abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 februari 2003 @ 21:38:02 #1
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_8738386
Ik heb drie ratten en 1 ervan hoest, proest, reutelt heel erg.
Morgen avond kan ik pas naar de dierenarts (afspraak staat al), maar heeft iemand nog een idee hoe ik hem er tot morgenavond door heen gesleept krijg? Hij heeft het zo benauwd. Ik heb al gestoomd en dat gaf blijkbaar wel even verlichting, want hij ging even wat meer hoesten en hij ging niezen en toen leek het even iets beter te gaan. Meneer wou natuurlijk ook meteen weer weg dus ik heb hem teruggezet in zijn hok. Maar nu klinkt ie weer hetzelfde als 10 minuten geleden voor het stomen. Iemand nog een tip want het is zo zielig.

Owja, ze zitten al niet op zaagsel of iets dergelijks dus daar kan het niet aan liggen.

Alvast bedankt namens Sammy en mij

woensdag 26 februari 2003 @ 21:43:32 #2
30023 Junglist4Real
DnB-Addicts Crew®
pi_8738547
Tja weinig aan te doen denk ik, gewoon meteen naar de dokter, en hem goed warm houden vannacht.
Hocus Pocus, iedereen kan toveren..............
pi_8738648
Waarom kan je er pas morgen avond terecht?
Ik zou als de donder een andere DA opzoeken , het is maar een erg klein lichaampje , dat kan echt niet teveel hebben.
Morgen avond kan al te laat zijn , ik ben geen DA , heb het beestje niet gezien , maar zoals jij het zegt lijkt het erop dat ie iets met zijn longetjes heeft.

Wat voor bodem bedekking heb je?

woensdag 26 februari 2003 @ 21:55:10 #4
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_8738862
Het is 22:00. Dan moet ik de nachtdienst bellen. Weet je wat dat kost?
Hij ziet er niet direct in levensgevaar uit en morgen overdag kan ik zelf niet.
Ze zitten op krantensnippers.
pi_8738954
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 21:55 schreef Asyniur het volgende:
Het is 22:00. Dan moet ik de nachtdienst bellen. Weet je wat dat kost?
Hij ziet er niet direct in levensgevaar uit en morgen overdag kan ik zelf niet.
Ze zitten op krantensnippers.
Jezus zeg!
Doe dan ook niet alsof je om dat beest geeft!
Als je om dat beestje geeft zou het je niets uitmaken dat de nachtdienst moest bellen.
Maar ga dan ook niet grienen als ie morgen avond misschien niet haalt.
Sorry hoor maar kan me hier kwaad om maken , je vraagt wat je doen moet , ik geef iets aan en dan zo'n antwoord!
Maar ja een nieuw ratje is goedkoper he?

*kan me nu ff niet inhouden*

woensdag 26 februari 2003 @ 22:03:21 #6
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_8739127
Zeg je tegen iemand die pas nog de nachtdienst gebeld heeft voor een konijn dat bijna dood ging.
Zegt je tegen iemand die een gevonden konijn voor meer dan 100 euro heeft laten oplappen, die een maand daarna alsnog overleed.
Wees een beetje genuanceerder.
Hij snottert al 2 weken dus van die ene dag zal hij ook niet doodgaan.
Ik vroeg alleen hoe ik zijn ellende een beetje kon verlichten tot ik naar de dierenarts kon.
En sorry dat ik niet even een kast opentrek waar ik stapels bankbiljetten uithaal. Als ik een nieuwe rat goedkoper vond, waarom heb ik dan een afspraak gemaakt met de dierenarts in de eerste plaats?
  woensdag 26 februari 2003 @ 22:04:04 #7
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_8739149
als ratjes ziek zijn helpt er maar 1 ding de spuit het klinkt hard maar ze kunnen die lieve beetjes niet helpen.

ik heb laatst afscheid moeten nemen van dino. deze was echt oud hij kon bijna niet meer lopen en is ook aan een kouwtje dood gegaan.

ik hun nu nog 1 rat pinky en deze heeft 3 enorme gezwellen aan bijde kanten van zijn lichaam. maar deze zijn goedaardig en doen geen pijn en de rat is verder gezond en ook oud.

maar ik denk dat je maar stiletjes afscheid moet nemen van de rat want die haalt of de morgen niet of je moet hem laten inslapen

veel suc6 en sterkte toe gewenst

woensdag 26 februari 2003 @ 22:10:33 #8
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_8739337
Gelukkig ben ik wat positiever ingesteld.
Mijn vorige rat is meer dan 3 jaar oud geworden.
Volgens mij is hij gewoon verkouden (anders zou stomen niet zo goe helpen). Morgen hoop ik meer te weten. Misschien krijg ik antibiotica kuurtje. Mocht hij echt iets aan de luchtwegen mankeren, dan hebben we 2 astmapatiënten in huis en moeten we met z'n 2tjes puffen.
In elk geval bedankt voor jullie reacties. Ik ge Sammy nog maar eens stomen. Morgen is er weer een nieuwe dag.

Groetjes

pi_8739469
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 22:03 schreef Asyniur het volgende:
Zeg je tegen iemand die pas nog de nachtdienst gebeld heeft voor een konijn dat bijna dood ging.
Zegt je tegen iemand die een gevonden konijn voor meer dan 100 euro heeft laten oplappen, die een maand daarna alsnog overleed.
Wees een beetje genuanceerder.
Hij snottert al 2 weken dus van die ene dag zal hij ook niet doodgaan.
Ik vroeg alleen hoe ik zijn ellende een beetje kon verlichten tot ik naar de dierenarts kon.
En sorry dat ik niet even een kast opentrek waar ik stapels bankbiljetten uithaal. Als ik een nieuwe rat goedkoper vond, waarom heb ik dan een afspraak gemaakt met de dierenarts in de eerste plaats?
Ik heb genoeg erge dingen mee gemaakt en weet dat veel mensen niet naar de DA gaan omdat dat geld kost , of omdat het avond of weekend is. En daarna mag de dierenambu weer komen opdagen omdat het beest echt op sterven na dood is.

Zoals je reaktie op mij overkwam , lokte je die reaktie dus wel uit.
Waarom ga je dan pas na 2 week naar de DA?
Ik heb zelf gelukkig een goede Da waar ik dag en nacht terecht kan en als ik geen geld heb kan ik het laten opschrijven en des noods in termijnen betalen.

Als je zo graag weten wilt hoe je het verlichten kan , kan je ook met een Da bellen , die weten het tenslotte beter dan de mensen die hier een berichtje lezen en het beest niet zien.

En misschien moet je je bericht boven ook eens wat uitgebreider schrijven , de info die je geeft is sumier en daar komt het over alsof het heel erg is met de benauwdheid. Roggelen is bij geen enkel dier een goed teken. Niezen ook niet.

Persoonlijk had ik zeker geen 2 weken gewacht voordat ik naar een DA zou gaan.
Maar heb daarvoor misschien ook al teveel ellende gezien met dieren en nog meer met eigenaren van die dieren.

Als jij dagelijks de dingen zou mee maken die ik mee maak zou je ook wel anders piepen en snapte je mijn reaktie ook wel.

Ik hoop voor je dat je ratje nog te redden valt en dat het inderdaad niet zo erg is als dat je het hier doet beschrijven.

woensdag 26 februari 2003 @ 22:26:00 #10
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_8739826
Ik heb gewacht omdat vaak zulke dingen vanzelf weer weggaan.
In eerste instantie werd het ook minder maar de laatste 2 dagen is het verergerd. Ik heb ook een dijk van een dierenarts, maar die heeft nog meer patiënten dan alleen de mijne (en dat zijn er al heel wat). Dus ik kon er vandaag niet meer tussen gepropt worden op een tijdstip dat mij uitkwam. En morgen moet ik overdag ook naar de universiteit.
Als hij nou niet meer at en rondliep enzo dan had ik allang bij de dierenarts gezeten, maar dat doet hij gewoon nog wel. Hij klimt en frot zijn best, alleen reutelt hij daarbij. Haren staan niet overeind. Niks wijst erop dat hij ziek is, behalve de geluiden die hij maakt.
Vandaar dat ik denk dat ik de dierenarts niet uit zijn bed hoef te bellen.

Misschien heb ik inderdaad te weinig info gegeven in eerste instantie. Maar ik ben in elk geval erg begaan met mijn beestenboel en ze krijgen wat ze nodig hebben. Je moest eens weten wat dat vee van mij allemaal gekost heeft (en dan nog niet eens de opmerkingen van de omgeving meegerekend: ach, doe toch weg. Voor 15 gulden heb je een nieuw konijn/rat). Ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Ik ga morgen naar de vet en dan hoor ik het wel. Hopelijk is het snel opgelost voor Sammy. Ik laat morgen wel even weten (als ik er aan denk en als ik het topic terug kan vinden) hoe het is gegaan.

Alvast bedankt voor het meeleven.

Groetjes,
Bianca en beestenboel

pi_8741809
Ik weet niet wat je zelf qua medicijnen in huis hebt, maar bij benauwdheid wordt zo goed als altijd ventipulmin gegeven. Als je dat niet in huis hebt is het misschien slim om een reserve flesje mee te vragen aan je DA. Altijd handig als je ratje benauwd is en je niet direct naar de DA kan, want het helpt erg snel.

Voor vannacht, kijk eerst of het beestje onderkoeld en/of uitgedroogd is. Absoluut zorgen dat ie het warm genoeg heeft, onderkoeling doet m waarschijnlijk eerder de das om dan de benauwdheid. Bij uitdroging ook meteen vocht toedienen.

Succes!

Don't fall so madly in love with the night that you lose your way
  donderdag 27 februari 2003 @ 00:37:09 #12
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_8743425
mijn rat doet het ook altijd ik heb er nooit eigelijk bij nagedacht dat er naar gekeken moet worden..
  donderdag 27 februari 2003 @ 18:14:14 #13
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_8756259
Nou, hij heeft de nacht goed doorstaan.
Hij heeft het alleen erg benauwd. Hij heeft antibiotica gehad (spuit) en ik heb antibiotica meegekregen voor thuis (ben vanochtend nog geweest omdat ik het onverantwoord vond om nog langer te wachten). Hij is heel erg verkouden maar alles zit nog in de bovenste luchtwegen. Het onderste deel van zijn longen was schoon.
Hij heeft het nu nog steeds benauwd. Ik heb nu echineaforce gekocht om de weerstand te boosten en inhalatiezalf (zoiets als vicks vaporub maar dan goedkopere versie). Dat heb ik nu op mezelf gesmeerd en nu zit ie lekker onder mijn trui.
Ik hoop dat ik zo zijn last een beetje kan verlichten. Als het goed is moet ie nu binnen een paar dagen opknappen en anders staan we zo weer bij dedierenarts op de stoep.

Ik ga eten.

Groetjes,
Bianca

(P.S. Iemand een idee waar ik hemparade kan kopen?)

maandag 10 maart 2003 @ 22:06:04 #14
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_9021522
Sammy is weer beter. Hij eet, drinkt en rent weer in het rond. Heeft me anderhalve week kopzorgen bezorgd (en chronisch slaaptekort), maar het resultaat mag er zijn.

Groetjes,
Bianca

(Niemand die weet waar ik hemparade kan krijgen?)

† In Memoriam † dinsdag 11 maart 2003 @ 11:41:38 #15
7074 moussy
kuttekop
pi_9031818
quote:
Op maandag 10 maart 2003 22:06 schreef Asyniur het volgende:
(Niemand die weet waar ik hemparade kan krijgen?)
In de dierenwinkel.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_9059396
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 11:41 schreef moussy het volgende:
In de dierenwinkel.
Vaak is het zo simpel niet
Je kunt even kijken op deze site en even mailen voor het dichtstbijzijnde verkoopadres..
  woensdag 12 maart 2003 @ 12:12:37 #17
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_9059440
Kinderbisolvon geven, dit maakt het slijm los. Mocht je antibiotica krijgen van de DA dan zelf bisolvon erbij geven.

4ml per 100 ml drinkwater.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_9271157
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 12:12 schreef robh het volgende:
Kinderbisolvon geven, dit maakt het slijm los. Mocht je antibiotica krijgen van de DA dan zelf bisolvon erbij geven.

4ml per 100 ml drinkwater.

Volgens mijn huisarst werkt bisolvon voor geen meter en is het zonde van je geld.
Had het zelf een tijdje terug gekocht omdat ik helemaal vol zat , vond ook al dat het niet werkte en 2 weken later zat ik bij de huisarts die dat dus zei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')