Geef je woke niet teveel credits? En een dwangmiddel om politieke tegenstanders buitensspel te zetten gebeurt enkel om anti-democratie uit de democratie te reguleren. Eigenlijk zetten die mensen zichzelf buitenspel met hun anti-democratische denkbeelden. Het is een logische maatregel om uitvoering van de tolerantieparadox te voorkomen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 07:40 schreef DemonRage het volgende:
Woke begon als bewustwording, maar dat is geëscaleerd tot opgedrongen idealen, social justice en sensatiebelust deugpronken waarbij hypocrisie en dubbele standaarden de boventoon voeren. Het is nu meer een dwangmiddel en iets waarmee men probeert politieke tegenstanders buitenspel te zetten.
Ik maak mij er niet kwaad om maar ik vind die beweging ronduit achterlijk.quote:Op donderdag 18 juni 2026 07:14 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Zie, geen definitie maar boosheid en frustratie projecteren.
Leven en laten beven. 'Vrijwillige', kuch, modificatie was het toch het einddoel?quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:17 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ik maak mij er niet kwaad om maar ik vind die beweging ronduit achterlijk.
Das geen moeilijke. Het praktische idealisme voor de opvang van vluchtelingen prevaleert dan boven theoretisch afgeleide scenarios.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:42 schreef Pajanus het volgende:
Tja als je mij vraagt wat woke is en wat daar mis mee is dan denk ik aan een groep vrouwen die protesteert voor de toegang van vluchtelingen. Een stel vluchtelingen die zelf een mindset hebben waarin vrouwen die rechten totaal niet hebben.
een soort naïviteit geboren uit welvaart zo zou ik woke zien.
Wat dan de daadwerkelijke definitie zou moeten zijn?
Vrijwel alles is relatief. Goed/slecht , goedkoop/duur , lang/kort.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:12 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Das geen moeilijke. Het praktische idealisme voor de opvang van vluchtelingen prevaleert dan boven theoretisch afgeleide scenarios.
Maar wat is naïviteit? Dat is natuurlijk relatief. Sommige zelfbenoemde 'realisten' zijn imo onheilspredikers en missen gevoel voor maat. Veel hangt gewoon af van je perspectief.
Is helemaal waar. Misschien is verabsoluteren wel het 'probleem' van sommige wokies en extremisten.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:17 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Vrijwel alles is relatief. Goed/slecht , goedkoop/duur , lang/kort.
Er is toch geen kerk, boek of leefregels?quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:22 schreef ikheetmartijn het volgende:
Het is te religieus. Als atheïst heb ik een bloedhekel aan alles wat ook maar een klein beetje religieus ruikt.
Het probleem met relativeren en nuanceren is dat het veelal theoretisch is en minder praktisch.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:27 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Is helemaal waar. Misschien is verabsoluteren wel het 'probleem' van sommige wokies en extremisten.
De mensen die ik ken die 'heel goed kunnen relativeren en nuanceren' lopen soms toch op het einde van hun denkkracht in een absolute fuik. Alsof het mentale elastiek niet verder uitgerekt kan worden.
Vind ik altijd apart. Dat alle vergezichten en nuances weer terug lijken te katapulteren naar de overzichtelijkheid van het dierenbrein. Goed/kwaad. Punt.
Het geklaag dat je niets meer kunt zeggen is terecht geklaag. We kunnen dingen die als beledigend of stigmatiserend opgevat kunnen worden tot in den treure nuanceren of herformuleren, maar elke herformulering krijgt na verloop van tijd toch weer een lading omdat het gebruikt blijft worden dezelfde context. Zo leggen we een verbaal mijnenveld aan waar we uiteindelijk niets mee opschieten.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:40 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Geef je woke niet teveel credits? En een dwangmiddel om politieke tegenstanders buitensspel te zetten gebeurt enkel om anti-democratie uit de democratie te reguleren. Eigenlijk zetten die mensen zichzelf buitenspel met hun anti-democratische denkbeelden. Het is een logische maatregel om uitvoering van de tolerantieparadox te voorkomen.
Je ziet het ook in kleinere discussies. Geklaag dat je niets meer kunt zeggen. Nou, dat kan nog steeds hoor, maar het weerwoord is ook wat scherper geworden en als blijkt dat je intolerantie predikt kun je het gewoon krijgen.
Het positieve effect van woke is imo dat mensen scherper en neutraler gaan formuleren. Dat brengt de discussie verder en mensen misschien weer wat dichter bij elkaar.
Een mijnenveld? Je kunt toch ook kiezen voor minder stigmatiseren en beledigen? Wat een ander opvat is net zo relevant als de intentie van boodschapper. Dit klinkt mij meer als verantwoording willen ontlopen. Als mensen mij met goede argumenten kunnen overtuigen over mijn woordkeuze dan moet ik mij verbeteren en niet gaan weeklagen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:56 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het geklaag dat je niets meer kunt zeggen is terecht geklaag. We kunnen dingen die als beledigend of stigmatiserend opgevat kunnen worden tot in den treure nuanceren of herformuleren, maar elke herformulering krijgt na verloop van tijd toch weer een lading omdat het gebruikt blijft worden dezelfde context. Zo leggen we een verbaal mijnenveld aan waar we uiteindelijk niets mee opschieten.
Ik ben niet bang voor technologische vooruitgang. Jij daarentegen wel, zo te lezen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:24 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Leven en laten beven. 'Vrijwillige', kuch, modificatie was het toch het einddoel?
Over achterlijk gesproken.
Uw aanname is incorrect. Ik ben enkel bang voor de mensen die het ideologisch kunnen gaan misbruiken.quote:Op donderdag 18 juni 2026 12:22 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ik ben niet bang voor technologische vooruitgang. Jij daarentegen wel, zo te lezen.
Technologie wordt al sinds de mens het vuur heeft uitgevonden, misbruikt. Je hoeft dus niet bang te zijn voor misbruik van genetische modificatie in combinatie met neurowetenschap en AI want dat gaat toch gebeuren. En bang zijn voor dingen die onherroepelijk gaan gebeuren, is verspilde energie.quote:Op donderdag 18 juni 2026 12:26 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Uw aanname is incorrect. Ik ben enkel bang voor de mensen die het ideologisch kunnen gaan misbruiken.
Het wordt altijd al misbruikt dus wees maar niet bang voor misbruik want het gaat toch 'onherroepelijk' gebeuren?quote:Op donderdag 18 juni 2026 12:37 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Technologie wordt al sinds de mens het vuur heeft uitgevonden, misbruikt. Je hoeft dus niet bang te zijn voor misbruik van genetische modificatie in combinatie met neurowetenschap en AI want dat gaat toch gebeuren. En bang zijn voor dingen die onherroepelijk gaan gebeuren, is verspilde energie.
Leef je uit. Meer hyperbolen, toeschrijvingen en imaginaire problemen zijn altijd welkom. Kan er wel om lachen. Voel mij totaal niet aangesproken.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:22 schreef matigeuser het volgende:
- Ze zuigen de pret uit het leven
- Betutteling
- Vallen over 'woorden' en 'terminologie' in plaats van wat er daadwerkelijk wordt gezegd
- Positive discriminatie is nog steeds discriminatie
- De hypocrisie
- Ze denken dat alles wat vroeger normaal was 'ouderwets' is en 'verbeterd' moet worden, terwijl het in de meeste gevallen er absoluut niet beter op wordt
- De afbraak aan traditionele normen & waarden die ons gebracht hebben waar we de dag vandaag zijn. Of eigenlijk, waar we voor 'woke' waren
- Het continu gezever over de blanke (witte) man en denken dat vrouwen en de jeugd het wel even beter weet. Totaal geen besef over waar hun vrijheid en moderne tijd met alle gemakken van dien nou eigenlijk vandaan komen
- Het is puur iets wat alleen voor kan komen in maatschappijen en culturen die het al goed voor elkaar hebben. Ze knijpen een oogje toe voor de cultuur en verschrikkingen in landen waar de volkeren, die ze zo graag positief discrimineren, op grote schaal misdaden plegen en anti-vrijheid zijn, zoals islamtische landen bv. Ze bekritiseren altijd hun 'eigen' volk, alsof die zo slecht zijn, zijn vaak ook nog pro-immigratie en hebben niet door dat ze de 'vijand' binnen halen. Die woke-sukkeltjes als eerste dhimmi-tax laten betalen of erger.
- Zeiken over 'vrouwenrechten' en dergelijke terwijl, inderdaad, nooit wordt gewezen naar andere landen en culturen waar vrouwen nog geen 30% van de rechten hebben als hier in het Westen.
- De zelfhaat. De haat jegens onze eigen historie. Het totaal gebrek aan realiteitszin.
- En bovenal, het zeer selectief verontwaardigd zijn
- Bonus: Het gelul over gender en geslacht. Het hele lghbhtajdlfkjasdflietwt+ gebeuren. Alles maar laten draaien om 'identiteit' en 'gevoelens'. En andere mensen worden hier verplicht in mee getrokken.
Het eeuwige gedram. Het zogenaamd altijd 'beledigd' zijn. Alles persoonlijk opnemen. Zodat nu geen enkel kunstwerk, film, schilderij, muzieknummer, etc of een politiek voorstel, gebouw, project, etc kan worden uitgevoerd zonder al deze zeikerds in acht te nemen. Het zuigt de hele ziel uit het maatschappelijk debat. Uit humor. Uit kunst. Uit het leven.
Zo genoeg?
Je zult maar continue in angst moeten leven voor iets wat misschien gaat gebeurenquote:Op donderdag 18 juni 2026 12:51 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Het wordt altijd al misbruikt dus wees maar niet bang voor misbruik want het gaat toch 'onherroepelijk' gebeuren?
Nee.
Wat ik al eerder zei. Leven en laten beven. Niet mijn kopje thee. Mensen kwalificeren als achterlijk ook.
Dank je wel, zeg ik vanuit mijn schuilkelder. Het ging vooral over 'onherroepelijke'. Dat klinkt nogal dreigend. Als goede wokie ben ik nu extra alert.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:31 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je zult maar continue in angst moeten leven voor iets wat misschien gaat gebeurenSterkte.
Dan ben je geen ekte ekte natuurlijk. Echte wokies zijn niet bang in een schuilkelder, die zijn vooral schijnheilig andere mensen de les aan het lezen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:37 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dank je wel, zeg ik vanuit mijn schuilkelder. Het ging vooral over 'onherroepelijke'. Dat klinkt nogal dreigend. Als goede wokie ben ik nu extra alert.
Nja, er bestaat geen woke administratiekantoor, deelnamecerficaat en er zijn ook al geen clubavonden.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:39 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dan ben je geen ekte ekte natuurlijk. Echte wokies zijn niet bang in een schuilkelder, die zijn vooral schijnheilig andere mensen de les aan het lezen.
Tenzij je ook zo bent, dan heb ik uiteraard niks gezegd
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |