abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221171045
Een opticien in Heerenveen heeft bij een vaste klant mijn mobiele nummer staan. Ooit een typefout met invoeren wellicht.
Sindsdien ontvang ik regelmatig een telefoontje van ze dat de bril klaar ligt om opgehaald te worden.

En maar niet aanpassen hè, gewoon sorry zeggen en over een maand weer opbellen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 28 juni 2026 @ 07:38:33 #27
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221171078
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 07:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een opticien in Heerenveen heeft bij een vaste klant mijn mobiele nummer staan. Ooit een typefout met invoeren wellicht.
Sindsdien ontvang ik regelmatig een telefoontje van ze dat de bril klaar ligt om opgehaald te worden.

En maar niet aanpassen hè, gewoon sorry zeggen en over een maand weer opbellen.
Je kunt die opticien dan gewoon blokkeren lijkt me, of niet?
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221171194
Nee, of ik moet iets verwachten.
Na het zoveelste vage telefoontje met buitenlanders aan de telefoon. :{w
pi_221171240
Nee, tenzij ik het verwacht. Het probleem van deze tijd is echt maar dat we altijd bereikbaar moeten zijn. Je kan mailen, dan lees ik het in de avond wel, maar per telefoon ben ik gewoon onbereikbaar. Whatsapp alleen vrienden, maar ik vind dat ook erg problematisch.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 28 juni 2026 @ 09:19:02 #30
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_221171529
Onbekende nummers neem ik niet op. Sinds de hack van odido krijg ik sws alleen regelmatig belletjes van hoopvolle oplichters. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 28 juni 2026 @ 09:33:09 #31
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_221171604
NEIN!
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  zondag 28 juni 2026 @ 09:46:44 #32
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221171703
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 08:56 schreef Discombobulate het volgende:
Nee, tenzij ik het verwacht. Het probleem van deze tijd is echt maar dat we altijd bereikbaar moeten zijn. Je kan mailen, dan lees ik het in de avond wel, maar per telefoon ben ik gewoon onbereikbaar. Whatsapp alleen vrienden, maar ik vind dat ook erg problematisch.
Dit.

Opflikkeren allemaal o|O
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221174009
Ja ik soms wel, maar pasgeleden was het dan weer een scam call. Ik nam alleen maar op omdat ik vlak daarvoor een telefoontje had gehad en dacht dat ik werd teruggebeld.

Maar als ik niks verwacht laat ik het gewoon lopen. Als het echt dringend is bel je maar terug of spreek je de voicemail in.

Je moet ook oppassen tegenwoordig met opnemen omdat oplichters je stem kunnen klonen om weer anderen op te lichten die je kent. Dat is wel gevaarlijk.
pi_221174133
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:25 schreef Geralt het volgende:
Nee. Behalve als ik telefoon verwacht van iets of iemand waarvan ik het nummer niet weet.
Dit inderdaad :)
  zondag 28 juni 2026 @ 16:50:18 #35
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221175170
Ik werd laatst gebeld door een nummer wat op 2 cijfers na mijn nummer is, dus ik helemaal enthousiast opnemen. Was het een robotstem die mij bitcoins beloofde en die ik nooit heb ontvangen.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  zondag 28 juni 2026 @ 17:28:21 #36
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_221175410
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:09 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Het probleem is vooral dat 9 van de 10 keer de beller degene is die asociaal is, door mij ongevraagd lastig te vallen met een verkooppraatje of een scam. Mijn telefoonnummer staat ook ergens in een bestandje dat door heel Nigeria en India verspreid wordt.
Als het een spammer of scammer is komen ze erachter dat ik verbaal heel vaardig ben. De meeste hangen heel snel op.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_221176744
Onbekende vaste nummers neem ik nooit op, tenzij ik iets verwacht. Dat is vrijwel altijd iemand die iets wil verkopen (en 9 van de 10 keer Ziggo die ik al talloze keren verzocht heb om mij niet meer te bellen.)
Onbekende 06-nummers neem ik wel op omdat die vaak legitiem zijn. Maar dan neem ik alleen op met Hoi! in plaats van mijn naam, omdat ik gemerkt heb dat verkopers/scammers/fantastische vastgoedinvesteringen je naam direct onthouden om je vervolgens te blijven belagen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 23:01 schreef Ole het volgende:
Afgelopen nacht om 4.06 gebeld. Neem ik niet op.
Ik had ooit een vast nummer dat kennelijk heel erg leek op het nummer van de Franse Ambassade. Ik werd elke maand wel een keer midden in de nacht door een paniekerige fransman met vliegveldgeluiden op de achtergrond gebeld.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_221186512
Laatst belde een onbekend nummer en ik kreeg enkel de vraag 'Mogen wij u in de toekomst opbellen?'
Er schijnt een wet aangenomen te zijn waardoor cold calling niet meer toegestaan is.

Heerlijk toch? Opgebeld worden met de vraag of de persoon die jou belt, jou mag opbellen. _O-
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 29 juni 2026 @ 22:06:42 #39
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221186909
Nee.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_221187105
als ik toevallig mn telefoon hoor, jahoor..

quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 09:19 schreef deedeetee het volgende:
Onbekende nummers neem ik niet op. Sinds de hack van odido krijg ik sws alleen regelmatig belletjes van hoopvolle oplichters. :D
oh, ik zat er wel in, maar totaal geen last van _O_
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221193923
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ligt eraan. Ik neem alleen op bij familie/vrienden (en soms ook niet :@) en bij 010- nummers. Dat kan school zijn of de sportclub van dochter, of fysio/logopedist van mijn zoon. Heb al die nummers niet opgeslagen, dus ze komen zonder naam binnen. Al de rest neem ik niet op.
Zelfs familie en vrienden heb je niet opgeslagen?
Is er een reden voor dat je dat niet doet?
pi_221193931
Onbekende nummers neem ik niet op. Tenzij ik iets verwacht.
Estische nummers neem ik ook nog wel eens op, want iemand hier die mijn nummer kent (heb nog NL nummer) is vaak dan ook een bekende dan wel een instelling/overheid die mij nodig heeft.

Ik laat nummers vaak gewoon gaan en wacht op een voicemail of bericht.
Als het een bedrijf is dan wel iets wat belangrijk is dan doen ze dat wel.
pi_221194017
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 07:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Zelfs familie en vrienden heb je niet opgeslagen?
Is er een reden voor dat je dat niet doet?
Oh ja familie en vrienden wel. Ik bedoelde meer de telefoonnummers die met mijn kinderen te maken hebben.
pi_221196709
Niet echt.

Als ik per ongeluk wél opneem, eventjes aan het lijntje houden. Maar misschien is dit ook wel de reden dat ik vrijwel nooit gebeld wordt door vreemde/anonieme nummers.

Zelfde met deurverkopers die je een maandcontributie proberen aan te smeren.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 13:45:33 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221196882
Zeker gezien mijn hobby's kan het nog wel eens zijn dat een onbekende me belt.

Dus liever af en toe een ongewenst figuur afpoeieren dan potentieel waardevolle nieuwe contacten missen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hexagon op 30-06-2026 13:55:48 ]
  dinsdag 30 juni 2026 @ 13:59:26 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221196955
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:04 schreef GGMM het volgende:
Ja tuurlijk
Dat autistische gedoe om niet tegen een potentieel vreemde te willen praten snap ik niks van. Als het irritant stom is dan hang ik wel weer op.
Vind het ook asociaal
Inderdaad, met een dergelijke houding naar vreemden snap ik ook niet. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de persoon aan de andere kant van de lijn wel fijn is om te spreken. Die zou je dan allemaal missen omdat je bang bent voor ongewenste telefoon.

Als een of andere verkoper me belt zegt ik gewoon dat ik daar geen zin in heb en kap ik het af.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 15:51:39 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221197746
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 13:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Inderdaad, met een dergelijke houding naar vreemden snap ik ook niet. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de persoon aan de andere kant van de lijn wel fijn is om te spreken. Die zou je dan allemaal missen omdat je bang bent voor ongewenste telefoon.

Als een of andere verkoper me belt zegt ik gewoon dat ik daar geen zin in heb en kap ik het af.
Wat voor vreemden bellen jou dan waar je fijne gesprekken mee hebt? Waar gaan de gesprekken zoal over?
The love you take is equal to the love you make.
pi_221197843
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 15:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat voor vreemden bellen jou dan waar je fijne gesprekken mee hebt? Waar gaan de gesprekken zoal over?
Ik word wel eens gebeld door (potentiële) opdrachtgevers en ook regelmatig door toeleveranciers. Vaak staan die (nog) niet in mijn telefoon. Zou bijzonder onhandig zijn om de allemaal te negeren.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  dinsdag 30 juni 2026 @ 16:21:03 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221197880
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 16:12 schreef knoopie het volgende:

[..]
Ik word wel eens gebeld door (potentiële) opdrachtgevers en ook regelmatig door toeleveranciers. Vaak staan die (nog) niet in mijn telefoon. Zou bijzonder onhandig zijn om de allemaal te negeren.
Ja, dat is natuurlijk een duidelijke reden om wel op te nemen.

Vreemden bellen mij niet, ze bellen mijn nummer. En niet om een fijn gesprek te voeren.

Dan is niet opnemen geen ‘houding naar vreemden’ maar een houding naar oplichters.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 16:26:16 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221197901
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 15:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het zijn vooral hobbymatige contacten. Bijvoorbeeld partijleden die iets aan me willen vragen. Maar ook voor mijn schrijfhobby wordt ik nog wel eens gebeld door mensen die informatie hebben of vragen hebben. Het kan ook wel eens een journalist zijn.

Maar ook uit het sociale leven komt er wel eens wat onverwachts. Familieleden waar ik niet vaak contact mee heb of bijvoorbeeld mensen van mijn oude studentenvereniging.

Het zou een beetje zonde zijn als ik die mensen bij voorbaat zou gaan negeren omdat ik bang ben dat er een verkoper bij zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')