Goeie ja, want een volledige maaltijd van toen was goedkoper dan nu een boterham van de bakker.quote:
Ik wilde mijn maaltijd die ik in 1967 maakte al gaan posten.Kostte toen maar liefst 2,69 gulden.quote:
Bierenkool in een studentenhuis verrast me nietquote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:23 schreef Hyperdude het volgende:
Bierenkool met worst en appelmoes voor een studentenhuis.
Op de 23ste of 24 ste van de maand.
Braudsjūh č met łi.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:25 schreef vul_maar_in het volgende:
3 uien met schil in de oven + peper en zout
Ik zag 'm, te mooi om te verbeteren.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:29 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Bierenkool in een studentenhuis verrast me niet
Zeker, laten staan, leuke typfoutquote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik zag 'm, te mooi om te verbeteren.
Is ook not done als iemand je al gequote heeftquote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik zag 'm, te mooi om te verbeteren.
Ook nog zoiets leuks; die rivierkreeft zijn ze liever kwijt dan rijk, maar je mag ze niet vangen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wanneer je écht iedere dag goedkoop wil of moet eten is het heel belangrijk dat je goed kan koken en daar de tijd voor neemt. Je weet wat je met goedkope (seizoens) ingrediėnten kan doen. Prefab, pakjes en zakjes zijn duur, net als kant-en-klaar.
Verder kan je natuurlijk wat vangen (die dikke verkrachtende woerden uit een park, rivierkreeft, snoekbaars, paling) voor gratis eiwit. Noten, bramen, vlierbessen uit het bos, oesters, mosselen, wulken van de zeedijk. Ligt er een beetje aan waar je woont. Snijmais is niet te vreten.
Klopt rivierkreeft met een fuik vangen is formeel stropen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:33 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ook nog zoiets leuks; die rivierkreeft zijn ze liever kwijt dan rijk, maar je mag ze niet vangen.
Ja, met een hengel. Maar dat schiet niet op, natuurlijk.
Met een fuik is mooier, maar dat mag dus niet.
Maar alles mag, zolang je niet gepakt wordt.
Ondertussen in Amerika;
https://youtube.com/shorts/saP88ZoKuDQ?is=hxtHhaIYU6PGInEL
Je kan ze ook koken met water, een scheut ketjap en een theelepel 5 spice.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:38 schreef marc0871 het volgende:
Ui, prei, puntpaprika, winterwortel, paar blaadjes chinese kool en een teen knoflook.
Misschien nog een pepertje of een schep sambal voor een beetje pit.
Koken in water met een kippenbouillonblokje. Binden met een maizena papje.
Eitje bakken.
Bij witte rijst
[ afbeelding ]
Lijkt heel wat, maar een dag of 5 eet je er wel van
Omgerekend naar een portie, zit je ergens tussen 2,50 en 3 euro.
Wat is daar mis mee, ik drink vaak kraanwater, en dat heeft niets met armoede te maken.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:35 schreef Geralt het volgende:
Een glaasje "tevredenheid".
Dat kwam gratis uit de kraan
Neem ook een grote bonenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |