Kloptquote:Op zondag 5 juli 2026 17:08 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een fokker is ook wel iets hoger opgeleid dan de gemiddelde Nederlander.
Heel veel tokkies die niet eens overweg kunnen met een kompjoeter, laat staan dat ze fok snappen.
En fokkers hebben doorgaans geen sociaal leven en gaan niet op dure vakanties, waardoor ze veel geld overhouden voor hun huis, maar zich ook graag vediepen in crypto, aandelen etc in hun vrije tijd. Waardoor ze nog meer vermogen vergaren.
En dan lees ik ook nog dat je zelf ook gewoon een vrijstaand huis hebt met een flinke lap grond in Spanje LOL.
Dat zou je toch niet zeggen als je de gemiddelde radicale reactie op de FP leestquote:Op zondag 5 juli 2026 17:08 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een fokker is ook wel iets hoger opgeleid dan de gemiddelde Nederlander.
Zo zou je het kunnen noemen inderdaad. Voor ieder ander is het gewoon de hobbyzolder.quote:
Zonder lift?quote:Op maandag 6 juli 2026 07:26 schreef raptorix het volgende:
Typisch Amsterdam appartement van 51 vierkante meter in een leuke hipsterwijk op 4 hoog.
In 2003 gekocht en geen spijt van gehad, het klinkt klein maar het is feitelijk gewoon 2 grote kamers met daartussen de badkamer en keuken dus het voelt niet hokkerig.
Ja, maar wel normaal trappenhuis niet zo een nekkenbreker.quote:
Ik vermeld ook altijd het aantal m3. Want qua woonoppervlak hebben we niet zo veel, maar omdat het een historisch pand is, is het wel overal bijna 4m hoog. Dus als ik de m3 vertel, dan lijkt het tenminste nog wat.quote:
Helemaal mee eens. Wij zijn ook bewust weer wat kleiner gaan wonen. Af en toe zou ik wel wat meer ruimte willen hebben, maar met begin veertig en kleine kinderen al de vrijheid hebben van weinig vaste lasten is heerlijk.quote:
Sociale huur is voor veel jongeren vaak geen optie met die wachtlijsten, hier waren de wachtlijsten vele jaren en dat is niet eens in een grote stad.quote:Op maandag 6 juli 2026 12:30 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
wel geinig om te lezen dat overgrote meerderheid koop huis/apartment heeft tegenover huur
Heb zelf dus sociale huur ondanks dat ik wel vsste baan heb maar ja voor mij zou de stap nu naar kopen maken zo duur moeilijk en financieel stressvol zijn dat t gewoon niet waard is in mijn ogen
Check zijn topics eens, Managarm woont supermooi daar. Wat ezeltjes, kippen, olijfbomen, zelfgebouwd huis, vijvers. Ik zou zo ruilen!quote:Op zondag 5 juli 2026 15:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maaien met een tractor betekent precies niks, als jij dat "onderhouden" noemt![]()
Dat betekent dat je 35000m2 aan gemaaide grond hebt met wellicht wat bomen hier en daar en een paar ezels erop. Boeiend.
En het probleem is dat veel jongeren, wanneer ze wel eindelijk door de wachtlijsten heen zijn, ondertussen teveel verdienen om nog sociaal te mogen huren. Dat was bij mij en veel vrienden iig het geval.quote:Op maandag 6 juli 2026 12:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Sociale huur is voor veel jongeren vaak geen optie met die wachtlijsten, hier waren de wachtlijsten vele jaren en dat is niet eens in een grote stad.
Ja dan kom je bij een klein deel van de sociale huur waar je nog op mag reageren toch? Raar systeem, was voor mij sowieso kansloos hier. Wel geluk gehad met een startersproject waarbij ik voorrang kreeg om nieuwbouw te kopen op basis van binding met de woonplaats.quote:Op maandag 6 juli 2026 14:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
En het probleem is dat veel jongeren, wanneer ze wel eindelijk door de wachtlijsten heen zijn, ondertussen teveel verdienen om nog sociaal te mogen huren. Dat was bij mij en veel vrienden iig het geval.
Ik heb wel een paar jaar op lotingwoningen gereageerd. Maar toen ik ook echt kans maakte op basis van inschrijfduur mocht ik niet meer reageren.
link?quote:Op maandag 6 juli 2026 12:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Check zijn topics eens, Managarm woont supermooi daar. Wat ezeltjes, kippen, olijfbomen, zelfgebouwd huis, vijvers. Ik zou zo ruilen!
Zelf: Koophuis, vrijstaand, 0.015 hectare tuin ofzo.
Ja klopt, verschilt wel per gemeente geloof ik. In Arnhem mag je bijvoorbeeld op een deel nog reageren https://www.entree.nu/passend-toewijzen-uitleg/ (lichtgroen vinkje in derde kolom) terwijl in Apeldoorn dat niet is en je dan direct boven sociale huur zit.quote:Op maandag 6 juli 2026 14:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja dan kom je bij een klein deel van de sociale huur waar je nog op mag reageren toch? Raar systeem, was voor mij sowieso kansloos hier. Wel geluk gehad met een startersproject waarbij ik voorrang kreeg om nieuwbouw te kopen op basis van binding met de woonplaats.
Even gekeken. Ja is zeker mooi, daar had ik het ook niet over.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door dick_laurent op 06-07-2026 14:43:09 ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |