Valt het je op dat rechts volop inzet op nieuwe technologie en vooruitgang, terwijl links regressief vooral alles wil verbieden en vasthouden aan het verleden. Zijn zeker bang dat al die pennenlikkers op kantoor afgelost worden vanwege AI.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat leuk dat hij AI heeft ontdekt. Echt heel spitsvondig en enorm indrukwekkend, wat een leider.
Die indruk heb ik eerlijk gezegd niet. Progressief links lijkt onze waarden tegen het licht te willen houden, zodat als AI daadwerkelijk self aware wordt we niet a la skynet na 5 minuten worden gewiped. Conservatief links wil het inderdaad niet, omdat ze weten wat de drijfveer van rechts is en dus ook weten dat als AI zelf aware wordt we na 5 minuten worden gewiped.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:58 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Valt het je op dat rechts volop inzet op nieuwe technologie en vooruitgang, terwijl links regressief vooral alles wil verbieden en vasthouden aan het verleden. Zijn zeker bang dat al die pennenlikkers op kantoor afgelost worden vanwege AI.
Ik denk eerder omdat AI ook bepaalde patronen constateert die men aan de linkerkant liever onder het tapijt schuift. Patroonherkenning is namelijk racistisch.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Die indruk heb ik eerlijk gezegd niet. Progressief links lijkt onze waarden tegen het licht te willen houden, zodat als AI daadwerkelijk self aware wordt we niet a la skynet na 5 minuten worden gewiped. Conservatief links wil het inderdaad niet, omdat ze weten wat de drijfveer van rechts is en dus ook weten dat als AI zelf aware wordt we na 5 minuten worden gewiped.
Dan zou AI zich altijd meebewegen met de samenleving en ook de ontwikkeling in diens normen en waarden moeten volgen, ik vind dat onaannemelijk. Self aware AI gaat genadeloos hard door onze hypocrisie heenprikken en dan is het klaar.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:10 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Ik denk eerder omdat AI ook bepaalde patronen constateert die men aan de linkerkant liever onder het tapijt schuift. Patroonherkenning is namelijk racistisch.
Je kan AI met een virus vergelijken. Teveel schade aanrichten en het virus zal niet kunnen overleven. Ook AI heeft u baat bij een stabiele samenleving. Het zou de excessen er juist vanzelf uit filteren. Extreemlinks, hyperkapitalisme en dictators. Maar self aware is AI natuurlijk nog lang niet, dat gaat waarschijnlijk ook nooit gebeuren.
Beetje cru om dat zo richting vogeltjesdans te roepen. Die jongen doet ondanks zijn gebreken echt zijn best op dit forum.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wordt tijd dat die kerel met pensioen gaat. Totaal onrelevant geworden.
Dat weet je niet. Misschien is AI allang self aware.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:10 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Ik denk eerder omdat AI ook bepaalde patronen constateert die men aan de linkerkant liever onder het tapijt schuift. Patroonherkenning is namelijk racistisch.
Je kan AI met een virus vergelijken. Teveel schade aanrichten en het virus zal niet kunnen overleven. Ook AI heeft u baat bij een stabiele samenleving. Het zou de excessen er juist vanzelf uit filteren. Extreemlinks, hyperkapitalisme en dictators. Maar self aware is AI natuurlijk nog lang niet, dat gaat waarschijnlijk ook nooit gebeuren.
Hela! We gaan niet bashen op @vogeltjesdans . 1 van de meest geliefde users op dit platform.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wordt tijd dat die kerel met pensioen gaat. Totaal onrelevant geworden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |