Dit weer is uiteraard niet gezond. Er kleven allerlei gezondheidsrisico's aan hitte. Dat is echt wel bewezen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Soms ben je ook wel echt een act hoor, Jezus Christus.
Dit weer is gewoon wetenschappelijk bewezen gigantisch gezond. Niet altijd even gemakkelijk, maar die grijze rotzooi is voor niemand goed. Dat jij nou last hebt van aanstelleritus... heb ik al eens gedeeld hier dat ik ook warmbloedig ben? Het is dat ik me moet kleden op stilzitten, anders had ik me ook wel 10 maanden per jaar in een shirt buiten kunnen begeven. Ik ging gisteren tijdens het wandelen ook al stuk, ben meteen de douche in gesprongen na thuiskomst. Dat was rond 18:30, dus niet eens midden op de dag. Maar in tegenstelling tot jou accepteer ik het gewoon en probeer ik er nog aan te wennen. Als ik alleen maar in de koude airco blijf zitten alle momenten dat ik thuis en op kantoor ben, ga ik ook helemaal naar de pleuris als ik dan eens naar buiten moet. Die airco heeft bij mij ook heel erg bewust nog niet aangestaan tot nu toe, alleen die ene benauwde zondag omdat ik me fysiek beroerd voelde. Ik kan nu langzaam de warmte in huis op laten bouwen en eraan wennen.
Daar denken de mensen met b.v. astma of met een andere aandoening toch anders over. Als je een gezond persoon bent kan je die hitte waarschijnlijk wel handelen....maar niet iedereen kan dat.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:26 schreef INViCTuS het volgende:
Die paar dertigers per jaar hier overleven we ook wel. Meestal nog geen halve maand totaal.
Criteria voor hittegolf stelt ook niks voor.
OMG dude.... overdrijven is ook een kunst. Dacht dat je wel wat kon hebben.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon de lading stront die je de laatste tijd regelmatig uit richting mij.
Precies.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:36 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Daar denken de mensen met b.v. astma of met een andere aandoening toch anders over. Als je een gezond persoon bent kan je die hitte waarschijnlijk wel handelen....maar niet iedereen kan dat.
Ik heb het met de winter. Sinds ik bepaalde medicatie slik voor mijn hart is kou echt wel een ding geworden.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:40 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Precies.
Ik kon altijd perfect tegen hitte. Tot dat ik een medische aandoening kreeg. Maar ik heb ook wel geleerd dat klagen ook niet helpt. Ik kan bijna niet meer zweten. Dus ik sla de warmte op.
Toen er fysiek nog niets speelde, kon ik er iig duidelijk beter tegen. Toen ging ik gewoon lekker een dagje treinen (de vroege/mid 00's waren nog grotendeels pré-airco) bij +30 graden.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:36 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Daar denken de mensen met b.v. astma of met een andere aandoening toch anders over. Als je een gezond persoon bent kan je die hitte waarschijnlijk wel handelen....maar niet iedereen kan dat.
Ik heb het in de winter ook altijd veel kouder dan vroeger. Ik denk dat het hier ook komt door de hartmedicatie (amlopedine) of longmedicatie.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:42 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Ik heb het met de winter. Sinds ik bepaalde medicatie slik voor mijn hart is kou echt wel een ding geworden.
Persoonlijk ben ik wel blij met de warmte, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die er niet goed tegen kunnen.
Had het meer over de zon dan 35 graden met 50% LV.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:34 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Dit weer is uiteraard niet gezond. Er kleven allerlei gezondheidsrisico's aan hitte. Dat is echt wel bewezen.
Sowieso wat is de definitie van een gezonde temperatuur?
In principe kan je beter functioneren met een graad of 20 dan met een tropische 30. En met toenemende warmte kunnen mensen last krijgen van b.v. hittestress, longklachten (astma) etc etc.
Jij kiest bewust voor Spanje, het is komende dagen Zuid Spanje in Nederland!quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Deze man
IK woon pas in de woestijn gvdJouw omgeving is een groen, gematigd moeras vergeleken met hier
Fair, fair.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij kiest bewust voor Spanje, het is komende dagen Zuid Spanje in Nederland!
Dan post ook eens niet-sarcastisch. Zou helpen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
OMG dude.... overdrijven is ook een kunst. Dacht dat je wel wat kon hebben.
Ja ik ben nu en dan een sarcastisch figuur, so what... je lokt het ook gewoon uit met je manier van posten soms, ik ben niet de enige die dat heeft benoemd.
Die combinatie is ruk idd. Dauwpunt komt morgen plaatselijk tot 24 graden...dan zwem je in de kleding die je nog aan hebt.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Had het meer over de zon dan 35 graden met 50% LV.
Ik vind het buiten ook echt helemaal ruk nu, maar het is pas dag 1 en makkelijk te ontlopen omdat het binnen nog koel is.
Tuurlijk is lekker veel zon gezonder dan altijd regen. Niemand gaat dat ontkennen. Je had het echter over 'dit weer', daarbij is de temperatuur en hogere LV natuurlijk een nogal significante factor deze dagen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Had het meer over de zon dan 35 graden met 50% LV.
Ik vind het buiten ook echt helemaal ruk nu, maar het is pas dag 1 en makkelijk te ontlopen omdat het binnen nog koel is.
Dankjewel. Hitte is ook niet erg maar die luchtvochtigheid.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fair, fair.
ik ben ook solidair met jullie hoor, zie mijn post #104
Eerste stop Eibsee?quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:51 schreef INViCTuS het volgende:
Vriend van mij gaat vanavond 20 uur starten met de ZUT100 met dit weer. 166 km en 8200 hoogtemeters
Lokaal 22 idd. Verder 23 en 24.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Dankjewel. Hitte is ook niet erg maar die luchtvochtigheid.![]()
Ik zie dauwpunten van 22 graden voor komende dagen, dat zal lokaal zijn maar alsnog zal het voor de meeste mensen zeer oncomfortabel aanvoelen.
En die zon is echt niet gezond met deze hitte. Goed smeren is wel een vereiste.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tuurlijk is lekker veel zon gezonder dan altijd regen. Niemand gaat dat ontkennen. Je had het echter over 'dit weer', daarbij is de temperatuur en hogere LV natuurlijk een nogal significante factor deze dagen.
De zon mag van mij best blijven, graag zelfs. Alleen de temperatuur zie ik graag door de helft gaan.
quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dan post ook eens niet-sarcastisch. Zou helpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ja hier ben ik gewoon echt veel veel beter op mijn plek dan in NL, en dat is persoonlijk uiteraard, ik weet dat iedereen weer anders is in zijn/haar voorkeuren.
Ik denk overigens niet dat jij niet op je plek bent waar je woont hoor, dat is niet waarom ik dit nu allemaal opschrijf. Je hebt het zwaar met de 'relatief' korte periode van het jaar waarop het echt heet kan worden, en daar kan je nu eenmaal niet zoveel aan doen. I get it.
Zo.... einde niet sarcastische, therapeutische zelf-reflecterende post.![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |