En heel anders dan waar ouders hun kind in de auto achterlaten.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kind is ongezien in de auto gaan liggen.
Zeg niet kan gebeuren maar is gewoon een triest drama
ik vermoed dat papa hem ff in de auto gelegd heeft en weer verder is gegaan met klussenquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:16 schreef Eightyone het volgende:
Dergelijke berichten lees je echt te vaak.
Van de NOS-site:
[..]
Jouw water kookt toch ook niet als je eindelijk de schuif van je kookplaat op 9 hebt geschoven?quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Juni is wanneer de zon het hoogste aan de hemel staat en hoezo zou het voorbode van augustus moeten zijn? Ik had eind mei de kachel nog aan, was dat ook een voorbode?
En waar is de meteorologische zomer ineens gebleven? Ineens weer overschakelen naar de astronomische om het op te kloppen. Nou hebben we ook een nieuwe hittekrachtindex zodat wanneer de temperatuur niet alarmerend genoeg is je andere cijfertje hebt om klimaatstress mee te zaaien. Put nou eens consequent uit dezelfde data over langere tijd om je punt te maken, dit is cherrypicking van de klimaathysteriici.
Is de voorspelde hittegolf er eigenlijk al wel?
Normaliter airco in de trein. En als je een rijtuig neemt waar die niet werkt kan het zijn dat de airco in een ander rijtuig wel werkt.quote:Op donderdag 25 juni 2026 16:57 schreef PotjeSambal het volgende:
Moet morgen flink stuk met de trein met kind van 3. Is dat verantwoord? Twijfel ineens, maar is noodzakelijk.
Mijn waterkoker betrekt elektriciteit van verbrande bomen of zo voor een schoon klimaat.quote:Op donderdag 25 juni 2026 16:56 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Jouw water kookt toch ook niet als je eindelijk de schuif van je kookplaat op 9 hebt geschoven?
De ene keer is het opvallend warm in augustus, de andere keer in mei. Dat is weer, dit jaar was het opvallend koud in mei.quote:Ja, de zon staat nu het hoogst en langst aan de hemel, maar in augustus zijn alle brongebieden pas echt opgewarmd waardoor er minder verkoelende effecten zijn van de lucht. Dus tel nog maar een graad of 2 a 3 op bij de huidige temperaturen als we een exact gelijke configuratie/setting in de atmosfeer hebben midden augustus.
Het is morgen code rood. Ik zet hieronder de informatie en de besluitvorming laat ik bij jouquote:Op donderdag 25 juni 2026 16:57 schreef PotjeSambal het volgende:
Moet morgen flink stuk met de trein met kind van 3. Is dat verantwoord? Twijfel ineens, maar is noodzakelijk.
Het is juist benauwder als het heel vochtig is.quote:Op donderdag 25 juni 2026 16:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ligt ook aan de vochtigheid. Voor ouderen is het wel oppassen. Bij mij nu 37 graden en in de tuin in de schaduw is het prima te doen. In de volle zon ga ik niet zitten of liggen.
Airco’s zijn een vorm van warmtepomp… paard achter de wagen dus.quote:Op donderdag 25 juni 2026 16:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Moet je niet in het VK wonen waar lokale overheden airco's laat verwijderen van huizen vanwege klkmaat eisen. Aldus een artikel in de Telegraaf. Zet de deuren maar open 😀
Als ik terugkijk op de app van de zonnepanelen, dan is de opbrengst van augustus vorig jaar 596, en van april 572. In juni was het 706.quote:Op donderdag 25 juni 2026 16:56 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Jouw water kookt toch ook niet als je eindelijk de schuif van je kookplaat op 9 hebt geschoven?
Ja, de zon staat nu het hoogst en langst aan de hemel, maar in augustus zijn alle brongebieden pas echt opgewarmd waardoor er minder verkoelende effecten zijn van de lucht. Dus tel nog maar een graad of 2 a 3 op bij de huidige temperaturen als we een exact gelijke configuratie/setting in de atmosfeer hebben midden augustus.
Koud misschien, maar wel zonnig, blijkbaar. Opbrengst 643. Vorig jaar 706, dus dit jaar iets minder.quote:Op donderdag 25 juni 2026 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mijn waterkoker betrekt elektriciteit van verbrande bomen of zo voor een schoon klimaat.
[..]
De ene keer is het opvallend warm in augustus, de andere keer in mei. Dat is weer, dit jaar was het opvallend koud in mei.
Dat is juist het punt. Landen met een lage vochtigheid is dus een hoge temperatuur beter vol te houden dan met een hoge vochtigheidsgraadquote:Op donderdag 25 juni 2026 17:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is juist benauwder als het heel vochtig is.
Klopt. En zeker met een briesje erbij in de schaduw. Je hoort dan weleens dat mensen zeggen: dat is een andere warmte.quote:Op donderdag 25 juni 2026 17:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is juist het punt. Landen met een lage vochtigheid is dus een hoge temperatuur beter vol te houden dan met een hoge vochtigheidsgraad
Die benauwdheid vind ik juist erger. Ondanks nu die temp van 37 graden zit ik weliswaar in de schaduw maar is prima te handelen. Ik heb wel eens meegemaakt dat de tempetatuur lager was waarbij het niet te harden was ondanks schaduw etc.quote:Op donderdag 25 juni 2026 17:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt. En zeker met een briesje erbij in de schaduw. Je hoort dan weleens dat mensen zeggen: dat is een andere warmte.
Maar, warm is warm, met een hoge luchtvochtigheid wordt het vaak benauwd.
Je weet dat het aan de Spaanse costa's ook meestal qua luchtvochtigheid niet best is he.quote:Op donderdag 25 juni 2026 17:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is juist het punt. Landen met een lage vochtigheid is dus een hoge temperatuur beter vol te houden dan met een hoge vochtigheidsgraad
O, dan heb ik nieuws voor je. Het is in Malta enorm vochtig.quote:Op donderdag 25 juni 2026 17:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
36% momenteel. Loopt 's avonds wel op uiteraard. Costa's zitten nu op 60%-70%.quote:Op donderdag 25 juni 2026 17:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, dan heb ik nieuws voor je. Het is in Malta enorm vochtig.
Dan is het er nu stomtoevallig erg droog. Maar in zijn algemeenheid heerst daar een enorm hoge vochtigheidsgraad.quote:Op donderdag 25 juni 2026 17:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
36% momenteel. Loopt 's avonds wel op uiteraard. Costa's zitten nu op 60%-70%.
Net als de costa's nooit geweest. Thx voor de tip.quote:Op donderdag 25 juni 2026 17:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, dan heb ik nieuws voor je. Het is in Malta enorm vochtig.
Moet ook wel bijna met zoveel water zou je zeggen jaquote:Op donderdag 25 juni 2026 17:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan is het er nu stomtoevallig erg droog. Maar in zijn algemeenheid heerst daar een enorm hoge vochtigheidsgraad.
Vroeger gingen we ook altijd met 40 graden en nachttemperaturen van 25 graden naar schoolquote:Op donderdag 25 juni 2026 18:02 schreef TweedeKlum het volgende:
Wat een overdreven gedoe, scholen dicht, lekker watjes kweken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |