abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221256555
quote:
13s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:12 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
En we hebben het als land alleen maar erger laten worden _O_
pi_221256574
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:27 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
In wezen zeggen we hetzelfde, alleen in wat andere bewoording.
Die gemeentebesturen en burgemeesters zijn een groot deel van het probleem, helaas worden toch elke keer weer dezelfde partijen de grootste in de grote steden. In mijn stad helaas ook.
Dus blijkbaar vind het grootste deel van de inwoners het ook wel best.
Vlak ook het aandeel van den Haag niet uit, de lafheid van wat daar zit is een minstens even grote bijdrage aan de problemen. En ook dat slikt de bevolking blijkbaar, dat suddert ook maar voort.

Ik weet het ondertussen ook niet meer, laat het maar een keer goed uit de klauw lopen. Met een beetje geluk krijgen we hier nog eens een figuur als een Duterte die orde op zaken stelt.
Het moet altijd eerst helemaal fout gaan voor er wordt ingegrepen. En zelfs dan, helpt het? Zie Engeland en Noord-Ierland laatst met die aanslagen van die kansenparels. Gaat hier in Nederland natuurlijk ook nog wel gebeuren. Maar Den Haag roept foei en gaat weer verder.
pi_221257066
quote:
13s.gif Op maandag 6 juli 2026 19:12 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Ik snap het niet, zit het in de genen? Slechte emotieregulatie misschien, waarbij blijheid zich vertaalt in vernielzucht / baldadigheid. De enige wedstrijden waar we ons zorgen om maken zijn de wedstrijden met Marokko..
pi_221257319
twitter

Niet handhaven is dus gewoon officieel beleid. Dat terwijl andere groepen wel om het minst of geringste keihard aangepakt worden. D66 zou dit anti-rechtsstatelijk noemen als anti-azc demonstraties dit privilege hadden.
  maandag 6 juli 2026 @ 21:10:02 #230
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221257469
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 21:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Niet handhaven is dus gewoon officieel beleid. Dat terwijl andere groepen wel om het minst of geringste keihard aangepakt worden. D66 zou dit anti-rechtsstatelijk noemen als anti-azc demonstraties dit privilege hadden.
Precies wat ik eerder zei.

De angst regeert en Marokkanen zijn de baas op straat.

Om te kotsen.
  maandag 6 juli 2026 @ 21:37:29 #231
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221257904
quote:
[ x ]

Tja, ik heb de term niet snel willen gebruiken, maar op deze manier krijg je dus echt een two-tier system.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221258130
quote:
13s.gif Op maandag 6 juli 2026 21:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, ik heb de term niet snel willen gebruiken, maar op deze manier krijg je dus echt een two-tier system.
"Krijgen" suggereert dat het nog niet zo is.
Het meten met twee maten is naar mijn idee al lang gangbare praktijk.
-
  maandag 6 juli 2026 @ 21:49:46 #233
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221258145
quote:
[ x ]

Dan vraag je het leger om assistentie. Scherp er bij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221258265
Ik weet nog dat ik een boete kreeg van 70 euro omdat het achterlichtje van mijn fiets het niet goed deed.. achteraf kan ik wel een refund eisen denk ik als ik dit zo zie wat blijkbaar allemaal wel mag van de politie.
pi_221258357
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2026 19:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ga eens naar Polen, Tsjechië, Hongarije, Kroatië, Slovenië, Slowakije, Oost-Duitsland (behalve Berlijn). Nergens van dat volk te bekennen, heerlijk rustig en gemoedelijk straatbeeld ook in de grote steden. Geen broccolikapsels, pinguïns en mohammedanen.
Als het westen valt, kunnen we nog vluchten naar het oosten van Europa.
pi_221258404
quote:
[ x ]

Enorm zwaktebod natuurlijk van deze politiemeneer. Laat het maar oorlog worden dan, je kunt wel weer weglopen als een lafaard. Het probleem meneer, dat blijft
pi_221258419
Wat een laffe aanpak weer.
pi_221258446
quote:
[ x ]

Grappig, want als je naar de site van de Telegraaf gaat staat er: “als je gaat handhaven op kleine vergrijpen wordt het oorlog”

Nog steeds kolder natuurlijk, maar wel iets heel anders dan hier staat.

Is dit dan stemmingmakerij van de T?
  maandag 6 juli 2026 @ 22:14:27 #239
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221258484
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 21:49 schreef quo_ het volgende:

[..]
"Krijgen" suggereert dat het nog niet zo is.
Het meten met twee maten is naar mijn idee al lang gangbare praktijk.
Mwah, het kan nog veel erger is en is nog geen openlijk beleid.

De kans is zeker dat dit er nog gaat komen. Er hoeft maar een keer een progressief links kabinet te komen en dan kan men echt goed dit soort troep doordrukken. Al hun geestverwanten hebben toch de meeste bepalende instituten al onder controle, van de academische wereld tot de media, overheid en zelfs delen van het bedrijfsleven.

De enige manier om dat nog om te draaien zou een totale herstructurering en opschoning van zulke instituten en organisaties zijn. En de pijnlijke realiteit is dat een VVD dit nooit gaat doen, zelfs een JA21 niet. Dan kom je dus bij partijen uit waarbij zulke dingen hand in hand gaan met zeer fout en problematisch gedachtegoed.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221259543
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 22:05 schreef SwebbeSensje het volgende:

[..]
Als het westen valt, kunnen we nog vluchten naar het oosten van Europa.
Ik denk niet dat het voormalig oostblok zit te wachten op zwakke mensen die hun eigen land te grabbel hebben gegooid.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 6 juli 2026 @ 23:20:31 #241
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221259557
Kansloos kutbeleid in dit land.
pi_221259561
En ja beste mensen, wat iedereen al wel wist, maar niet genoemd mag worden van links. Two tier policing

Algemeen Commandant van de Mobiele Eenheid Sander van der Hulle reageert tegenover De Telegraaf over de ongeregeldheden in diverse grote steden na afloop van Canada - Marokko (0-3). Grote groepen feestende Marokkanen maakten zich schuldig aan onder meer roekeloos rijgedrag, het gooien met vuurwerk en het provoceren van de politie.

Van der Hulle legt uit waarom bij wangedrag met vuurwerk en onveilig rijgedrag niet keihard wordt ingegrepen door de politie. ''Wij kiezen zorgvuldig wanneer we wel en niet handhaven. Bij relatief kleine vergrijpen, zoals de situaties die u omschrijft, besluiten wij soms niet in te grijpen om te voorkomen dat de situatie uit de hand loopt.''

''Wij realiseren ons dat zodra wij in Amsterdam-West ingrijpen, we mogelijk de hele avond bezig zijn met ongeregeldheden, waarbij ruiten worden ingegooid en auto’s in brand worden gestoken'', zo benadrukt de Algemeen Commandant van de Mobiele Eenheid.

Van der Hulle krijgt voorgelegd dat een politieagent zaterdag voortdurend werd uitgejoeld, terwijl constant fatbikes en scooters voorbij scheurden. ''Hoewel het niet normaal is, is het helaas wel de realiteit: als je gaat handhaven, wordt het oorlog. Toen ik vandaag in een herkenbare politieauto reed, spuugde een man met een kinderzitje op zijn fiets plotseling vol op mijn auto. Hem heb ik natuurlijk wel staande gehouden.''

Marokko staat donderdag in de kwartfinale van het WK tegenover Frankrijk. Van der Hulle legt uit hoe de politie te werk zal gaan in de grote steden. ''Grotendeels hetzelfde, maar dat is uiteindelijk aan de driehoek.''

Vooral in Den Haag was het zaterdagavond onrustig. In totaal heeft de politie 29 personen aangehouden voor verschillende strafbare feiten. Zo zijn er personen aangehouden voor belediging, baldadigheid, niet voldoen aan bevel of vordering.

We zijn op het niveau van de UK aangekomen. _O_
  maandag 6 juli 2026 @ 23:44:50 #243
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221259659
quote:
9s.gif Op maandag 6 juli 2026 23:21 schreef DobbyDobby het volgende:

"Bij relatief kleine vergrijpen, zoals de situaties die u omschrijft, besluiten wij soms niet in te grijpen om te voorkomen dat de situatie uit de hand loopt."

"Toen ik vandaag in een herkenbare politieauto reed, spuugde een man met een kinderzitje op zijn fiets plotseling vol op mijn auto. Hem heb ik natuurlijk wel staande gehouden."

Dit rijmt toch totaal niet meer met elkaar :')

Die fietser was vast een blanke Hollander. Flink vergrijp ook.

Vuurwerk gooien daarentegen doen we niets mee. :')
pi_221259722
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 23:44 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Maar dat is toch logisch? Dat is exact dezelfde reden dat ze niet vol ingrijpen in de binnenstad van Utrecht of Amsterdam ofzo bij t stappen. Veel dronkelui, risico op escalatie.

Tuurlijk kan er harder opgetreden worden, maar het lijkt nu alsof je aan ‘t zoeken bent naar een reden om maar verontwaardigd te zijn.
pi_221260757
quote:
En ja beste mensen, wat iedereen al wel wist, maar niet genoemd mag worden van links. Two tier policing

...

We zijn op het niveau van de UK aangekomen. _O_
Australie kan er ook wat van.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221260976
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 00:33 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Maar dat is toch logisch? Dat is exact dezelfde reden dat ze niet vol ingrijpen in de binnenstad van Utrecht of Amsterdam ofzo bij t stappen. Veel dronkelui, risico op escalatie.

Tuurlijk kan er harder opgetreden worden, maar het lijkt nu alsof je aan ‘t zoeken bent naar een reden om maar verontwaardigd te zijn.
Hier wordt overduidelijk een signaal afgegeven:
Als je je misdraagt, maar dat in een grote groep doet, dan kom je er mee weg want de politie zal daar niet op ingrijpen uit angst voor escalatie. Misdraagt een enkele burger zich, dan wordt er wél direct ingegrepen.
Het signaal is dat de politie uitsluitend voor het laaghangende fruit gaat en het tuig de baas op straat geworden is, zolang ze maar in grote aantallen opereren.
Dat vind ik persoonlijk wel iets om terecht verontwaardigd over te zijn.

Edit:
Het maakt dus ook nog alles uit om wat voor tuig het gaat. Bij voetbalhooligans en coronademonstranten kon wel volledig uitgepakt worden door de politie, bij de groep waar het nu over gaat kijkt men lijdzaam toe.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sodeknetters op 07-07-2026 08:08:16 ]
pi_221261049
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 08:03 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Als je je misdraagt, maar dat in een grote groep doet, dan kom je er mee weg want de politie zal daar niet op ingrijpen uit angst voor escalatie. Misdraagt een enkele burger zich, dan wordt er wél direct ingegrepen.
Het signaal is dat de politie uitsluitend voor het laaghangende fruit gaat en het tuig de baas op straat geworden is, zolang ze maar in grote aantallen opereren.

Edit:
Het maakt dus ook nog alles uit om wat voor tuig het gaat. Bij voetbalhooligans en coronademonstranten kon wel volledig uitgepakt worden door de politie, bij de groep waar het nu over gaat kijkt men lijdzaam toe.
De politie grijpt vrijwel nooit in op lichte vergrijpen bij demonstraties, dit soort feestjes of oud en nieuw etc.

Nogmaals, daadwerkelijk misdragen moet gewoon aangepakt worden, maar dit is gewoon zoeken naar redenen om verontwaardigd te zijn.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 08:31:53 #248
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221261071
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 08:03 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Edit:
Mwah, ook bij grootschalige voetbalrellen of demonstraties kan het gros redelijk ongestoord zijn gang gaan. Hooguit een keer wat romeo’s uit een busje om de grootste raddraaiers eruit te pakken

Zie ook redelijk recent die Els_rechts rellen waar men aan het dansen was op brandende politieauto’s. Zo werkt het gewoon
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221261134
quote:
Gelukkig kreeg die extreme rotondeleeuw wel een boete.

'Rotondeleeuw' krijgt boete bij vieren winst Nederlands elftal, toeterende automobilisten ook op de bon geslingerd
https://www.geenstijl.nl/5190576/rotondeleeuw
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_221261472
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2026 23:44 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Die blanker Nederlander komt niet met zijn hele familie met messen achter je aan. Die kans zit er andersom best in.

Dat is Nederland in grote steden anno 2026.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')