abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2026 @ 10:13:02 #251
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221262063
Abdelkader Benali geeft ook overlast (alweer):

quote:
De VVD wil van het pesten van feestende Marokkanen overheidsbeleid maken

Zie een groepje jonge knullen, in de vroege puberteit, zich een weg banen naar de Tweede Kamer. Ze worden tegengehouden door de politie, ze komen verhaal halen bij de politici, want Den Haag is bezig met snode plannen voor de hardwerkende boeren. Met pesterige zinnetjes dagen ze de politie uit, ze maken ongepaste opmerkingen. Het is quasi onschuldig, maar het brandt wel. De jochies komen op voor hun groep, de boeren. Ik snap het wel, maar waarom stuur je je eigen grut hierheen?

Ondertussen houden de politieagenten zich rustig, sommigen zijn op de fiets. De kinderen maken er grappen over, maar onschuldige grappen zijn het niet. Het geweld knettert eronder, is passief-agressief aanwezig. Het is een kat-en-muisspel – best geraffineerd hoe goed deze kinderen dit spel al kunnen spelen. Ze komen op voor zichzelf, de boeren. Sommigen dragen boerenklompen, de meesten sneakers, en houthakkershemden. Ze willen mannen zijn, maar ik wens ze een kindertijd toe.

Veel vrouwelijke energie
Ik rijd door België, Frankrijk, Spanje, en ben overweldigd door de natuurpracht, de diepe dalen, rotsen, oude kerkjes op massieve bergen. Onze voorruit wordt vies van de natuur, iets wat in Nederland al jarenlang niet meer is gebeurd; we hebben de insecten uitgebannen. De natuur is verdwenen uit Nederland, natuur is in Nederland vermorzeld door de lobby en het kapitaal. Welke toekomst heeft de grutto nog in dit land als een kind hem niet meer kan zien?

Dan een paar dagen later. Het is feest. Marokko wint van Canada. Marokkaans Nederland gaat de straat op. Ik ben dan al in Tanger, waar mensen ook de straat opgaan. Marokkaanse uitbundigheid betekent dat alle kinderen uit het dakraam van de wagen van hun ouders hangen. Ik wist niet dat Tanger zoveel auto’s met dakramen had.

Ik verbaas me over al die meisjes en vrouwen die dansen, zingen, vuurwerk afsteken. Ze hebben de straat overgenomen met hun uitzinnige vrolijkheid – taferelen die ik ook in Nederland zag. Dat verlegen, bescheiden meisje dat zichzelf achteraan zette om anderen voor te laten gaan is niet meer. Dit is hun wereld. Komt het doordat ik twee dochters heb dat ik vanavond zoveel vrouwelijke energie zie? Wat verandert dit land toch in rap tempo.

Racisme als verdienmodel
In de Nederlandse steden wordt ook feestgevierd, terecht. Jongens rellen, het zou eens niet. Er wordt vuurwerk afgestoken. Onmiddellijk grijpen extreemrechtse partijen dit aan om de burgeroorlog uit te roepen. Hooligangeweld kost de Nederlandse staat miljoenen aan belastinggeld. Hooligangeweld is wit geweld. Maar extreemrechts grijpt de feestelijkheden aan om Marokkanen te brandmerken. Eenpitter Mona Keijzer stelt met de nonchalance van een maffioos voor om gericht te schieten op Marokkaanse benen.

Het meest erger ik me aan de VVD. Die wil een verbod op toeteren, want dat leidt tot irritatie. De VVD wil van Marokkanen pesten overheidsbeleid maken. Ondertussen worden zwarte spelers van Oranje racistisch belaagd op de sociale media. De VVD is er stil over. Jonge knulletjes met nog geen baardgroei minachten het gezag, de VVD is er stil over.

De VVD heeft besloten om een extreemrechtse partij te worden en is daarom gestopt met politiek bedrijven. Ze is een cynisch reclamebureau geworden dat de racistische onderstroom van dit land wil gebruiken om er haar verdienmodel van te maken. Het enige wat ze ermee bereikt is dat Nederland afglijdt richting pariastaat, waar geluk en vrolijkheid worden beantwoord met repressie en benepenheid. Liberalisme is gestorven in Nederland.
Bron: https://www.trouw.nl/opin(...)eid-maken~b4e747380/
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221262073
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 10:13 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
ach man aidsland is dit aan het worden.
pi_221262081
quote:
[..]
En dit is dan een "intellectuele" Marokkaan. Als zelfs hij het probleem met de Marokkanen in Nederland niet wil inzien, van wie uit die gemeenschap kunnen we dan nog enig zelfinzicht verwachten?
  dinsdag 7 juli 2026 @ 10:27:45 #254
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_221262178
quote:
[..]
Serieus? En dit is dan een intelligente "geschoolde" Marokkaan? Dit geeft wel mooi het probleem aan van deze lui. 0 maar dan ook echt 0 zelfreflectie, echt wat schrijnend om te zien. Ow en uiteraard nog even de racismekaart trekken, dat hoort erbij hè. Wat een mongool. Gooi jezelf weg en blijf lekker in Tanger. :')
  dinsdag 7 juli 2026 @ 10:35:03 #255
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221262365
quote:
[..]
Provocatie ten top. Wat een mongool.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 10:35:31 #256
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221262379
quote:
[..]
quote:
In de Nederlandse steden wordt ook feestgevierd, terecht. Jongens rellen, het zou eens niet. Er wordt vuurwerk afgestoken.
Waarom is het 'terecht' dat er in Nederlandse steden feest wordt gevierd als een Noord-Afrikaans land een WK-wedstrijd wint?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 7 juli 2026 @ 10:36:59 #257
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221262408
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 10:27 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Serieus? En dit is dan een intelligente "geschoolde" Marokkaan? Dit geeft wel mooi het probleem aan van deze lui. 0 maar dan ook echt 0 zelfreflectie, echt wat schrijnend om te zien. Ow en uiteraard nog even de racismekaart trekken, dat hoort erbij hè. Wat een mongool. Gooi jezelf weg en blijf lekker in Tanger. :')
Uiteraard, en dat wordt mede bewerkstelligd door de Westerse gutmensch die dit soort denken bij zulke mensen stimuleert en hen leert dat ze per definitie altijd onderdrukte slachtoffers zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 7 juli 2026 @ 12:26:51 #258
3542 Gia
User under construction
pi_221263333
quote:
9s.gif Op maandag 6 juli 2026 23:21 schreef DobbyDobby het volgende:
En ja beste mensen, wat iedereen al wel wist, maar niet genoemd mag worden van links. Two tier policing

Algemeen Commandant van de Mobiele Eenheid Sander van der Hulle reageert tegenover De Telegraaf over de ongeregeldheden in diverse grote steden na afloop van Canada - Marokko (0-3). Grote groepen feestende Marokkanen maakten zich schuldig aan onder meer roekeloos rijgedrag, het gooien met vuurwerk en het provoceren van de politie.

Van der Hulle legt uit waarom bij wangedrag met vuurwerk en onveilig rijgedrag niet keihard wordt ingegrepen door de politie. ''Wij kiezen zorgvuldig wanneer we wel en niet handhaven. Bij relatief kleine vergrijpen, zoals de situaties die u omschrijft, besluiten wij soms niet in te grijpen om te voorkomen dat de situatie uit de hand loopt.''

''Wij realiseren ons dat zodra wij in Amsterdam-West ingrijpen, we mogelijk de hele avond bezig zijn met ongeregeldheden, waarbij ruiten worden ingegooid en auto’s in brand worden gestoken'', zo benadrukt de Algemeen Commandant van de Mobiele Eenheid.

Van der Hulle krijgt voorgelegd dat een politieagent zaterdag voortdurend werd uitgejoeld, terwijl constant fatbikes en scooters voorbij scheurden. ''Hoewel het niet normaal is, is het helaas wel de realiteit: als je gaat handhaven, wordt het oorlog. Toen ik vandaag in een herkenbare politieauto reed, spuugde een man met een kinderzitje op zijn fiets plotseling vol op mijn auto. Hem heb ik natuurlijk wel staande gehouden.''

Marokko staat donderdag in de kwartfinale van het WK tegenover Frankrijk. Van der Hulle legt uit hoe de politie te werk zal gaan in de grote steden. ''Grotendeels hetzelfde, maar dat is uiteindelijk aan de driehoek.''

Vooral in Den Haag was het zaterdagavond onrustig. In totaal heeft de politie 29 personen aangehouden voor verschillende strafbare feiten. Zo zijn er personen aangehouden voor belediging, baldadigheid, niet voldoen aan bevel of vordering.

We zijn op het niveau van de UK aangekomen. _O_
Laat het oorlog worden. Haal het leger erbij!! Aanpakken die hap en direct het land uitgooien. Dat volk hoort hier niet! Dit is geen feestje vieren.

Hou mijn hart vast wat er gebeurt als ze van Frankrijk gaan verliezen, want dat zit er dik in. Zet in godsnaam het leger klaar!
pi_221263352
Send them back, send them back, send them back.
pi_221283511

KICKJE ALVAST
  donderdag 9 juli 2026 @ 15:26:09 #261
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221283571
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:13 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

KICKJE ALVAST
twitter
pi_221283648
twitter
  donderdag 9 juli 2026 @ 15:34:33 #263
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221283714
quote:
9s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:26 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
[ x ]
Het mooie zijn al die boomers onder die tweet die denken dat ze in Amsterdam op een zomerse dag allemaal winterkleding aanhebben _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 9 juli 2026 @ 15:40:31 #264
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221283786
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Het mooie zijn al die boomers onder die tweet die denken dat ze in Amsterdam op een zomerse dag allemaal winterkleding aanhebben _O-
Hehe ja da's mooi meegenomen.
Wel ernstig hoor dat er zoveel mensen zijn die (zo vaak) niet doorhebben dat iets een gebbetje is mbv een oude foto :') .
  donderdag 9 juli 2026 @ 15:44:41 #265
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221283810
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:32 schreef DrDentz het volgende:
[ x ]
twitter
  donderdag 9 juli 2026 @ 16:00:23 #266
3542 Gia
User under construction
pi_221284054
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Oude foto, maar waarschijnlijk morgen weer actueel.
  donderdag 9 juli 2026 @ 16:55:12 #267
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221284685
quote:
9s.gif Op donderdag 9 juli 2026 15:26 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
[ x ]
Wordt dit dan gezien als uitlokking?
Drop you like an ill, bad habit
  donderdag 9 juli 2026 @ 17:05:04 #268
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221284750
Go Marcouch!

https://www.ad.nl/binnenl(...)klaar-zijn~a1d938e2/

quote:
Burgemeester Marcouch van Arnhem waarschuwt toeterende fans Marokko: ‘Het moet wel een keer klaar zijn’

Ga je als Marokkaanse voetbalfan komende nacht in Arnhem de straat op na mogelijk WK-succes? Gedraag je dan. Die oproep doet burgemeester Ahmed Marcouch, nadat hij te veel mis zag gaan na afloop van het vorige duel van de Marokkanen.

Uit de auto hangen. Langdurig claxonneren. Met hoge snelheid door de Arnhemse straten racen. Marcouch zag het zaterdagnacht allemaal met eigen ogen nadat Marokko op het WK voetbal Canada versloeg.

De Arnhemse burgemeester zag zich genoodzaakt om maatregelen te nemen voor de kwartfinale van de Leeuwen van de Atlas tegen Frankrijk (aftrap vandaag om 22.00 uur). Zo is er ‘zichtbaar en onzichtbaar’ meer controle op straat aanwezig. Zowel gemeentelijke boa’s als agenten.

„Ik wil best even incasseren in het eerste halfuur. We gaan niet jagen op toeterende fans. Maar het moet op een gegeven moment wel klaar zijn. Zeker op dit tijdstip moet je rekening houden met elkaar. Gebeurt dat niet, dan gaan we écht optreden.”

Daarbij gaan de boa’s en agenten óók op kenteken handhaven, stelt Marcouch. Dus ook als je niet staande gehouden wordt, kun je later alsnog een boete op de deurmat krijgen.

‘Gestoord gedrag’
Wat hem meer zorgen baart dan claxonneren, zijn de onveilige situaties die hij zag ontstaan in het verkeer. „Sommige fans denken in euforie dat ze onschendbaar zijn. Ik heb onverantwoordelijk en gestoord gedrag gezien. Dat is vragen om ongelukken.”

Volgens Marcouch gaat het om een kleine groep voetbalfans die zich niet aan de regels, normen en waarden houdt. „Een feestje vieren mag natuurlijk. Complimenten aan een groot deel van de supporters die dat op een sfeervolle en feestelijke manier gedaan hebben. Maar we zien ook dat een aantal fans zich misdraagt.”

Wat het resultaat ook wordt: rellen, zoals in andere steden volop gebeuren, verwacht Marcouch in Arnhem niet. „Die historie kennen wij gelukkig niet.”
Oftewel: het verschil zit hem in of de burgemeester dit wil maken.
  donderdag 9 juli 2026 @ 17:10:04 #269
3542 Gia
User under construction
pi_221284794
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 17:05 schreef Qarrad het volgende:
Ga je als Marokkaanse voetbalfan komende nacht in Arnhem de straat op na mogelijk WK-succes? Gedraag je dan.
En als ze verliezen?? Wat waarschijnlijker is. Hoeven ze zich dan niet te gedragen?
pi_221284803
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 17:05 schreef Qarrad het volgende:
Go Marcouch!

https://www.ad.nl/binnenl(...)klaar-zijn~a1d938e2/
[..]
Oftewel: het verschil zit hem in of de burgemeester dit wil maken.
Goed van deze burgemeester, dat mag ook wel eens gezegd worden.
  donderdag 9 juli 2026 @ 17:11:45 #271
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221284807
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 17:11 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Absoluut.
  donderdag 9 juli 2026 @ 17:12:20 #272
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221284815
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 17:11 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
In vrijwel alle steden gebeurt er niets, dus dan kan je ook wel de nadruk leggen op wat toeterende auto’s.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221284950
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2026 17:10 schreef Gia het volgende:

[..]
En als ze verliezen?? Wat waarschijnlijker is. Hoeven ze zich dan niet te gedragen?
Nee, er staat gewoon dat ze zich moeten gedragen na "mogelijk WK succes", wat niets meer is dan "na de wedstrijd."
  donderdag 9 juli 2026 @ 21:32:50 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221287124
Hmm. Ze waarschuwen in elk geval vooraf.

twitter
  vrijdag 10 juli 2026 @ 00:01:08 #275
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221290127
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2026 21:32 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm. Ze waarschuwen in elk geval vooraf.

[ twitter ]
Die blijdschap op zijn smoel zegt genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')