Zo'n stelsel gaat er niet komen want al dat particuliere werk in wijken is allemaal zwart. Mensen die bv alleen maar via bank of giro willen betalen vangen ook gewoon bot. Het is of contant, of helemaal niet.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben het over een zakelijke activiteit, dan kan je wel ongeschreven regels hebben, je kunt ze niet afdwingen, daarom zeg ik ook dat een vergunningstelsel beter zou zijn, verdien je er ook nog wat aan.
Krabbertjes om hardnekkige vogel en spinnenpoep te verwijderen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:16 schreef Vlinder het volgende:
Weet iedereen wel wat een schraapmes is?
Dat is dit [ afbeelding ]
Ook concurrenten neersteken?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Deze man is juist een toonbeeld van goede integratie, want glazenwassers hebben in Nederland een lange traditie waar het gaat om intimidatie en geweld naar concurrenten. Dus daar heeft hij zich helemaal aan aangepast.
In Zaanstad is het naar mijn weten al ingevoert.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zo'n stelsel gaat er niet komen want al dat particuliere werk in wijken is allemaal zwart. Mensen die bv alleen maar via bank of giro willen betalen vangen ook gewoon bot. Het is of contant, of helemaal niet.
In mn vorige woning heb ik 17 jaar mn ramen niet gewassen. Dat liet ik over aan moedertje Natuur. Zij was mijn glazenwasser en het emmertje sop was een regenbui.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 09:14 schreef Jahr00n het volgende:
Dat er nog mensen zijn die zaken doen met die malafide beroepsgroep. Half uurtje bezig en je hebt zelf ook alles weer schoon.
Ik heb er eentje van de woningstichting voor mijn balkon. Toen ik nog in een huis woonde deed ik er ook veel langer over dan een half uurtje.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 09:14 schreef Jahr00n het volgende:
Dat er nog mensen zijn die zaken doen met die malafide beroepsgroep. Half uurtje bezig en je hebt zelf ook alles weer schoon.
"Productinformatiequote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:16 schreef Vlinder het volgende:
Weet iedereen wel wat een schraapmes is?
Dat is dit [ afbeelding ]
Bij ons gaat dat gewoon netjes op factuur via internetbetaling. Maar er is inderdaad geen concurrentie. De straten worden verdeeld.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 13:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zo'n stelsel gaat er niet komen want al dat particuliere werk in wijken is allemaal zwart. Mensen die bv alleen maar via bank of giro willen betalen vangen ook gewoon bot. Het is of contant, of helemaal niet.
Waarom leg je dat hem dan ten laste?quote:De officier van justitie vindt het heftig wat er is gebeurd. Toch vraagt zij om vrijspraak voor de poging tot doodslag. Ze vindt dat de man veroordeeld moet worden voor zware mishandeling.
Maar stel dat ik een neefje heb die glazenwasser is en ik gun het hem om mijn ramen te wassen, waarna de buren zeggen: Och, laat die jongen ook maar bij ons komen!quote:Op dinsdag 7 juli 2026 12:34 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik wilde net iets soortgelijks posten. Als er te weinig werk is voor het aantal glazenwassers, is een vergunningssysteem een prima manier om het te reguleren. Heb je meteen die branche beter in beeld en room je het zwart-geld circuit verder af. Daarnaast komt er arbeid vrij die elders ingezet kan worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |