abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221088775
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 05:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Trannies, kleding aantrekken, discords, grote beweringen is grote bewijzen, deze post riekt bijna naar aanzetten tot haat.
Oh nee hoor. Heb niets tegen ze en zolang ze niemand kwaad doen helemaal prima. Hoop wel dat ze de hulp krijgen die ze verdienen het is duidelijk een schreeuw om hulp.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:23:33 #27
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221088776
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja ik zat ook aan dit soort groepen te denken. Begint meestal ook met dierenmishandeling.

Sadistische online chatgroepen actief, verdachte vast op terrorisme-afdeling
Echt, wat bezielt zulke 'mensen'? 8)7 :{w
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:26:28 #28
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221088804
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja ik zat ook aan dit soort groepen te denken. Begint meestal ook met dierenmishandeling.

Sadistische online chatgroepen actief, verdachte vast op terrorisme-afdeling
Zo'n social media verbod onder de x jaar is niet eens zo'n slecht idee :X
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:43:25 #29
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221089051
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:19 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Eerder problematisch gedrag herkennen mee eens. Straffen heeft alleen geen zin.

Behandeling wel en eventueel (levenslang) begeleid wonen.

Hersenonderzoek laat namelijk meer en meer zien dat er bij afwijkend gedrag gewoon afwijkingen te zien zijn. Je kan een gedeelte fixen met gedrags therapie of beter gezegd de persoon leren omgaan met. Dan is er ook nog medicatie. Fixed niet iedereen en die moet je gewoon je uit de samenleving halen. Niet als straf maar als bescherming voor zowel de persoon zelfs als de samenleving.

Overigens is inmiddels ook bewezen dat zaken tijdens de zwangerschap of jonge kindertijd wel degelijk sporen nalaten in de hersenen.

Oppassen dus met zomaar oordelen en straffen.
De realiteit blijft dat zulke mensen heel veel leed hebben veroorzaakt en hiervoor bestraft dienen te worden. Een bestraffing hoort daar een onderdeel van te zijn door zulke mensen uit de samenleving te verwijderen.

Het wijzen naar externe factoren (zoals jij hier doet) lost niets op en zorgt er dus juist voor dat je uiteindelijk bij een punt komt dat er van daders, slachtoffers wordt gemaakt en de echte slachtoffers over het hoofd worden gezien.

Iemand die bijvoorbeeld depressief is en vroeger gepest is geweest en uiteindelijk ergens een aanslag besluit te plegen, dient gewoon volledig berecht te worden en waarbij de doodstraf (zoals men in de VS ook hanteert) een optie is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:49:14 #30
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221089085
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De realiteit blijft dat zulke mensen heel veel leed hebben veroorzaakt en hiervoor bestraft dienen te worden. Een bestraffing hoort daar een onderdeel van te zijn door zulke mensen uit de samenleving te verwijderen.

Het wijzen naar externe factoren (zoals jij hier doet) lost niets op en zorgt er dus juist voor dat je uiteindelijk bij een punt komt dat er van daders, slachtoffers wordt gemaakt en de echte slachtoffers over het hoofd worden gezien.

Iemand die bijvoorbeeld depressief is en vroeger gepest is geweest en uiteindelijk ergens een aanslag besluit te plegen, dient gewoon volledig berecht te worden en waarbij de doodstraf (zoals men in de VS ook hanteert) een optie is.
De doodstraf? Dat gaat toch niet gebeuren dus hou er maar over op.
Ik vind dat trouwens in dit topic niet gepast om over te beginnen bij een 15 jarige.
Waarschijnlijk is ze flink in de war en zal ze zich verschrikkelijk voelen als ze weer helder is. Zonder goed te praten wat ze heeft gedaan, zal ze de rest van haar leven meedragen dat ze haar ouders heeft vermoord. Dit is geen koelbloedige, helder bedachte moord maar duidelijk een verward persoon. Van nog maar 15 jaar.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221089113
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik vind dat trouwens in dit topic niet gepast om over te beginnen bij een 15 jarige.
Waarschijnlijk is ze flink in de war en zal ze zich verschrikkelijk voelen als ze weer helder is. Zonder goed te praten wat ze heeft gedaan, zal ze de rest van haar leven meedragen dat ze haar ouders heeft vermoord. Dit is geen koelbloedige, helder bedachte moord maar duidelijk een verward persoon. Van nog maar 15 jaar.
Ben je het poezenbeest vergeten? Was dat ook in een vlaag van verstandsverbijstering. Ik denk dat je op dat moment al een hele grote rode vlag moet zien en een dwangbuis bestellen. Flink in de war ja.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:53:45 #32
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221089123
quote:

[..]
Ach ja zelfs babies kunnen heel gevaarlijk zijn in de ogen van deze user. ;)
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:54:21 #33
438527 MissButterflyy
pi_221089124
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:52 schreef Soury het volgende:

[..]
Ben je het poezenbeest vergeten? Was dat ook in een vlaag van verstandsverbijstering. Ik denk dat je op dat moment al een hele grote rode vlag moet zien en een dwangbuis bestellen. Flink in de war ja.
Nee, dat verhaal ken ik niet.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:56:01 #34
483584 incel
they/them
pi_221089134
Was dus besmet met die gender shit
pi_221089137
Mooi, of niet eigenlijk, voorbeeld wat de woke ideologie kan voortbrengen....
pi_221089143
Net als je denkt dat het niet gekker kan:

https://showblad.nl/nieuw(...)0zsJxzVvSV2JomSBe1Uw

Het overlijden van de 53-jarige Johan en Mathilda uit Meerstad schokt het hele land. Hun dochter zit vast op verdenking bij betrokkenheid bij hun overlijden. Zij zou beelden hebben verspreid van haar daden. Scholieren hebben deze bekeken en vertellen tegen de Telegraaf wat er op het materiaal te zien was.

Gezinsdrama

In de nacht van woensdag op donderdag sloeg het noodlot toe. Het echtpaar werd in hun huis om het leven gebracht.
De politie ontving uiteindelijk een melding, mogelijk van het meisje zelf, en ging ter plaatse. Daar troffen agenten de lichamen van de twee ouders aan.
De tienerdochter werd vervolgens aangehouden wegens betrokkenheid bij de dood van haar ouders. Ze zit nu vast en zit in beperking. Dat betekent dat ze met niemand contact mag hebben, behalve met haar advocaat.

School in shock

Vrijdagochtend bereikt het nieuws het Montessori Vaklyceum waar het tienermeisje studeerde. Het is onbegrijpelijk. Een leerling zit nu vast voor het vermoorden van haar ouders. Medescholieren proberen het te bevatten op het schoolplein.
"Het voelt surreëel" zeggen leerlingen tegen elkaar. "Wij zaten nog net met haar in de klas."
Wat opvalt: het meisje was het afgelopen schooljaar lange tijd afwezig. Waarom precies, weet niemand. Maar scholieren merkten het op.
'Identificeren als hond'
Degenen die haar kenden, wisten dat het meisje 'anders' was. Ze worstelde met haar identiteit. Eerst wilde ze aangesproken worden met 'hij'. Later veranderde dat. Ze begon zich te identificeren als hond.
"Ze droeg een staart, hondenoren en handschoenen," zegt een klasgenoot. "Ik kwam hier in de eerste klas op school en dacht: wow, wat is dit?"
Leerlingen zeggen dat ze soms zelfs blafgeluid maakte. Niet voortdurend, maar regelmatig genoeg dat het opviel.
Het meisje was niet alleen. Ze hoorde bij een groepje jongeren dat zich op vergelijkbare wijze uitten. Deze groep trok aandacht op school. In de pauzes zagen andere leerlingen ze altijd samen.
"Dan deden ze in de pauze met elkaar alsof ze honden zijn. Door over de grond te kruipen en te blaffen," vertelt een tiener. "Het was best vreemd om mee te maken.
Deze groep vormde hun eigen wereld op school, een bubbel waar 'normale' gedragsregels niet leken te gelden.
Het gedrag van het meisje was onderwerp van gesprek. Niet alleen vanwege de eigenaardigheden, maar ook omdat het duidelijk was dat ze ergens mee worstelde. Medescholieren observeerden haar.
Sommigen vonden het gewoon interessant, anderen maakten zich zorgen. Niemand kon echter voorzien waar dit op uit zou lopen.

Beelden verspreid

Wat de hele school pas vrijdag echt in beroering bracht: het meisje zou foto's en video's hebben verspreid van haar ouders nadat zij waren omgekomen.
Klasgenoten ontvingen deze via WhatsApp. Of ze zagen ze op de telefoon van vrienden. Volgens enkele scholieren was te zien dat de vader van het meisje op de grond lag, haar moeder op bed.
"Je zag haar ouders met hun ogen open liggen. Er was bloed te zien en een mes," vertelt een leerling die de foto's gezien heeft aan de Telegraaf.
Meerdere scholieren zeggen ze gezien te hebben of iemand te kennen die ze ontving. Het verspreidde zich als een lopend vuurtje. WhatsApp-groepjes vol geschokte tieners die elkaar de beelden kennelijk hebben doorgestuurd.
Volgens meerdere schoolgenoten kregen vrienden van het meisje de beelden als eersten. Een vriendin zag de beelden en belde de politie. Dat was waarschijnlijk wat het onderzoek in gang zette.

Het gezin

Wat scholieren ook opviel: voor zover zij wisten, leek het gezin van buiten aardig. Johan en Mathilda werden beschreven als "heel lief" voor hun dochter. Hoe kon dit gebeuren in een gezin dat ogenschijnlijk warm en liefdevol leek? Die vraag stellen scholieren zich nu.
De politie laat weten dat ze op de hoogte is van de beelden. Ze willen er niet op ingaan vanwege het onderzoek. Maar ze waarschuwen iedereen: "Heftige beelden niet verder verspreiden. Dit kan veel impact hebben op betrokkenen."
Hoe het zover kon komen? Wat speelde zich af in die woning? Wat veroorzaakte de explosie van geweld? Die vragen blijven voorlopig onbeantwoord terwijl het onderzoek loopt.
Nabeschouwing: In meerdere media verschijnen berichten dat het meisje 13 jaar zou zijn. Andere media melden dat ze 15 is. De politie doet hier geen mededelingen over en maakt ook niet bekend hoe oud het kind is.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:58:09 #37
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221089151
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:53 schreef Perox het volgende:

[..]
Ach ja zelfs babies kunnen heel gevaarlijk zijn in de ogen van deze user. ;)
Que?

Het zou fijn zijn als je mij geen standpunten in de voeten wilt schuiven die ik nooit heb ingenomen.
quote:

[..]
Inderdaad. Daar ben ik in het algemeen een voorstander van, bij zware delicten dient dat een optie te zijn.

Ik gaf het voorbeeld van mass-shootings in de VS, daarbij zie je ook wel dat daders soms minderjarig zijn, dat is wat mij betreft geen excuus of redenen voor strafvermindering.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:58:46 #38
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221089157
Het wordt toch allemaal steeds gekker, nu denken ze al dat ze een hond zijn. Koekoek. 8)7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:59:18 #39
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221089161
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:58 schreef FlippingCoin het volgende:
Het wordt toch allemaal steeds gekker, nu denken ze al dat ze een hond zijn. Koekoek Woef Woef. 8)7
FTFY
  vrijdag 19 juni 2026 @ 15:59:33 #40
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221089163
quote:
Het wordt toch allemaal steeds gekker, nu denken ze al dat ze een hond zijn. Koekoek. 8)7
En je moet er allemaal begrip voor hebben natuurlijk anders is het een geeenoooosiede!!!!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:00:42 #41
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221089173
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Que?

Het zou fijn zijn als je mij geen standpunten in de voeten wilt schuiven die ik nooit heb ingenomen.
[..]
Je ontkent?
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:00:59 #42
483584 incel
they/them
pi_221089178
Ze willen wat doen tegen homogenezers

Maar transaanmoedigers mogen wel :')
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:02:57 #43
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221089194
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:00 schreef Perox het volgende:

[..]
Je ontkent?
Kun je ook aantonen waar ik zou hebben gezegd dat babies gevaarlijk zouden zijn?
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:05:16 #44
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221089208
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kun je ook aantonen waar ik zou hebben gezegd dat babies gevaarlijk zouden zijn?
Ik zeg dat in jouw ogen zelfs babies gevaarlijk kunnen zijn. Bron: Ik

Ontken je dat of niet?
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:06:11 #45
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221089219
quote:
Woefwoef wc's!
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:06:27 #46
438527 MissButterflyy
pi_221089224
Ach jeetje, een paar users willen het topic weer een bepaalde discussie in duwen…
Laat maar zitten.

Je ziet ze niet in het topic van een man die in een psychose zijn moeder onthoofd bijvoorbeeld.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:06:34 #47
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221089228
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:05 schreef Perox het volgende:

[..]
Ik zeg dat in jouw ogen zelfs babies gevaarlijk kunnen zijn. Bron: Ik

Ontken je dat of niet?
Kortom, je zuigt het dus uit je duim.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:07:13 #48
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221089239
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, je zuigt het dus uit je duim.
Nee ik beweer het en we constateren dat jij het niet ontkent. Je hoeft je niet ervoor te schamen hoor. Of eigenlijk...
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:10:46 #49
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221089295
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 15:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En je moet er allemaal begrip voor hebben natuurlijk anders is het een geeenoooosiede!!!!
Begrip hebben is niet hetzelfde als het accepteren en niets doen. Iig niet in mijn boekje.
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:11:35 #50
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221089313
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Ach jeetje, een paar users willen het topic weer een bepaalde discussie in duwen…
Laat maar zitten.

Je ziet ze niet in het topic van een man die in een psychose zijn moeder onthoofd bijvoorbeeld.
Dus wanneer je reageert op een artikel, waarin staat dat het hoofdonderwerp van het topic denkt dat zij een hond is, en dit benoemt dan ben je het topic een bepaalde discussie aan het induwen? Gaat alles wel goed met je mevrouw vlinder jeetje mina.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')