Die worden 'gewoon' 2e lijkt mij.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
België wordt sowieso een vd beste nrs 3
quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Bosnië gaat sowieso wel door zijn met zijn 4 punten de -1 doelsaldovan Zuid Korea gaat spannend worden. Schotland lijkt me uitgeschakeld met doelsaldo van-3
quote:Bosnië hoort met 4 punten en een doelsaldo van -1 al bij de beste nummers drie.
Zuid-Korea haalt het wel denk ik. Schotland lijkt klaar ja.quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Bosnië gaat sowieso wel door zijn met zijn 4 punten de -1 doelsaldovan Zuid Korea gaat spannend worden. Schotland lijkt me uitgeschakeld met doelsaldo van-3
In 2024 was -2 genoeg geweest (de eerste niet gekwalificeerde had -3).quote:Op donderdag 25 juni 2026 16:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
WK 94 (24 teams)
Beetje rare editie met met zelfs 2 ploegen die 6 punten haalden als beste derde:
Met 3 punten kwam je er niet
[ afbeelding ]
EK 2021 (24 teams)
Hier kwam je met 3 punten er wel. Met een doelsaldo van -1
[ afbeelding ]
EK 2024 (24 teams)
[ afbeelding ]
Hier moest je een gelijke doelsaldo hebben om door te stoten
Kortom gemiddeld moet je 0 doelsaldo ofzo hebben om door te stoten naar de volgende ronde. In het slechtste geval heb je 4 punten nodig om door te mogen
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ds p ------------------------------------------------ Ecuador 0 4 Zweden 0 4 Bosnië en Herzegovina -1 4 Paraguay -2 4 Zuid-Korea -1 3 Schotland -3 3 Groep I ? 3 |
Bovendien ook niet eerlijk omdat niet iedereen tegelijk speelt, Oostenrijk en Algerije weten nu bijvoorbeeld dat ze wel door zullen zijn met een gelijkspel.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 07:56 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind het altijd zo'n willekeurige onzin die beste nummers 3 aids.
Daarom opteer ik voor een systeem om gewoon te loten. Dat is natuurlijk nog oneerlijker, maar bijkomend voordeel is dat ook de nrs.4 die na 2 wedstrijden 0 punten en een slecht doelsaldo hebben in sommige gevallen nog een realistische kans hebben om de volgende ronde te halen. Dat zorgt ervoor dat meer wedstrijden ergens om gaan in de laatste speelronde.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 20:57 schreef -Deluzion- het volgende:
Eigenlijk is dit een vorm van competitievervalsing. De landen die als laatste spelen, weten welk resultaat genoeg is om als beste nummer drie door te gaan. Dat maakt het wel erg verleidelijk om op een akkoordje te spelen...
en nu de 5-0 dan?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 22:40 schreef DrDentz het volgende:
Dat Senegal nu op 4-0 komt is slecht nieuws voor de Schotten
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | ds p ------------------------------------------------ Ecuador 0 4 Zweden 0 4 Bosnië en Herzegovina -1 4 Paraguay -2 4 Senegal 2 3 Kroatië -1 3 Zuid-Korea -1 3 Algerije -2 3 ------------------------------------------------ Schotland -3 3 Belgie 0 2 Uruguay -1 2 Congo -1 1 |
Ja, dat is niks. Salonremise zal wel als argument gebruikt gaan worden om uit te breiden naar 64 landen. Dan krijg je een nog doelpuntrijker WK.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 07:56 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind het altijd zo'n willekeurige onzin die beste nummers 3 aids.
Maar die kunnen het wel op een salonremise gooien.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:33 schreef Max23 het volgende:
Als het bij die groep J wedstrijd tussen Algerije en Oostenrijk niet gelijk wordt (dus als de nummer 3 op 3 punten eindigt) dan heeft die nummer 3 sowieso een negatief doelsaldo, waardoor Iran dan door is.
Beide landen hebben er ervaring mee door het WK 1982 in Spanje.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar die kunnen het wel op een salonremise gooien.
Oostenrijk heeft nog wel wat goed te maken ten opzichte van Algerije.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar die kunnen het wel op een salonremise gooien.
Geen van beide wil dan verliezen. Dat wordt dus een salonremise.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:33 schreef Max23 het volgende:
Als het bij die groep J wedstrijd tussen Algerije en Oostenrijk niet gelijk wordt (dus als de nummer 3 op 3 punten eindigt) dan heeft die nummer 3 sowieso een negatief doelsaldo, waardoor Iran dan door is.
Ik vind het echt waardeloos. We gaan nu naar de knockoutfase met evenveel landen als meededen aan het hele vorige WK. Die hele groepsfase voelt nogal nutteloos. Met 32 landen werden er nog wel eens grote landen geëlimineerd, maar dat is vooralsnog ook niet gebeurd. En als je dan ziet wat voor wedstrijden er in de eerste ronde van de knockout gespeeld worden ... daar zou ik mijn TV echt niet voor aanzetten. Er is ook best nog wel wat kans dat sommige van die landen met een gelukje in de kwartfinale gaan komen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat is niks. Salonremise zal wel als argument gebruikt gaan worden om uit te breiden naar 64 landen. Dan krijg je een nog doelpuntrijker WK.
Je kunt het met 48 landen wel spannender maken vanaf de poulefase..quote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:36 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind het echt waardeloos. We gaan nu naar de knockoutfase met evenveel landen als meededen aan het hele vorige WK. Die hele groepsfase voelt nogal nutteloos. Met 32 landen werden er nog wel eens grote landen geëlimineerd, maar dat is vooralsnog ook niet gebeurd. En als je dan ziet wat voor wedstrijden er in de eerste ronde van de knockout gespeeld worden ... daar zou ik mijn TV echt niet voor aanzetten. Er is ook best nog wel wat kans dat sommige van die landen met een gelukje in de kwartfinale gaan komen.
Vind ik ook. Ik ga er maar even vanuit dat teruggaan qua aantal landen geen optie is (win je geen FIFA-verkiezingen mee en zullen de meeste continentale bonden niet willen). Dan blijft over 48 of 64. Allebei kut. 48 zit je met de nummers 3 ongein en 64 doen er nog meer landen mee die er echt helemaal niks te zoeken hebben.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 15:36 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind het echt waardeloos. We gaan nu naar de knockoutfase met evenveel landen als meededen aan het hele vorige WK. Die hele groepsfase voelt nogal nutteloos. Met 32 landen werden er nog wel eens grote landen geëlimineerd, maar dat is vooralsnog ook niet gebeurd. En als je dan ziet wat voor wedstrijden er in de eerste ronde van de knockout gespeeld worden ... daar zou ik mijn TV echt niet voor aanzetten. Er is ook best nog wel wat kans dat sommige van die landen met een gelukje in de kwartfinale gaan komen.
Dan krijg je wel veel nutteloze wedstrijden. Je hebt dan best wel wat teams die de laatste 2 wedstrijden (of nog erger) voor spek en bonen spelen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:40 schreef hhh38 het volgende:
Ik zie nog het meest in 8 poules van 6, met 2 landen die doorgaan.
Of 8 poules van 6, met 4 landen die doorgaan. Dan heeft vrijwel elk land tot de laatste speelronde nog iets om voor te spelenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan krijg je wel veel nutteloze wedstrijden. Je hebt dan best wel wat teams die de laatste 2 wedstrijden (of nog erger) voor spek en bonen spelen.
Nu hebben ze allebei eigenlijk geen keus, verliezen is sowieso uitschakeling omdat Iran nu een beter doelsaldo heeft.quote:Op zondag 28 juni 2026 03:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oostenrijk en Algerije willen het liefst met 1-0 verliezen om tegen België te mogen spelen ipv tegen Spanje.
Gegeven dat Congo niet wint uiteraard.
Maar niet met een salonremisequote:Op zondag 28 juni 2026 05:59 schreef Idisrom het volgende:
De treurnis komt toch uit. Een remise ten koste van Iran.
Ja, dat wel. En dan speelt een nummer 1 tegen een nummer 4 en een nummer 2 tegen een nummer 3. Heb je niet die onzin dat de ene groepswinnaar tegen een nummer 2 speelt uit een relatief lastige poule en een andere nummer 2 tegen de nummer drie uit een lollerpoule.quote:Op zondag 28 juni 2026 02:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Of 8 poules van 6, met 4 landen die doorgaan. Dan heeft vrijwel elk land tot de laatste speelronde nog iets om voor te spelen
Is wel 2 speelrondes meer...quote:Op zondag 28 juni 2026 09:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat wel. En dan speelt een nummer 1 tegen een nummer 4 en een nummer 2 tegen een nummer 3. Heb je niet die onzin dat de ene groepswinnaar tegen een nummer 2 speelt uit een relatief lastige poule en een andere nummer 2 tegen de nummer drie uit een lollerpoule.
Ja, voor een enkel land dan al amper nog te organiseren en qua speelschema denk ik ook wel irritant.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |