Ik heb helemaal geen probleem.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:05 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Mochten ze het niet goed verwerken dan is het na afloop heel simpel:
1 mail dat je op datum X een opzegging hebt gestuurd, dat je daarom de automatische incasso hebt ingetrokken en het teveel betaalde abonnementsgeld zult storneren.
En dat je verder niet aansprakelijk bent voor de gevolgen van hun falende administratie en verzuim om de wettelijke opzegging correct te verwerken.
Beetje overkillquote:Op donderdag 9 juli 2026 08:10 schreef Regilio_ het volgende:
Storneren die hap, aangetekende brief van consumentenbond oid er op af sturen en opzouten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door FrancoBolli op 09-07-2026 12:20:27 ]Colleziono francobolli di bambini
Dit is verboden. De stilzwijgende verlenging moet immers als niet gedaan beschouwd worden. Dus het geld is nooit uitgegeven, dus heb jij nog steeds dat geld. Geen tegoedbon.quote:Wanneer volgens de Wet van Dam recht is op een restitutie van het abonnementsgeld zal dit altijd worden uitgekeerd in de vorm van een tegoedbon.
Man man man. Het gaat hier om een tijdschrift.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:02 schreef Hiddendoe het volgende:
Ten eerste: ALTIJD DE KLEINE LETTERTJES LEZEN!!!
Ten tweede: Zet het aflopen van zo'n abbo minstens drie maanden van tevoren in je agenda/mobiel.
Ten derde: Stuur ruim voor het aflopen van die periode een aangetekende brief met daarin duidelijk dat jij geen verlenging wil.
Ten vierde: Het afgeschreven bedrag gewoon storneren.
Prima. Dan betaal jij dat abonnement.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Man man man. Het gaat hier om een tijdschrift.
Dat bedoel ik niet. Die afschrijving lijkt mij niet juist.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Prima. Dan betaal jij dat abonnement.
Man, man, man.
Dat bedoel ik dus.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Die afschrijving lijkt mij niet juist.
Maar al die stappen. Wie leest er nu allemaal kleine lettertjes bij zoiets onbeduidends als het afsluiten van een abbo over paarden. Dat zou niet moeten.
Ik niet. Als ik mijn abo op b.v. de Autoweek opzeg, heb ik niks aan de Panny, Libelle, Bobo of VT Wonen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:28 schreef Schanulleke het volgende:
Dat is voor hen commercieel aantrekkelijk natuurlijk en ik vind het ook prima dat ze het proberen.
Dat kan je dan gewoon zeggen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:36 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Ik niet. Als ik mijn abo op b.v. de Autoweek opzeg, heb ik niks aan de Panny, Libelle, Bobo of VT Wonen.
quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:13 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Beetje overkill![]()
Gewoon een mailtje (met leesbevestiging) met je opzegging of online formulier (met screendump), next.
En als ze het heel spannend maken: https://www.postnl.nl/ver(...)aangetekende-e-mail/Hoeft niet eens. Je kunt ook post aangetekend versturen op kosten van de ontvanger.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vertel …. da’s nieuw voor me. Heb je een linkje?quote:Op donderdag 9 juli 2026 20:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoeft niet eens. Je kunt ook post aangetekend versturen op kosten van de ontvanger.
Nee helaas. Gewoon doen, bijv. bij Bruna of zo.quote:Op donderdag 9 juli 2026 21:59 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Vertel …. da’s nieuw voor me. Heb je een linkje?
Sorry maarquote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee helaas. Gewoon doen, bijv. bij Bruna of zo.
Rrrrrrightquote:Deze tip kreeg ik decennia geleden van een vriendelijke postbeambte.
Absoluut niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:43 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Sorry maar(zal ook de reactie van Bruna zijn)
[..]
Rrrrrright![]()
't Is dus je reinste nonsens![]()
Hetquote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Absoluut niet.
Als je me niet gelooft, prima.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Colleziono francobolli di bambini
Hetquote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:51 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Het
is
onzin
Probeer zelf maar eens, bij de Bruna ofzo.
En kom dan nog eens terug.
Zie edit (de aanvulling in spoiler)quote:
Ik heb het niet over rembours.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:54 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Zie edit (de aanvulling in spoiler)
[ afbeelding ]
Mooi, bedankt voor je nutteloze bijdrage.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 01:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb het niet over rembours.
Nogmaals: Als je mij niet gelooft, prima.
Die 3.95 administratiekosten hebben ze dan toch weer mooi verdiend, dat lijkt me namelijk al niet de bedoeling bij een opzegging.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:28 schreef Schanulleke het volgende:
Ik had afgelopen week iets vergelijkbaars met een blad van dpg-media. Ze probeerden me eerst ook voor het resterende openstaande bedrag een ander blad aan te smeren. Dat is voor hen commercieel aantrekkelijk natuurlijk en ik vind het ook prima dat ze het proberen. Ik heb gewoon doorgevraagd en nu loopt het nog 1 maand door, de wettelijke opzegtermijn + 3,95 administratie. Het overige bedrag wordt teruggestort.
Ik zou gewoon even bellen, dat is in dit soort gevallen vaak sneller dan eindeloos heen en weer mailen.
Dan had je op moeten zeggen voordat het automatisch verlengd werd.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:04 schreef -0- het volgende:
[..]
Die 3.95 administratiekosten hebben ze dan toch weer mooi verdiend, dat lijkt me namelijk al niet de bedoeling bij een opzegging.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |