abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221188478
Hoe denk jij hierover?
pi_221188524
Als ikzelf simpel antwoord moet geven, kies ik voor "nee".

Ik kan wel geloven dat je in contact kunt komen met een overleden dierbare. Dat kan je dan ook zelf doen en je kan wellicht ook antwoord krijgen, maar niet op een dezelfde manier als toen die persoon nog in leven was.

Stel dat het wel oprecht waar is dat je in contact komt met een entiteit via een ouija-bord of via een seance met een medium, geloof ik dat het altijd een kwaadwillende entiteit is. Bijvoorbeeld de ziel van een persoon die niet wilt accepteren dat hij/zij dood is
pi_221188613
Ik geloof nergens in. En het is al zo vaak aangetoond dat zo'n medium gewoon een oplichter is die voor veel geld 'contact' maakt met iemand uit het hiernamaals.
pi_221191750
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 02:43 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik geloof nergens in. En het is al zo vaak aangetoond dat zo'n medium gewoon een oplichter is die voor veel geld 'contact' maakt met iemand uit het hiernamaals.
Ach ja die Shar en Derek Ogilvie of zo, dat waren me toch ook twee zeg. Nog een podium op de Nederlandse televisie, waarvan eerstgenoemde gewoon het alfabet afging om de naam van een dierbare te raden.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221193729
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 02:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Als ikzelf simpel antwoord moet geven, kies ik voor "nee".

Ik kan wel geloven dat je in contact kunt komen met een overleden dierbare. Dat kan je dan ook zelf doen en je kan wellicht ook antwoord krijgen, maar niet op een dezelfde manier als toen die persoon nog in leven was.

Stel dat het wel oprecht waar is dat je in contact komt met een entiteit via een ouija-bord of via een seance met een medium, geloof ik dat het altijd een kwaadwillende entiteit is. Bijvoorbeeld de ziel van een persoon die niet wilt accepteren dat hij/zij dood is
Ouija-bord, dat is toch dat gedoe met glazen schuiven? Best mogelijk dat er een kwaadwillende 'geest' achter zit.
Een van die gasten kan nl. makkelijk de rest van het gezelschap 'sturen'.
pi_221195346
Heeft iemand weleens het TV-programma Ghost Adventures gezien? Daar geloof ik absoluut niet in: pure sensatie wat wel lekker scoort op TV. Ik had een keer een heel lachwekkende zielige vertoning gezien waarin die Zack Begans pretendeerde bezeten te zijn door een demon en ging janken terwijl hij zijn eigen keel probeerde dicht te knijpen :')

Achter de schermen blijkt ook nogal sensatie te zijn.

De ex-vrouw van flapdrol Aaron Goodwin zit nu in de gevangenis, omdat ze een huurmoordenaar opdracht gaf hem te vermoorden. Ghost Adventures’ Aaron Goodwin Claims Wife ‘Got Spiritually Married’ to Jailed Murderer Grant Amato

Er staat mij iets bij dat tijdens de eerste seizoenen van de show mensen betrokken waren en later bleek dat het ook moordenaars waren. Verder valt mij op dat ze allemaal nogal labiel zijn. Het zou wellicht kunnen dat ook dat een act is, maar dan hebben ze daarvoor wel heel vreemde rollen uitgekozen. Het lijkt erop dat zij zelf wel oprecht geloven in hun eigen spook-shows.

~~~~~~~

Terug naar het onderwerp. Bezetenheid op dezelfde manier zoals in The Exorcist, vind ik niet geloofwaardig. Ik kan wel geloven dat het op een veel subtielere manier mogelijk is. Bij glaasjedraaien gebeurt dan niks bovennatuurlijks, bijvoorbeeld dat de betreffende geest het glas beweegt. Maar het zou kunnen dat ze met dat soort praktijken toch een soort deur opendoen voor kwaadwillende entiteiten die vervolgens met hun mind fucken.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 13:39:52 #7
483584 incel
they/them
pi_221223356
Ik heb het een keer gedaan op de basisschool en toen kwam er de naam van mijn net overleden oma uit dat was wel creepy
pi_221223479
Ik geloof zeker dat er mensen zijn met gave hiervoor
  Moderator vrijdag 10 juli 2026 @ 19:04:52 #9
249559 crew  Lavenderr
pi_221295795
Geloven er in doe ik niet maar ik vind het wel fascinerend.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 19:16:13 #10
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221295873
Kom nou, daar ben ik veel te nuchter voor. Ik hou het voorlopig bij edelstenen, pendelen en wat tarotkaarten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Koekoekmakto op 10-07-2026 19:25:04 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  vrijdag 10 juli 2026 @ 19:18:08 #11
512705 Klimop123
This too shall pass
pi_221295881
zeker weten
pi_221295891
Al die series en youtube-filmpjes zijn in scene gezet, net zoals vele verhalen. Het overgrote deel is verzonnen om geld mee te verdienen.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 22:31:25 #13
249559 crew  Lavenderr
pi_221337320
''Geloven in' is misschien een groot woord maar ik vind het wel fascinerend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')