Ik had het niet zozeer over het geld, meer over de capaciteit van de elektriciteitsvoorzieningen. In de praktijk elk apartment een airco is niet meer dan normaal, in ieder geval in warme landen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:50 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ze gaan gewoon "duurzame" wetgeving verzinnen die voor iedereen die bovenmodaal verdient gewoon prima te betalen is. Niet elk appartement hoeft een airco natuurlijk.
Volgens Rijksoverheid niet. Netcongestie, zeggen ze.quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar vreemd genoeg wel voor een energietransitie om auto's niet langer op benzine en diesel te laten rijden, maar wel op electriciteit.
Yes en ik bedoel te zeggen dat ze die vraag gaan indammen met kunstmstige barrieres.quote:Op woensdag 8 juli 2026 14:31 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik had het niet zozeer over het geld, meer over de capaciteit van de elektriciteitsvoorzieningen. In de praktijk elk apartment een airco is niet meer dan normaal, in ieder geval in warme landen.
En net iedere keer als jij er was 40+?quote:Op woensdag 8 juli 2026 15:06 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja toch wel, in Pulawat jaartjes geweest in die tijd, mooie streek wel.
De ene boom is de andere niet, he?quote:Op woensdag 8 juli 2026 13:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik schrik vooral van die 3 bomen regel voor de steden. Je moet 3 bomen vanuit je huis kunnen zien. Zieligerds, ik zie er wel minstens 100.
Ik mijd landen waar het heet is juist als de pest. Maargoed, op termijn ga ik toch verhuizen naar Canada (hooglanden) of noordelijk Scandinavië. Kan het ook nog wel flink warm zijn in de zomer maar daar krijg ik er tenminste fatsoenlijke winters voor terug.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:19 schreef incel het volgende:
Ik moet zeggen het is ff wennen maar ook weer niet zo erg. Zolang je maar niet een marathon wil lopen om 2 uur 's middags en thuis gewoon een airco hebt boeit het me vrij weinig dat het buiten 40 graden is.
We gaan ook al jaren lang vrijwillig in de zomer naar Spanje Italie of Frankrijk waar het nog warmer is dus waarom is het nu opeens zo'n probleem?
Waar maken mensen zich druk om?
Lijkt me allemaal fake news om mensen meer belasting af te troggelen.
Graag zelfs. Laat maar komen.quote:Op woensdag 8 juli 2026 15:27 schreef Oud_student het volgende:
want zulke winters kunne wij als modere mensen niet meer aan
Hoe zie je dat in de praktijk? Volgens mij gaat dat in NL niet echt werken.quote:
Hier in NL zou die kou veel erger aanvoelen dan ergens verder binnen de continent. Ik heb een droge -40 meegemaakt, valt best wel mee. Als je maar de neus en de oren bedekt en geen metalen delen met blote handen aanraakt.quote:Op woensdag 8 juli 2026 15:27 schreef Oud_student het volgende:
We mogen van geluk spreken dat het klimaat opwarmt, want zulke winters kunne wij als modere mensen niet meer aan
We zullen af moeten van de 8 tot 5 mentaliteit, dat is al vaker een issue geweest om de spits op de weg en OV tegen te gaan, sommige beroepen zijn gewoon niet te doen in de hitte met name de bouw/ wegenonderhoud, dakdekken, postbezorging etc, je kan moeilijk steeds de boel stil leggen als dit vaker voor gaat komenquote:Op woensdag 8 juli 2026 15:48 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Hoe zie je dat in de praktijk? Volgens mij gaat dat in NL niet echt werken.
Dat denk ik ook niet. Men is nu al chagrijnig als je in een winkel om 17:50 binnen komt vallen of in een brasserie om 19:45 nog wat wilt bestellen...quote:Op woensdag 8 juli 2026 15:48 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Hoe zie je dat in de praktijk? Volgens mij gaat dat in NL niet echt werken.
Net of je zomaar kan verhuizen naar Canada?quote:Op woensdag 8 juli 2026 15:42 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik mijd landen waar het heet is juist als de pest. Maargoed, op termijn ga ik toch verhuizen naar Canada (hooglanden) of noordelijk Scandinavië. Kan het ook nog wel flink warm zijn in de zomer maar daar krijg ik er tenminste fatsoenlijke winters voor terug.
Verder volledig eens met je laatste zin.
Via m'n werkgever gaat dat in elk geval een stuk gemakkelijker.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:44 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Net of je zomaar kan verhuizen naar Canada?
Onzin, gewoon airco thuis, op het werk en in het OV en iedereen kan weer door.quote:Op woensdag 8 juli 2026 16:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
We zullen af moeten van de 8 tot 5 mentaliteit, dat is al vaker een issue geweest om de spits op de weg en OV tegen te gaan, sommige beroepen zijn gewoon niet te doen in de hitte met name de bouw/ wegenonderhoud, dakdekken, postbezorging etc, je kan moeilijk steeds de boel stil leggen als dit vaker voor gaat komen
Ok, bijzonder danquote:Op woensdag 8 juli 2026 15:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En net iedere keer als jij er was 40+?
Het is daar oprecht niet iets wat heel vaak gehaald werd.
Ben ook jaren 70 met mijn ouders diverse malen in Joegoslavië geweest en was altijd erg warm. Woon nu in Spanje en heb het gevoel dat de zon veel sterker word de afgelopen jaren wat ik wel vaker hoor waardoor het heter aanvoelt.quote:Op woensdag 8 juli 2026 17:32 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ok, bijzonder dan![]()
Was steeds ergens in de zomervakantie, ben er volgens mij 4 keer geweest en steeds was het inderdaad rond die temperaturen. Was verder ook geen probleem omdat het totaal niet benauwd was, niet te vergelijken met hier wat dat betreft.
Technisch gezien komt dat wel overeen met de 11-jarige zonnecyclus. Maar dat heeft schijnbaar geen heel groot effect op hoe warm het is of hoe warm de zon 'voelt'. Het matcht wel aardig met de periode waarin ik naar Kroatie ging, maar dat kan toeval zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2026 18:00 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Ben ook jaren 70 met mijn ouders diverse malen in Joegoslavië geweest en was altijd erg warm. Woon nu in Spanje en heb het gevoel dat de zon veel sterker word de afgelopen jaren wat ik wel vaker hoor waardoor het heter aanvoelt.
Een airco in ieder appartement is geen enkel probleem voor het net.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:27 schreef DavidAZ het volgende:
De grootste bottleneck is de energie infrastructuur imho. Die is helemaal niet voorbereid op airco in elke apartment.
Als men de boel afbreekt omdat een festival afgelast wordt is dat best wel ontwrichtend.quote:Op woensdag 8 juli 2026 10:23 schreef DefKu het volgende:
De maatschappijontwrichtende hitte eind juni
Maatschappijontwrichtend? Ja echt?
Ik zie er wel 1000, maar ik woon dan hoogquote:Op woensdag 8 juli 2026 13:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik schrik vooral van die 3 bomen regel voor de steden. Je moet 3 bomen vanuit je huis kunnen zien. Zieligerds, ik zie er wel minstens 100.
Dan kap je de 3 bomen die in je zicht staat en geniet je van een knapperig haardvuurquote:Op woensdag 8 juli 2026 15:27 schreef Oud_student het volgende:
Gelukkig stookten ze toen kolen. Als er nu een winter zou zijn, hoe zouden we het warm krijgen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |