Ja, dat voelen wij (ik neem mijn collega's even erbij) ook. Diverse vallen uit of staan op punt van instorten.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat nu ook weer zichtbaar wordt in Nederland is het sfeertje van 'tot het gaatje gaan op het werk, doe je dat niet dan ben je zwak'. Het is ontzettend warm buiten plus hoge zonnekracht en nog vinden mensen dat we ons niet zo aan moeten stellen en moeten werken. Binnen of buiten het maakt niet uit. Doe je dat niet, dan hebben mensen daar een mening over.
Prioriteiten als de zorg moeten blijven draaien, maar net zoals restaurants waar koks zich de tering zweten in de keuken (lekker fris ook), de Efteling, de bouw sluit gewoon lekker de boel een (half) dagje. Het is niet prettig voor het personeel en veel dingen kunnen echt wel een dagje wachten.
Anyways, is dat iets wat jullie zelf ook voelen en daardoor je je grenzen op je werk niet of te laat aan geeft?
Wat een onzin. Dat is juist niet Nederlands. Andere landen zijn echt 100x erger van het kijk mij eens goed zijn want ik werk 12 uur per dag. We staan er juist om bekend zo goede werk/levensbalans te hebbenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat nu ook weer zichtbaar wordt in Nederland is het sfeertje van 'tot het gaatje gaan op het werk, doe je dat niet dan ben je zwak'.
Werk/levensbalans heeft niks te maken met wat er op je werk van je gevraagd wordt en of je dat ook waar kan maken. Werken onder een bepaalde druk bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat is juist niet Nederlands. Andere landen zijn echt 100x erger van het kijk mij eens goed zijn want ik werk 12 uur per dag. We staan er juist om bekend zo goede werk/levensbalans te hebben
Vandaar dat ik dan ook het stukje "wat nu ook weer zichtbaar word in Nederland" reageerde. Dat je zwak zou zijn als je dat niet doet. Die cultuur is hier juist niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Werk/levensbalans heeft niks te maken met wat er op je werk van je gevraagd wordt en of je dat ook waar kan maken. Werken onder een bepaalde druk bijvoorbeeld.
Maar liefst 46% van de werknemers zal zich niet ziekmelden terwijl hij of zij wel ziek is uit angst om collega’s teleur te stellen. Daarbij meldt 43% zich niet omdat hij of zij van mening is dat het werk niet kan worden overgenomen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Vandaar dat ik dan ook het stukje "wat nu ook weer zichtbaar word in Nederland" reageerde. Dat je zwak zou zijn als je dat niet doet. Die cultuur is hier juist niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit vind ik echt zo zonde om je dan maar niet ziek te melden. Geen gezond werkklimaat en ik vind wel ziek=ziek. Lekker op kantoor iedereen met je gehoest en geproest komen aansteken zit ik echt niet op te wachten.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar liefst 46% van de werknemers zal zich niet ziekmelden terwijl hij of zij wel ziek is uit angst om collega’s teleur te stellen. Daarbij meldt 43% zich niet omdat hij of zij van mening is dat het werk niet kan worden overgenomen.
https://www.acture.nl/twe(...)zich-ziek-te-melden/
Ik vraag me af waar deze angst voor teleurstelling uit bestaat. Ik kom niet verder dan bang zijn dat collega's meer van diegene verwachten. Daarbij kun je je ook direct afvragen hoe gezond een hoop werkplekken in Nederland zijn met zulke aantallen.
Bij mij worden m'n uren niet bijgehouden. Dat is pas fijn. Je doet je werk en als je eerder of later naar huis gaat is dat prima. Je moet er geen misbruik van maken natuurlijk, maar dat doen mensen niet.quote:Op maandag 29 juni 2026 17:34 schreef Daboman het volgende:
Hier meestal wel, maar het is natuurlijk een beetje afhankelijk van de situatie. Bijvoorbeeld 9 tot 5 betekent niet dat ik om 5 uur alles laat vallen, maar er wel naar streef om dan te kunnen afsluiten. En moet dat onverhoopt toch (bijv een audit of een systeem ligt plat of een andere niet-dagelijkse gebeurtenis), dan zoek ik naar compensatiemogelijkheden. Ik heb vaak gewerkt voor werkgevers waar plus uren worden bijgehouden en je ter compensatie op rustige dagen eerder dan normaal weg kunt. Die doe ik ook gewoon. Of ik wijs op overwerk vergoedingen en dat meer-tijd een bepaalde waarde vertegenwoordigt.
Inderdaad, door dat sturen op output in plaats van uren en niet aan onzin als inklokken hoeven doen ben ik zelf juist ook veel flexibeler geworden.quote:Op maandag 29 juni 2026 18:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bij mij worden m'n uren niet bijgehouden. Dat is pas fijn. Je doet je werk en als je eerder of later naar huis gaat is dat prima. Je moet er geen misbruik van maken natuurlijk, maar dat doen mensen niet.
Nooit meer inklokken, wat een idioterie vond ik dat, alsof het een gevangenis was.
Klopt, je hoort van expats juist dat ze staan te kijken dat bijna iedereen daadwerkelijk om 17u afsluit en vertrekt.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat is juist niet Nederlands. Andere landen zijn echt 100x erger van het kijk mij eens goed zijn want ik werk 12 uur per dag. We staan er juist om bekend zo goede werk/levensbalans te hebben
Misschien moet jij eens fatsoenlijk personeel aannemen, het valt op dat jij altijd met de meest bizarre statements over werknemers komt aanzetten. Dit soort sentiment zijn zelfs de meeste studenten op hun studentenbaantje al ontgroeid.quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Hilarisch. Ik zie bij de gemiddelde werknemer alleen "dit werk boeit me geen fuck en ga totaal niet m'n best doen als ik maar salaris krijg en ieder jaar meer". Maar hier op Fok gaat iedereen tot het gaatje
Toen ik nog moest inklokken (achterlijk systeem) was ik zo ontzettend goed in om precies 7:00 in te klokken en om 15:30 precies weer uit te klokken. Ik heb echt maanden met hooguit paar minuten verschil. Als ik om X uur vrij ben, reken maar dat ik dan ook minuut later buiten sta.quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Klopt, je hoort van expats juist dat ze staan te kijken dat bijna iedereen daadwerkelijk om 17u afsluit en vertrekt.
Laat me niet lachen. Bij elke grote organisatie waar ik contact mee heb krijg je ongeïnteresseerd personeel aan de lijn die bij ieder klein dingetje aangeven dat je bij iemand anders moet zijn. Niemand boeit het wat en doet misschien wel wat ze opgedragen worden maar niks meer. Ook bij winkels of bedrijven zie je dit.quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Misschien moet jij eens fatsoenlijk personeel aannemen, het valt op dat jij altijd met de meest bizarre statements over werknemers komt aanzetten. Dit soort sentiment zijn zelfs de meeste studenten op hun studentenbaantje al ontgroeid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |