Jij krijgt vannacht je onweer en regen en hagel en windquote:Op zaterdag 20 juni 2026 08:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nu alweer graftyfusheet
Wat een ongelofelijk kutseizoen is de zomer toch ook
Opbokken met die hitte
Mag wel, maar dat is niet gratis. Nu is mijn enige investering tijd geweestquote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Huh je mag niet in Duitsland laden? Dat wist ik nog niet, maar hoe wil je het dan eventueel doen als je eens op vakantie wilt met jou eigen auto naar het buitenland.
Traag laden is geen optie eigenlijk, snap niet dat die dingen er nog staan.
Schouwspel was het zeker ja
Kan hier wel zien dat die bui in Duitsland aan het begin van de avond echt niets van mij moest hebben. De westelijke kant zie je gewoon langzaam stervenquote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:19 schreef kilon het volgende:
KNMI geeft aan dat er in totaal 188.307 bliksemontladingen geweest zijn van donderdag 18 juni van 02.00 tot vrijdag 19 juni 02.00 uur. Als je dan bedenkt dat er vrijdag overdag niks aan de hand was is het nog veel imposanter.
En nog even een mooi overzicht van de neerslag.
[ afbeelding ]
Ohhhquote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Niet hard genoeg want alles staat hier gewoon nog, niet eens een takje van de boom
quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Hier was een bruiloft in Twente en zo zag het eruit na het noodweer![]()
https://www.oost.nl/nieuw(...)en-en-overstromingen
quote:Natte voeten bij bruiloft
Bij de watermolen Bels in Mander brak een beek door bij een restaurant waardoor het water het pand binnenstroomde. Er was op dat moment een bruiloft gaande, meldt de Veiligheidsregio. De 150 gasten hebben een veilig heenkomen gezocht, niemand raakte gewond. Het incident heeft grote gevolgen voor het bedrijf, ze zijn voor onbepaalde tijd gesloten om de schade te herstellen.
Ik zei nog dat je eigenlijk naar het westen moest gaan om die ontstaande MCS te onderscheppen, ergens opwachten en dan gewoon eventueel vooruit blijven rijden om de ontwikkelingen mee te maken, denk als je in die tijd ergens ten westen van Noord Brabant / Zeeland, en dan door naar of Zuid Holland > Noord Holland, of Utrecht en eventueel Flevoland, afhankelijk hoeveel zin je hebt kun je ook nog mee gaan naar Lauwwersoog en daar windstoten van 100+ kunnen meemaken, hoewel de bliksem dan meer over ging naar CG's.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:45 schreef Nattekat het volgende:
Wat ook niet meehielp is dat dit soort systemen zo extreem zeldzaam zijn in Nederland dat ik niet eens wist hoe je erop kan jagen
Achteraf kan je wel zeggen dat de koers logisch was gezien de wind op hoogte en dat die activering na Zeeland in de lijn der verwachting lag omdat er nog heel veel onaangeroerde CAPE lag. Ik ben zuidelijker gebleven omdat ik gewend ben dat de right-movers altijd dominant zijn in Nederland en dat de left-mover snel sterft na de splitsing. Weet nu wel waarom die MCS in Duitsland wel een snelle dood is gestorven: veel minder windschering.
Oooh zoooo ik snap je oke!quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mag wel, maar dat is niet gratis. Nu is mijn enige investering tijd geweest
Had je mijn kiekje trouwens nog gezien?
Had dan even doorgestuurd, hier harde woei maar daarna was het ook wel weer klaar.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohhhhier is wel behoorlijk stormschade her en der.
Een bruiloft om nooit meer te vergetenquote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Hier was een bruiloft in Twente en zo zag het eruit na het noodweer![]()
https://www.oost.nl/nieuw(...)en-en-overstromingen
En dan trek je een lekker vest aan ofzo en heb je het niet meer koud. Deze dagen is er weer geen ontsnappen aan tenzij je 24/7 onder een sproeier gaat staan, bah.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 08:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Periode van de wintertijd spant natuurlijk wel de kroon als kutseizoen. Dat zijn 5 maanden. Veel langer dan die korte periodes met hitte. In die periode is het koud en heb je bijna geen zon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zei helemaal niets, want je was er niet toen ik mijn volgende move plandequote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zei nog dat je eigenlijk naar het westen moest gaan om die ontstaande MCS te onderscheppen, ergens opwachten en dan gewoon eventueel vooruit blijven rijden om de ontwikkelingen mee te maken, denk als je in die tijd ergens ten westen van Noord Brabant / Zeeland, en dan door naar of Zuid Holland > Noord Holland, of Utrecht en eventueel Flevoland, afhankelijk hoeveel zin je hebt kun je ook nog mee gaan naar Lauwwersoog en daar windstoten van 100+ kunnen meemaken, hoewel de bliksem dan meer over ging naar CG's.
quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zei helemaal niets, want je was er niet toen ik mijn volgende move plande
Ik was net terug uit Duitsland en was m'n auto aan het laden. Denk dat dat rond 19:30 was. Toen had ik de keuze tussen A12 en A15, en het is die tweede geworden. Ik heb die MCS toch echt gewoon onderschept, alleen niet op de meest tactische plek
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:07 schreef SpeedyGJ het volgende: [..] Eerlijk? Ik zou het niet durven zeggen omdat ik daar nog nooit ben geweest, en kan ik streetview erbij pakken maar die zijn ook al jaren verouderd. Dus met dit punt kan ik je helaas niet helpen.
Als je echt gedonder wilt zou je toch naar het westen moeten trekken om die MCS op te wachten, daar zijn zelfs al windstoten van over de 100km/h gemeten.
Met hoe het klimaat verandert zal het ongetwijfeld vaker voor gaan komen. Misschien nog wel deze zomer.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:45 schreef Nattekat het volgende:
Wat ook niet meehielp is dat dit soort systemen zo extreem zeldzaam zijn in Nederland dat ik niet eens wist hoe je erop kan jagen
Achteraf kan je wel zeggen dat de koers logisch was gezien de wind op hoogte en dat die activering na Zeeland in de lijn der verwachting lag omdat er nog heel veel onaangeroerde CAPE lag. Ik ben zuidelijker gebleven omdat ik gewend ben dat de right-movers altijd dominant zijn in Nederland en dat de left-mover snel sterft na de splitsing. Weet nu wel waarom die MCS in Duitsland wel een snelle dood is gestorven: veel minder windschering.
Oneens, want ook vroeger hadden zulke systemen die over Nederland trekken. Watte, vroeger hadden we dit zelfs meer dan nu, nu is het gewoon een zeldzaamheid geworden waar je vroeger nog wel eens 1x in de 2/3 jaar zoiets mee maakte heeft het nu best wel lang geduurd.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:04 schreef kilon het volgende:
[..]
Met hoe het klimaat verandert zal het ongetwijfeld vaker voor gaan komen. Misschien nog wel deze zomer.
Lekker bezig geweestquote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ok, vooruit
[ afbeelding ]
Heb wel geluisterd, want ik stond in de gele cirkel ten tijde van dit radarbeeld
Het wordt de hele week zo tyfus warmquote:Op zaterdag 20 juni 2026 08:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nu alweer graftyfusheet
Wat een ongelofelijk kutseizoen is de zomer toch ook
Opbokken met die hitte
Je video ook even bekeken en die inslag staat er mooi op, mooie timing ook!quote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelijk even de foto's opgedoken.
Volgens weeronline wordt het hier in Brabant volgende week 30 graden en hoger 7 dagen aan een stuk.quote:
Niet?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je video ook even bekeken en die inslag staat er mooi op, mooie timing ook!
Op zich ziet het er niet heel indrukwekkend uit las je het zo zou bekijken.
Met al die bliksem is er genoeg stroom om je accu op te laden zou je zeggenquote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk gewoon even wat kunnen bijladen precies op de plek waar ik geparkeerd stond om het schouwspel te bekijken, maar had geen zin om de kabel daar aan te sluiten. Traag laden is nogal traag. Het enige echt grote nadeel wat ik had is dat ik hoe dan ook niet dieper Duitsland in had gekund, want ik moet in Nederland laden.
Ik wil gewoon lagere temperaturenquote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:45 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Jij krijgt vannacht je onweer en regen en hagel en wind
Gewoon je modus op "ik maak me nergens druk om"zetten.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik wil gewoon lagere temperaturen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |