Heb hun maar een mailtje gestuurd.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:03 schreef Thaddeus het volgende:
Volgens mij kunnen ze je, als je recht hebt op restitutie, niet verplichten een tegoedbon te accepteren. Algemene voorwaarden kunnen wettelijke consumentenrechten niet zomaar beperken. Ik zou dit daarom voorleggen aan ACM ConsuWijzer, die kunnen precies aangeven wat in jouw situatie geldt.
Ik ben er ook niet blij mee maar is voor kleinkind dus om nou elke 2 weken 1 te kopen en dan daarheen brengen...quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:05 schreef Hiddendoe het volgende:
NB: TS, ik heb je OP maar half gelezen. Ik heb slechts mijn ervaring met dit soort geldklopperij gedeeld.
Hopelijk heb je er iets aan.
Ik neem nooit meer een abonnement. Behalve dan mijn Ziggo-abo omdat dat niet anders kan.
Tijdschriften koop ik los.
Dat begrijp ik. Maar geef dan aan haar ouders dit bedrag zodat je kleindochter het zelf kan kopen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:15 schreef Attitude het volgende:
[..]
Heb hun maar een mailtje gestuurd.
[..]
Ik ben er ook niet blij mee maar is voor kleinkind dus om nou elke 2 weken 1 te kopen en dan daarheen brengen...
Persoonlijk heb ik ook een hekel aan abonnementen.
https://consument.acm.nl/(...)te-looptijd-opzeggenquote:Krant, tijdschrift of proefabonnement mag niet onbeperkt verlengen
Voor een abonnement op de krant of een tijdschrift gelden bijzondere regels. Zo’n abonnement mag niet langer dan 3 maanden doorlopen.
ik vind dat juist wel een leuk cadeau van grootouders. Niet elk abonnement is meteen geldklopperij. Mijn opa en oma gaven mij vroeger ook een abonnement op de Power Unlimited. Ik keek er elke maand naar uit en had het zelf waarschijnlijk nooit gekocht. Dat maakte het juist zo’n leuk en attent cadeau.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar geef dan aan haar ouders dit bedrag zodat je kleindochter het zelf kan kopen.
Of stort maandelijks een bedrag op haar rekening. Als ze die heeft.
Echt zulke goede adviezen voor iets wat helemaal niet meer aan de orde is.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar geef dan aan haar ouders dit bedrag zodat je kleindochter het zelf kan kopen.
Of stort maandelijks een bedrag op haar rekening. Als ze die heeft.
Gewoon storneren.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 15:54 schreef Attitude het volgende:
Zie op mijn rekening dat er voor dit jaar bijna 120 euro is afgeschreven.
Je kan ook gewoon een abonement afsluiten en 30 seconde later direct opzeggen dan hoef je ook geen wekker te zetten voor 9 maanden laterquote:Op woensdag 8 juli 2026 10:25 schreef Lienekien het volgende:
Het is mij trouwens ook wel eens overkomen.
Toen heb ik gebeld, ik kon per direct opzeggen. Kreeg alleen nog het nummer dat er al aan zat te komen en de rest van het abonnementsgeld werd teruggestort.
Ik kreeg nog gewoon een mens aan de lijn (6 jaar geleden), ik weet niet of je nu die luxe nog hebt bij tijdschriftboeren, met alle automatisering.
De tip om bij het afsluiten van een abonnement al direct in je agenda te zetten wanneer je moet opzeggen(als je niet wilt dat het automatisch verlengd wordt), is een goede. Ik heb met regelmaat kortdurende abo’s met korting voor luisterboeken, bijv., of een aantal maanden gratis/goedkoper een streamingsdienst. Laat je agenda een seintje geven zodat je abonnement niet ongemerkt en ongewild blijft doorlopen.
Nee, dat is niet altijd een optie.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:32 schreef incel het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een abonement afsluiten en 30 seconde later direct opzeggen dan hoef je ook geen wekker te zetten voor 9 maanden later
Goed zo.quote:Op woensdag 8 juli 2026 11:30 schreef incel het volgende:
[..]
Wel met alle abonementen die ik ooit heb gehad
quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:11 schreef Lienekien het volgende:
Maar….
[..]
https://consument.acm.nl/(...)te-looptijd-opzeggen
Zij hebben dus met een jaar verlengd. Dat mocht niet. Daar zou ik ze op wijzen. Omdat dat hun fout is, zou ik eisen dat ze je driekwart van het vooruitbetaalde abonnementsgeld terugbetalen. En dan voor wat nog resteert een tegoedbon accepteren of die maanden het abonnement nog laten doorlopen (kleindochter blij).
Nee zo werkt het niet, je hebt niet tijdig opgezegd dus zit vast aan de verlenging van max 3 maanden.quote:Op woensdag 8 juli 2026 22:37 schreef Attitude het volgende:
Of kan ik tegen ze zeggen: jullie zijn de fout ingegaan en daardoor is het niet rechtsgeldig. Dus is het ontbonden.
(ik wil eerst 'netjes 'oplossen voordat ik overga tot storneren )
Altijd fijn als mensen mij op juiste richting brengen / helpen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 23:07 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Nee zo werkt het niet, je hebt niet tijdig opgezegd dus zit vast aan de verlenging van max 3 maanden.
Aan de andere kant, te vroeg afschrijven én voor een heel jaar (en dat compenseren met een tegoedbon bij opzegging) mag ook niet, dus storneren. Gewoon doen. Dat is zakelijk, dat is netjes.
Die tegoedbon is vast niet bedoeld voor de 1 maand verlenging maar voor de 11 maanden daarna. Reken maar dat je 1 maand zult moeten aftikken (en zij nog 2 Penny's sturen). Laat ze daar maar een rekening naar rato voor sturen.
Punt 4 van artikel 14 is onrechtmatig en vernietigbaar. Beter haal je zelf je eigen geld terug in plaats van dat je van die toko met hun tegoedbonafhankelijk bent.
[ afbeelding ]
Je hoeft overigens maar 1 maand verlenging te accepteren, er staat duidelijk bij het afsluiten "Looptijd: 12 maanden, daarna maandelijks opzegbaar". Die toezegging mag je ze aan houden.
[ afbeelding ]
Even voor de (extra) duidelijkheid: het wordt na het eerste jaar een overeenkomst voor onbetaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand (en níet 3 maanden! dat staat nergens).quote:Op woensdag 8 juli 2026 23:56 schreef Attitude het volgende:
[..]
Altijd fijn als mensen mij op juiste richting brengen / helpen.
Ik zit er vooral mee met te vroeg afschrijven en dan ook nog met een jaar terwijl het max 3 maanden mag zijn. zij leven hun eigen voorwaarden niet na.
Wat je zegt over tegoedbon, dat zomaar kunnen, dat het voor 11 maanden is. Dat is nogal onbehoorlijk.
Evenmin over 1 maand verlenging, ik heb net even gekeken en het staat inderdaad op hun eigen website...
Dat zijn paar dingen die elkaar tegenspreken.
Over dat storneren. Ik begrijp dat je dit voorstelt. Maar ergens ben ik bang dat het erger maakt omdat dit het geschil niet oplost. Ik denk dat eerst een mail naar Penny ga sturen met wat hier besproken is. Storneren kan nog altijd binnen 8 weken.
Oh, leuk. Dan kan ik tijd en energie ergens in steken wat me amper iets oplevert.quote:Op donderdag 9 juli 2026 06:44 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Wanneer de wederpartij het niet goed verwerkt is dat een wetsovertreding van hen.
Mochten ze het niet goed verwerken dan is het na afloop heel simpel:quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, leuk. Dan kan ik tijd en energie ergens in steken wat me amper iets oplevert.
"Grijp 66 euro korting" ook: man, man, manquote:Op woensdag 8 juli 2026 23:07 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Nee zo werkt het niet, je hebt niet tijdig opgezegd dus zit vast aan de verlenging van max 3 maanden.
Aan de andere kant, te vroeg afschrijven én voor een heel jaar (en dat compenseren met een tegoedbon bij opzegging) mag ook niet, dus storneren. Gewoon doen. Dat is zakelijk, dat is netjes.
Die tegoedbon is vast niet bedoeld voor de 1 maand verlenging maar voor de 11 maanden daarna. Reken maar dat je 1 maand zult moeten aftikken (en zij nog 2 Penny's sturen). Laat ze daar maar een rekening naar rato voor sturen.
Punt 4 van artikel 14 is onrechtmatig en vernietigbaar. Beter haal je zelf je eigen geld terug in plaats van dat je van die toko met hun tegoedbonafhankelijk bent.
[ afbeelding ]
Je hoeft overigens maar 1 maand verlenging te accepteren, er staat duidelijk bij het afsluiten "Looptijd: 12 maanden, daarna maandelijks opzegbaar". Die toezegging mag je ze aan houden.
[ afbeelding ]
Ik heb helemaal geen probleem.quote:Op donderdag 9 juli 2026 07:05 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Mochten ze het niet goed verwerken dan is het na afloop heel simpel:
1 mail dat je op datum X een opzegging hebt gestuurd, dat je daarom de automatische incasso hebt ingetrokken en het teveel betaalde abonnementsgeld zult storneren.
En dat je verder niet aansprakelijk bent voor de gevolgen van hun falende administratie en verzuim om de wettelijke opzegging correct te verwerken.
Beetje overkillquote:Op donderdag 9 juli 2026 08:10 schreef Regilio_ het volgende:
Storneren die hap, aangetekende brief van consumentenbond oid er op af sturen en opzouten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door FrancoBolli op 09-07-2026 12:20:27 ]Colleziono francobolli di bambini
Dit is verboden. De stilzwijgende verlenging moet immers als niet gedaan beschouwd worden. Dus het geld is nooit uitgegeven, dus heb jij nog steeds dat geld. Geen tegoedbon.quote:Wanneer volgens de Wet van Dam recht is op een restitutie van het abonnementsgeld zal dit altijd worden uitgekeerd in de vorm van een tegoedbon.
Man man man. Het gaat hier om een tijdschrift.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:02 schreef Hiddendoe het volgende:
Ten eerste: ALTIJD DE KLEINE LETTERTJES LEZEN!!!
Ten tweede: Zet het aflopen van zo'n abbo minstens drie maanden van tevoren in je agenda/mobiel.
Ten derde: Stuur ruim voor het aflopen van die periode een aangetekende brief met daarin duidelijk dat jij geen verlenging wil.
Ten vierde: Het afgeschreven bedrag gewoon storneren.
Prima. Dan betaal jij dat abonnement.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Man man man. Het gaat hier om een tijdschrift.
Dat bedoel ik niet. Die afschrijving lijkt mij niet juist.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Prima. Dan betaal jij dat abonnement.
Man, man, man.
Dat bedoel ik dus.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Die afschrijving lijkt mij niet juist.
Maar al die stappen. Wie leest er nu allemaal kleine lettertjes bij zoiets onbeduidends als het afsluiten van een abbo over paarden. Dat zou niet moeten.
Ik niet. Als ik mijn abo op b.v. de Autoweek opzeg, heb ik niks aan de Panny, Libelle, Bobo of VT Wonen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:28 schreef Schanulleke het volgende:
Dat is voor hen commercieel aantrekkelijk natuurlijk en ik vind het ook prima dat ze het proberen.
Dat kan je dan gewoon zeggen.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:36 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Ik niet. Als ik mijn abo op b.v. de Autoweek opzeg, heb ik niks aan de Panny, Libelle, Bobo of VT Wonen.
quote:Op donderdag 9 juli 2026 12:13 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Beetje overkill![]()
Gewoon een mailtje (met leesbevestiging) met je opzegging of online formulier (met screendump), next.
En als ze het heel spannend maken: https://www.postnl.nl/ver(...)aangetekende-e-mail/Hoeft niet eens. Je kunt ook post aangetekend versturen op kosten van de ontvanger.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vertel …. da’s nieuw voor me. Heb je een linkje?quote:Op donderdag 9 juli 2026 20:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoeft niet eens. Je kunt ook post aangetekend versturen op kosten van de ontvanger.
Nee helaas. Gewoon doen, bijv. bij Bruna of zo.quote:Op donderdag 9 juli 2026 21:59 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Vertel …. da’s nieuw voor me. Heb je een linkje?
Sorry maarquote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee helaas. Gewoon doen, bijv. bij Bruna of zo.
Rrrrrrightquote:Deze tip kreeg ik decennia geleden van een vriendelijke postbeambte.
Absoluut niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:43 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Sorry maar(zal ook de reactie van Bruna zijn)
[..]
Rrrrrright![]()
't Is dus je reinste nonsens![]()
Hetquote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Absoluut niet.
Als je me niet gelooft, prima.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Colleziono francobolli di bambini
Hetquote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:51 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Het
is
onzin
Probeer zelf maar eens, bij de Bruna ofzo.
En kom dan nog eens terug.
Zie edit (de aanvulling in spoiler)quote:
Ik heb het niet over rembours.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 00:54 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Zie edit (de aanvulling in spoiler)
[ afbeelding ]
Mooi, bedankt voor je nutteloze bijdrage.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 01:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb het niet over rembours.
Nogmaals: Als je mij niet gelooft, prima.
Die 3.95 administratiekosten hebben ze dan toch weer mooi verdiend, dat lijkt me namelijk al niet de bedoeling bij een opzegging.quote:Op donderdag 9 juli 2026 15:28 schreef Schanulleke het volgende:
Ik had afgelopen week iets vergelijkbaars met een blad van dpg-media. Ze probeerden me eerst ook voor het resterende openstaande bedrag een ander blad aan te smeren. Dat is voor hen commercieel aantrekkelijk natuurlijk en ik vind het ook prima dat ze het proberen. Ik heb gewoon doorgevraagd en nu loopt het nog 1 maand door, de wettelijke opzegtermijn + 3,95 administratie. Het overige bedrag wordt teruggestort.
Ik zou gewoon even bellen, dat is in dit soort gevallen vaak sneller dan eindeloos heen en weer mailen.
Dan had je op moeten zeggen voordat het automatisch verlengd werd.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:04 schreef -0- het volgende:
[..]
Die 3.95 administratiekosten hebben ze dan toch weer mooi verdiend, dat lijkt me namelijk al niet de bedoeling bij een opzegging.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |