Mja, als je alle kruiden en specerijen in één keer koopt, loopt dat best in de kosten.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 19:50 schreef Harvest89 het volgende:
Voordeelzaak rijst.
Groenten in de aanbieding (of in de namiddag bij de weekmarkt vragen of ze groente over hebben voor een zacht prijsje)
En kip. Of een eitje.
Gewoon rijst koken, dan de groente en eventueel kip roerbakken in zonnebloem of rijstolie, beetje sojasaus er bij, als laatste spiegeleitje er overheen.
Mijn favoriet is nu Surinaamse rijst met kip en groenten. Dan moet je de rijst eerst koken in boullion met trassi (gefermenteerde garnalen). Maar om de smaak echt typisch Surinaams te krijgen moeten er erg veel kruiden bij, en het beste is kippendijen ipv kipfilet dus dan wordt het toch wat prijziger allemaal.
Volledige maaltijd, voedzaam en gezond vraagt de TS.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 20:20 schreef Kreator het volgende:
8 pannenkoeken voor 2 volwassenen en 1 kind.
2 eieren
250 gram bloem
500ml melk
Ongeveer 80 cent per persoon.
Wel als het je maaltijd is.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee, ik drink vaak kraanwater, en dat heeft niets met armoede te maken.
Pannenkoek is een maaltijd. En die moet je zo puur mogelijk eten.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 20:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Volledige maaltijd, voedzaam en gezond vraagt de TS.
En serveer je die pannenkoeken zonder iets erop?
Ik vervang de eieren liever door een klont reuzel en wat uien. Majoraan ipv chiliquote:Op vrijdag 3 juli 2026 17:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Maak het nog regelmatig
Rest aardappels van de vorige dag bakken, intussen een paar eieren slaan, met zout en peper, wat chili. Wanneer de aardappelen bruin zijn, ei erbij. Je kan het combineren met wat je nog aan kliekjes hebt, maar hoeft niet. Een soort valse tortilla, heerlijk, eenvoudig en goedkoop.
Gebakken aardappels, ook lekkerquote:Op maandag 6 juli 2026 11:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vervang de eieren liever door een klont reuzel en wat uien. Majoraan ipv chili
Ik denk nog altijd aan kees kankerkachel bij slavinken.quote:Op maandag 6 juli 2026 13:23 schreef junkiesietze het volgende:
goedkoopste geen idee,
maar een van mijn goedkoopste maaltijden die ik nog wel regelmatig eet is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rond de 4 euro
Dat is altijd zo. Stoofvlees, ragú en dat soort maak ik ook altijd een dag van te voren.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 16:02 schreef Hiddendoe het volgende:
Zuurkoolstamppot denk ik. En dan zoveel maken dat je er twee dagen mee kunt doen, waarbij de opgewarmde maaltijd op dag 2 altijd veel lekkerder was.
Terwijl een echte carbonara ook echt cheap ass is.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 08:52 schreef DjVero het volgende:
In de studententijd met een paar vrienden en vijf Franse chicks die we een halfjaar eerder hadden ontmoet tijdens de zomervakantie: spaghetti, hamblokjes en crème fraiche. Hun idee overigens, maar was zeer lekker, gewoon goedkope carbonara. Tot de dag van vandaag maak ik dat nog steeds af en toe, mijn dochter van 4 is er verzot op.
Eén van hen kon overigens geen Engels, gewoon niet, sprak ze "knife" uit precies zoals je het schrijft. Wij, Nederlanders, knetterstoned, hadden niet door wat ze nou wilde.
Mooie tijd
Ja spek, kaas en eieren zijn echt onwijs goedkoop jaquote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terwijl een echte carbonara ook echt cheap ass is.
Pasta
Eieren
Spekjes (in wat voor vorm, guanciale / pancetta/ gerookt spek)
Parmigiano / pecorino.
Nootmuskaat, peper, zout.
Denk dat als je dit bij lidl of een aldi haalt, je voor e2,50 p/p klaar kan zijn. Of minder zelfs.
Hij zit er toch niet ver naast.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja spek, kaas en eieren zijn echt onwijs goedkoop ja
![]()
![]()
Een echte carbonara, waar ie over spreekt, maak je niet met die ingrediënten natuurlijkquote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij zit er toch niet ver naast.
Bij de Aldi:
Gerookte spekjes (2x 190 gr) 3,29
Zes biologische eieren 2,31
Grana padano 200 gram 3,59
Spaghetti 0,79 x 2
10,77 = 2,69 p.p., uitgaande van vier personen.
Het gaat natuurlijk wel over budgetrecepten.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Een echte carbonara, waar ie over spreekt, maak je niet met die ingrediënten natuurlijk
Yep, en dan snap ik de hamblokjes met pasta wel als goedkope meuk, maar een 'echte' carbonara hoort daar niet bij m.i.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk wel over budgetrecepten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |