abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juli 2026 @ 14:33:32 #126
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_221215708
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 14:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus door het tekort aan woningen te handhaven, zodat dat als middel kan worden gebruikt om te voorkomen dat andere EU-burgers in Nederland gaan werken.
Rare verdraaing. Nee. Door strenger te zijn op verhuur en verkoop voorwaarden kan je EN het woningtekort oplossen en de arbeidsmarkt verbeteren voor Nederlanders.

quote:
[..]
Zwart heeft wel degelijk een effect op de maatschappij, maar mensen die hun badkamer voor 8.000 zwart laten verbouwen ipv 24.000 wit vallen onder een andere discussie.
Dat moet je gewoon hard aanpakken.
Het is niet eens zwart, he. Het is gewoon volledig wit. Verbouwers worden heen en weer geshuttled.

quote:
[..]
Yup, maar daar zijn ook weer regels voor.
En ik ben geen voorstander van een pardon in Nederland of zo.
In Spanje doen ze dat nu wel, onder voorwaarden. Moeten zij weten.
Ze zullen dat wel goed moeten afbakenen.

Reagan heeft ook een algeheel pardon gegeven aan migranten.
Maar dat heeft de illegaliteit niet structureel doen afnemen.
Met als gevolg dat Trump het nu anders probeert te doen.
Maar het is afwachten wat dat op de langere termijn doet.
[..]
Schoonmaak is een vakgebied dat als eerste last heeft van de krapte op de arbeidsmarkt.
Als ik op mijn werk kijk, dan is de oudere generatie schoonmakers blank, maar de rest niet.
Blijkbaar wil gen Z niet met een poetsdoek lopen.
Er Is Geen Krapte. Dat moet je echt loslaten

Er is slechts een cultuur ontstaan in het bedrijfsleven om hard vies werk slecht te waarderen omdat de opties er zijn om daar wanhopige mensen voor aan te lokken uit het buitenland waarmee je de kosten kan drukken en de winstmarges kan verhogen.

Als je dat wegneemt en dwingt dat men eerlijke lonen betaalt voor hard en vies werk dan dan zal je zien dat Nederlanders meer dan bereid zijn om zich daar voor aan te melden.

Je denkt er verkeerd over na.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_221216041
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 14:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee.
Waarom niet?
Omdat er over de hele linie een arbeidstekort is

Door als werkgever de arbeidsvoorwaarden te verbeteren vul je je eigen gat, terwijl er ergens anders weer een gat ontstaat.
[..]
Dat is wel wat gesuggereerd werd: gewoon het werk zelf exporteren naar het buitenland.
[..]
Dan lijkt me de keuze simpel: gewoon buitenlanders in dienst nemen.
Dan zijn er dus te veel bedrijven
pi_221216069
Het Nederlandse economische model is gericht op drukken van de lonen. Op die manier zal je dus altijd tekorten hebben. Ik heb hier in WGR eens een topic over geopend.

Enorm dom beleid. Zit de VVD achter. :r
  donderdag 2 juli 2026 @ 15:17:52 #129
149527 ChipsZak.
That's hot.
pi_221216090
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 12:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Beetje racistisch om te stellen dat buitenlanders donker zijn.

Anyway, half jaar geleden werd hier glasvezel aangelegd in de straat.
Geen enkele werknemer sprak Nederlands.

De buren hebben nieuwe kozijnen gekregen.
De werknemers kwamen in een buitenlands busje, spraken geen Nederlands.
De aannemer is een Nederlands bedrijf.
Jij moet wel een troll zijn.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_221216137
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 14:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Rare verdraaing. Nee. Door strenger te zijn op verhuur en verkoop voorwaarden kan je EN het woningtekort oplossen en de arbeidsmarkt verbeteren voor Nederlanders.

[..]
Maar de arbeidsmarkt is al goed, in d zin dat er een tekort is aan vakmensen en geen overschot.

Verder had je het over het voorrang geven aan Nederlanders bij het toewijzen van woningen.
Dat werkt alleen als er krapte is.

quote:
Het is niet eens zwart, he. Het is gewoon volledig wit. Verbouwers worden heen en weer geshuttled.
[..]
Voor 1/3 van de prijs, gewoon wit?

quote:
Er Is Geen Krapte. Dat moet je echt loslaten

Er is slechts een cultuur ontstaan in het bedrijfsleven om hard vies werk slecht te waarderen omdat de opties er zijn om daar wanhopige mensen voor aan te lokken uit het buitenland waarmee je de kosten kan drukken en de winstmarges kan verhogen.

Als je dat wegneemt en dwingt dat men eerlijke lonen betaalt voor hard en vies werk dan dan zal je zien dat Nederlanders meer dan bereid zijn om zich daar voor aan te melden.

Je denkt er verkeerd over na.
Er is wel degelijk krapte.
En juist banen die slecht betalen hebben daar als eerste last van.
Dus gaan we die beter betalen, met als gevolg dat alles duurder wordt.

Ik heb veel voorbeelden uit de praktijk genoemd waarbij bedrijven te maken hebben met krapte.

Dat laat zich niet gemakkelijk wegwuiven.

Ondanks dat heen en weer geshuffel met goedkope arbeidsmigranten zien we nog steeds dat er een tekort is op de arbeidsmarkt.

Dus stel dat wetgeving strenger wordt om dat soort werknemers te weren, hoezo wordt het dan beter?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221216147
quote:
17s.gif Op donderdag 2 juli 2026 15:17 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Jij moet wel een troll zijn.
Dit schrijf jij:

Ik rijd regelmatig langs bouwputten etc (waar zijn ze niet?!) maar ik zie nauwelijks donkere bouwvakkers hoor

En dan ben ik de trol...
pi_221216161
Donkere asielzoekers vind men alleen bij het UWV, het park (als de zon schijnt) en bij de huisarts in de wachtruimte.
graag verwijderen
pi_221216205
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 15:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar de arbeidsmarkt is al goed, in d zin dat er een tekort is aan vakmensen en geen overschot.

Verder had je het over het voorrang geven aan Nederlanders bij het toewijzen van woningen.
Dat werkt alleen als er krapte is.
[..]
Voor 1/3 van de prijs, gewoon wit?
[..]
Er is wel degelijk krapte.
En juist banen die slecht betalen hebben daar als eerste last van.
Dus gaan we die beter betalen, met als gevolg dat alles duurder wordt.

Ik heb veel voorbeelden uit de praktijk genoemd waarbij bedrijven te maken hebben met krapte.

Dat laat zich niet gemakkelijk wegwuiven.

Ondanks dat heen en weer geshuffel met goedkope arbeidsmigranten zien we nog steeds dat er een tekort is op de arbeidsmarkt.

Dus stel dat wetgeving strenger wordt om dat soort werknemers te weren, hoezo wordt het dan beter?
Voor de 100e keer, er zijn te veel bedrijven.
  donderdag 2 juli 2026 @ 15:48:11 #134
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221216215
Heeft Spanje zoveel verkopers van zonnebrillen en nepshirtjes van Barcelona en Real Madrid nodig dan.
  Moderator donderdag 2 juli 2026 @ 19:25:07 #135
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221217399
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 15:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dit schrijf jij:

Ik rijd regelmatig langs bouwputten etc (waar zijn ze niet?!) maar ik zie nauwelijks donkere bouwvakkers hoor

En dan ben ik de trol...
Ik neem dat hij dat niet had geschreven als de ervaring anders was.
- vmi voor intimi -
pi_221217474
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:25 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik neem dat hij dat niet had geschreven als de ervaring anders was.
Niet elke migrant is gekleurd.
  Moderator donderdag 2 juli 2026 @ 19:38:43 #137
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221217493
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet elke migrant is gekleurd.
Dat is volgens mij ook niet de strekking van zijn bericht.
- vmi voor intimi -
pi_221217709
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:38 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Dat is volgens mij ook niet de strekking van zijn bericht.
Oh jawel.

Wel lief dat je hem loopt te verdedigen.
pi_221217729
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Heeft Spanje zoveel verkopers van zonnebrillen en nepshirtjes van Barcelona en Real Madrid nodig dan.
Die gasten verkopen drugs, als ik solo loop op vakantie krijg ik altijd Charly of wiet aangeboden

Loop ik met meid dan spreken ze mij niet aan
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Moderator donderdag 2 juli 2026 @ 20:21:13 #140
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221217733
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh jawel.

Wel lief dat je hem loopt te verdedigen.
Nee ik bedoel, dat weet iedereen en daar hebben mensen dus ook geen probleem mee. Dat is hetgeen bepaalde users (die iedereen maar een racist willen noemen en verder de vingers in de oren steken) niet snappen.
- vmi voor intimi -
pi_221217879
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:21 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Nee ik bedoel, dat weet iedereen en daar hebben mensen dus ook geen probleem mee. Dat is hetgeen bepaalde users (die iedereen maar een racist willen noemen en verder de vingers in de oren steken) niet snappen.
Je verdedigt dus het racisme...

Bijzonder.
  Moderator donderdag 2 juli 2026 @ 20:42:29 #142
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221217889
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je verdedigt dus het racisme...

Bijzonder.
^O^ Jij hebt em door.
- vmi voor intimi -
pi_221217890
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:20 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Die gasten verkopen drugs, als ik solo loop op vakantie krijg ik altijd Charly of wiet aangeboden

Loop ik met meid dan spreken ze mij niet aan
Ik loop nooit met een meid en krijg alleen zonnebrillen en nep shirtjes aangeboden :7
pi_221217897
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 12:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Als het inwonertal toeneemt "groeit" de economie ja. En nu per capita...
Wat men alleen niet doet is doorrekenen wat het aan handhaving, justitie, uitkeringen, subsidies e.d. kost. Ik denk dat elke asielzoeker uiteindelijk gemiddeld genomen wel een paar miljoen kost.
pi_221218229
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik loop nooit met een meid en krijg alleen zonnebrillen en nep shirtjes aangeboden :7
Ik zie er uit als 30 en als toerist, heb wel veel van die gasten bevriend. In Tenerife zijn het vaak proppers voor coffeeshops, als ze iemand binnen halen krijgen ze 50¤ cash.

Ken een Nigeriaan die ik ook op WhatsApp heb mooie gast, maar ken daar ook nog wat andere lui uit Senegal etc. Doen geen vlieg kwaad. Maar op die eilanden kent de politie ook iedereen van die gasten. Zo lang ze geen toeristen lastigvallen kijken ze weg. Ze weten dat er veel jeugd heen gaat uit Engeland en Schotland waar drugs niet legaal zijn.

Mallorca heb je ze ook veel. Ze zitten letterlijk aan het strand en weten ook precies wie mogelijk iets koopt.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_221218321
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:43 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Wat men alleen niet doet is doorrekenen wat het aan handhaving, justitie, uitkeringen, subsidies e.d. kost. Ik denk dat elke asielzoeker uiteindelijk gemiddeld genomen wel een paar miljoen kost.
Het gaat om migranten, niet om asielzoekers.
pi_221218373
Als het een miljoen latinas zijn uit Zuid Amerika vind ik het niet erg
pi_221218447
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 21:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het gaat om migranten, niet om asielzoekers.
Is dat niet meer een semantische discussie? Ze krijgen van woke Spanje alle vrijheid om als migrant binnen te komen. Was dat niet zo dan waren ze waarschijnlijk illegaal met een bootje gekomen en waren het asielzoekers.
pi_221218517
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 21:17 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Is dat niet meer een semantische discussie? Ze krijgen van woke Spanje alle vrijheid om als migrant binnen te komen. Was dat niet zo dan waren ze waarschijnlijk illegaal met een bootje gekomen en waren het asielzoekers.
Illegalen zijn geen asielzoekers.

Het gaat hier om illegale migranten, die ontvangen geen subsidies en dergelijke.

Asielzoekers wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')