Ik had mijn vorige twee vakanties bewust in juni geboekt ipv laat in juli; doorgaans ook warm, maar minder extreem.quote:Op zondag 21 juni 2026 16:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
We hebben afgelopen jaren ook best wel warme en 'droge' juni's gehad. Ook in juli/augustus kan het moketbenauwd zijn. Voordeel van - zeker eind - augustus is dat de nachten alweer wat langer zijn.
Niet willen is 1 ding maar ze gunnen het vaak anderen ook niet. Vol verbazing zit ik die berichten te lezen over VVE's waar mensen bewust gesaboteerd worden uit angst voor het onbekende en gewoon simpel misgunnen.quote:Op zondag 21 juni 2026 14:07 schreef Eightyone het volgende:
Sommige ouderen in de omgeving zijn erg stug. Airco hebben ze sowieso niet, maar ook ventilatoren weigeren ze hardnekkig.
Maar op de vraag wat er dan zo erg aan is, komt er geen antwoord, behalve "ik wil ze gewoon niet".
Ik vind het moeilijk te begrijpen waarom je het jezelf lastiger zou maken dan nodig. Een klein en goed functionerend usb-ventilatortje heb je voor een euro of 20, en verbruikt bijna niets.
Tjaquote:Gunfactor
In de zaken die advocaat De Vries behandelt, ziet ze dat het lang niet altijd draait om de feiten. "Soms is het ook een kwestie van gunnen. En op het moment dat het is geėscaleerd, is die gunfactor volledig weg."
Vakanties kunnen straks het beste in mei of september worden geboekt. De discussie over de schoolvakanties zal binnen enkele jaren ook wel weer beginnen.quote:Op zondag 21 juni 2026 16:32 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik had mijn vorige twee vakanties bewust in juni geboekt ipv laat in juli; doorgaans ook warm, maar minder extreem.
Maar het typische late juli-weer is dit jaar gewoon een maand vervroegd.
Van dat weer waarbij het kuipje boter op de hotelkamer in olie veranderde.
En dan? De kinderen in de warmste maand naar school sturen? De helft of meer van die gebouwen zijn snelkookpannen 's zomers.quote:Op zondag 21 juni 2026 16:52 schreef kilon het volgende:
[..]
Vakanties kunnen straks het beste in mei of september worden geboekt. De discussie over de schoolvakanties zal binnen enkele jaren ook wel weer beginnen.
https://www.nu.nl/binnenl(...)uurder-probleem.htmlquote:Op zondag 21 juni 2026 17:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En dan? De kinderen in de warmste maand naar school sturen? De helft of meer van die gebouwen zijn snelkookpannen 's zomers.
Daarom zal er ook discussie zijn, er is geen perfecte oplossing.quote:Op zondag 21 juni 2026 17:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En dan? De kinderen in de warmste maand naar school sturen? De helft of meer van die gebouwen zijn snelkookpannen 's zomers.
Nee, dat zijn de woorden van zowel schoonmoeder als schoonvader. Ook bang voor lek ofzo zeggen ze dan. Of iets van nat dashboard kastje gehad (ja logisch, daar lopen die dingen achter en als je flink koelt is dat gewoon condens en geen lek haha)quote:Op zondag 21 juni 2026 16:31 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Airco in de auto niet aan want duur is wel echt next-level tatta shit![]()
Dit verzin je hopelijk. Zo'n ding draait bijna gratis en je auto is soms gevaarlijk heet nu!
Ik denk het wel. Dan niet tien graden minder. Maar voor morgen stond ook nog 35 graden op de teller, dat lijkt nu naar begin 30 te gaanquote:Op zondag 21 juni 2026 17:10 schreef R-woud93 het volgende:
Is er nog enige kans dat de tempratuur en stuk lager uit komt vanaf halverwege aankomende week of is dat uitgesloten?
Ik denk niet dat er veel ruimte voor discussie is. Het is gewoon geen optie.quote:Op zondag 21 juni 2026 17:04 schreef kilon het volgende:
[..]
Daarom zal er ook discussie zijn, er is geen perfecte oplossing.
Hier hou ik mij aan vastquote:Op zondag 21 juni 2026 17:34 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Dan niet tien graden minder. Maar voor morgen stond ook nog 35 graden op de teller, dat lijkt nu naar begin 30 te gaan
Dat zou deze ellende in ieder geval vroegtijdig beėindigen.quote:Op zondag 21 juni 2026 17:30 schreef Eightyone het volgende:
Die kaartjes zijn ook echt vormgegeven als een lading lava die je over je heen gaat krijgen. Dan lijkt het nog erger.
Heel benieuwd waar we vannacht een aangename 13 graden halenquote:Op zondag 21 juni 2026 17:12 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ik waardeer het weerbericht op Teletekst steeds meer. Niet hele tijd al die kleurcodes en termen als "hittekracht", "plaknacht", "uitzonderlijk warm", "nagenoeg geen verkoeling".
Nee gewoon: "We kunnen vanavond nog lang genieten van aangename temperaturen. Het koelt af naar 13 tot 18 graden. Volgende week temperaturen tussen de 27 en 34 graden".
Gewoon, alsof het zomer is.
Zelf wel blij als we weer richting de 25 graden gaan trouwens.
Op naar de 20quote:Op zondag 21 juni 2026 17:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag trouwens de tiende tropische dag die ik hier gemeten heb.
Dat zit ik mezelf ook steeds af te vragen.quote:Op zondag 21 juni 2026 17:10 schreef R-woud93 het volgende:
Is er nog enige kans dat de tempratuur en stuk lager uit komt vanaf halverwege aankomende week of is dat uitgesloten?
quote:Op zondag 21 juni 2026 17:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag trouwens de tiende tropische dag die ik hier gemeten heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |