abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221508842
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 19:32 schreef blomke het volgende:
Laat ik nou zo abnormaal zijn dat ik geen kinderen heb.
Gelukkig is dat steeds minder 'abnormaal' :)
Ik laat me sowieso door niemand opleggen wat 'normaal' zou moeten zijn.
pi_221508856
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 19:39 schreef PurifieR het volgende:

Gelukkig is dat steeds minder 'abnormaal' :)
Ik laat me sowieso door niemand opleggen wat 'normaal' zou moeten zijn.
:Y

Is er trouwens ook een studie bekend waarin het effect van kinderen krijgen op de levensduur is vastgesteld? Gezien de frustratie die onze ouders over ons als kinderen hebben gehad, heeft ze dat flink wat levenjaren gekost vermoed ik zo.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_221509155
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 19:43 schreef blomke het volgende:

[..]
:Y

Is er trouwens ook een studie bekend waarin het effect van kinderen krijgen op de levensduur is vastgesteld? Gezien de frustratie die onze ouders over ons als kinderen hebben gehad, heeft ze dat flink wat levenjaren gekost vermoed ik zo.
Daar zijn veel studies over gedaan die grote (meer dan een miljoen) groepen mensen hebben gevolgd. Er is overweldigend bewijs dat je gemiddeld langer leeft met kinderen. Vaders worden zo’n 2 jaar ouder dan kindloze mannen bijvoorbeeld. Vrouwen gemiddeld 1,5 jaar dan kindloze vrouwen. Dus behalve dat ie je genenpool vrijwillig opheft wat tienduizenden jaren heeft geduurd aan kansen om tot jou te zijn gekomen, ga je gemiddeld ook nog eens eerder de pijp uit. Er zijn nog wat caviats: meer dan drie kinderen laat de moeder sneller ouder worden, en zonen schijnen ook zwaarder te zijn om te maken voor moeders dan dochters en laten haar meer verouderen. 2-3 kinderen is de sweet spot voor een lang leven als je de statistieken volgt. Ook is de beste leeftijd tussen 24 en 38. Gelukkig zijn is ook zowat altijd hetzelfde. De eerste 6 jaar zijn zwaar en dipt het geluk, vanaf een jaar of tien stijgt het geluk gemiddeld boven dat van kinderlozen. Uiteraard niet schokkend veel meer, maar zo erg is het kinderen hebben nou ook niet echt, dat lijkt meer je eigen projectie te zijn. Vrouwen zonder kinderen verouderen gemiddeld ook sneller dan vrouwen met 2-3 kinderen vreemd genoeg. Kan te maken hebben met leefstijl, het feit dat een deel biologisch sowieso minder geschikt zijn voor kinderen, of misschien zijn er nog andere verklaringen te bedenken. Waarom precies is niet geheel bekend.

Hier een van de artikelen (deze is van het Max plack gesellshaft)
https://www.mpg.de/140644(...)ents-life-expectancy

Nog een wetenschappelijk artikel:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28292784/

Edit: nog een toevoeging waar de lagere levensverwachting van kindloze vrouwen wordt genoemd. Die komt overeen met vrouwen die 6,8 kinderen hebben gekregen klaarblijkelijk…
https://www.sciencealert.(...)lifespan-study-finds

[ Bericht 8% gewijzigd door Akkerdjie op 05-08-2026 20:41:23 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_221509167
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:28 schreef Akkerdjie het volgende:
Vaders worden zo’n 2 jaar ouder dan kindloze mannen bijvoorbeeld.
Is daarin ook het effect meegenomen dat kinderloze mannen ook vaak (meestal?) alleenstaande mannen zijn (bias)? Want dat laatste is fnuikend.

- edit - de ware reden is dat gezonde mensen, met goede opleiding en daardoor hoger inkomen, aantrekkelijker zijn als partner en om kinderen te krijgen. Gezamenlijke oorzaak van kinderen krijgen en langer leven dus.

- edit 2 - mensen gaan gezonder leven als ze kinderen krijgen/adopteren.

[ Bericht 10% gewijzigd door blomke op 05-08-2026 20:36:32 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_221509258
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:31 schreef blomke het volgende:

[..]
Is daarin ook het effect meegenomen dat kinderloze mannen ook vaak (meestal?) alleenstaande mannen zijn (bias)? Want dat laatste is fnuikend.

- edit - de ware reden is dat gezonde mensen, met goede opleiding en daardoor hoger inkomen, aantrekkelijker zijn als partner en om kinderen te krijgen. Gezamenlijke oorzaak van kinderen krijgen en langer leven dus.

- edit 2 - mensen gaan gezonder leven als ze kinderen krijgen/adopteren.
Wellicht, maar zelfs als er gecorrigeerd wordt voor bmi en levensstijl blijft dit effect over, ook bij kindloze vrouwen vreemd genoeg. Daarbij hebben mannen die alleenstaande vader zijn of ongetrouwd vader zijn een groter positief effect dan getrouwde mannen. En is er een correlatie tussen het hebben van kinderen en het minder welvaart hebben op latere leeftijd. Allemaal dingen die de conclusie van je wat verdunnen. Het is klaarblijkelijk een stuk complexer. Man/vrouw, getrouwd/ongetrouwd, geen of teveel kinderen, etc. Alles meegenomen en gecorrigeerd blijft er een effect over.

On topic: je moet ergens aan dood gaan, alcoholgebruik zal waarschijnlijk niet de reden zijn. Ik ga het niet laten in ieder geval.
pi_221509430
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 12:09 schreef blomke het volgende:

[..]
Mwoah, rood vlees schijnt aanzienlijke toename darmkanker te geven: volgens gegevens van de Wereldgezondheidsorganisatie verhoogt elke extra 100 gram rood vlees per dag het risico op darmkanker met zo’n 17%. Dan komen de (overigens veel geringere) toename voor de kans op maag-& pancreascarcinoom nog bij.

https://www.futura-scienc(...)ontdek-het-nu_26914/
Daar issie weer: het gegoochel met het relatieve risico. Deze “aanzienlijke toename” zegt niets over de basisnorm. Die is 5%. 17% extra per 100gram extra, elke dag, levenslang (wat de normale persoon niet kan betalen noch zou willen), kom je op een absolute toename van 0,9 procentpunt 5,9% ipv 5,0%) per 100 gram. Als je je hele leven 100gram rood vlees eet, dag in dag uit. Phoeh phoeh.
pi_221509517
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Herman Brood heeft zelf meerdere malen gezegt dat de ergste drugs die ook de meeste schade bij hem aanrichte, alcohol was.Veel
meer dan bijvoorbeeld de heroïne die hij dagelijks in grote hoeveelheden gebruikte.

Nu dronk Brood natuurlijk ook wel meer dan een dagelijks glaasje, maar dit zegt wel veel.
Volgens mij was dat vooral speed.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_221509526
Ik hoop dat jullie jezelf wat goeds gunnen.

Laat die Klok nou eens staan en verwen jezelf met een La Chouffe of iets dergelijks :s)
pi_221509577
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 07:25 schreef incel het volgende:
2 glazen wijn per dag is juist gezond had ik altijd geleerd
Cardiologen en neurologen zijn het niet altijd eens.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_221509603
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 12:09 schreef blomke het volgende:

[..]
Mwoah, rood vlees schijnt aanzienlijke toename darmkanker te geven: volgens gegevens van de Wereldgezondheidsorganisatie verhoogt elke extra 100 gram rood vlees per dag het risico op darmkanker met zo’n 17%. Dan komen de (overigens veel geringere) toename voor de kans op maag-& pancreascarcinoom nog bij.

https://www.futura-scienc(...)ontdek-het-nu_26914/
Als je onbewerkt rood vlees en salami op een hoop gooit, doe je slecht onderzoek.
pi_221509720
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 12:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vapen is vooral een vervanger van roken aan het worden. Dat is alsnog gezondheidswinst relatief gezien als hetzelfde deel zou gaan roken. Als die vapes er niet zouden zijn zouden ze net zo goed gaan roken met alle gevolgen van dien. Dat zie je in landen waar vapen verboden is. Daar neemt het roken juist toe.

Er zit echt geen toename in ten opzichte van vroeger.
Tabak ,en vooral sigaretten en shag met allerlei toegevoegde rommel, is heel slecht voor je gezondheid, maar over illegale vapes valt nogal weinig te zeggen.
Van legale vapes geloof ik het an sich wel, maar daar zit waarschijnlijk ook nogal variatie in.
Hoe verslavend ze ten opzichte van elkaar zijn, is helemaal lastig.
pi_221509754
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:41 schreef Seeburg54 het volgende:
Alcohol is slecht, dat staat buiten kijf. De boomers en de generatie ervoor zijn dan toch wel sterk, want die generatie zoop en rookte heel wat. En er zijn er zat die de 80 ruim passeren.
De mensen die nu leven krijgen nog veel meer gif voor de kiezen, en vaak hebben ze daar zelf geen controle over of schuld aan.
Ah joh, die nanoplastics in de synaptische spleet zijn niet toxisch, niets aan de hand toch.
pi_221509776
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:13 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ah joh, die nanoplastics in de synaptische spleet zijn niet toxisch, niets aan de hand toch.
Blijkbaar niet nee, want daar worden geen spotjes over uitgezonden op tv. :')
pi_221509788
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 21:40 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Cardiologen en neurologen zijn het niet altijd eens.
De cardiologen die ik ken lusten ze zelf ook wel. :')
pi_221509807
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Tanatos op 05-08-2026 22:22:50 ]
pi_221509906
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 13:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik snap die gezondheidhype niet zo. Ten eerste is er tegenwoordig niks meer waar je geen kanker van kunt krijgen, zelfs van biologische groenten en eitjes uit eigen tuin. Dan geniet gewoon van het leven. Lekker drinken en roken op zijn tijd, eet wat je lekker vindt. Ik denk dat een gelukkig leven zonder al te veel zorgen en genieten en niet overal bang voor zijn heel goed is voor je gezondheid.
An sich eens, maar dat die groenten en eitjes giftig worden, heeft natuurlijk alles te maken met onze fijne industrie die optimaal wordt gereguleerd en gecontroleerd, dankzij onze fijne politiek.
Wat dat betreft is geld misschien nog wel het grootste gif voor de mens, en ook de grootste zegen natuurlijk. Zonder kapitalisme hadden we een groot gebrek, aan vooral nutteloze rommel.
pi_221509932
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:18 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
De cardiologen die ik ken lusten ze zelf ook wel. :')
Medici blinken sowieso uit in drugsgebruik.
pi_221509952
Als niemand zich meer dooddrinkt, moet ik potdomme nog langer werken.
pi_221510506
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:42 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Medici blinken sowieso uit in drugsgebruik.
Zelf voor kunnen schrijven helpt wel, voor uppers en benzo's.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 12:39:29 #220
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_221512236
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:22 schreef Tanatos het volgende:
-
Ben benieuwd of ik zou willen weten wat je over mijn post te zeggen had.........
To BG or not to BG!
pi_221513622
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 12:39 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ben benieuwd of ik zou willen weten wat je over mijn post te zeggen had.........
Niets onaardigs, ik had niet goed gelezen.
pi_221517979
Afgezien van alle nadelen die de Gezondheidsraad volkomen terecht vaststelt is alcohol een gif.
Als je er binnen een beperkt tijdsbestek genoeg van binnen krijgt ga je dood.
Je lever kan het dan niet meer verwerken.
Denk hierbij onder meer aan het zogenaamde 'coma-zuipen'.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:12:41 #223
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221518037
Dezelfde "wetenschappers" trouwens die zeiden dat roken gezond was en nu zeggen dat er 92 genders bestaan.
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:13:37 #224
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221518044
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:41 schreef Seeburg54 het volgende:
Alcohol is slecht, dat staat buiten kijf. De boomers en de generatie ervoor zijn dan toch wel sterk, want die generatie zoop en rookte heel wat. En er zijn er zat die de 80 ruim passeren.
De mensen die nu leven krijgen nog veel meer gif voor de kiezen, en vaak hebben ze daar zelf geen controle over of schuld aan.
Loodvergiftiging is echt aan ze te zien
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
pi_221518277
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:38 schreef Tanatos het volgende:

[..]
An sich eens, maar dat die groenten en eitjes giftig worden, heeft natuurlijk alles te maken met onze fijne industrie die optimaal wordt gereguleerd en gecontroleerd, dankzij onze fijne politiek.
Wat dat betreft is geld misschien nog wel het grootste gif voor de mens, en ook de grootste zegen natuurlijk. Zonder kapitalisme hadden we een groot gebrek, aan vooral nutteloze rommel.
Je gezondheid mag wel geschaad worden, als het maar niet door jezelf is en al helemaal niet dat je er plezier aan beleeft, stel je voor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')