Eerlijk gezegd ben ik meer nieuwsgierig naar de ervaringen op Reunion.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:16 schreef Farenji het volgende:
Nooit in Saoedi Arabië geweest, maar het lijkt me persoonlijk niks, zou er niet heen willen. Veel te repressief en gesloten, en het is bijna alleen maar woestijn. Ben wel in oa Iran en Egypte geweest. Iran is natuurlijk ook niet vrij te noemen, maar daar heeft de oudere bevolking nog wel vrijheid gekend. En de jonge mensen in steden als Esfahan zijn er vaak behoorlijk progressief. Ook Egypte kent veel meer vrijheid, en is meer op toerisme ingesteld. Daar kun je ook de enorme woestijn doorkruisen en van oase naar oase gaan. Is wel een aanrader, de white desert is supermooi. Je zou ook een land als Jordanie kunnen overwegen. Vergeleken met de vier andere landen die je noemt valt SA wel wat uit de toon.
Maar als je toch naar SA gaat verwachten we idd wel een uitgebreid reisverslag!
Van wat ik er vanuit YouTube videos van heb gezien is SA steeds progressiever aan het worden. Dat hoeft voor mij niet eens perse. Wij vinden het ook geen probleem om bedekt gekleed te zijn in Iran. Ik hou er juist van als landen hun eigen identiteit behouden.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:16 schreef Farenji het volgende:
Nooit in Saoedi Arabië geweest, maar het lijkt me persoonlijk niks, zou er niet heen willen. Veel te repressief en gesloten, en het is bijna alleen maar woestijn. Ben wel in oa Iran en Egypte geweest. Iran is natuurlijk ook niet vrij te noemen, maar daar heeft de oudere bevolking nog wel vrijheid gekend. En de jonge mensen in steden als Esfahan zijn er vaak behoorlijk progressief. Ook Egypte kent veel meer vrijheid, en is meer op toerisme ingesteld. Daar kun je ook de enorme woestijn doorkruisen en van oase naar oase gaan. Is wel een aanrader, de white desert is supermooi. Je zou ook een land als Jordanie kunnen overwegen. Vergeleken met de vier andere landen die je noemt valt SA wel wat uit de toon.
Maar als je toch naar SA gaat verwachten we idd wel een uitgebreid reisverslag!
Deel ik graag als we er zijn geweest. Is voor ons de brug om de reis vanuit Madagaskar door te zetten naar Azië.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 18:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ben ik meer nieuwsgierig naar de ervaringen op Reunion.
Doel was om een zo divers mogelijke reis op te zetten van landen waar we nog niet zijn geweest. Madagaskar is nog altijd onze nr.1 droombestemming en vanuit daar vlieg je in een uurtje naar Reunion.quote:Op donderdag 9 juli 2026 11:29 schreef MaJo het volgende:
Ik zou er nooit heen willen maar ik ben uiteraard benieuwd naar je ervaringen.
Verder klinkt de planning zo randomSteeds 2 landen/gebieden naast elkaar en dan ook nog SA ertussen. Het flowt niet voor mijn gevoel
Dan begrijp ik het wat beterquote:Op donderdag 9 juli 2026 12:20 schreef Argonath het volgende:
[..]
Doel was om een zo divers mogelijke reis op te zetten van landen waar we nog niet zijn geweest. Madagaskar is nog altijd onze nr.1 droombestemming en vanuit daar vlieg je in een uurtje naar Reunion.
Azië hebben we grotendeels al gezien in hoofdlijnen en vanuit Reunion via Kuala Lumpur was het zeer gunstig om door te vliegen naar Laos. Bij Laos trekken we naar het zuiden en steken daar de grens over via Pakse naar Hue. Dit is een stuk efficiënter en goedkoper dan vliegen.
Uiteindelijk hebben we op de terugweg nog bijna een maand over en is juist het midden-oosten voor ons altijd heel fijn geweest. Dit breekt ook mooi de lange terugreis met een kind.
In 2014 hebben we een jaar lang rondgereisd en toen was inderdaad de flow veel natuurlijker, maar toen hadden we ook veel minder van deze wereld gezien waardoor het ook logischer gemaakt kon worden. Daar hebben we in Azië bijna alles overland gedaan (vanuit Kirgizië helemaal naar Kuala Lumpur) en toen gevlogen naar Sumatra om vanuit daar 2 maanden Indonesië te doen. Dat 'flowde' inderdaad top!
Ben je in Jordanië destijds ook in Aqaba geweest?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 21:10 schreef Argonath het volgende:
[..]
Van wat ik er vanuit YouTube videos van heb gezien is SA steeds progressiever aan het worden. Dat hoeft voor mij niet eens perse. Wij vinden het ook geen probleem om bedekt gekleed te zijn in Iran. Ik hou er juist van als landen hun eigen identiteit behouden.
Ik zie prachtige beelden voorbij komen van Al Ula, wadi al disah,Rijal Almaa een de orde wijken van Jeddah.
Bij de omgeving van Al Ula krijg ik enorme Jordanië Wadi Rum vibes (ook al geweest) en dat trekt mij enorm.
Veiligheid maak ik mij niet druk om, schijnbaar is het een van de veiligste landen ter wereld.
Yes ook in Jordanië geweest, Alhoewel dat alweer 2008 was. Zeer fijn land vond ik het destijds. Ben ook in Aqaba geweest maar kan niet zeggen dat ik jouw ervaringen deel. Maar dat is wellicht ook een andere tijdsgeest.quote:Op donderdag 9 juli 2026 18:12 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ben je in Jordanië destijds ook in Aqaba geweest?
Dat was vroeger grondgebied van SA en als je dat weet, begrijp je ook waarom het er o.a. daar zo oerconservatief is. Ontzettend veel burka's, nog minder vrouwen op straat in de avond bijvoorbeeld.
Ik vond het er erg onprettig. Voor vrouwen nog veel erger, de Westerse vrouwen waar wij mee waren konden daar niet alleen over straat zonder lastig gevallen te worden.
Misschien komt dit ook wel vanwege het feit dat Jordanië er een badplaats (voor alleen al dan niet 'schaars' geklede Westerse toeristen dus) van heeft gemaakt, dat kan ik niet beoordelen.
Dit vind ik een wat westerse overdreven optimistische benadering. Ook roze bril. Terwijl toerisme welbeschouwd zeer destructief werkt op de wereld als geheel. En zeker het massatoerisme wat volgt als er wat te zien is.quote:Op donderdag 9 juli 2026 19:44 schreef Argonath het volgende:
Ik geloof erin dat juist door toerisme daar te boosten, de mensen aldaar ook kunnen zien dat een beetje meer progressiviteit juist veel voordelen kent voor iedereen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |