Weinig. De winters van 2009 en 2010 waren wel streng wat ik me kan herinneren.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn zoveel records gebroken qua warmte dat kan je geen incident meer noemen.
Welke kouderecords zijn er de afgelopen 25 jaar verbroken?
Die hele klimaatverandering gaat ook vooral om hogere gemiddelden. Dus als het na 5 jaar een keertje snilt gaan die ontkenners roepen dat het allemaal wel meevalt. Euh nee.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Weinig. De winters van 2009 en 2010 waren wel streng wat ik me kan herinneren.
En dat was het dan ook.
Ook al is het 50. De boomers zullen je altijd herinneren aan de zomer van '76, toen het ook warm was.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Toch wel bizar hoe snel ook het Europese klimaat aan het veranderen is. Bij klimaatverandering denk je al snel aan iets waar je (klein)kinderen wellicht eens mee te maken zullen krijgen. Maar records worden vrijwel jaarlijks uit de boeken geschroeid alsof het niks is.
Onze politiek denkt daar anders overquote:Op maandag 29 juni 2026 21:19 schreef dick_laurent het volgende:
Dat hele geouwehoer met die klimaatverandering is dat we er nu vooral gewoon mee moeten dealen want we gaan het écht niet meer terug draaien in de komende 10 - 20 jaar, ook al wordt er veel ingezet oo renewables etc.
Niet dat ik zeg dat dat geen zin heeft, maar meer van, wat nu is ingezet maken we voorlopig niet meer ongedaan... Dus beter maar gewoon zo goed als het kan dealen met de gevolgen nu 🤷🏻♂️
Als het om economie en aandelen gaat begrijp jij hoe een maand binnen een jaar en tien of 50 jaar valt.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:31 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Er is niks "mis" met het klimaat, er is alleen wat mis in de hoofden van vele mensen die bang zijn omdat ze bang gemaakt worden.
Het kijkt allemaal erg omdat ze elk jaar wel weer een nieuwe record wordt verbroken zoals elke 4 jaar ook weer recordz op een WK of OS worden verbroken.
afbeelding ]
Zeker, alleen moeten we voorkomen dat we de hele aardkloot volledig naar de verdoemenis helpen met onze bagger.quote:Op maandag 29 juni 2026 21:19 schreef dick_laurent het volgende:
Dat hele geouwehoer met die klimaatverandering is dat we er nu vooral gewoon mee moeten dealen want we gaan het écht niet meer terug draaien in de komende 10 - 20 jaar, ook al wordt er veel ingezet oo renewables etc.
Niet dat ik zeg dat dat geen zin heeft, maar meer van, wat nu is ingezet maken we voorlopig niet meer ongedaan... Dus beter maar gewoon zo goed als het kan dealen met de gevolgen nu 🤷🏻♂️
Nog even harken met de kwakzalverij van de AI, nog even massa's mensenlevens over de kling jagen voor de wapenindustrie en rare overtuigingen en iedereen airco adviseren.quote:Op maandag 29 juni 2026 21:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker, alleen moeten we voorkomen dat we de hele aardkloot volledig naar de verdoemenis helpen met onze bagger.
Ach, na mij de zondvloed is helaas de gedachte bij veel mensen en daarmee ook politici. Die kijken alleen naar korte termijn. Ja, dan is er niet veel aan te doen nee. Helaas ontbreekt het aan een goede, lange termijnvisie. Wereldwijd.
quote:Op maandag 29 juni 2026 20:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn zoveel records gebroken qua warmte dat kan je geen incident meer noemen.
Welke kouderecords zijn er de afgelopen 25 jaar verbroken?
Ik adviseer wel iedereen een airco ja.quote:Op maandag 29 juni 2026 21:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nog even harken met de kwakzalverij van de AI, nog even massa's mensenlevens over de kling jagen voor de wapenindustrie en rare overtuigingen en iedereen airco adviseren.
Ik had het in 2010 allemaal iets optimistischer ingeschat met Ford en hun cradle to cradle (niet perfect, maar er werd nagedacht) architecten die met de ecosphere werkten.
Maar neu, het is neoliberaal domboversum geworden.
Onze gemeente verwijderde tien jaar geleden aanwezige bomen voor een nog grotere open parkeerplaats. Recent hebben ze een enquete uitgeschreven over het vergroenen van dezelfde parkeerplaats. 50% weg, 10% terug.quote:Op maandag 29 juni 2026 21:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik adviseer wel iedereen een airco ja.
Maar ook indien mogelijk zonwering in de vorm van screens, zonneschermen en vooral ook groen (bomen!!).
Ik liep vanmiddag kort over een groot industrieel buitenterrein waar overal tegels stonden opgeslagen naast een grote loods (even oriënteren op tegels die we willen gaan kopen voor onder onze pergola).quote:Op maandag 29 juni 2026 21:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Onze gemeente verwijderde tien jaar geleden aanwezige bomen voor een nog grotere open parkeerplaats. Recent hebben ze een enquete uitgeschreven over het vergroenen van dezelfde parkeerplaats. 50% weg, 10% terug.
Eén grote pizzasteen en de mensen zijn de pizza's.quote:Op maandag 29 juni 2026 21:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik liep vanmiddag kort over een groot industrieel buitenterrein waar overal tegels stonden opgeslagen naast een grote loods (even oriënteren op tegels die we willen gaan kopen voor onder onze pergola).
De grond was volledig geasfalteerd en overal rondom ons metershoge stapels aan allerlei tegels uiteraard. Dus basically aan alle kanten omringd door steen en beton.
Holy jesus het voelde daar echt als 45 graden, totale bakplaat. Terwijl de ambient temp rond de 33 lag op dat moment.
Schoolvoorbeeld van hoe het ook in veel steden gaat met hitte.
Mooie als excursieplek voor degenen die met de airco aan allemaal wollige uitspraken doen over dat het allemaal wel meevalt.quote:Op maandag 29 juni 2026 21:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik liep vanmiddag kort over een groot industrieel buitenterrein waar overal tegels stonden opgeslagen naast een grote loods (even oriënteren op tegels die we willen gaan kopen voor onder onze pergola).
De grond was volledig geasfalteerd en overal rondom ons metershoge stapels aan allerlei tegels uiteraard. Dus basically aan alle kanten omringd door steen en beton.
Holy jesus het voelde daar echt als 45 graden, totale bakplaat. Terwijl de ambient temp rond de 33 lag op dat moment.
Schoolvoorbeeld van hoe het ook in veel steden gaat met hitte.
Ik proef wat aversie tegen airco's bij jou, waarom?quote:Op maandag 29 juni 2026 22:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Mooie als excursieplek voor degenen die met de airco aan allemaal wollige uitspraken doen over dat het allemaal wel meevalt.
gerapporteerd voor trollenquote:Op maandag 29 juni 2026 20:31 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Er is niks "mis" met het klimaat, er is alleen wat mis in de hoofden van vele mensen die bang zijn omdat ze bang gemaakt worden.
Het kijkt allemaal erg omdat ze elk jaar wel weer een nieuwe record wordt verbroken zoals elke 4 jaar ook weer recordz op een WK of OS worden verbroken.
[ afbeelding ]
Ja, want dan gaan mensen klagen over vogelpoep op hun auto. Of over luizensuiker. Dat gezeur heeft heel wat bomen gekost.quote:Op maandag 29 juni 2026 21:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Onze gemeente verwijderde tien jaar geleden aanwezige bomen voor een nog grotere open parkeerplaats. Recent hebben ze een enquete uitgeschreven over het vergroenen van dezelfde parkeerplaats. 50% weg, 10% terug.
Bij onze gemeente was het meer dat ze destijds 3 voetbalvelden aan klinkers met vakjes wilden.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, want dan gaan mensen klagen over vogelpoep op hun auto. Of over luizensuiker. Dat gezeur heeft heel wat bomen gekost.
Oper hoog hoogquote:
Buitenlucht erin laten? En dan alleen overdag airco laten draaien?quote:Op maandag 29 juni 2026 23:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oper hoog hoog
Het is zo fris buiten dat m'n airco uitslaat, dat moeten we niet hebben.
Overdag ben ik niet thuis en laat ik de deur liever dicht. In de nacht heb ik er het minst last van en werkt ie verreweg het meest efficiënt om de warmte uit de muren te trekken.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Buitenlucht erin laten? En dan alleen overdag airco laten draaien?
Of wat is de reden om dat niet te doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |