Die was in ieder geval wel mooi oranje hier, leek haast een bloedmaanquote:
Klopt ja daarom zag het er apart uit.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die was in ieder geval wel mooi oranje hier, leek haast een bloedmaan
Je zou denken hedendaagse tijd dat je wel vaker een vuurbal of bolbliksem zou zien maar nee.quote:
beterschap! een nieuwe langdurige hittekoepel zoals deze week vind ik op basis van de huidige ensembles nog te onzeker. De operationele GFS-run heeft de neiging om op 10-14 dagen soms erg enthousiast te zijn met hogedrukblokkades,quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:23 schreef Kriegel het volgende:
Zo, die warmte gister heb ik mooi gemist, ik lag rond de middag opeens op de snijtafel voor m'n blindedarm. Heerlijk man, die airco op zo'n ziekenzaal.
Taffes heet alleen nu in huis. En nou lees ik godverbetert iets over een tweede heatdome over twee weken? Als-je-blieft niet, dit is meer dan genoeg geweest voor dit jaar.
Ja dat hoop ik ook niet nee.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:23 schreef Kriegel het volgende:
En nou lees ik godverbetert iets over een tweede heatdome over twee weken? Als-je-blieft niet, dit is meer dan genoeg geweest voor dit jaar.
Ja zat ik ook al naar te kijken..quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:32 schreef MissHobje het volgende:
Mare als we nu even kijken naar frankrijk...die bui gaat ineens vlot onze kant op.. en degene die we hebben blijft beetje hangen.. dan gaat die waarschijnlijk ook samen komen ... dan wordt het helemaal dikke kaboem
ik heb nog beetje hoop ook over het westen die. Maar moet het nog zien.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:32 schreef MissHobje het volgende:
Mare als we nu even kijken naar frankrijk...die bui gaat ineens vlot onze kant op.. en degene die we hebben blijft beetje hangen.. dan gaat die waarschijnlijk ook samen komen ... dan wordt het helemaal dikke kaboem
Het belangrijkste tijdens onweer is juist dat je zelf niet buiten aan ramen of metalen constructies gaat prutsen als het flink bliksemt. Wacht liever tot het onweer echt voorbij is voordat je ze verwijdert, puur voor je eigen veiligheid.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier bliksemt het nog steeds, en regent het nu ook weer. Misschien hele domme vraag, maar ik heb op een aantal ramen zuignappen zitten met lakens die ik had opgehangen tegen de hitte, maar dat werkt met een klein metalen schroefdraadje waar dan een plastic 'moertje' op gedraaid is met laken ertussen. Ik neem aan dat dat met bliksem niet per se kwaad kan (geen hoger risico op inslag oid)? T schroefdraad steekt misschien maximaal een halve tot een hele cm buiten het plastic uit. Of moet ik als het zo hopelijk een keer klaar is met het geflitst wel even snel alle zuignappen van de ramen halen?
Maak je niet zo druk. Nergens voor nodig.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Hier bliksemt het nog steeds, en regent het nu ook weer. Misschien hele domme vraag, maar ik heb op een aantal ramen zuignappen zitten met lakens die ik had opgehangen tegen de hitte, maar dat werkt met een klein metalen schroefdraadje waar dan een plastic 'moertje' op gedraaid is met laken ertussen. Ik neem aan dat dat met bliksem niet per se kwaad kan (geen hoger risico op inslag oid)? T schroefdraad steekt misschien maximaal een halve tot een hele cm buiten het plastic uit. Of moet ik als het zo hopelijk een keer klaar is met het geflitst wel even snel alle zuignappen van de ramen halen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |