Glijdende schaal. Je weet zelf echt wel wat er gaat gebeuren.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet waar.
Het wordt niet verboden, er wordt alleen aangegeven dat het niet gezond is met als advies dat het uitgangspunt zou moeten zijn dat men geen alcohol drinkt. Wat je ermee doet, moet je verder zelf weten.
Want jij denkt dat op korte termijn alcohol verboden gaat worden?quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, alleen is dit advies (ook) gericht op beleidsmakers en als die de suggesties van dit soort vingerwapperaars dankbaar overnemen heb je er wel degelijk last van.
Ik maak me meer druk om de lange termijn.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:28 schreef miss_sly het volgende:
Want jij denkt dat op korte termijn alcohol verboden gaat worden?
Opgelost!quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:29 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik maak me meer druk om de lange termijn.
Maargoed, desnoods ga ik weer zelf brouwen. Illegaal als het moet.
quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:18 schreef miss_sly het volgende:
Het is een advies. Als je er niets mee wil doen, doe je er niets mee.
Proberen een sneer uit te delen en dan jezelf zo keihard tegenspreken. Wat een prestatiequote:Op donderdag 25 juni 2026 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat het overgenomen wordt, lijkt me ook nogal wiedes. Het zou ook heel raar zijn als een dergelijk advies van de gezondheidsraad zomaar weggegooid wordt.
Dat is totaal niet wat ik schrijf natuurlijk. Echt verboden gaat juist niet gebeuren, net zoals met roken, want het levert de staat geld op.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want jij denkt dat op korte termijn alcohol verboden gaat worden?
En dat geldt voor vrijwel ieder onderwerp.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is totaal niet wat ik schrijf natuurlijk. Echt verboden gaat juist niet gebeuren, net zoals met roken, want het levert de staat geld op.
Wat je wel kunt uittekenen is dat dit weer het zoveelste onderwerp is dat heel circus van bemoeials zich in toenemende mate gaat toe-eigenen, en het probleem met bemoeials is dat ze altijd wel een reden kunnen vinden om de grens van hun bemoeizucht weer een stukje te verleggen.
Iemand die het niet met je eens is is niet meteen 'verontwaardigd'. Wat een belabberde 'discussie'-techniek zeg.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat geldt voor vrijwel ieder onderwerp.
Maar iedereen die zin heeft om lekker verontwaardigd te doen: ga vooral je gang als dat oplucht.
Dan kun je Fok! wel opheffen, ieder topic bestaat uit verontwaardigde mensen die iets vinden.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat geldt voor vrijwel ieder onderwerp.
Maar iedereen die zin heeft om lekker verontwaardigd te doen: ga vooral je gang als dat oplucht.
Ik vind het fophef. Het zou vreemd zijn als ze tot een andere conclusie zouden zijn gekomen, dat snapt iedereen die een tikje logisch nadenkt.
Als het bij een advies aan burgers zou blijven, dan zou dat inderdaad waar zijn. Maar de gruwelijke betutteloverheid gaat dit natuurlijk omzetten in dwingend of zelfs criminaliserend beleid. En dan gaan ze meemaken wat in de VS 100 jaar geleden al werd vastgesteld. Mensen laten zich dat niet ontzeggen en je creëert een enorme illegale markt die uiteindelijk nog veel meer negatieve effecten op gaat leveren.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:18 schreef miss_sly het volgende:
Het is een advies. Als je er niets mee wil doen, doe je er niets mee.
Herman Brood heeft zelf meerdere malen gezegt dat de ergste drugs die ook de meeste schade bij hem aanrichte, alcohol was.Veelquote:
Hij heeft ook gezegd dat het leven zonder drank en drugs geen leven is. Hij kon ademen, maar meer ook niet.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Herman Brood heeft zelf meerdere malen gezegt dat de ergste drugs die ook de meeste schade bij hem aanrichte, alcohol was.Veel
meer dan bijvoorbeeld de heroïne die hij dagelijks in grote hoeveelheden gebruikte.
Nu dronk Brood natuurlijk ook wel meer dan een dagelijks glaasje, maar dit zegt wel veel.
Precies. Als het om arbeid gaat maakt het allemaal niets uit als dat ongezond is. Mij ook niet, maar laat mensen dan ook genieten van hun vrije tijd. Het gaat bovendien af en toe een glas. We hebben niet over alcoholisten die dagelijks liters achter over slaan.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:48 schreef Jahr00n het volgende:
We zuipen al honderden jaren. Gemiddelde leeftijd van overlijden is nog nooit zo hoog geweest. Lekker boeiend dus een paar drankjes per week
Vooral dit.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:45 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
en iedereen mag zelf weten of ie die maakt.
Maar je hebt straks wel een biertje in de hand met ongezellige plaatjes erop van dode alcoholisten en kapotte levers.quote:Op donderdag 25 juni 2026 15:04 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Vooral dit.
En dat laat ik me door niemand afnemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |