Heeft iemand weleens het TV-programma Ghost Adventures gezien? Daar geloof ik absoluut niet in: pure sensatie wat wel lekker scoort op TV. Ik had een keer een heel lachwekkende zielige vertoning gezien waarin die Zack Begans pretendeerde bezeten te zijn door een demon en ging janken terwijl hij zijn eigen keel probeerde dicht te knijpen

Achter de schermen blijkt ook nogal sensatie te zijn.
![goodwin-wasnt-interested-in-ghosts-before-meeting-zak-bagans-1701702899.jpg]()
De ex-vrouw van flapdrol Aaron Goodwin zit nu in de gevangenis, omdat ze een huurmoordenaar opdracht gaf hem te vermoorden.
Ghost Adventures’ Aaron Goodwin Claims Wife ‘Got Spiritually Married’ to Jailed Murderer Grant AmatoEr staat mij iets bij dat tijdens de eerste seizoenen van de show mensen betrokken waren en later bleek dat het ook moordenaars waren. Verder valt mij op dat ze allemaal nogal labiel zijn. Het zou wellicht kunnen dat ook dat een act is, maar dan hebben ze daarvoor wel heel vreemde rollen uitgekozen. Het lijkt erop dat zij zelf wel oprecht geloven in hun eigen spook-shows.
~~~~~~~
Terug naar het onderwerp. Bezetenheid op dezelfde manier zoals in The Exorcist, vind ik niet geloofwaardig. Ik kan wel geloven dat het op een veel subtielere manier mogelijk is. Bij glaasjedraaien gebeurt dan niks bovennatuurlijks, bijvoorbeeld dat de betreffende geest het glas beweegt. Maar het zou kunnen dat ze met dat soort praktijken toch een soort deur opendoen voor kwaadwillende entiteiten die vervolgens met hun mind fucken.