abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221079358
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:22 schreef matigeuser het volgende:
- Ze zuigen de pret uit het leven
- Betutteling
- Vallen over 'woorden' en 'terminologie' in plaats van wat er daadwerkelijk wordt gezegd
- Positive discriminatie is nog steeds discriminatie
- De hypocrisie
- Ze denken dat alles wat vroeger normaal was 'ouderwets' is en 'verbeterd' moet worden, terwijl het in de meeste gevallen er absoluut niet beter op wordt
- De afbraak aan traditionele normen & waarden die ons gebracht hebben waar we de dag vandaag zijn. Of eigenlijk, waar we voor 'woke' waren
- Het continu gezever over de blanke (witte) man en denken dat vrouwen en de jeugd het wel even beter weet. Totaal geen besef over waar hun vrijheid en moderne tijd met alle gemakken van dien nou eigenlijk vandaan komen
- Het is puur iets wat alleen voor kan komen in maatschappijen en culturen die het al goed voor elkaar hebben. Ze knijpen een oogje toe voor de cultuur en verschrikkingen in landen waar de volkeren, die ze zo graag positief discrimineren, op grote schaal misdaden plegen en anti-vrijheid zijn, zoals islamtische landen bv. Ze bekritiseren altijd hun 'eigen' volk, alsof die zo slecht zijn, zijn vaak ook nog pro-immigratie en hebben niet door dat ze de 'vijand' binnen halen. Die woke-sukkeltjes als eerste dhimmi-tax laten betalen of erger.
- Zeiken over 'vrouwenrechten' en dergelijke terwijl, inderdaad, nooit wordt gewezen naar andere landen en culturen waar vrouwen nog geen 30% van de rechten hebben als hier in het Westen.
- De zelfhaat. De haat jegens onze eigen historie. Het totaal gebrek aan realiteitszin.
- En bovenal, het zeer selectief verontwaardigd zijn
- Bonus: Het gelul over gender en geslacht. Het hele lghbhtajdlfkjasdflietwt+ gebeuren. Alles maar laten draaien om 'identiteit' en 'gevoelens'. En andere mensen worden hier verplicht in mee getrokken.

Het eeuwige gedram. Het zogenaamd altijd 'beledigd' zijn. Alles persoonlijk opnemen. Zodat nu geen enkel kunstwerk, film, schilderij, muzieknummer, etc of een politiek voorstel, gebouw, project, etc kan worden uitgevoerd zonder al deze zeikerds in acht te nemen. Het zuigt de hele ziel uit het maatschappelijk debat. Uit humor. Uit kunst. Uit het leven.

Zo genoeg?
FvD-stemmer gespot.
  Redactie Frontpage donderdag 18 juni 2026 @ 14:18:17 #77
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_221079717
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:45 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Klimaatwappies zijn figuren die de klimaatproblematiek onzin vinden.
Nee hoor. Ik vind het niet direct onzin, maar absoluut geen prioriteit. Helemaal onderaan de ladder.
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
pi_221079813
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 14:18 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Nee hoor. Ik vind het niet direct onzin, maar absoluut geen prioriteit. Helemaal onderaan de ladder.
Ik werk voor een organisatie die als doel heeft om ervoor te zorgen dat we de afspraken rond de CO2-uitstoot gaan halen. Daarnaast ben ik een groot voorstander van het emanciperen van minderheidsgroeperingen. Dus volgens jullie ben ik woke. Maar het beeld wat hier geschetst wordt van zo'n iemand, klopt totaal niet. Ik ben vooral levensgenieter.
pi_221079837
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 14:26 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik werk voor een organisatie die als doel heeft om ervoor te zorgen dat we de afspraken rond de CO2-uitstoot gaan halen. Daarnaast ben ik een groot voorstander van het emanciperen van minderheidsgroeperingen. Dus volgens jullie ben ik woke. Maar het beeld wat hier geschetst wordt van zo'n iemand, klopt totaal niet. Ik ben vooral levensgenieter.
Jij misschien wel ja.
  donderdag 18 juni 2026 @ 14:30:56 #80
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221079841
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 12:51 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Het wordt altijd al misbruikt dus wees maar niet bang voor misbruik want het gaat toch 'onherroepelijk' gebeuren?

Nee.

Wat ik al eerder zei. Leven en laten beven. Niet mijn kopje thee. Mensen kwalificeren als achterlijk ook.
Het is nogal achterlijk om te beweren dat er 72 andere genders zijn en dus te willen suggereren dat heteroseks absurd is.
  donderdag 18 juni 2026 @ 14:39:03 #81
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221079884
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:22 schreef matigeuser het volgende:
- Ze zuigen de pret uit het leven
- Betutteling
- Vallen over 'woorden' en 'terminologie' in plaats van wat er daadwerkelijk wordt gezegd
- Positive discriminatie is nog steeds discriminatie
- De hypocrisie
- Ze denken dat alles wat vroeger normaal was 'ouderwets' is en 'verbeterd' moet worden, terwijl het in de meeste gevallen er absoluut niet beter op wordt
- De afbraak aan traditionele normen & waarden die ons gebracht hebben waar we de dag vandaag zijn. Of eigenlijk, waar we voor 'woke' waren
- Het continu gezever over de blanke (witte) man en denken dat vrouwen en de jeugd het wel even beter weet. Totaal geen besef over waar hun vrijheid en moderne tijd met alle gemakken van dien nou eigenlijk vandaan komen
- Het is puur iets wat alleen voor kan komen in maatschappijen en culturen die het al goed voor elkaar hebben. Ze knijpen een oogje toe voor de cultuur en verschrikkingen in landen waar de volkeren, die ze zo graag positief discrimineren, op grote schaal misdaden plegen en anti-vrijheid zijn, zoals islamtische landen bv. Ze bekritiseren altijd hun 'eigen' volk, alsof die zo slecht zijn, zijn vaak ook nog pro-immigratie en hebben niet door dat ze de 'vijand' binnen halen. Die woke-sukkeltjes als eerste dhimmi-tax laten betalen of erger.
- Zeiken over 'vrouwenrechten' en dergelijke terwijl, inderdaad, nooit wordt gewezen naar andere landen en culturen waar vrouwen nog geen 30% van de rechten hebben als hier in het Westen.
- De zelfhaat. De haat jegens onze eigen historie. Het totaal gebrek aan realiteitszin.
- En bovenal, het zeer selectief verontwaardigd zijn
- Bonus: Het gelul over gender en geslacht. Het hele lghbhtajdlfkjasdflietwt+ gebeuren. Alles maar laten draaien om 'identiteit' en 'gevoelens'. En andere mensen worden hier verplicht in mee getrokken.

Het eeuwige gedram. Het zogenaamd altijd 'beledigd' zijn. Alles persoonlijk opnemen. Zodat nu geen enkel kunstwerk, film, schilderij, muzieknummer, etc of een politiek voorstel, gebouw, project, etc kan worden uitgevoerd zonder al deze zeikerds in acht te nemen. Het zuigt de hele ziel uit het maatschappelijk debat. Uit humor. Uit kunst. Uit het leven.

Zo genoeg?
Mooi gezegd. Woke-mensen deugen niet ook al doen ze nog zo "hun best".
  donderdag 18 juni 2026 @ 15:08:54 #82
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221080031
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:29 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Leef je uit. Meer hyperbolen, toeschrijvingen en imaginaire problemen zijn altijd welkom. Kan er wel om lachen. Voel mij totaal niet aangesproken.
Je ziet jezelf tcoh als Woke?

Wat is je mening over niet-westerse vluchtelingen in onze samenleving?
Lachen joh.
  donderdag 18 juni 2026 @ 15:19:14 #83
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221080072
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:08 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Je ziet jezelf tcoh als Woke?

Wat is je mening over niet-westerse vluchtelingen in onze samenleving?
Zeker.

Vluchtelingenstromen moet je beheersen. Aan de EU hulp vragen voor spreiding ivm te weinig huizen alhier en bij een legitieme status inzetten op (vlot) integreren. Educatie over westerse waarden en taalbeheersing kan ook geen kwaad. Verder uitzetten (indien mogelijk) bij criminaliteit (3 strikes out). Wachttijd voor naturalisatie. Niet zo heel spannend allemaal.

Waarschijnlijk te tam voor de 'ons land gaat naar de verdommenis' types.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221080131
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:19 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Niet zo heel spannend allemaal.
Dat klopt. Wat echter wel spannend is is het gegeven dat half Europa al op zijn gat ligt alvorens dit beleid is doorgevoerd.
  donderdag 18 juni 2026 @ 16:17:38 #85
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221080471
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:19 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Zeker.

Vluchtelingenstromen moet je beheersen. Aan de EU hulp vragen voor spreiding ivm te weinig huizen alhier en bij een legitieme status inzetten op (vlot) integreren. Educatie over westerse waarden en taalbeheersing kan ook geen kwaad. Verder uitzetten (indien mogelijk) bij criminaliteit (3 strikes out). Wachttijd voor naturalisatie. Niet zo heel spannend allemaal.

Waarschijnlijk te tam voor de 'ons land gaat naar de verdommenis' types.
Goede ideeen, hoe ga je integratie dan 'verplichten' en toetsen?
En wat is succesvol integreren volgens jouw beeld?

Jouw denkbeelden zijn eigenlijk hetzelfde als de meeste niet-woke denkbeelden denk ik hoor?
Lachen joh.
  donderdag 18 juni 2026 @ 16:37:39 #86
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221080560
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:17 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Goede ideeen, hoe ga je integratie dan 'verplichten' en toetsen?
En wat is succesvol integreren volgens jouw beeld?

Jouw denkbeelden zijn eigenlijk hetzelfde als de meeste niet-woke denkbeelden denk ik hoor?
Tja, dat is een lastige. Er zijn ook nog genoeg autochtonen met, ahum, denkbeelden die wat gedateerd zijn.. Zolang ze dat prive houden en niemand in de weg zitten moet je het maar laten zitten. Gedachtenpolitie moet je niet willen. Gedragspolitie wel. Dus strenger straffen bij haatmisdrijven bijvoorbeeld. Misschien ben ik wel woke-light of neo-woke. Gelijke behandeling vind ik wel een belangrijk uitgangspunt.
  donderdag 18 juni 2026 @ 16:54:43 #87
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221080640
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:37 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Tja, dat is een lastige. Er zijn ook nog genoeg autochtonen met, ahum, denkbeelden die wat gedateerd zijn.. Zolang ze dat prive houden en niemand in de weg zitten moet je het maar laten zitten. Gedachtenpolitie moet je niet willen. Gedragspolitie wel. Dus strenger straffen bij haatmisdrijven bijvoorbeeld. Misschien ben ik wel woke-light of neo-woke. Gelijke behandeling vind ik wel een belangrijk uitgangspunt.
Dat is zeker een lastige, vandaag de vraag.
tja.. een haatmisdrijf is het einde van de schaal en dat is allang het kopje 'ongewenst gedrag' gepasseerd.

Hoe zou jij zorgen dat deze mensen bijv. accepteren dat vrouwen gelijkwaardig zijn? dat homo zijn OK is?
En vervolgens dat deze mensen dat dus daadwerkelijk uitdragen? onder de autochtone bevolking is dit een denkbeeld wat door de meerderheid gedragen wordt.

Strenger straffen werkt overigens veelal niet of nauweljks. Straffen kosten vaak meer dan dat ze opleveren ,dat wil je voorkomen natuurlijk.
Lachen joh.
  donderdag 18 juni 2026 @ 16:56:20 #88
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221080648
Haatmisdrijven zijn helemaal prima als ze uit een 1400 jaar oud kutboek komen blijkbaar :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 18 juni 2026 @ 17:09:31 #89
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221080696
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:54 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Dat is zeker een lastige, vandaag de vraag.
tja.. een haatmisdrijf is het einde van de schaal en dat is allang het kopje 'ongewenst gedrag' gepasseerd.

Hoe zou jij zorgen dat deze mensen bijv. accepteren dat vrouwen gelijkwaardig zijn? dat homo zijn OK is?
En vervolgens dat deze mensen dat dus daadwerkelijk uitdragen? onder de autochtone bevolking is dit een denkbeeld wat door de meerderheid gedragen wordt.

Strenger straffen werkt overigens veelal niet of nauweljks. Straffen kosten vaak meer dan dat ze opleveren ,dat wil je voorkomen natuurlijk.
Dat duurt nu eenmaal lang. Uitleggen, rolmodellen, zichtbaarheid. En hopen dat ze in contact komen met leuke representanten. Dan worden ze vaak iets milder. In ieder geval niet marchanderen met deze verworvenheden. Ervoor staan met elkaar. Als ze merken dat je ermee weg kan komen ben je niet geloofwaardig. Het is nu eenmaal wel zo dat als de bevolking te snel gemeleerd raakt er regressie kan plaatsvinden in denkbeelden. Dan staan deze verworvenheden onder druk. Stil in een hoekje gaan zitten wachten is niet de oplossing. We zijn in Nederland denk ik niet meer gewend om gelijke rechten uit te leggen aan iemand die ongelijkheid doodnormaal vindt.
  donderdag 18 juni 2026 @ 17:13:39 #90
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221080715
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:56 schreef HeatWave het volgende:
Haatmisdrijven zijn helemaal prima als ze uit een 1400 jaar oud kutboek komen blijkbaar :').
Ja, dat is idd wel jammer.

Voor mij is het simpel. Gelijke rechten op basis van wezenskenmerken gaat voor gelijke rechten op basis van overtuigingen. Het eerste is vaak niet aan te passen, het tweede wel. Religies kunnen bijsturen en kiezen voor medemenselijkheid. De geloofsleiders hebben hierin een verantwoordelijkheid.
  donderdag 18 juni 2026 @ 17:21:38 #91
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221080754
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 17:09 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat duurt nu eenmaal lang. Uitleggen, rolmodellen, zichtbaarheid. En hopen dat ze in contact komen met leuke representanten. Dan worden ze vaak iets milder. In ieder geval niet marchanderen met deze verworvenheden. Ervoor staan met elkaar. Als ze merken dat je ermee weg kan komen ben je niet geloofwaardig. Het is nu eenmaal wel zo dat als de bevolking te snel gemeleerd raakt er regressie kan plaatsvinden in denkbeelden. Dan staan deze verworvenheden onder druk. Stil in een hoekje gaan zitten wachten is niet de oplossing. We zijn in Nederland denk ik niet meer gewend om gelijke rechten uit te leggen aan iemand die ongelijkheid doodnormaal vindt.
een groot deel van het woke-ism is dat je mensen ook niet mag uitleggen hoe zij hun leven moeten leiden.
Hoe ze je dat?
Lachen joh.
  donderdag 18 juni 2026 @ 17:42:38 #92
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221080849
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 17:21 schreef Pajanus het volgende:

[..]
een groot deel van het woke-ism is dat je mensen ook niet mag uitleggen hoe zij hun leven moeten leiden.
Hoe ze je dat?
Een leven leiden in vrijheid eindigt voor mij bij het beperken van de vrijheid van andere mensen.
Verder mag iedereen van alles zeggen. Uitleggen is nog geen opleggen.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 08:36:48 #93
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221085390
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 17:42 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Een leven leiden in vrijheid eindigt voor mij bij het beperken van de vrijheid van andere mensen.
Verder mag iedereen van alles zeggen. Uitleggen is nog geen opleggen.
Heel mooi verwoord ja.
Dit is dan wel wat ik zou plaatsen onder de 'naiviteit' . Er zijn een miljard mensen die het geen hol uitmaakt.
Lachen joh.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 09:01:51 #94
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221085534
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:36 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Heel mooi verwoord ja.
Dit is dan wel wat ik zou plaatsen onder de 'naiviteit' . Er zijn een miljard mensen die het geen hol uitmaakt.
Dank je, mooi hè. Wat jij 'naïviteit' noemt interesseert mij dan weer geen hol. 😉 Om die 'lieve' idealen te bereiken moeten soms wel de handschoenen uit. Een praktische idealist moet niet te beroerd zijn om vuile handen te maken.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 09:11:18 #95
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_221085582
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 09:01 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dank je, mooi hè. Wat jij 'naïviteit' noemt interesseert mij dan weer geen hol. 😉 Om die 'lieve' idealen te bereiken moeten soms wel de handschoenen uit. Een praktische idealist moet niet te beroerd zijn om vuile handen te maken.
Dat kan echter heb jij dit topic geopend met de vraag 'Wat is er erg aan woke?' dus schijnbaar moet je het wel boeiend genoeg vinden.

'Een praktische idealist moet niet te beroerd zijn om vuile handen te maken.'

Praktische idealist is een mooi uitgangspunkt maar ook weer niet woke.
Woke is no-compromise
Lachen joh.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 09:54:45 #96
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221085785
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 09:11 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Dat kan echter heb jij dit topic geopend met de vraag 'Wat is er erg aan woke?' dus schijnbaar moet je het wel boeiend genoeg vinden.

'Een praktische idealist moet niet te beroerd zijn om vuile handen te maken.'

Praktische idealist is een mooi uitgangspunkt maar ook weer niet woke.
Woke is no-compromise
Het was meer om te lezen wat de ergernissen nou zijn en in hoeverre ik dat bij mezelf herken. En ik ben idd niet compromisloos. Dan ben ik maar niet woke genoeg.
pi_221086296
Woke is tegenwoordig een vergaarbak geworden waar tegenstanders van een bepaalde ideologie etc iets in gooien en er vervolgens tegen aan schoppen.

Ben je het ergens niet mee eens?
Noem het woke en ageer daar weer tegen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 19 juni 2026 @ 11:52:20 #98
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221086900
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 17:42 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Oneens. Mijn vrijheid eindigt met de onbeperkte vrijheid van een ander. Dit land kent teveel vrijheid. Wat mij betreft moeten burgers veel van hun vrijheden worden afgenomen. Dit komt de leefbaarheid van de gehele samenleving ten goede.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 16:06:30 #99
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221089225
'Minderjarige verdachte drama Meerstad verspreidde beelden van omgekomen ouders'

De dader is in transitie. Woke-zijn is dus iets verschrikkelijks.
pi_221089791
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 16:06 schreef Pixelman het volgende:
'Minderjarige verdachte drama Meerstad verspreidde beelden van omgekomen ouders'

De dader is in transitie. Woke-zijn is dus iets verschrikkelijks.
Als je woke bent ga je in transitie?

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:14 schreef Wantie het volgende:
Woke is tegenwoordig een vergaarbak geworden waar tegenstanders van een bepaalde ideologie etc iets in gooien en er vervolgens tegen aan schoppen.

Ben je het ergens niet mee eens?
Noem het woke en ageer daar weer tegen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')