Ze zullen ongetwijfeld heel aardig zijn, totdat ze je krant stelen of in je voortuin pissenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:28 schreef raptorix het volgende:
Ik ga jaarlijks op vakantie naar Grand Canaria, daar hebben ze ook een fetish festival waar de helft als hondje gekleed is, ik kan je zeggen dat de mensen erg aardig zijn, en er absoluut geen stekje los bij zit.
[ afbeelding ]
Of hun ouders vermoordenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:30 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ze zullen ongetwijfeld heel aardig zijn, totdat ze je krant stelen of in je voortuin pissen
Maar is het verschil dan dus dat een furry zelf ook weet dat ie een mens is en af en toe een rolletje/alter ego speelt, en een therian oprecht gelooft een dier te zijn? Ik verwacht dat je in die tweede categorie dan vaker individuen zult zien met psychische klachten, waarvan dat dan mogelijk een van de uitingen is.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:11 schreef Kissingbird het volgende:
Vind het best triest om sommige reacties hier te lezen over een kind.
Er worden meteen labels geplakt, aannames gedaan en dingen belachelijk gemaakt.
Wat ze ook gedaan heeft het gaat nog steeds om een minderjarige en een enorm trieste tragische situatie.
Iets meer nuance en menselijkheid zou niet misstaan lijkt me.
Zie wat termen ook over het kind.
Furry = hobby/fandom rond dieren met menselijke eigenschappen.
Therian = iemand die zich innerlijk sterk verbonden voelt met of identificeert als een dier.
Groot verschil![]()
Die kans is met voetbalsupporters groter.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:30 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ze zullen ongetwijfeld heel aardig zijn, totdat ze je krant stelen of in je voortuin pissen
Dit is erg ongezondquote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:28 schreef raptorix het volgende:
Ik ga jaarlijks op vakantie naar Grand Canaria, daar hebben ze ook een fetish festival waar de helft als hondje gekleed is, ik kan je zeggen dat de mensen erg aardig zijn, en er absoluut geen stekje los bij zit.
[ afbeelding ]
Hier gaat het juist fout.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:11 schreef Kissingbird het volgende:
Vind het best triest om sommige reacties hier te lezen over een kind.
Er worden meteen labels geplakt, aannames gedaan en dingen belachelijk gemaakt.
Wat ze ook gedaan heeft het gaat nog steeds om een minderjarige en een enorm trieste tragische situatie.
Iets meer nuance en menselijkheid zou niet misstaan lijkt me.
Zie wat termen ook over het kind.
Furry = hobby/fandom rond dieren met menselijke eigenschappen.
Therian = iemand die zich innerlijk sterk verbonden voelt met of identificeert als een dier.
Groot verschil![]()
Touchéquote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die kans is met voetbalsupporters groter.
Je ziet toch zelf hopelijk ook wel dat dit gewoon een seksuele kink is voor die kerels.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:28 schreef raptorix het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is niet hetzelfde. Hier heeft het een BDSM aspect, deze mensen denken namelijk niet echt een dier te zijn. Dat zie bij de furry subcultuur wel terug, dat zijn mensen die zich in alle aspecten van het leven inbeelden een soort dier te zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:28 schreef raptorix het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb vorig jaar op Tilburgse kermis ook mensen zo zien rondlopen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:28 schreef raptorix het volgende:
[ afbeelding ]
Het is een mix, sommige is het bdsm bij andere meer de kleding fetish en dan is er ook nog een stukje roleplaying, wat ik minder gezond vind is dat sommige op hun blote knieen over het asfalt lopen, die kunnen beter stratemaker worden.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is niet hetzelfde. Hier heeft het een BDSM aspect, deze mensen denken namelijk niet echt een dier te zijn. Dat zie bij de furry subcultuur wel terug, dat zijn mensen die zich in alle aspecten van het leven inbeelden een soort dier te zijn.
Dat jongeren vrij worden gelaten zich hierin onder te dompelen is ook weer veelzeggend. De dader die achter de aanslag zat op Charlie Kirk zat ook al in deze wereld en het is geen geheim dat dit veel problematische figuren trekt.
Dochter blijkt 15 jaar te zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:25 schreef xzaz het volgende:
Man en vrouw omgekomen door misdrijf in Meerstad, dochter (13) aangehouden
Fury is inderdaad een spel / hobby niet dat je denkt dat het je indentiteit is.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar is het verschil dan dus dat een furry zelf ook weet dat ie een mens is en af en toe een rolletje/alter ego speelt, en een therian oprecht gelooft een dier te zijn? Ik verwacht dat je in die tweede categorie dan vaker individuen zult zien met psychische klachten, waarvan dat dan mogelijk een van de uitingen is.
Gevalletje 764 zou kunnen, die hebben er wel een handje van om mensen ook aan te moedigen om e.e.a. te filmen/delen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:49 schreef raptorix het volgende:
Het zou me niet verbazen als deze is opgestookt door die onlne groepen die je nu hebt, misschien zelfs wel chineze bots.
Dat is niet wat ik zei. Ik heb nergens gesteld dat minderjarigheid een excuus is.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier gaat het juist fout.
Minderjarigheid is nooit een excuus voor dit soort bruut en barbaars geweld tegen nota bene de eigen familie.
We zijn in onze huidige samenleving in een bizarre cultuur gekomen waar er telkens wordt geprobeerd van daders slachtoffers te maken. 'Ja, persoon X heeft wel vier mensen doodgeschoten, maar hij had een moeilijke jeugd hoor. Laten we niet te hard oordelen'. 'Persoon Y heeft wel een aanslag gepleegd met vele slachtoffers, maar hij was wel manisch depressief'.
Alsof dit soort dingen een excuus of zelfs bijna rechtvaardiging zijn voor de meest bizarre uitspattingen van geweld. Je zit dit in de VS bijvoorbeeld ook wel, iemand wordt gepest en schiet daarna even de hele school overhoop.
Het ergste is nog wel dat de daadwerkelijke slachtoffers, nabestaanden, overlevenden of getraumatiseerden eigenlijk amper aandacht meer krijgen. Die moeten er gewoon maar mee leren leven. Laten we eens beginnen met wat meer menselijkheid voor die groep in plaats van bij de daders te beginnen.
Het wordt dan ook tijd om dit soort dingen veel harder te gaan aanpakken. Preventie, dus het op tijd signaleren van afwijkend en problematisch gedrag en ongenadig hard straffen als het misgaat en er slachtoffers zijn gevallen. Zulke mensen zijn helaas een gevaar en zouden dan ook voor altijd uit de samenleving verwijderd moeten worden.
Eerder problematisch gedrag herkennen mee eens. Straffen heeft alleen geen zin.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier gaat het juist fout.
Minderjarigheid is nooit een excuus voor dit soort bruut en barbaars geweld tegen nota bene de eigen familie.
We zijn in onze huidige samenleving in een bizarre cultuur gekomen waar er telkens wordt geprobeerd van daders slachtoffers te maken. 'Ja, persoon X heeft wel vier mensen doodgeschoten, maar hij had een moeilijke jeugd hoor. Laten we niet te hard oordelen'. 'Persoon Y heeft wel een aanslag gepleegd met vele slachtoffers, maar hij was wel manisch depressief'.
Alsof dit soort dingen een excuus of zelfs bijna rechtvaardiging zijn voor de meest bizarre uitspattingen van geweld. Je zit dit in de VS bijvoorbeeld ook wel, iemand wordt gepest en schiet daarna even de hele school overhoop.
Het ergste is nog wel dat de daadwerkelijke slachtoffers, nabestaanden, overlevenden of getraumatiseerden eigenlijk amper aandacht meer krijgen. Die moeten er gewoon maar mee leren leven. Laten we eens beginnen met wat meer menselijkheid voor die groep in plaats van bij de daders te beginnen.
Het wordt dan ook tijd om dit soort dingen veel harder te gaan aanpakken. Preventie, dus het op tijd signaleren van afwijkend en problematisch gedrag en ongenadig hard straffen als het misgaat en er slachtoffers zijn gevallen. Zulke mensen zijn helaas een gevaar en zouden dan ook voor altijd uit de samenleving verwijderd moeten worden.
Ja ik zat ook aan dit soort groepen te denken. Begint meestal ook met dierenmishandeling.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:49 schreef raptorix het volgende:
Het zou me niet verbazen als deze is opgestookt door die onlne groepen die je nu hebt, misschien zelfs wel chineze bots.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |