Er is nog geen Apple watch die een eSim praat ?quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:12 schreef CoolGuy het volgende:
Sterker nog, ik zat laatst te kijken naar zo'n tracker horloge voor onze dochter, maar die heeft wat nadelen. Toen zag ik een ander, die is te vinden in Findmy van Apple, maar die heeft weer andere nadelen. Toen dacht ik een Apple watch te kopen maar dat werkt (in Nederland) niet zonder bijbehorende iphone.
Maar omdat ik graag binnen hetzelfde ecosysteem wil blijven is het toch die apple watch geworden, maar dan dus met een iphone erbij want anders werkt het niet.
Vertrouwen delen/hebben met je partner zittem niet alleen in locaties delen. Ik respecteer wat een ander doet, maar voor mij persoonlijk hoeft het niet.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:18 schreef Koekoekmakto het volgende:
Nooit gedaan, maar je kunt dit ook beschouwen als vertrouwen delen en transparantie ipv inbreuk op privacy. Maar als safetynet kan het nuttig zijn. Want de tijdspanne na het off radar gaan kan cruciaal zijn voor succesvolle interventies van hulpverlening.
quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:26 schreef junkiesietze het volgende:
Ik zit nogsteeds te wachten tot je me matched met een partner
Is ook zo. Kwestie van perspectief.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Vertrouwen delen/hebben met je partner zittem niet alleen in locaties delen. Ik respecteer wat een ander doet, maar voor mij persoonlijk hoeft het niet.
Het delen van de locatie waar je je bevindt. Dus dat je partner kan zien waar je bent. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet hoe het werkt, maar er zijn hier ervaringsdeskundigen zie ikquote:Op donderdag 18 juni 2026 10:33 schreef TAmaru het volgende:
Maar heb je het nu over het bespreken van je locatie, dus zeggen waar je naartoe gaat, of letterlijk via je telefoon bijv. constant je locatie delen met je partner?
Hoe zou dat laatste technisch gezien überhaupt in zijn werk gaan? Via Find my Phone ofzo? Ik heb daar nog nooit over nagedacht dat zoiets überhaupt tot de mogelijkheden behoorde. Vind het redelijk bizar.
Goh, ik weet vrijwel altijd wel waar mijn partner zich bevindt, maar dat hoef ik niet digitaal te kunnen opzoeken ofzo. En ik heb ook liever niet dat mijn partner kan zien waar ik ben ... maar daar heb ik zo mijn redenen voor.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het delen van de locatie waar je je bevindt. Dus dat je partner kan zien waar je bent. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet hoe het werkt, maar er zijn hier ervaringsdeskundigen zie ik![]()
Motorritje van grofweg een uur. Na anderhalf uur geen geronk op de oprit. Even kijken "of het bolletje nog beweegt".quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik mis nog een beetje de reden bij iedereen. 'Als er wat gebeurt'. Ja ok, ik snap dat wel maar als er iets gebeurt, dan ben jij elders. Wat moet je op dat moment doen dan? En je bent toch niet de hele tijd je partner aan het volgen denk ik? Dus als er wat gebeurt is er grote kans dat je dat later ziet.
Ik probeer het gewoon een beetje te snappen
Als jullie dat allebei uit eigen beweging doen omdat jullie dat fijn vinden dan lijkt het me geen enkel probleem, dan moet je doen wat je niet laten kan natuurlijk. Maar als er dwang bij komt kijken, inclusief manipulatie als "als je niks te verbergen hebt dan doe je het, ik kan je toch vertrouwen?" dan gaat het snel foutquote:Op donderdag 18 juni 2026 11:08 schreef CoolGuy het volgende:
Ik ga nog veel verder. Wij maken gebruik van Home Assistant en op het moment dat mijn vrouw of ik in de auto aangeven dat we onderweg naar 'Huis' zijn krijgt de ander een melding op telefoon dat partner onderweg naar huis is inclusief km die nog te rijden is en hoe lang dat duurt.![]()
Gewoon omdat het kan.
Om puur voor mijzelf te spreken: een ruime vier jaar geleden was ze in het buitenland onderweg, en belde ze niet vanaf het vliegveld waar ze naar op weg was, maar vanuit een ziekenhuis dat het taxibusje waar ze in zat frontaal op een vrachtauto was geknald en ze zwaargewond was.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik mis nog een beetje de reden bij iedereen. 'Als er wat gebeurt'. Ja ok, ik snap dat wel maar als er iets gebeurt, dan ben jij elders. Wat moet je op dat moment doen dan? En je bent toch niet de hele tijd je partner aan het volgen denk ik? Dus als er wat gebeurt is er grote kans dat je dat later ziet.
Ik probeer het gewoon een beetje te snappen
Ik snap dat, dat je na een traumatische ervaring en uit bezorgdheid je partner wil volgen. Maar uiteindelijk ook weer hier, wat kun je doen als er wat gebeurt? Maar het is fijn dat zoiets bestaat voor als je bezorgd bent.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Om puur voor mijzelf te spreken: een ruime vier jaar geleden was ze in het buitenland onderweg, en belde ze niet vanaf het vliegveld waar ze naar op weg was, maar vanuit een ziekenhuis dat het taxibusje waar ze in zat frontaal op een vrachtauto was geknald en ze zwaargewond was.
Min of meer sindsdien heb ik, ook nu nog, een forse bak zenuwen als ze onderweg is. Ze appt altijd even als ze dan een tussenstop maakt, maar als dat wat langer duurt dan verwacht en de stress slaat toe, kijk ik toch af en toe even bij Samsung of ze gewoon nog onderweg is
Ik verwacht niet per se dat er dan iets is gebeurd, het is echt puur om te zorgen dat ik mijzelf niet helemaal gek zit te makenquote:Op donderdag 18 juni 2026 11:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik snap dat, dat je na een traumatische ervaring en uit bezorgdheid je partner wil volgen. Maar uiteindelijk ook weer hier, wat kun je doen als er wat gebeurt? Maar het is fijn dat zoiets bestaat voor als je bezorgd bent.
Hoop dat je vriendin er weer bovenop gekomen is.
Maar die stress ontstaat niet omdat jij niet weet waar ze is, die stress ontstaat omdat jij jezelf vertelt dat ze wel aan het verongelukken moet zijn als het iets langer duurt dan geplandquote:Op donderdag 18 juni 2026 11:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik verwacht niet per se dat er dan iets is gebeurd, het is echt puur om te zorgen dat ik mijzelf niet helemaal gek zit te maken
Stress bouwt op omdat het langer duurt dan gepland --> even kijken, ja ze is nog onderweg --> stress zakt weg
Als er iets zou gebeuren zou ik daar inderdaad niks aan kunnen doen, dat spreekt voor zich.
Ja, dat kloptquote:Op donderdag 18 juni 2026 11:31 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Maar die stress ontstaat niet omdat jij niet weet waar ze is, die stress ontstaat omdat jij jezelf vertelt dat ze wel aan het verongelukken moet zijn als het iets langer duurt dan gepland
Voor zover ik weet hebben we allebei niks te verbergen en dus hebben we daar ook beiden geen moeite mee. Ik automatiseert daarnaast alles wat los en vast zit thuis en nadat zij mij een paar keer heeft gevraagd of ik kon laten weten wanneer ik in de auto stapte want handig met eten koken en zo.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:12 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Als jullie dat allebei uit eigen beweging doen omdat jullie dat fijn vinden dan lijkt het me geen enkel probleem, dan moet je doen wat je niet laten kan natuurlijk. Maar als er dwang bij komt kijken, inclusief manipulatie als "als je niks te verbergen hebt dan doe je het, ik kan je toch vertrouwen?" dan gaat het snel fout
Ik heb ook niks te verbergen, maar ik heb wel moeite met het delen van locaties. Het één sluit het ander niet uit.quote:Op donderdag 18 juni 2026 12:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Voor zover ik weet hebben we allebei niks te verbergen en dus hebben we daar ook beiden geen moeite mee. Ik automatiseert daarnaast alles wat los en vast zit thuis en nadat zij mij een paar keer heeft gevraagd of ik kon laten weten wanneer ik in de auto stapte want handig met eten koken en zo.
Nou, dan is dit een prima oplossing.
Nou, wij hebben er dus geen issue mee en wij zijn de enige 2 die daar geen moeite mee hoeven hebbenquote:Op donderdag 18 juni 2026 12:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb ook niks te verbergen, maar ik heb wel moeite met het delen van locaties. Het één sluit het ander niet uit.
Dat is wel een mooi systeem. Altijd ruim de tijd om je minnares naar buiten te werken.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:08 schreef CoolGuy het volgende:
Ik ga nog veel verder. Wij maken gebruik van Home Assistant en op het moment dat mijn vrouw of ik in de auto aangeven dat we onderweg naar 'Huis' zijn krijgt de ander een melding op telefoon dat partner onderweg naar huis is inclusief km die nog te rijden is en hoe lang dat duurt.![]()
Gewoon omdat het kan.
Z'n AI camera heeft haar vast allang herkend en hun agenda's gesynced met de familieagenda tegen die tijd....quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is wel een mooi systeem. Altijd ruim de tijd om je minnares naar buiten te werken.
Mja, maar mijn vrouw is tevens mijn minnares want ik hoef het niet buiten de deur te zoeken. Los daarvan is er geen mogelijkheid om ongezien het huis binnen te komen want je zult altijd op minstens 2 camera's zijn vastgelegd, afhankelijk van hoe je het probeert.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is wel een mooi systeem. Altijd ruim de tijd om je minnares naar buiten te werken.
Hier ook. Ook eigenlijk alles geautomatiseerd.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, maar mijn vrouw is tevens mijn minnares want ik hoef het niet buiten de deur te zoeken. Los daarvan is er geen mogelijkheid om ongezien het huis binnen te komen want je zult altijd op minstens 2 camera's zijn vastgelegd, afhankelijk van hoe je het probeert.
En die camera detectie meldingen zijn gewoon terug te vinden in de centrale logging, inclusief de camera opnamen. Ik zei al; ik automatiseer zo'n beetje alles maar, bovenal, ik hoef niks buiten de deur te zoeken.
Buiten de deur is het issue waarschijnlijk ook niet zo. Binnen de deur juist wel als ik het zo leesquote:Op donderdag 18 juni 2026 14:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, maar mijn vrouw is tevens mijn minnares want ik hoef het niet buiten de deur te zoeken. Los daarvan is er geen mogelijkheid om ongezien het huis binnen te komen want je zult altijd op minstens 2 camera's zijn vastgelegd, afhankelijk van hoe je het probeert.
En die camera detectie meldingen zijn gewoon terug te vinden in de centrale logging, inclusief de camera opnamen. Ik zei al; ik automatiseer zo'n beetje alles maar, bovenal, ik hoef niks buiten de deur te zoeken.
Wat moet ik binnen de deur zoeken dan.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Buiten de deur is het issue waarschijnlijk ook niet zo. Binnen de deur juist wel als ik het zo lees
de blind spotquote:Op donderdag 18 juni 2026 14:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat moet ik binnen de deur zoeken dan.
Die zijn er in huis wel. Dwz, voor de camera's dan. Er zijn geen camera's in de slaapkamers, badkamer en toilet.quote:
IN huis ook camera's ja?quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die zijn er in huis wel. Dwz, voor de camera's dan. Er zijn geen camera's in de slaapkamers, badkamer en toilet.maar daar kun je inderdaad niet komen zonder voorbij minstens 1 camera te komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |