abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221137396
Een aardige, mogelijke easter egg is welke specifieke 'Radio song' REM bedoelde.

Op het Out of Time album is de song te vinden. Lang dacht ik dat Stipe refereerde naar een willekeurige oorworm op de radio, ter invulling van de luisteraar. Het is een vrij dik gelaagd nummer met ook een bijdrage van KRS one.

Bekijk deze YouTube-video

Maar toen zette ik een live sessie op met alleen Stipe, een orgeltje en percussie. Waarbij het herhalende orgelrifje imho wel heel veel prijs geeft over welk lied op de radio Stipe zingt.

Zo krijg je een soort transitie naar het oorspronkelijke nummer dat zeer goed mogelijk de inspiratie vormde.

Ik zal wel niet de enige zijn die het opgevallen is. Maar heb het internet nog niet verkend. Vind, als het zo zou zijn, wel een hele mooie artistieke easter egg :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 24-06-2026 19:27:07 ]
  woensdag 24 juni 2026 @ 16:55:00 #2
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221137685
Mooi gevonden Blokhuis! Ik hoor het nu ook.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221138789
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:55 schreef Koekoekmakto het volgende:
Mooi gevonden Blokhuis! Ik hoor het nu ook.
Out of time is een bijzonder album, ook andere tracks hebben een keerzijde.

The sidewinder sleeps tonight' als een artistieke twist op 'The lion sleeps tonight'.

Radio song met daarin Sympathy for the devil

Shiny happy people - Zou eigenlijk met een protestvideo tegen misstanden in China van begin '90 komen. (In 'shiny' kun je ook 'Chinese' horen) in dat ze altijd lachen, maar er een harde realiteit achter zat. Dat idee lieten ze varen om politiek te gevoelige redenen en toen werd het ipv een sterk protestnummer een inhoudsloos nummer over blije mensen. Maar het had een enorm goed nummer kunnen zijn.

Je zou bijna de andere album tracks ook wel om willen keren :)
  woensdag 24 juni 2026 @ 19:43:13 #4
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221138812
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 19:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Out of time is een bijzonder album, ook andere tracks hebben een keerzijde.

The sidewinder sleeps tonight' als een artistieke twist op 'The lion sleeps tonight'.

Radio song met daarin Sympathy for the devil

Shiny happy people - Zou eigenlijk met een protestvideo tegen misstanden in China van begin '90 komen. (In 'shiny' kun je ook 'Chinese' horen) in dat ze altijd lachen, maar er een harde realiteit achter zat. Dat idee lieten ze varen om politieke druk en toen werd het ipv een sterk protestnummer een inhoudsloos nummer over blije mensen.

Je zou bijna de andere album tracks ook wel om willen keren :)
Samen met Automatic for the People hun artistieke hoogtepunt.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')