abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221504061
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 22:31 schreef GerryDV het volgende:
Wtf. Vapen is echt veel slechter dan klassiek roken
Is gewoon onzin. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK507163/ Zie kop onder 'Human Health Effects'

2000x geciteerd artikel. Lange termijn moeten we nog zien, maar rook bevat oneindig veel meer schadelijke stoffen. Bovendien heb je ook de teer ook nog.

Klassiek roken is het meest dodelijke wat de mensheid doet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221504065
Maar goed, het gaat hier over alcohol, dus even ontopic. Alcohol is ook echt één van de matigste drugs die er bestaat.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 08:39:02 #178
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221504076
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Is gewoon onzin. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK507163/ Zie kop onder 'Human Health Effects'

2000x geciteerd artikel. Lange termijn moeten we nog zien, maar rook bevat oneindig veel meer schadelijke stoffen. Bovendien heb je ook de teer ook nog.

Volgens mij waren ook de meeste problemen met vapes en liquids uit China en dergelijke.
De vapes en liquids uit EU hadden veel strengere eisen.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 08:39:42 #179
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221504079
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:37 schreef Discombobulate het volgende:
Maar goed, het gaat hier over alcohol, dus even ontopic. Alcohol is ook echt één van de matigste drugs die er bestaat.
Dat wel, maar het is lekker laagdrempelig en andere drugs zullen ze niet snel gaan legaliseren. Laat alcohol maar gewoon legaal verkrijgbaar zijn en het liefst met prijzen vergelijkbaar als in Duitsland.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221504096
Alcohol is slecht, dat staat buiten kijf. De boomers en de generatie ervoor zijn dan toch wel sterk, want die generatie zoop en rookte heel wat. En er zijn er zat die de 80 ruim passeren.
De mensen die nu leven krijgen nog veel meer gif voor de kiezen, en vaak hebben ze daar zelf geen controle over of schuld aan.
pi_221504100
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:39 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dat wel, maar het is lekker laagdrempelig en andere drugs zullen ze niet snel gaan legaliseren. Laat alcohol maar gewoon legaal verkrijgbaar zijn en het liefst met prijzen vergelijkbaar als in Duitsland.
Als men niet hypocriet wil zijn moeten ze het gewoon verbieden. Of drugs zoals MDMA, wiet, etc. ook legaal maken. Het kan niet zijn dat de meest vernietigende drug net onder cocaïne en heroïne (alcohol dus) gewoon in de supermarkt gekocht kan worden terwijl dingen als MDMA, 3-MMC, etc. illegaal zijn. Dan moet je ook consequent zijn in je beleid.

Ik ben voor óf compleet verbieden of andere drugs ook reguleren en decriminaliseren. Omdat ik tegen betutteling ben ga ik voor dat tweede.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 08:44:19 #182
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221504108
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als men niet hypocriet wil zijn moeten ze het gewoon verbieden. Of drugs zoals MDMA, wiet, etc. ook legaal maken. Het kan niet zijn dat de meest vernietigende drug net onder cocaïne en heroïne (alcohol dus) gewoon in de supermarkt gekocht kan worden terwijl dingen als MDMA, 3-MMC, etc. illegaal zijn. Dan moet je ook consequent zijn in je beleid.

Ik ben voor óf compleet verbieden of andere drugs ook reguleren en decriminaliseren. Omdat ik tegen betutteling ben ga ik voor dat tweede.
Zo werkt deze wereld en de mensheid niet. Het klinkt oneerlijk, maar dat is het ook. Er ziiijjjn veel goede mensen, maar slechte zijn er ooook.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 09:22:12 #183
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221504258
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ok, vanaf volgende week ook Cocaine, MDMA en Heroine verkrijgbaar in de supermarkt vanaf 18 jaar.

Even kijken hoe lang dat goed gaat....
pi_221504263
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Kanttekening: deze studie is 8 jaar oud. Intussen is er meer onderzoek gedaan naar de gezondheidseffecten van vapen. Wat toen nog niet vastgesteld kon worden omdat meer onderzoek gedaan moest worden is intussen wel bekend. Daaruit blijkt dat vapen ernstige schade aan de longen en hart en vaatstelsel kan veroorzaken. Bovendien is de manier waarop vapes werken aangepast waardoor gifstoffen op een andere manier vrijkomen. Tenslotte, en dat wordt in de oorspronkelijke studie ook vermeld, wordt er in de onderliggende studies soms gesproken over veilige additieven, terwijl die op dat moment als (relatief) veilig werden beschouwd in voedingsmiddelen. Naar inhalatie van die stoffen was op dat moment nooit gekeken. De veiligheid was er voor orale consumptie, maar de studie gaat over inhalatie. Dat is wel een beetje gek.
pi_221504270
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 09:22 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ok, vanaf volgende week ook Cocaine, MDMA en Heroine verkrijgbaar in de supermarkt vanaf 18 jaar.

Even kijken hoe lang dat goed gaat....
Daarom, ook alcohol verbieden en uit de supermarkt. Dat is precies mijn punt, als je consequent wil zijn.
pi_221504279
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Alsof dat zo slecht zou zijn...

We weten ook dat zonder alcohol er een aantal van ons nog wel geweest zouden zijn.
Ik ken ook zat gasten die er zonder alcohol nooit geweest zouden zijn.
pi_221504284
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 09:22 schreef Chillegast het volgende:
Naar inhalatie van die stoffen was op dat moment nooit gekeken.
Die zijn er wel: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15828073/

Maar dit gaat over alcohol, dus laat dat even achterwege.
pi_221504287
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 09:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Die zijn er wel: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15828073/

Maar dit gaat over alcohol, dus laat dat even achterwege.
Dat gaat niet over vapes. Jij bent overigens degene die hier verkondigt dat roken echt veel ongezonder is dan vapes, dus laat dat dan ook achterwege.
pi_221504296
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 09:27 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Dat gaat niet over vapes.
Wat zit er in de vapes en rookmachines? Propyleneglycol.
pi_221504333
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Onzin. Wetenschappelijk gewoon niet waar. Het verbranden van plantstof geeft veel en veel meer schadelijke producten. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/41212103/
Volgens mij lees je niet goed.
pi_221504352
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 22:40 schreef Kottnauer het volgende:
Er is een ongezonde fixatie op gezond leven.

Biologisch gezien is het voldoende een jaar of 40 à 50 te worden. Dan heb je je normaal gesproken voortgeplant en zijn jouw kinderen zelf (bijna) volwassen.
Ah, mooi, aangezien ik kindvrij ben en zal blijven mag ik dus gewoon prima richting de 80 a 90 of zelfs langer.
pi_221504430
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 09:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat zit er in de vapes en rookmachines? Propyleneglycol.
Je suggereert dus dat onderzoek naar de gezondheidseffecten van rookmachines ook geldig is voor vapes. Eerst kom je met redelijk gedegen metastudies aanzetten en nou dit? Echt waar?
pi_221504635
Dat alcohol ongezond is zal niemand verbazen, maar over een glas rode wijn zo nu en da of een ijskoud biertje op een zomerse dag moeten we ook niet moeilijk doen.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 03:26 schreef TAmaru het volgende:
Die gezondheidsraad kost ons miljoenen per jaar. Meer dan 6 miljoen. Zou moeten worden afgeschaft die onzin.
Ik vraag mij ook af hoe neutraal die mensen zijn, zoals bij wel meer instituten en overheidsorganen kan er een duidelijke agenda aan het advies ten grondslag liggen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221504703
Bij dit soort discussies zou men echt eens moeten definiëren wat men als 'gezond' of 'ongezond' beschouwd.

Een zin als: 'alcohol is ongezond'. Wat bedoel je daarmee? en weet men dat je het altijd over bevolkingsgemiddelde hebt, en dat dat op individueel niveau (zeker bij kleine hoeveelheden) irrelevant is?

Elke glas alcohol vergroot gemiddeld de kans op verschillende ziektes, mankementen. Maar op individueel niveau moet je dat in een heel ander kader bekijken.
pi_221504873
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:06 schreef theunderdog het volgende:
Bij dit soort discussies zou men echt eens moeten definiëren wat men als 'gezond' of 'ongezond' beschouwd.

Een zin als: 'alcohol is ongezond'. Wat bedoel je daarmee? en weet men dat je het altijd over bevolkingsgemiddelde hebt, en dat dat op individueel niveau (zeker bij kleine hoeveelheden) irrelevant is?

Elke glas alcohol vergroot gemiddeld de kans op verschillende ziektes, mankementen. Maar op individueel niveau moet je dat in een heel ander kader bekijken.
Bij dit soort berichten moet je altijd kijken wie het bericht uitbrengt en wat hun belang is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221505688
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:06 schreef theunderdog het volgende:
En tot hoever de expertise reikt. Dat bevolkingsstatistiekjes tot overheidsbeleid zou moeten leiden gaat al verder buiten de expertise van een arts of medisch wetenschapper, welk beleid dat dan zou moeten zijn is al helemaal drie stappen te ver.

quote:

Correct, sowieso gaat het om een statistische exercitie in weken gemiddelde levensverlenging waarvan zij helemaal niet kunnen bepalen wat voor waarde die voor een individu heeft, maar ook is bijvoorbeeld vereenzaming zeer ongezond en kan het wel de helft schelen of je in je eentje drinkt of als onderdeel van een levendig sociaal leven.

Maar die paar weken levensverlenging zijn wel een grote omzet voor de medische industrie. Zou het toeval zijn dat er dan op die manier naar mensen en hun gezondheid gekeken wordt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 12:28:38 #197
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_221505912
Ik heb een proef gedaan door rozemarijn, thym, salie, longkruid en bonenkruid 4 maanden op wodka te zetten en neem daar nu elke dag 3 drupjes a 0.05 ml per stuk van onder mn tong.

dus mijn vraag zou zijn: Is elk GLAS riskant of elke DRUPPEL?
To BG or not to BG!
pi_221505925
Gewoon dezelfde lijn volgen als roken. stoppen verkoop in supermarken alleen slijterijen, daarna vieze plaatjes en teksten op alle flessen alcohol dat je er kanker en levercirrose van krijgt en daarna een alcoholverbod op terrassen, de prijs verdriedubbelen + elk half jaar nog meer verhogingen en een max van 2 alcoholische dranken binnen. O~)
En ik zie het nog gebeuren ook..
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_221506442
Ik snap die gezondheidhype niet zo. Ten eerste is er tegenwoordig niks meer waar je geen kanker van kunt krijgen, zelfs van biologische groenten en eitjes uit eigen tuin. Dan geniet gewoon van het leven. Lekker drinken en roken op zijn tijd, eet wat je lekker vindt. Ik denk dat een gelukkig leven zonder al te veel zorgen en genieten en niet overal bang voor zijn heel goed is voor je gezondheid.
pi_221508812
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 22:40 schreef Kottnauer het volgende:
Biologisch gezien is het voldoende een jaar of 40 à 50 te worden. Dan heb je je normaal gesproken voortgeplant en zijn jouw kinderen zelf (bijna) volwassen.
Laat ik nou zo abnormaal zijn dat ik geen kinderen heb. Mag ik dan 2x40 a 50 jaren gezond zijn en blijven?
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')