem van de klant te achterhalen en moest ik de klant teleurstellen met antwoorden die hij/zij al eerder had gehoord. De meeste klachten gingen over die klote-mediabox. Als ik daartoe bevoegd was, had ik graag een gratis monteur langsgestuurd maar die bevoegdheid had ik niet. Ik kon ook geen e-mails sturen met bepaalde instructies. Wat ik soms wel kon, was de klant tevreden houden met wat extraatjes zoals 3 maanden gratis HBO wat daarna automatisch afliep of een kabel of een splitter opsturen, dus dat deed ik ook.

Oh ja ... ik vond het ook lastig om klanten uit te leggen dat "Wifi-garantie" een misleidende reclame-slogan is.
Internet via Wifi wordt sowieso beinvloed door heel veel factoren van buitenaf. Als jouw huis slecht geisoleerde muren heeft, veel spiegelende oppervlakken en nog wat andere draadloze elektronica, kan dat al zoveel storing geven dat je zelfs met het snelste internet-abonnement een uitermate trage draadloze verbinding hebt.