https://nos.nl/artikel/26(...)j-in-noord-duitslandquote:Vijf doden bij schietpartij in Noord-Duitsland
In het Duitse stadje Stade zijn vijf doden gevallen bij een schietincident. Dat meldt de politiewoordvoerder aan Duitse media.
Het schietincident vond plaats bij een jeugdinstelling. Daar zou een opvang voor moeders met kinderen zijn ondergebracht.
De dodelijke slachtoffers zijn allemaal volwassenen. Er zijn ook gewonden gevallen, het is nog onduidelijk om hoeveel slachtoffers het gaat. Het dodenaantal kan nog oplopen, zegt de politie, sommige gewonden zijn er slecht aan toe.
Het onderzoek naar de aanleiding van het incident loopt. Er zijn twee personen aangehouden, onder wie de verdachte schutter. De rol van de tweede verdachte is nog onduidelijk. De politie is niet op zoek naar andere verdachten.
De hulpdiensten zijn massaal uitgerukt in de stad, op ongeveer 30 kilometer ten westen van Hamburg. De politie adviseert om afstand te houden en instructies van de hulpdiensten op te volgen. Er is momenteel geen verder gevaar voor de bevolking, benadrukt de politiewoordvoerder.
In de omgeving van de instelling bevindt zich een kinderopvang en een basisschool, dat zegt een stadswoordvoerder tegen DPA. De gemeente had direct na de eerste meldingen contact met hen opgenomen. Er is geen gevaar voor beide instellingen, ouders hebben hun kinderen inmiddels kunnen ophalen.
Donderdag brak een grote vechtpartij uit bij een andere jeugdinstelling in de stad, dat meldt NDR Niedersachsen. Een ruzie over schulden zou uit de hand zijn gelopen. Het is nog onbekend of de twee incidenten met elkaar te maken hebben.
quote:Op maandag 29 juni 2026 14:18 schreef LXIV het volgende:
In der Dankersstraße in Stade gibt es eine Mutter-Kind-Einrichtung, in der werdende und junge Mütter Unterschlupf finden können.
Paraguayanenquote:Op maandag 29 juni 2026 14:15 schreef Koortsdroom het volgende:
'jongerencentrum'
Signalement?
Place your bets, ladies and gents
Las ergens 2 aangehouden onder wie de vermoedelijke dader.quote:Op maandag 29 juni 2026 14:15 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)stade/157979526.html
Telegraaf spreekt over 1 verdachte die is opgepakt.
De NOS ook al vanaf het beginquote:Op maandag 29 juni 2026 14:15 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)stade/157979526.html
Telegraaf spreekt over 1 verdachte die is opgepakt.
Tienermoeders = leeftijdscategorie jongeren wellicht?quote:Op maandag 29 juni 2026 14:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]![]()
Maar dat is toch geen jongerencentrum?
Nu.nl: https://www.nu.nl/algemee(...)hte-aangehouden.htmlquote:Op maandag 29 juni 2026 15:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Las ergens 2 aangehouden onder wie de vermoedelijke dader.
Het is absoluut GEEN terroristische aanslag, dat weet de politie ons gelukkig nu al te vertellen.quote:
quote:Een ooggetuige die aan Focus Online wordt beschreven hoe een vrouw, samen met een jongeman, zou hebben geprobeerd de plaats van de misdaad met een auto te ontvluchten. Een politieagent riep: “Stop, stop.” Terwijl de auto doorging, zouden verschillende agenten het vuur hebben geopend. Volgens de getuige werden minstens 10 tot 15 schoten gelost.
Vreemd verhaal. Zijn er doden gevallen door politie kogels?quote:Op maandag 29 juni 2026 15:49 schreef Gizmogirl28 het volgende:
https://www.bild.de/news/(...)57e6afe845031b3b24ab
[..]
Wat ik eruit lees is dat een man en een vrouw de plaats van misdaad en politie ontvluchten, wilden niet stoppen en politie schoot op de auto.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vreemd verhaal. Zijn er doden gevallen door politie kogels?
Ook dat staat gewoon in het artikel vd NOSquote:Op maandag 29 juni 2026 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)%2Fwww.google.com%2F
Alle slachtoffers zijn volwassenen.
Er zijn ook zwaargewonden, het dodental kan nog oplopen.
Dat is dan een update die later is gemaakt.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook dat staat gewoon in het artikel vd NOS
Klinkt een beetje als de engelse aanpak.quote:Op maandag 29 juni 2026 15:53 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Wat ik eruit lees is dat een man en een vrouw de plaats van misdaad en politie ontvluchten, wilden niet stoppen en politie schoot op de auto.
Engelse agenten hebben niet eens een wapen.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als de engelse aanpak.
NWS / Stervend slachtoffer van steekpartij in VK opgepakt bij vragen hulpquote:Op maandag 29 juni 2026 16:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Engelse agenten hebben niet eens een wapen.
Dat ze schoten op de verdachten maakt het juist anti-Engels. Toch?
Maar toch pas later opgepakt.
Maar ze weten toch allang wat er ongeveer gebeurd is?
De gewone Engelse straatagent heeft idd geen vuurwapen.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Engelse agenten hebben niet eens een wapen.
Dat ze schoten op de verdachten maakt het juist anti-Engels. Toch?
Maar toch pas later opgepakt.
Maar ze weten toch allang wat er ongeveer gebeurd is?
Ja dat heeft er dus niks mee te maken.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
NWS / Stervend slachtoffer van steekpartij in VK opgepakt bij vragen hulp
Is dat nu bekend geworden?quote:
Ach laat die jongen toch lekker op z'n stokpaardje hobbelen .....quote:Op maandag 29 juni 2026 16:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat heeft er dus niks mee te maken.
De agenten schieten dus vermeend op vluchtende daders, niet op slachtoffers.
Ik las het net ja.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:59 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Ach laat die jongen toch lekker op z'n stokpaardje hobbelen .....
---
In relevant nieuws:
RTL.de meldt dat de overleden slachtoffers 4 mannen en 1 vrouw zijn.
Dit zou de vermoedelijke vluchtauto zijn:
[ afbeelding ]
(neen niet dat busje rechts)
Als dit over schulden zou gaan sluit in het doden van personeel niet uit. Dat zagen we ook al eerder in Leiden hier toen Tareq onenigheid kreeg met zijn hulpverleners en wat colllega's daar aan zijn mes reeg.quote:Donderdag brak een grote vechtpartij uit bij een andere jeugdinstelling in de stad, dat meldt NDR Niedersachsen. Een ruzie over schulden zou uit de hand zijn gelopen. Het is nog onbekend of de twee incidenten met elkaar te maken hebben.
Geen idee, politiewoordvoerder heeft wel gezegd dat de 5 doden allemaal in het gebouw liggen.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik las het net ja.
Zouden het mensen zijn geweest die daar werkten ofzo? In dat huis voor jonge moeders.
Is een speculatie die in me opkomt.
Verdachten zijn een man en een vrouw.
En alle slachtoffers zijn familieleden?quote:Op maandag 29 juni 2026 17:31 schreef TweedeKlum het volgende:
Familietragedie meldt de politie lees ik op ad.
Hoe kunnen er 3 mensen als dader bij betrokken zijn? Dat iemand verward is snap ik, maar drie op hetzelfde moment? Dat lijkt eerder op terrorismequote:Op maandag 29 juni 2026 17:47 schreef KinKiJan het volgende:
Naast de vermoedelijke schutter heeft de politie ook 2 andere verdachten aangehouden (RTL & Bild).
Nee dat kan niet, dat was al uitgeslotenquote:Op maandag 29 juni 2026 17:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe kunnen er 3 mensen als dader bij betrokken zijn? Dat iemand verward is snap ik, maar drie op hetzelfde moment? Dat lijkt eerder op terrorisme
Het lijkt mij sterk dat ze de huidskleur benoemen.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:56 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, dat was al uitgesloten
het is een familiedrama, dus kennelijk een blanke tokkiefamillie die verhaal is komen halen
Oh ik las ergens op fok, dat als het om een "familiedrama" gaat het om blanken gaatquote:Op maandag 29 juni 2026 17:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het lijkt mij sterk dat ze de huidskleur benoemen.
Maar wat raar toch dat ze dan alledrie hun verstand kwijt zijn geraakt...quote:Op maandag 29 juni 2026 17:56 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, dat was al uitgesloten
het is een familiedrama, dus kennelijk een blanke tokkiefamillie die verhaal is komen halen
Wat is er nou raar aan, 1 mafklapper schiet z'n geweer leeg en vlucht met iemand anders weg. Dan is het toch logisch dat er 1 dader is en de ander medeverdachte?quote:Op maandag 29 juni 2026 18:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar wat raar toch dat ze dan alledrie hun verstand kwijt zijn geraakt...
In Duitsland is dat een normale auto.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Bij Bild staat nog een foto van de auto van de dader(s).
Een mooie, hele dure Mercedes.
zal wel op ard ndr zijnquote:
RTL.de gaat het live streamen. Weet niet of daar een VPN voor nodig is.quote:
Ik heb geen idee wat er gebeurd is voordat ze wegreden, maar vluchten voor de politie doe je over het algemeen niet als je onschuldig bent.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als de engelse aanpak.
NWS / Stervend slachtoffer van steekpartij in VK opgepakt bij vragen hulp
Ik las de post van iemand anders maar had het verkeerd gelezen en begrepen.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:39 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik heb geen idee wat er gebeurd is voordat ze wegreden, maar vluchten voor de politie doe je over het algemeen niet als je onschuldig bent.
Nee, dat waren de twee verdachten.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik las de post van iemand anders maar had het verkeerd gelezen en begrepen.
Ik kreeg de indruk dat ze vluchtten voor het geweld wat gaande was in die situatie.
Ik zat er bij hoge uitzondering naast dus.
Dacht ik eerst ook totdat ik las dat de politie stoppen had geroepen en ze gewoon doorreden.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik las de post van iemand anders maar had het verkeerd gelezen en begrepen.
Ik kreeg de indruk dat ze vluchtten voor het geweld wat gaande was in die situatie.
Ik zat er bij hoge uitzondering naast dus.
Dat is geen familiedrama.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:43 schreef KinKiJan het volgende:
Alle doden waren medewerkers van de instelling. Het gaat om 4 vrouwen en 2 mannen (het omgekeerde van wat RTL eerder bekendmaakte)
De dader is een 45 jarige, in Duitsland geboren man met Turkse roots.
Een voogdijgeschil zou het motief zijn. Moeder en hun kind woonde in de instelling en vandaag zou de voogdij rondgemaakt worden. Moeder is een van de andere aangehouden personen.
Zat ik toch redelijk goed met mijn stokpaardje.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:43 schreef KinKiJan het volgende:
Alle doden waren medewerkers van de instelling. Het gaat om 4 vrouwen en 2 mannen (het omgekeerde van wat RTL eerder bekendmaakte)
Een voogdijgeschil zou het motief zijn. Moeder en hun kind woonde in de instelling en vandaag zou de voogdij rondgemaakt worden. Moeder is een van de andere aangehouden personen.
quote:Op maandag 29 juni 2026 17:08 schreef Tengano het volgende:
Als dit over schulden zou gaan sluit in het doden van personeel niet uit. Dat zagen we ook al eerder in Leiden hier toen Tareq onenigheid kreeg met zijn hulpverleners en wat colllega's daar aan zijn mes reeg.
NWS / Drie mensen neergestoken in de Bakkerij in Leiden #2
quote:Op maandag 29 juni 2026 16:59 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Ach laat die jongen toch lekker op z'n stokpaardje hobbelen .....
---
Net als dat dit een familiedrama is?quote:Op maandag 29 juni 2026 19:50 schreef KinKiJan het volgende:
NDR geeft op de site aan dat de dader volgens bronnen bij de miri-clan hoort.
Het antwoord op de vraag of dit klopt was tijdens de persconferentie een resolute 'nein'.
Ach, ik ook hoor. Zo bijzonder ben je niet.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zat ik toch redelijk goed met mijn stokpaardje.
[..]
Was het ook duidelijk geworden waarom die vader dan de medewerkers van die instelling had gedood?quote:Op maandag 29 juni 2026 19:43 schreef KinKiJan het volgende:
Dat lijkt me wel duidelijk, toch?quote:Op maandag 29 juni 2026 19:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Was het ook duidelijk geworden waarom die vader dan de medewerkers van die instelling had gedood?
Ooooohhhhhhh. Ik begrijp het, nu.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel duidelijk, toch?
Hij was de voogdij kwijt.
Medewerkers van jeugdzorg hebben helaas heel vaak te maken met agressie van ouders die niet inzien dat ze het er zelf naar hebben gemaakt dat ze de voogdij niet meer hebben.
Leuk geprobeerd, maar jij weet donders goed dat mijn comment op een andere post sloeg dan de post die je nu van jezelf quote; mijn post is ouder dan die van jouquote:Op maandag 29 juni 2026 19:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zat ik toch redelijk goed met mijn stokpaardje.
[..]
[..]
Ja maar dan zou de dader naar de rechtbank moeten, jeugdzorg bepaald dat niet zelf bij mijn weten.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel duidelijk, toch?
Hij was de voogdij kwijt.
Medewerkers van jeugdzorg hebben helaas heel vaak te maken met agressie van ouders die niet inzien dat ze het er zelf naar hebben gemaakt dat ze de voogdij niet meer hebben.
Turken heten doorgaans niet Mohammed.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:02 schreef Tengano het volgende:
Als deze Turkse meneer Mohammed heet dan heb ik mijn bingokaart wel weer vol voor vandaag.
Waarschijnlijk zijn ze te dom om dat te snappen.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:05 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja maar dan zou de dader naar de rechtbank moeten, jeugdzorg bepaald dat niet zelf bij mijn weten.
Je hebt ook gekken die met de kinderen de vaart in rijden. Allemaal compleet gestoord.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:03 schreef MissButterflyy het volgende:
En wat hebben ze er mee bereikt? Een lange gevangenisstraf en ze zullen de voogdij over hun kind nooit meer krijgen. Wat denken zulke mensen nou? Dat ze boven de wet staan?
Compleet gestoord.
ja of een cavia (slimme schemer)quote:Op maandag 29 juni 2026 20:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je hebt ook gekken die met de kinderen de vaart in rijden. Allemaal compleet gestoord.
Het is me niet helemaal duidelijk hoe dat daar zit. Het leek me een soort van blijf van m'n lijf huis waar moeder en kind zaten en zo ja, waarom had die vader dan het adres? Misschien was het wel een ander soort instelling en verbleef ze daar alleen voor onderdak na een scheiding ofzo.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:05 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ja maar dan zou de dader naar de rechtbank moeten, jeugdzorg bepaald dat niet zelf bij mijn weten.
Heeft niks met de Islam te maken hoor.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:39 schreef PurifieR het volgende:
[..]
De witte jurk kunnen we ook alweer afstrepen op de bingokaart dus.
Is gewoon een jalabiya. Die heeft gewoon iedere FOK!er met dit weer aan. Gewoon lekker luchtig.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:41 schreef Richestorags het volgende:
Heeft niks met de Islam te maken hoor.
Het zit toch wat anders, Tengano!quote:Op maandag 29 juni 2026 20:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Is gewoon een jalabiya. Die heeft gewoon iedere FOK!er met dit weer aan. Gewoon lekker luchtig.
Krijg onderhand wel een beetje het gevoel dat die medewerkers Mehmet een beetje in zijn eer gekrenkt hebben.
En ja, ik zeg het er maar bij, het is wel een beetje mijn onderbuik die hier spreekt.
Oh ja, nu zie ik het ook. Het gaat om een gewone 45 jarige man volgens nu.nl Stond niet bekend als gewelddadig, hooguit een beetje drugsovertredingen en had ook geen wapenvergunning. Eigenlijk weinig aan de hand dus. En die Mercedes had hij waarschijnlijk even geleend van een vriend vermoed ik.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het zit toch wat anders, Tengano!
Er zat een vrouw achter het stuur.
https://www.nu.nl/buitenl(...)er-voogdij-baby.html
quote:Een politiechef meldde maandagavond op een persconferentie dat de vermoedelijke schutter een 45-jarige man is. Hij is bij de politie bekend vanwege drugsovertredingen, maar stond niet bekend als gewelddadig. De verdachte had geen wapenvergunning.
https://www.nu.nl/buitenl(...)er-voogdij-baby.html
Vent, wat ben je aan het lullen zeg.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Oh ja, nu zie ik het ook. Het gaat om een gewone 45 jarige man volgens nu.nl Stond niet bekend als gewelddadig, hooguit een beetje drugsovertredingen en had ook geen wapenvergunning. Eigenlijk weinig aan de hand dus. En die Mercedes had hij waarschijnlijk even geleend van een vriend vermoed ik.
En had jij het idee dat er aan de linkerkant, waar normaal gesproken bij Europese auto's het stuur zit een dame uitstapte? Sturen zitten bij ons veelal aan de linkerkant, heb je zelf trouwens een rijbewijs?
[..]
Ja, ben maar trots op je predikaat ‘fok deskundige’.quote:Op maandag 29 juni 2026 21:22 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
[poll=10085]
Let u ook nog even op het bord aan de rechterkant zodat u zich ervan kan gewissen dat dit geen spiegelbeeld is.
Zeichen 282 - Ende aller Streckenverbote
Verkehrszeichen 282 Ende sämtlicher streckenbezogener Geschwindigkeitsbeschränkungen und Überholverbote
Bedeutung: Mit dem Vorschriftzeichen 282 StVO enden alle für den Streckenabschnitt geltenden Verbote im Hinblick auf Tempo und Überholen. Einsatz: VZ 282 hebt die durch vorhergehende Zeichen ausgesprochenen Streckenverbote auf. Dies können Überholverbote oder Geschwindigkeitsbeschränkungen sein.
[ afbeelding ]
Daarnaast ziet u aan de rode achterlichten dat u naar de achterkant van het voertuig kijkt.
Dat staat boven de poll he liefie. Dat is van toepassing voor wie hem invult.quote:Op maandag 29 juni 2026 21:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Ja, ben maar trots op je predikaat ‘;fok deskundige’.
Dat is ongeveer hetzelfde als de ‘Facebook deskundige’.
Maar wie denk jij nou dat er gereden heeft?quote:Op maandag 29 juni 2026 21:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Ja, ben maar trots op je predikaat ‘fok deskundige’.
Dat is ongeveer hetzelfde als de ‘Facebook deskundige’.
Heb je ook nog een vakje in je bingokaart dat de man een bekende was van de politie?quote:Op maandag 29 juni 2026 20:39 schreef PurifieR het volgende:
[..]
De witte jurk kunnen we ook alweer afstrepen op de bingokaart dus.
Toch gek dat je dit stukje niet quote uit betreffend artikel:quote:Op maandag 29 juni 2026 20:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Oh ja, nu zie ik het ook. Het gaat om een gewone 45 jarige man volgens nu.nl Stond niet bekend als gewelddadig, hooguit een beetje drugsovertredingen en had ook geen wapenvergunning. Eigenlijk weinig aan de hand dus. En die Mercedes had hij waarschijnlijk even geleend van een vriend vermoed ik.
En had jij het idee dat er aan de linkerkant, waar normaal gesproken bij Europese auto's het stuur zit een dame uitstapte? Sturen zitten bij ons veelal aan de linkerkant, heb je zelf trouwens een rijbewijs?
[..]
quote:Na de schietpartij vluchtte de verdachte weg in een vluchtauto, waar een vrouw achter het stuur zat. De politie wist de vluchtauto te stoppen en arresteerde de man. Ook de vrouw die de auto bestuurde zit vast. De vrouw maakt deel uit van de "bredere familiecirkel", vertelde een politiechef op de persconferentie.
quote:Op maandag 29 juni 2026 21:36 schreef Joppiez het volgende:
Ah gewoon een verwarde man in een witte jurk inderdaad. Komt regelmatig voor.
quote:Na de schietpartij vluchtte de verdachte weg in een vluchtauto, waar een vrouw achter het stuur zat. De politie wist de vluchtauto te stoppen en arresteerde de man. Ook de vrouw die de auto bestuurde zit vast. De vrouw maakt deel uit van de "bredere familiecirkel", vertelde een politiechef op de persconferentie.
Waarom is dat gek? @Whiskers2009quote:Op maandag 29 juni 2026 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Toch gek dat je dit stukje niet quote uit betreffend artikel:
[Na de schietpartij vluchtte de verdachte weg in een vluchtauto, waar een vrouw achter het stuur zat. De politie wist de vluchtauto te stoppen en arresteerde de man. Ook de vrouw die de auto bestuurde zit vast. De vrouw maakt deel uit van de "bredere familiecirkel", vertelde een politiechef op de persconferentie.]
Standaardvakje toch?quote:Op maandag 29 juni 2026 21:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Heb je ook nog een vakje in je bingokaart dat de man een bekende was van de politie?
Ik ben zelf bijna door mijn bingokaarten heen. Gaat erg hard de laatste tijd.quote:Op maandag 29 juni 2026 21:43 schreef PurifieR het volgende:
Standaardvakje toch?
Op de volgende batch kaarten vink ik die gewoon alvast aan.
quote:moeders met kinderen
Dat bord komt bekend voorquote:Op maandag 29 juni 2026 21:22 schreef Tengano het volgende:
Wie is de bestuurrder van deze auto? en wie wordt hier aangehouden?
[ afbeelding ]
[poll=10085]
Let u ook nog even op het bord aan de rechterkant zodat u zich ervan kan gewissen dat dit geen spiegelbeeld is.
Zeichen 282 - Ende aller Streckenverbote
Verkehrszeichen 282 Ende sämtlicher streckenbezogener Geschwindigkeitsbeschränkungen und Überholverbote
Bedeutung: Mit dem Vorschriftzeichen 282 StVO enden alle für den Streckenabschnitt geltenden Verbote im Hinblick auf Tempo und Überholen. Einsatz: VZ 282 hebt die durch vorhergehende Zeichen ausgesprochenen Streckenverbote auf. Dies können Überholverbote oder Geschwindigkeitsbeschränkungen sein.
[ afbeelding ]
Daarnaast ziet u aan de rode achterlichten dat u naar de achterkant van het voertuig kijkt.
Je eigen ongelijk toegeven is voor sommigen echt heeeeeeeel errug moeilijk hoor ☝️quote:Op maandag 29 juni 2026 22:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hou je maar groot meis.
Maar heb je nou al gezien wie er werkelijk aan de bestuurderskant uitstapte of vertrouw je gewoon blind op nu.nl.
Er zat volgens mij nog ergens ruis in en dat had te maken met die auto.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:10 schreef matspontius het volgende:
Je eigen ongelijk toegeven is voor sommigen echt heeeeeeeel errug moeilijk hoor ☝️
Is gewoon dezelfde auto.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er zat volgens mij nog ergens ruis in en dat had te maken met die auto.
Ergens werd in dit draadje een zwarte? Mercedes getoond en dat die van de dader zou zijn of dat het de vluchtwagen was. En zelf heb ik ook ook nog een keer aan die Mercedus gerefereerd. Maar als je het filmpje bekijkt waarin die twee inzittenden werden aangehouden dan is dat volgens mij geen Mercedus.
En ik zeg volgens mij, want ik ben niet echt een autokenner, maar iemand anders kan dat waarschijnlijk beter inschatten dan ik. Ik durf het niet te zeggen dus. Weet iemand wat voor auto dit is? En matcht dat met die andere foto die hier ergens eerder getoond werd?
[ afbeelding ]
Ahaquote:Op maandag 29 juni 2026 22:27 schreef MissButterflyy het volgende:
Is gewoon dezelfde auto.
https://m.bild.de/regiona(...)7b99b9ced42c832d2051
Het is Mercedes.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Aha![]()
Rechterachterband lek; kapot geschoten misschien? En inderdaad een Mercedus. Nog nooit gezien zelf.
En ik zag op die andere foto dat hij er een beetje groenig uitzag en dat klopt dus ook.
[ afbeelding ]
https://www.bild.de/news/(...)71214377cebc6c227c7dquote:Op maandag 29 juni 2026 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Toch gek dat je dit stukje niet quote uit betreffend artikel:
[..]
quote:De publieke zenders NDR en WDR melden op basis van bronnen dat de vader deel uitmaakt van de in Duitsland beruchte Miri-clan. Die wordt gezien als criminele organisatie en is onder meer actief in drugs-, wapen- en mensenhandel. Op de persconferentie zei de politie niet bekend te zijn met een mogelijk connectie.
Bron
Hmm.quote:The Miri clan is an organized crime cartel in Germany. The Miri clan is mostly active in Bremen, partly also in Essen and Berlin. The organization is active in protection rackets, arms-, drug- and illegal medicine trafficking, as well as trafficking and exploiting people for prostitution. In Bremen, around 30 families with 3,500 members are assigned to the Miri clan, and over 8,000 - 10,000 nationwide.
The members of the Mardelli family-group arrived in Germany in the 1980s as refugees from Syria, Turkey and Lebanon. The Miri clan is less about directly related people than about members and descendants of a specific ethnic group, the Mhallami who are originally from Mardin. The Clan is also in Turkey and Sweden.
The Miri Family intermarry with other clan members to keep the power balance of the Family according to Ralph Ghadban.
Bron
Wij hebben de ''Mocro maffia'', de Duitsers hun ''Miri-clan''.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Hmm.
Hmm.
Ach, de pracht en praal van migratie.
Ik zou er niet op rekenen.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:45 schreef Tengano het volgende:
Nou, laten we hopen dat we morgen wat positievers te melden hebben.
Ben wel weer toe aan een soort heldentopic![]()
Ah.. mijn onderbuik werkt nog…quote:Op maandag 29 juni 2026 19:43 schreef KinKiJan het volgende:
Dachten waarschijnlijk wel dat ze met het kind in Turkije konden komen en daar de rest van hun leven normaal doorbrengen. Met misschien nog wat vakanties terug naar Duitsland voor familiebezoek e.d. Dat doen meer criminelen, dus zo gek is het niet gedachtquote:Op maandag 29 juni 2026 20:03 schreef MissButterflyy het volgende:
En wat hebben ze er mee bereikt? Een lange gevangenisstraf en ze zullen de voogdij over hun kind nooit meer krijgen. Wat denken zulke mensen nou? Dat ze boven de wet staan?
Compleet gestoord.
Tijd voor de Bukele aanpak.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Hmm.
Hmm.
Ach, de pracht en praal van migratie.
Zes mensen doodschieten en denken dat je wel rustig kan leven in Turkije en nog familie bezoekjes kan brengen in Duitsland?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:28 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dachten waarschijnlijk wel dat ze met het kind in Turkije konden komen en daar de rest van hun leven normaal doorbrengen. Met misschien nog wat vakanties terug naar Duitsland voor familiebezoek e.d. Dat doen meer criminelen, dus zo gek is het niet gedacht
Ja.. ken je de zaak nog van die vader die zijn dochtertje ontvoerd had? Uitleveringsverdrag ja, maar Turkije levert in principe geen eigen staatsburgers uit.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zes mensen doodschieten en denken dat je wel rustig kan leven in Turkije en nog familie bezoekjes kan brengen in Duitsland?![]()
Turkije heeft denk ik ook een uitleveringsverdrag met Duitsland.
Maar daar denken dit soort idioten helemaal niet over na.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die 6 mensen heeft doodgeschoten in Turkije lekker in vrijheid kan leven.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:00 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja.. ken je de zaak nog van die vader die zijn dochtertje ontvoerd had? Uitleveringsverdrag ja, maar Turkije levert in principe geen eigen staatsburgers uit.
Dan zal de bestuurder de moeder van de verdachte zijn lijkt me?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:46 schreef KinKiJan het volgende:
NDR:
De bestuurder van de auto was een 65 jarige vrouw. Zij vluchtte met de dader (45) weg na de schietpartij en werden kort daarna opgepakt. De dader was daar voor een afspraak mbt de voogdijzaak over een 3 maanden oud meisje dat volgens NDR uit huis was gehaald. Onder voorwaarden zou het kind weer terug mogen naar de moeder (34). Ook zij is opgepakt.
--
Wat een ellende, dat kind is duidelijk niet voor niets uit huis gehaald.
Kan goed, er is voor zover ik weet alleen gezegd dat de bestuurder nauwe banden heeft met de familie van de dader.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:50 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dan zal de bestuurder de moeder van de verdachte zijn lijkt me?
En waarom is de moeder van het kind eigenlijk opgepakt?
Dat was omdat haar vader, de dader van dit bloedbad, een pedo was die zijn eigen dochter misbruikte.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:46 schreef KinKiJan het volgende:
Wat een ellende, dat kind is duidelijk niet voor niets uit huis gehaald.
Als Duitsland en Turkije gewoon normaal onderling communiceerden, dan was dit bloedbad nooit gebeurd en hadden deze 5 hulpverleners nog geleefdquote:Schutter van bloedbad in Duitsland zou uit cel ontsnapte pedocrimineel zijn: “Autoriteiten wisten van niets”
Er komen nieuwe, schokkende details aan het licht over de zesvoudige moord in een opvanglocatie in het Duitse Stade. De dader, de 45-jarige Fatih G., blijkt in 2021 te zijn ontsnapt uit een Turkse gevangenis. In zijn vaderland liep bovendien al een onderzoek naar hem voor het misbruiken van zijn dochter. De lokale autoriteiten hadden echter geen flauw benul van zijn duister verleden.
Uit onderzoek van de Duitse krant Bild blijkt dat de 45-jarige man al jaren door de Turkse autoriteiten wordt gezocht. Fatih G. had in Turkije al een flink strafblad. Hij zat er in voorhechtenis voor een misdrijf toen hij in 2021 wist te ontsnappen. Sindsdien was hij voortvluchtig. De Turkse politie zocht hem onder meer omdat hij zijn dochter uit een eerdere relatie zou hebben misbruikt.
Uit Turkse rechtbankdocumenten blijkt dat de man al veel langer in het vizier van justitie liep. Al in 2007 werd hij in de stad Kahramanmaras verdacht van een ernstig zedendelict. In 2022 kwam daar het onderzoek rond zijn dochter bij.
Toch kon hij in Duitsland schijnbaar ongestoord een nieuw leven opbouwen. Bij de politie en hulpverleners in Stade deed zijn naam geen enkel belletje rinkelen. Het grote probleem is dat informatie over strafdossiers tussen Turkije en Duitsland in de praktijk vaak erg moeizaam wordt uitgewisseld.
https://www.hln.be/buiten(...)-van-niets~a2406576/
Aha.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat was omdat haar vader, de dader van dit bloedbad, een pedo was die zijn eigen dochter misbruikte.
[..]
Als Duitsland en Turkije gewoon normaal onderling communiceerden, dan was dit bloedbad nooit gebeurd en hadden deze 5 hulpverleners nog geleefd
Dat was vorige week nog niet bekend, blijkt uit het artikel dat je post.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat was omdat haar vader, de dader van dit bloedbad, een pedo was die zijn eigen dochter misbruikte.
https://www.ndr.de/nachri(...)k,faq-stade-100.htmlquote:Bei der 65 Jahre alten Frau handelt es sich nach NDR Informationen um die Schwiegermutter des SPD-Politikers Deniz Kurku. Kurku, der Landesbeauftragte für Migration und Teilhabe, legte diese Beziehung am Donnerstagabend in einem Schreiben seines Anwalts offen. Ebenso wie die Mutter des Kindes war die 65-Jährige nach der Tat zunächst in Gewahrsam genommen worden. Auch bei ihr ist eine mögliche Beteiligung an der Tat weiterhin offen. Einen Haftbefehl gibt es nicht. Die 65-Jährige, die sich selbst als Patentante des drei Monate alten Kindes bezeichnet, soll den Verdächtigen zu dem Termin und nach der Tat den Fluchtwagen gefahren haben. Sie hatte sich drei Tage vor der Tat mit einem Schreiben an mehrere Medienhäuser - darunter den NDR - gewandt, um ihre Sichtweise des Rechtsstreits darzulegen.
De multiculturele samenleving is een grote mislukking, tijd om het experiment te stoppen.quote:
Volgens NDR kwam de politicus er zelf (via een advocaat) mee naar buiten. Hij zegt die dader, zijn familie en dus die voogdijzaak verder niet te kennen:quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:52 schreef Hyperdude het volgende:
De vrouw die de vluchtauto bestuurde is de schoonmoeder van een SPD-politicus die over immigratiezaken gaat in de deelstaat Nedersaksen. Zij was peettante van het meisje.
Kan wel eens een nog grotere (politieke) puinhoop kunnen veroorzaken.
[..]
https://www.ndr.de/nachri(...)k,faq-stade-100.html
De minister-president van Nedersaksen vindt dat Kurku goed gehandeld heeft en denk niet dat dit gevolgen zal hebben voor zijn ambt:quote:Anwalt: Kurku kenne den Tatverdächtigen nicht
Er habe diese Tatsache den Ermittlungsbehörden und weiteren Stellen in seinem beruflichen Umfeld mitgeteilt, so Kurku. Sein Anwalt weist darauf hin, dass sein Mandant vor der Tat "selbstverständlich keine Erkenntnisse" von der möglichen Tat hatte. Weder kenne Kurku den Tatverdächtigen noch dessen Familie. Auch sei er nicht in die Sorgerechtsstreitigkeiten involviert, die der Tat vorausgegangen sein sollen, teilte der Anwalt mit.
Bijzondere link wel inderdaad, maar zal verder wel loslopen. Ik heb ook geen idee met wie m'n schoonmoeder allemaal om gaat (en als ik zo eens zie wat daar af en toe op die verjaardagen zit, hou ik dat graag zoquote:Er habe richtig gehandelt, "offen zu informieren, dass seine Schwiegermutter in das Geschehene verwickelt ist", sagte Lies. Kurku selbst treffe keine Schuld, so der Ministerpräsident weiter.
Is cultuur.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 19:21 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Volgens NDR kwam de politicus er zelf (via een advocaat) mee naar buiten. Hij zegt die dader, zijn familie en dus die voogdijzaak verder niet te kennen:
[..]
De minister-president van Nedersaksen vindt dat Kurku goed gehandeld heeft en denk niet dat dit gevolgen zal hebben voor zijn ambt:
[..]
Bijzondere link wel inderdaad, maar zal verder wel loslopen. Ik heb ook geen idee met wie m'n schoonmoeder allemaal om gaat (en als ik zo eens zie wat daar af en toe op die verjaardagen zit, hou ik dat graag zo)
Ook wel bizar weer eigenlijk, uit dat artikel: 'Het grote probleem is dat informatie over strafdossiers tussen Turkije en Duitsland in de praktijk vaak erg moeizaam wordt uitgewisseld.' Kortom: men heeft eigenlijk geen idee wie er allemaal binnenkomt.quote:
Er is gewoon geen wil meer om een multiculturele samenleving een succes te laten worden.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 19:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
De multiculturele samenleving is een grote mislukking, tijd om het experiment te stoppen.
Die is er bij een veel te groot deel van de migranten ook nooit geweest.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Er is gewoon geen wil meer om een multiculturele samenleving een succes te laten worden.
En wie heeft het meeste profijt van de verdeeldheid tussen ons?quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die is er bij een veel te groot deel van de migranten ook nooit geweest.
Flikker toch op met je multi-culti samenleving 🖕🖕quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Er is gewoon geen wil meer om een multiculturele samenleving een succes te laten worden.
Klopt. Van meerdere kanten.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 20:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarom laten ze in Nedersaksen een turk over immigratie zaken gaan.. dat is al net zo idioot als dat in het VK een Pakistaanse over grensbewaking gaaat...quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:52 schreef Hyperdude het volgende:
De vrouw die de vluchtauto bestuurde is de schoonmoeder van een SPD-politicus die over immigratiezaken gaat in de deelstaat Nedersaksen. Zij was peettante van het meisje.
[..]
Hmm.. dan zal hij wel niet van plan zijn geweest om naar turkije te vluchten, maar MissB, je ziet dus dat het zelfs mogelijk is voor een turkse misdadiger om ongestoord in duitsland te wonen... kun je nu geloven dat een turkse misdadiger dat ook in Turkije kan? (Als hij daar al niet gezocht zou worden he..)quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Aha.
En misschien is dat dus de reden dat hij op een gegeven moment de voogdij kwijt raakte.
Maar dit was te voorkomen geweest door deze meneer lekker in Turkije te laten.
30 augustus is Zafer Bayramıquote:Op zaterdag 4 juli 2026 19:50 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Las ergens dat 3008 een cijfer met betekenis is in Turkije. Net zoiets als 5 mei in NL bijvoorbeeld. Kan iemand dat hier bevestigen?
KD zouden de intialen van die politicus (Deniz Kurku) zijn, H is Hannover. In Duitsland kan je zelf je kenteken bedenken en aanschaffen, alleen de plaats ligt vast. In dit geval de eerste H van Hannover.
Toeval kan ook.![]()
Goh.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 18:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Groot succes bij ons op de energiecentrale. 90% is migrant. Ze komen uit Duitsland, Tjechië, Turkije, India, Verenigde Staten, Marokko, Portugal, Spanje, Suriname, Brazilië, Oekraine en Zuid Afrika.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 19:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
De multiculturele samenleving is een grote mislukking, tijd om het experiment te stoppen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |