Luxeprobleempje, heeft niks te maken met verpaupering.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:25 schreef incel het volgende:
Dit is toch gewoon een universele regel dat wanneer je bij de reguliere kassa gaat (om cash te betalen) i.p.v. de zelfscan dat het JOUW taak is om het balkje achter je boodschappen op de lopende band te plaatsen?
Maar je hebt altijd van die mensen, meestal met migratieachtegrond, die deze normale maatschappelijke leefregel niet blijken te willen opvolgen.
Dus dan moet ik 2 balkjes leggen? Of het ook maar niet doen en de persoon achter me dan ook maar alleen een balkje voor z'n boodschappen te laten liggen?
Klacht: Verpaupering van de samenleving
Producten 5x in de hand nemen terwijl je met 1x af kuntquote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:25 schreef incel het volgende:
Dit is toch gewoon een universele regel dat wanneer je bij de reguliere kassa gaat (om cash te betalen) i.p.v. de zelfscan dat het JOUW taak is om het balkje achter je boodschappen op de lopende band te plaatsen?
Maar je hebt altijd van die mensen, meestal met migratieachtegrond, die deze normale maatschappelijke leefregel niet blijken te willen opvolgen.
Dus dan moet ik 2 balkjes leggen? Of het ook maar niet doen en de persoon achter me dan ook maar alleen een balkje voor z'n boodschappen te laten liggen?
Klacht: Verpaupering van de samenleving
Zulke types herken je van een kilometer afstand, en daar tyf ik dan ook altijd dan alles zonder pardon en balkje achter, puur om ze te jennen.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:40 schreef KinKiJan het volgende:
Gewoon proberen om ongezien dat balkje net achter hun laatste artikel neer te zetten. Ja dan betaal je ervoor, maar dan neem je het natuurlijk ook mee. Het idee dat ze er thuis achter komen dat ze naast het balkje nóg iets 'vergeten' zijn is dat wel waard.![]()
Zijn hier overigens altijd kortpittige Karens met een attitude van alsof ze in de Kalverstraat aan het winkelen zijn die dat 'vergeten'... Raar inderdaad, kleine moeite als je toch staat te wachten.
quote:Op het forum van FOK! wordt de term beurtbalkje (het plastic scheidingsbalkje op de lopende band bij de kassa) regelmatig besproken. Het onderwerp duikt voornamelijk op in discussies over ergernissen in de supermarkt, maatschappelijke etiquette of in taaltopics.
De term is vooral bekend omdat het in 2004 een van de finalisten was bij de allereerste verkiezing van het Woord van het Jaar. Op het forum wordt er door gebruikers soms ludiek of gefrustreerd gediscussieerd over de vraag of je dit balkje nu wel of niet voor je eigen boodschappen moet leggen als de kassamedewerker hierom vraagt, en of het netjes is om hem alvast voor de boodschappen van je voorganger te plaatsen.
Jawel want anders blijft de lopende band sowieso draaien er moet altijd met een balkje geeindigd worden.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:58 schreef Pharkus het volgende:
Achterleggen is inefficiënt. Niet altijd staat er iemand achter je. Soms ben je de eerste bij de kassa en hoef je niks te doen. Als iedereen zijn eigen balkje voor zijn boodschappen neerlegt zijn we zoveel productiever.
Oneens. Ook wanneer je de eerste bent moet je een balkje achter de boodschappen leggen, anders blijft die band draaien. Bovendien weet degene die de boodschappen erop legt het beste wanneer hij/zij klaar is. Het beurtbalkje achter de boodschappen leggen is het teken dat diegene klaar is, en de volgende klant kan starten met het laden van de boodschappen op de band.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:58 schreef Pharkus het volgende:
Achterleggen is inefficiënt. Niet altijd staat er iemand achter je. Soms ben je de eerste bij de kassa en hoef je niks te doen. Als iedereen zijn eigen balkje voor zijn boodschappen neerlegt zijn we zoveel productiever.
Ik leg juist altijd geen balkje neer en zeg dan ook niets als de caissière mijn boodschappen begint te scannen terwijl de persoon voor me nog niet heeft betaald. Ze komen er eigenlijk altijd wel achter, maar als ze dat niet doen dan ga ik weer een rondje door de supermarkt lopen om de spullen te pakken die ik nodig heb.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 14:40 schreef KinKiJan het volgende:
Gewoon proberen om ongezien dat balkje net achter hun laatste artikel neer te zetten. Ja dan betaal je ervoor, maar dan neem je het natuurlijk ook mee. Het idee dat ze er thuis achter komen dat ze naast het balkje nóg iets 'vergeten' zijn is dat wel waard.![]()
Zijn hier overigens altijd kortpittige Karens met een attitude van alsof ze in de Kalverstraat aan het winkelen zijn die dat 'vergeten'... Raar inderdaad, kleine moeite als je toch staat te wachten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |