ok dan noem je hem pleuroquote:Op zondag 21 juni 2026 13:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik had het over een gezamenlijke munt
Mag ook de gulden zijn natuurlijk.
Beter dan die lelijke euro.
fleuronquote:Op zondag 21 juni 2026 13:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ok dan noem je hem pleuro
als we maar wel een EU munt houden en dan ook een EU bank president , beter dan eeen waardeloze roebel
Nederland heeft de laagste staatsschuld van alle EU landen, als je de latente belastingen in de pensioenen meetelt, dan heeft Nederland geen staatsschuld maar als enige van 27 lidstaten in de EU een staatstegoedquote:Op zondag 21 juni 2026 13:48 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik ben ook voor een goede Europese economische samenwerking met vrije toegang voor Europeanen (zoals de EEG ooit was).
Echter vind ik niet dat we moeten opdraaien voor de schulden van andere landen.
Overheden worden te groot, te bureaucratisch, daardoor te machtig, daardoor corrupt.
Hoe langer we deze regimechange uitstellen, hoe groter onze problemen worden.
Tenzij we bereid zijn om nog meer vrijheden op te geven.
Elke appel wordt uiteindelijk rot.
Het is tijd voor extreme vernieuwing.
quote:AI-overzicht
Er is geen exact officieel cijfer van de totale belastinglatentie op pensioenen, maar macro-economische schattingen geven aan dat de Staat hier mogelijk een latente belastingclaim van honderden miljarden euro's op heeft.
Omdat de opbouw onbelast is en de uitkering wel wordt belast (omkeerregel), is er sprake van een enorme uitgestelde belastingvordering.
Totale pensioenvermogen: Het totale pensioenvermogen in Nederland ligt rond de $1.800 tot $1.900 miljard.
Belastinglatentie: Omdat pensioenuitkeringen later belast worden volgens de reguliere inkomstenbelasting, schatten economen de latente belastingclaim (de contante waarde van de toekomstige belastinginkomsten) grofweg op $500 tot $600 miljard.
De totale overheidsschuld van Nederland schommelt momenteel rond de 492 miljard euro.
Dit komt neer op ongeveer 45% tot 48% van het bruto binnenlands product (bbp).
Hiermee blijft de Nederlandse schuld ver onder de Europese begrotingsnorm van maximaal 60% van het bbp.
Fleuriel kan ook en dan ben jij de president van de centrale Fleuriel bankquote:
Kijk, jij kan dus niet met procenten rekenen, je kent het verschil tussen punt en procent niet, en voor de rest snap je er ook niets vanquote:Op zondag 21 juni 2026 12:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja natuurlijk jij maakt van 0,5% 12,5% maar ik snap het niet.
Ik werk samen met een brits bedrijf, en de hoeveelheid burocratie die nodig is om spullen van UK naar NL te krijgen is groot, duur en tijdsintensief. Spullen die naar de EU gaan vanuit NL, die gaan gewoon. Er is duidelijk een lagere economische groei in UK dan in de EU, zoals ik liet zien. Maar goed, ook dat zal je ontkennen.quote:Er is gewoon geen economische malaise in het VK.
Ondanks het gestuntel van de overheid rond de Brexit heeft het bedrijfsleven het goed opgepakt.
Ik zal niet ontkennen dat de Brexit invloed heeft op de inmport en export.quote:Op zondag 21 juni 2026 14:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kijk, jij kan dus niet met procenten rekenen, je kent het verschil tussen punt en procent niet, en voor de rest snap je er ook niets van
[..]
Ik werk samen met een brits bedrijf, en de hoeveelheid burocratie die nodig is om spullen van UK naar NL te krijgen is groot, duur en tijdsintensief. Spullen die naar de EU gaan vanuit NL, die gaan gewoon. Er is duidelijk een lagere economische groei in UK dan in de EU, zoals ik liet zien. Maar goed, ook dat zal je ontkennen.
VK produceert 4% minder dan het zou hebben gedaan binnen de EU en Brexit kost het VK minstens 100 miljard pond per jaar , de handel met EU is met 15% gedaald, Werknemers zijn 470 pond per jaar reële inkomensgroei misgelopen, Handel in goederen 10% lager; 20.000 bedrijven gestopt met exporterenquote:Op zondag 21 juni 2026 15:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat de Brexit invloed heeft op de inmport en export.
Maar er is gewoon geen economische malaise.
En dan kan je gaan goochelen met cijfers wat je wilt, dat maakt je enkel maar onbetrouwbaar.
De mensen hebben het niet slechter gekregen door de Brexit.
Dat zal allemaal best maar de burgers hebben daar zo te zien geen last van.quote:Op zondag 21 juni 2026 15:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
VK produceert 4% minder dan het zou hebben gedaan binnen de EU en Brexit kost het VK minstens 100 miljard pond per jaar , de handel met EU is met 15% gedaald, Werknemers zijn 470 pond per jaar reële inkomensgroei misgelopen, Handel in goederen 10% lager; 20.000 bedrijven gestopt met exporteren
Maar goed, ook dit zal je weer ontkennen. Ik vind het opvallend hoe weinig snugge jij en andere Nexiteers hebben van waar jullie het over hebben. Allemaal roepen jullie maar wat, ontkent de feiten, snapt de ballen van economie en kunnen geeneens rekenen. De Nederlandse Economie is nog veel afhankelijker van export en transito verkeer, Havens Rotterdam, Amsterdam en Schiphol draaien daar voor een groot deel op.
Je roept maar watquote:Op zondag 21 juni 2026 19:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best maar de burgers hebben daar zo te zien geen last van.
Die je kan roepen wat je wilt, zolang de koopkracht en werkloosheid op peil blijft is het goed.
overigens zijn er wel landen die de euro gebruiken als betaalmiddel , maar mogen dus zelf niet de jaarlijkse inflatie bijdrukken , als Nederland wel mag , jaarlijks 3% van de geld hoeveelheid bijdrukkenquote:
Naast Montenegro zijn er nog vijf andere Europese landen die geen lid zijn van de Europese Unie, maar wél uitsluitend de euro gebruiken als munteenheid.
Kosovo
Andorra
Monaco
San Marino
Vaticaanstad
Hoe zit dit precies?
Kosovo en Montenegro gebruiken de euro eenzijdig (de facto); zij hebben geen formeel monetair akkoord met de EU en mogen daarom zelf geen euromunten slaan.
Ik heb je uitgelegd dat werkloosheidscijfers niet zoveel zeggen, dat het gaat om Arbeidsparticipatie en de koopkracht in UK is kut.Onafhankelijke economische instituten schatten dat de Britse economie door de uittreding inmiddels zo'n 6% tot 8% kleiner is dan wanneer het land in de EU was gebleven.quote:Op zondag 21 juni 2026 21:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee ik heb dat onderbouwd met cijfers.
Koopkracht in het VK is hetzelfde als in Frankrijk dus zo kut is het niet.quote:Op zondag 21 juni 2026 21:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb je uitgelegd dat werkloosheidscijfers niet zoveel zeggen, dat het gaat om Arbeidsparticipatie en de koopkracht in UK is kut.Onafhankelijke economische instituten schatten dat de Britse economie door de uittreding inmiddels zo'n 6% tot 8% kleiner is dan wanneer het land in de EU was gebleven.
https://www.bnr.nl/column(...)rme-hap-uit-economie
Die koopkracht was veel hoger geweest wanneer ze in de EU waren gebleven. Je snapt het echt niet, he?quote:Op zondag 21 juni 2026 21:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Koopkracht in het VK is hetzelfde als in Frankrijk dus zo kut is het niet.
Je lult maar wat omdat je wilt dat het slecht gaat in het VK.
Dat van die koopkracht is puur een aanname.quote:Op zondag 21 juni 2026 22:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die koopkracht was veel hoger geweest wanneer ze in de EU waren gebleven. Je snapt het echt niet, he?
En de Britten zijn helemaal niet blij met Brexit
https://www.statista.com/(...)oll/#google_vignette
https://www.theguardian.c(...)g-bloc-brexit-survey
Jij weet het beter natuurlijk, echt, je grijpt naar strootjesquote:Op zondag 21 juni 2026 22:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat van die koopkracht is puur een aanname.
En die Britten hadden gehoopt om minder migranten dus ik kan begrijpen dat ze niet blij zijn met de Brexit.
Het enige wat ik heb beweerd is dat de koopkracht en werkloosheid in orde is.quote:Op zondag 21 juni 2026 22:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jij weet het beter natuurlijk, echt, je grijpt naar strootjes
Alles wat je beweerde heb ik weerlegd met bronnen
De koopkracht is 6-8% lager dan het was geweest zonder Brexit.quote:Op maandag 22 juni 2026 05:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het enige wat ik heb beweerd is dat de koopkracht en werkloosheid in orde is.
Dat heb ik onderbouwd met cijfers en dat heb jij niet weerlegd met bronnen.
Ik heb betere discussies gehad met een halfsteens muurtje.quote:Op maandag 22 juni 2026 09:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
De koopkracht is 6-8% lager dan het was geweest zonder Brexit.
Onder andere door de daling van de pond na de Brexit en de toename in douanekosten vanwege het sluiten van de landsgrenzen.
Verder is er een personeelstekort ontstaan doordat er geen vrij verkeer van personen meer is. Dat zorgt voor loonstijging in de getroffen sectoren en hogere inflatie.
De economie van het VK is tot 8% kleiner dan die was geweest zonder Brexit. Investeringen blijven 12-18% achter.
Nexit geeft schijnsoevereiniteit.quote:Op zondag 21 juni 2026 21:39 schreef Chivaz het volgende:
Voor, soevereiniteit is het belangrijkste wat er is. Zonder soevereiniteit heb je ook geen democratie en verlies je uiteindelijk je vrijheid, cultuur en identiteit.
quote:Het voorzichtige optimisme sloeg geleidelijk om in wanhoop tijdens het officiële uitslagfeest van de Remain-campagne op 23 juni 2016.
Activisten en campagnevoerders mengden zich met regeringsministers onder elkaar tijdens een currybuffet en met warme wijn, en schonken aanvankelijk weinig aandacht aan de televisies die verspreid stonden in de conferentiezaal van het Southbank Centre.
Hoewel de uitslag van het EU-referendum er spannend uitzag, gaven de laatste peilingen hun kant - waaronder de leiders van alle vier de grootste politieke partijen van het Verenigd Koninkrijk - de overhand.
Tegen 4 uur 's ochtends, toen Nigel Farage op televisie verscheen om te verklaren dat "eerlijkheid" en "fatsoen" de overwinning voor de Brexit hadden behaald, waren er nog maar weinig mensen over.
Sommigen waren stil en hadden een bleek gezicht.
Anderen schreeuwden naar de televisie; een enkeling had duidelijk gehuild.
quote:Tien jaar later, en op het punt om premier te worden, zal een van Burnhams eerste taken,
mocht hij het premierschap bekleden, de relatie tussen Groot-Brittannië en de EU weer op de rails te krijgen.
Zijn voorganger laat hem drie halfvoltooide overeenkomsten, een uitgestelde top en een in diskrediet geraakte politieke strategie na - zaken die allemaal aangepakt moeten worden.
De EU-VK-top, die oorspronkelijk gepland stond voor 22 juli in Brussel, was bedoeld om de relatie tussen de EU en het VK naar een hoger niveau te tillen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |