SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Zonder wrijving geen glans
Benieuwd. De pluim trekt de 30+ door tot dinsdag en komt niet onder de 25 graden meer tot het einde.quote:
Hier nog niet, Donderdag pas boven de 25 graden.quote:
Aftellen richting hervatting van de zomer.quote:De atmosfeer staat op ontploffen #1472 aftellen richting her
FYI > Spaanse kust en omgeving heeft dit soort dauwpunten pretty much 90% van de tijd, elke dag in Juli/Augustusquote:
Ik heb dat een keer meegemaakt daar. Was aan het kamperen in een tent en het was zo gigantisch vies dat ik buiten ben gaan slapenquote:Op woensdag 17 juni 2026 09:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
FYI > Spaanse kust en omgeving heeft dit soort dauwpunten pretty much 90% van de tijd, elke dag in Juli/Augustus![]()
Als ie kaboem doet is het gelijk met alle toeters en bellen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Dit ook trouwens. LI van -11![]()
![]()
Ik heb al in jaren niet zo'n onheilspellend CAPE kaartje gezien 2 dagen van tevoren.
Dit wordt minimaal code oranje vrijdagavond voor sommige delen. En dan speelt Nederland pas een dag later.quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Ik heb al in jaren niet zo'n onheilspellend CAPE kaartje gezien 2 dagen van tevoren.
Ik ga morgen wel stormchasen als de ellende een beetje op tijd komt (niet dat het uberhaupt veel zin heeft in het donker), dus misschien neem ik wel het onweersschild mee waardoor het hier losgaatquote:Op woensdag 17 juni 2026 10:28 schreef Haags het volgende:
[..]
Dit wordt minimaal code oranje vrijdagavond voor sommige delen. En dan speelt Nederland pas een dag later.
Wat heb ik die paarse kaartjes gemist!quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Cremeren moet weer leuk worden!quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik vrees de begrafenis van vrijdag serieus. Midden op de dag en het wordt een dienst buiten, want het wordt 'goed weer'.
Welke halve zool denkt dat het slim is om daar iedereen, waaronder ook veel mensen van 80+, in die hitte neer te plempen.
Morgen en vrijdag? Wat een verwennerij.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:48 schreef Nattekat het volgende:
Windschering is ook wel echt bijna perfect morgen. Niet heel sterk, maar dit zijn wel het soort diagrammetjes dat je voor tornado-uitbraken in de VS ziet.
Denk dat het niet de vraag gaat zijn of het los gaat morgen. Ergens gaat de pleuris uitbreken, zonder twijfel.
Ik bedoelde natuurlijk vrijdagquote:Op woensdag 17 juni 2026 10:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Morgen en vrijdag? Wat een verwennerij.
Mag wel bij jullie zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:48 schreef Nattekat het volgende:
Windschering is ook wel echt bijna perfect morgen vrijdag. Niet heel sterk, maar dit zijn wel het soort diagrammetjes dat je voor tornado-uitbraken in de VS ziet.
Denk dat het niet de vraag gaat zijn of het los gaat morgen vrijdag. Ergens gaat de pleuris uitbreken, zonder twijfel.
Als het ontploft dan moet het ook goed gebeurenquote:Op woensdag 17 juni 2026 10:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als ie kaboem doet is het gelijk met alle toeters en bellen.
Downbursten, hagelstenen als voetballen, F3/F4 tornado's van 1km breed die over een grote stad heen trektof over een grote meer waar vervolgens aantal 100m verderop vissen en kikkers uit de lucht komen vallen
De grap is dat de windschering het sterkst is dicht bij de kust, dus mjaquote:Op woensdag 17 juni 2026 10:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tornado over @:Nattekat z'n krot
Had ik vorig jaar op Cyprus ook. Echt niks aan.quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
FYI > Spaanse kust en omgeving heeft dit soort dauwpunten pretty much 90% van de tijd, elke dag in Juli/Augustus![]()
Heb ik zaterdag, maar volgens mij wel binnen. Even goed treurigquote:Op woensdag 17 juni 2026 10:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik vrees de begrafenis van vrijdag serieus. Midden op de dag en het wordt een dienst buiten, want het wordt 'goed weer'.
Welke halve zool denkt dat het slim is om daar iedereen, waaronder ook veel mensen van 80+, in die hitte neer te plempen.
Velen denken dat de middellandse zeekust lekker en verkoelend is in de zomer..... Totdat je erachter komt dat je veelal 30 - 34C hebt bij gemiddeld 60% luchtvochtigheid. En de avonden zijn vaak nog erger dan overdag, want de wind gaat savonds vrijwel altijd compleet liggen, en dan koelt het misschien net af naar 28 graden ofzo, maar tegelijkertijd gaat de rv omhoog naar 85%quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Had ik vorig jaar op Cyprus ook. Echt niks aan.
Dit jaar eind augustus Rhodos
quote:
Weinig plekken waar vandaag de 25 gehaald gaat worden. Maar afwachtenquote:
En dan pakt ie het kaartje dat niet eens het meest indrukwekkend isquote:
De mensen op de Marktweg kunnen zaterdagochtend opnieuw beginnen met hun 4045 km vlaggetjes ophangen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan pakt ie het kaartje dat niet eens het meest indrukwekkend is
[ afbeelding ]
Dood en verderf!
Dit is gewoon een macroburst in het westen. Moet niet gekker worden @:Haags @:Wereldgozer
27 graden om 16.00 uurquote:Op woensdag 17 juni 2026 11:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
[..]
Weinig plekken waar vandaag de 25 gehaald gaat worden. Maar afwachten
Sowieso stelt de criteria voor een hittegolf hier natuurlijk niks voor. Zijn in principe maar 5 dagen.
Holy fuksquote:Op woensdag 17 juni 2026 10:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja, ronduit indrukwekkend:
[ afbeelding ]
Ik zou tennissen vrijdag, maar dat kan ik beter overslaan haha.quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dood en verderf!
Dit is gewoon een macroburst in het westen. Moet niet gekker worden @:Haags @:Wereldgozer
quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dood en verderf!
jaa genotquote:Op woensdag 17 juni 2026 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dood en verderf!
Dan is Egypte toch een stuk lekkerder met die hitte qua luchtvochtigheid, alhoewel Marsa Alam is vaak ook flink vochtigerquote:Op woensdag 17 juni 2026 11:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Velen denken dat de middellandse zeekust lekker en verkoelend is in de zomer..... Totdat je erachter komt dat je veelal 30 - 34C hebt bij gemiddeld 60% luchtvochtigheid. En de avonden zijn vaak nog erger dan overdag, want de wind gaat savonds vrijwel altijd compleet liggen, en dan koelt het misschien net af naar 28 graden ofzo, maar tegelijkertijd gaat de rv omhoog naar 85%
Heerlijk
Ik had ooit een bruiloft bij 30+ graden waarbij de trouwambtenaar flauw viel en niet verder konquote:Op woensdag 17 juni 2026 10:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Daarom ben je nog steeds ongehuwd?quote:Op woensdag 17 juni 2026 13:41 schreef lbosse het volgende:
[..]
Ik had ooit een bruiloft bij 30+ graden waarbij de trouwambtenaar flauw viel en niet verder kon
Ja, ondertussen wel.quote:Op woensdag 17 juni 2026 13:31 schreef THEFXR het volgende:
1ste melding is binnen, is het hitteplan al van kracht??
.
[ afbeelding ]
Ik zou dat niet doen. En ik ben echt alles behalve het voorzichtige type, zelfs met kinderen. Klein groepje was nog wel te overzien, maar dit niet. Zeker als de jongsten 7 jaar zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:59 schreef C64 het volgende:
Code geel dus morgen en overmorgen.
Moet vrijdag met een groep van 150 kinderen leeftijd 7-12 circa 8 kilometer heen fietsen over een dijk in de volle zon en dan terug om 14:00 weer 8 kilometer.
Is dat verstandig om door te zetten of beter met de auto?
Zit in een rol dat ik knopen kan en mag/moet doorhakken hierover maar heb geen flauw idee of dit prima te doen moet zijn of onverantwoord.
Voor de meesten zal het geen probleem zijn, maar als er kinderen zijn met gezondheidsproblemen (astma b.v.) zou ik die met de auto brengen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:59 schreef C64 het volgende:
Code geel dus morgen en overmorgen.
Moet vrijdag met een groep van 150 kinderen leeftijd 7-12 circa 8 kilometer heen fietsen over een dijk in de volle zon en dan terug om 14:00 weer 8 kilometer.
Is dat verstandig om door te zetten of beter met de auto?
Zit in een rol dat ik knopen kan en mag/moet doorhakken hierover maar heb geen flauw idee of dit prima te doen moet zijn of onverantwoord.
Je hebt helemaal gelijk ik ga het doorzetten in de app. Met zoveel fietsers is de kans op pech natuurlijk ook vrij groot, een lekke band of wat dan ook en dan sta je daar met 33 graden in de volle zon met een klein kind en een verrotte fiets in de middle of nowhere.quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou dat niet doen. En ik ben echt alles behalve het voorzichtige type, zelfs met kinderen. Klein groepje was nog wel te overzien, maar dit niet. Zeker als de jongsten 7 jaar zijn.
Een paar hebben geen fiets die gaan al met de auto. Eentje gips geloof ik, maar denk dat het wel beter is om gewoon met de auto te gaan.quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Voor de meesten zal het geen probleem zijn, maar als er kinderen zijn met gezondheidsproblemen (astma b.v.) zou ik die met de auto brengen.
Het feit dat zelfs ik die conclusie trek zegt wel echt wat, dus waarschijnlijk zal het wel mee gaan vallenquote:Op woensdag 17 juni 2026 15:14 schreef C64 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk ik ga het doorzetten in de app. Met zoveel fietsers is de kans op pech natuurlijk ook vrij groot, een lekke band of wat dan ook en dan sta je daar met 33 graden in de volle zon met een klein kind en een verrotte fiets in de middle of nowhere.
Zal wel weer het nodige gezeik over ontstaan want tijdens De Avondvierdaagse ook een avond moeten afzeggen in verband met buien met onweer en code geel. Mensen vonden dat complete onzin en belachelijk en gingen lopen zeiken niet normaal. In iets subtielere bewoordingen gezegd dat het allemaal leuk en aardig is hoe zij er over denken maar dat de veiligheid van de kinderen en ouders ten aller tijden voorop staat bij het nemen van besluiten en ze moesten stoppen met zeiken.
Doe je dan een lange broek aanquote:Op woensdag 17 juni 2026 10:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Was iedereen 12, dan is het anders. Maar met kinderen van 7. Beter zo beslissen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:16 schreef C64 het volgende:
[..]
Een paar hebben geen fiets die gaan al met de auto. Eentje gips geloof ik, maar denk dat het wel beter is om gewoon met de auto te gaan.
Heen zal nog wel meevallen maar terug in de volle zon met vermoeide kinderen is vragen of problemen.
Inderdaad bizar. Termijn er waarschijnlijk binnen ook nog gewoon airco is.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Had gekund naar zo'n gebeurtenis. Dat je passende kleding draagtquote:
Het is de oma van mijn vrouw. Ze had me 'geadopteerd' als kleinkind, omdat ik zelf nooit bewust een opa en oma heb gehad. Ze kent me niet eens met lange broek, ze wilt niet eens dat ik zo zou komen. Mijn kind doet ook gewoon de korte broek aan en vrouwlief opteert ook voor wat luchtigs.quote:Op woensdag 17 juni 2026 16:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Had gekund naar zo'n gebeurtenis. Dat je passende kleding draagt
Juni zal de boeken ingaan als mokerheet.quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Blijft de hele week toch wel warm hoor.
Met je eens.quote:Op woensdag 17 juni 2026 17:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het is de oma van mijn vrouw. Ze had me 'geadopteerd' als kleinkind, omdat ik zelf nooit bewust een opa en oma heb gehad. Ze kent me niet eens met lange broek, ze wilt niet eens dat ik zo zou komen. Mijn kind doet ook gewoon de korte broek aan en vrouwlief opteert ook voor wat luchtigs.
Passende kleding. Tja, ik heb altijd veel begrafenissen of crematies in de zomer lijkt het. Wat is dan passende kleding? Ik zie veel mensen gewoon casual, maar niet te uitbundig gekleed. Korte broeken zijn bij warm weer echt geen uitzondering meer.
Nee, ik ga niet met een knalgeel shirt, in een voetbalbroekje op de slippers. Dat is niet zo passend, maar ik doe niet mee aan die oerconservatieve denkwijze dat je 'strakgekleed' naar een begrafenis gaat. En gelukkig interesseert het verder niemand hier.
Als je er maar bent (en was) voor de overledene.
Maar dat mag ieder gelukkig voor zichzelf bepalen in dit land
2 weken van juni worden warm/heet. Niet heel juni over 1 kam scherenquote:Op woensdag 17 juni 2026 17:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Juni zal de boeken ingaan als mokerheet.
Dat weten wij, maar de boeken niet.quote:Op woensdag 17 juni 2026 18:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
2 weken van juni worden warm/heet. Niet heel juni over 1 kam scheren
Waarom niet? Is hij er ook al tussenuit geknepen met een #Anoniem?quote:Op woensdag 17 juni 2026 18:32 schreef Pisces29 het volgende:
Jammer dat @:rambodirk de hete week niet meer inrent met ons
Nee hoor, gewoon druk, denk ik.quote:Op woensdag 17 juni 2026 19:11 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Waarom niet? Is hij er ook al tussenuit geknepen met een #Anoniem?
Dit zou heel fijn zijn. Ik weet niet welke modellen Google nou eigenlijk gebruikt voor hun weersverwachting, maar die laat het in ieder geval na maandag gewoon doodleuk de rest van de week op 33-35 graden staan voor de Veluwe (heter dan maandag, dat is 'maar' 29) en verder dan dat heb ik geen idee, misschien nog wel langer.quote:
Ja, bij die twee valt het morgenavond in het honderd. Hopelijk hebben de andere modellen gelijk dat het allemaal opgespaard wordt voor vrijdag.quote:Op woensdag 17 juni 2026 19:51 schreef DemonRage het volgende:
Mogelijk in de nacht van donderdag naar vrijdag geknetter volgens de Europese en Amerikaanse weermodellen.
ECMWF:
[ afbeelding ]
GFS:
[ afbeelding ]
Met je eens.quote:Op woensdag 17 juni 2026 20:16 schreef Kriegel het volgende:
Ik word in ieder geval schijtziek van deze zomer tot nu, of eigenlijk het weer sinds half mei. Het is alleen maar óf te koud, bewolkt en nat, óf meteen dikke schroeihitte. Er zit niets tussenin.![]()
Is dat nou echt zoveel gevraagd, gewoon een paar weken zonnetje en luchttemperatuur 22-25? Dat je een beetje christelijk in je tuin kan zitten met een boekie en een pilsje ofzo.
Om Kriegel van te worden.quote:Op woensdag 17 juni 2026 20:16 schreef Kriegel het volgende:
Ik word in ieder geval schijtziek van deze zomer tot nu, of eigenlijk het weer sinds half mei. Het is alleen maar óf te koud, bewolkt en nat, óf meteen dikke schroeihitte. Er zit niets tussenin.![]()
Is dat nou echt zoveel gevraagd, gewoon een paar weken zonnetje en luchttemperatuur 22-25? Dat je een beetje christelijk in je tuin kan zitten met een boekie en een pilsje ofzo.
Geen airco? Dan wens ik je sterkte de komende dagen. Zeker met de warme nachten en hoge LV erbijquote:
Zeker wel, maar die had ik nog niet aangehad met 'slechts' 24c buiten. Inmiddels staat ie aan.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geen airco? Dan wens ik je sterkte de komende dagen. Zeker met de warme nachten en hoge LV erbij
De paarse CAPE-kaartjes vliegen inmiddels in het rond, dus...quote:
Uhm hallo...we krijgen gewoon geweldig godenweer! Ein-de-lijk!quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:06 schreef dick_laurent het volgende:
Nou daar gaan we dan maar weer jongens en meisjes:
[ afbeelding ]
Het zit 'm vooral in het slapen voor de meeste mensen denk ik, verder kan het merendeel van de mensen -uitzonderingen daargelaten lol- echtwel tegen wat daagjes boven de 30Cquote:Op donderdag 18 juni 2026 09:17 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Uhm hallo...we krijgen gewoon geweldig godenweer! Ein-de-lijk!
Ik ben redelijk oud genoeg om te herinneren dat het vroeger ook weleens zulks heerlijk zomerweer was en dat iedereen dan echt superblij was...zoals ik nu
Alleen mensen die fysiek leken op Klazien uut Zalk, hadden er maar moeite mee en bleven met bloote voet'n op de koude keukenvloer zitten.
Ik zit me te bedenken, zoals ik hier dit Forum af en toe beleef, dat dit nu eigenlijk ook niet anders is hè
It is what it is! Juistquote:Op donderdag 18 juni 2026 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het zit 'm vooral in het slapen voor de meeste mensen denk ik, verder kan het merendeel van de mensen -uitzonderingen daargelaten lol- echtwel tegen wat daagjes boven de 30C
Slapen in een slaapkamer die niet meer afkoelt, en geen airco heeft is idd niet fijn.
Maar ja...
[ afbeelding ]
En als je een fysiek beroep hebt. Die mensen hebben het echt zwaar (in de zin van hoe kan je dan afkoelen, je blijft fysiek zwaar werk doen in warmw omstandigheden) echt slopend. Ze noemen wel mooi het hitteplan moet van kracht maar gebeurt dat dan ook echt?quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het zit 'm vooral in het slapen voor de meeste mensen denk ik, verder kan het merendeel van de mensen -uitzonderingen daargelaten lol- echtwel tegen wat daagjes boven de 30C
Slapen in een slaapkamer die niet meer afkoelt, en geen airco heeft is idd niet fijn.
Maar ja...
[ afbeelding ]
Nou, voor wat perspectief, zodat jullie je wat minder schrikkerig voelen over jullie omstandigheden, dit is mijn 14 daagse:quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
It is what it is! Juist
En @:geschiedkundige kan wel nachtdiensten gaan draaien in de tuin
Met een luchtvochtigheid van hoeveel procent?quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, voor wat perspectief, zodat jullie je wat minder schrikkerig voelen over jullie omstandigheden, dit is mijn 14 daagse:
[ afbeelding ]
En het mooie is, dit gaat daarna gewoon zo verder, tis niet alsof het na deze 14 daagse opeens anders wordt, dit kun je copy/paste tot minimaal eind Augustus doen.
It is what it is!
Tussen 20 en 30 veelal.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Met een luchtvochtigheid van hoeveel procent?
Ja, dat is wel een klein nadeel. Ik werk wel buiten. Meeste gewoon in de ochtend doen en in de middag wat kalmer anquote:Op donderdag 18 juni 2026 09:35 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
En als je een fysiek beroep hebt. Die mensen hebben het echt zwaar (in de zin van hoe kan je dan afkoelen, je blijft fysiek zwaar werk doen in warmw omstandigheden) echt slopend. Ze noemen wel mooi het hitteplan moet van kracht maar gebeurt dat dan ook echt?
Ik kreeg een mail binnen dat ik veel water moest drinken maar verder hitteplan nee geen sprake van.
Lekker siesta*s houden met de airco aan jijquote:Op donderdag 18 juni 2026 09:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, voor wat perspectief, zodat jullie je wat minder schrikkerig voelen over jullie omstandigheden, dit is mijn 14 daagse:
[ afbeelding ]
En het mooie is, dit gaat daarna gewoon zo verder, tis niet alsof het na deze 14 daagse opeens anders wordt, dit kun je copy/paste tot minimaal eind Augustus doen.
It is what it is!
Dat is wel vele malen beter dan wat we hier de komende 5-6 dagen hebben. Evengoed heet, maar toch...quote:
Ja precies, ff wennen aan die schroeihitte en andere modus inquote:Op donderdag 18 juni 2026 09:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een klein nadeel. Ik werk wel buiten. Meeste gewoon in de ochtend doen en in de middag wat kalmer an
Dinsdag weer beginnen.
GFS laat nog steeds een voltreffer in het westen zienquote:
Vanavond zou er toch al onweer komen?quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
GFS laat nog steeds een voltreffer in het westen zien
Overigens in het westen wel de grootste kans op terreurcellen als de CAPE een beetje meewerkt door vrij hoge windschering, dus het mag ook best daar gebeuren allemaal. @:Haags @:Wereldgozer
MaAr HiEr Is HeT vEeL erger!!!!11quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
It is what it is!
Kan, maar morgen is een veul leukere dag om naar uit te kijken.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:50 schreef Haags het volgende:
[..]
Vanavond zou er toch al onweer komen?
GFS is vooral geschikt bij terreurwinters met een noordenwind. ECMWF heeft de voorkeur maar nog beter is HARMONIE. Vrijdag kan overal in het land spoken. Ook het westen heeft goede kaarten, maar dit type weer is volstrekt onvoorspelbaar. In Amsterdam kan het knetteren terwijl het in Leiden vies warm blijft. Ik hoop het natuurlijk niet voor jequote:Op donderdag 18 juni 2026 09:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
GFS laat nog steeds een voltreffer in het westen zien
Overigens in het westen wel de grootste kans op terreurcellen als de CAPE een beetje meewerkt door vrij hoge windschering, dus het mag ook best daar gebeuren allemaal. @:Haags @:Wereldgozer
Dat weet je pas achterafquote:Op donderdag 18 juni 2026 08:48 schreef incel het volgende:
Gaat het echt heel warm worden volgende week denken jullie? Ik moet naar europa park en heb op internet gelezen dat er weinig schaduw is.
Of zal het wel meevallen achteraf?
Harmonie is echt vreselijk met convectie onweer. Het zou gewoon helemaal droog blijven als ik dat geloof. GFS is daar juist goed in.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
GFS is vooral geschikt bij terreurwinters met een noordenwind. ECMWF heeft de voorkeur maar nog beter is HARMONIE. Vrijdag kan overal in het land spoken. Ook het westen heeft goede kaarten, maar dit type weer is volstrekt onvoorspelbaar. In Amsterdam kan het knetteren terwijl het in Leiden vies warm blijft. Ik hoop het natuurlijk niet voor je
Oververhit, nu al.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:36 schreef Momo het volgende:
Temperaturen van KNMI stations komen niet meer goed door
Ja weinig schaduw en lange rijen, al is het denk ik wel rustig met zulke temperaturen... Tenminste dat was onze ervaring vorig jaar in Phantasialand toen het ook zo heet was.quote:Op donderdag 18 juni 2026 08:48 schreef incel het volgende:
Gaat het echt heel warm worden volgende week denken jullie? Ik moet naar europa park en heb op internet gelezen dat er weinig schaduw is.
Of zal het wel meevallen achteraf?
Normaal krijg je bij een hittegolf en fysiek werk, een zoute bouillon waardoor je meer vocht vasthoudt.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:35 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
En als je een fysiek beroep hebt. Die mensen hebben het echt zwaar (in de zin van hoe kan je dan afkoelen, je blijft fysiek zwaar werk doen in warmw omstandigheden) echt slopend. Ze noemen wel mooi het hitteplan moet van kracht maar gebeurt dat dan ook echt?
Ik kreeg een mail binnen dat ik veel water moest drinken maar verder hitteplan nee geen sprake van.
Goede tip.quote:Op donderdag 18 juni 2026 12:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Normaal krijg je bij een hittegolf en fysiek werk, een zoute bouillon waardoor je meer vocht vasthoudt.
LV daalt hier nu juist.quote:Op donderdag 18 juni 2026 12:41 schreef THEFXR het volgende:
Nu al mokerheet, 29 graden en oplopende LV.
Boh, impressionant!quote:
Dit hoor ik graag eens zodra het 14°C met grijze lucht en regen isquote:
Ik was een keer in de Floriade met een temperatuur van 35 graden en ik zag ook veel bejaarden echt letterlijk van hun stokje gaan.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:35 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Met weer ga ik niet naar Gilze Rijen. Zelfe op de fiets nietquote:Op donderdag 18 juni 2026 13:17 schreef tesssssssss het volgende:
Ik woon in Gilze-Rijen (in Rijen) en hier is het nu 27 graden.
Koeltjes. Ik woon in de woestijn. Wij zijn de 30 inmiddels gepasseerdquote:Op donderdag 18 juni 2026 13:17 schreef tesssssssss het volgende:
Ik woon in Gilze-Rijen (in Rijen) en hier is het nu 27 graden.
Was nog aangenamer dan deze bagger.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:03 schreef INViCTuS het volgende:
Ach ja, je moet maar zo denken dat het ook 14 graden had kunnen zijn met grijze lucht en regen.![]()
We moeten het er maar mee doen
*duimpje omlaag geeft*quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Was nog aangenamer dan deze bagger.
Leuk weer @Haagsquote:Op donderdag 18 juni 2026 13:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Met weer ga ik niet naar Gilze Rijen. Zelfe op de fiets niet
Zo koel is het hier niet. En ik had je die duim omlaag gegeven zelfs als het 35 graden was. Het is mentaal zo gigantisch veel fijner om dit weer te hebben dan die grijze droefenis.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zegt de man in het koele, maar kleurloze (of juist kleurrijke?) westen.
Dat verschilt dus per persoon. Liever heb ik gewoon zon en een graad of 15-20.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo koel is het hier niet. En ik had je die duim omlaag gegeven zelfs als het 35 graden was. Het is mentaal zo gigantisch veel fijner om dit weer te hebben dan die grijze droefenis.
Deze manquote:Op donderdag 18 juni 2026 13:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Koeltjes. Ik woon in de woestijn. Wij zijn de 30 inmiddels gepasseerd
👎quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat verschilt dus per persoon. Liever heb ik gewoon zon en een graad of 15-20.
Maar als ik dan toch moet kiezen.. dan maar regen/grijs ipv benauwde hitte.
De woestijn van Venlo niet kennenquote:Op donderdag 18 juni 2026 13:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Deze man
IK woon pas in de woestijn gvdJouw omgeving is een groen, gematigd moeras vergeleken met hier
Venlo (en het gebied erboven) zijn juist vrij nat. Die pauperstad verdient de naam van de woestijn niet. Eerder het gebied ten (zuid)westen ervan.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De woestijn van Venlo niet kennen
Het is er standaard 5 graden warmer dan de omgeving en regenbuien gaan er met een boog omheen.
Anekdotischquote:Op donderdag 18 juni 2026 14:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De woestijn van Venlo niet kennen
Het is er standaard 5 graden warmer dan de omgeving en regenbuien gaan er met een boog omheen.
Deze manquote:Op donderdag 18 juni 2026 13:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Deze man
IK woon pas in de woestijn gvdJouw omgeving is een groen, gematigd moeras vergeleken met hier
Nee jouw reactie was van hoogstaand niveau. De term woestijn wordt door meerdere gebruikers wel eens benoemd om de gemiddeld warmste regio van het land aan te duiden. Alsof dat duidt op echt een woestijn of we denken dat hier Spaanse toestanden zijn. Je hele post sloeg gewoon nergens op, maar prima joh.quote:
Whoa, madquote:Op donderdag 18 juni 2026 14:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee jouw reactie was van hoogstaand niveau. De term woestijn wordt door meerdere gebruikers wel eens benoemd om de gemiddeld warmste regio van het land aan te duiden. Alsof dat duidt op echt een woestijn of we denken dat hier Spaanse toestanden zijn. Je hele post sloeg gewoon nergens op, maar prima joh.
Scherpe ogen heb je dan!quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:11 schreef Pisces29 het volgende:
Heerlijk weertje. Zon, briesje.![]()
Reed vanochtend langs een appartementencomplex wat wordt gebouwd. Op het dak (10 hoog) stond een bouwvakker in een boxershort.![]()
/whynot
Soms ben je ook wel echt een act hoor, Jezus Christus.quote:
Nee, het is gewoon de lading stront die je de laatste tijd regelmatig uit richting mij.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Whoa, madeasy tiger.
t zal de hitte zeker zijn, daaro in de 'woestijn'
Graag dan een lijst wetenschappelijke studies die 30+ graden (met relatief hoge LV) gigantisch gezond verklaren.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Soms ben je ook wel echt een act hoor, Jezus Christus.
Dit weer is gewoon wetenschappelijk bewezen gigantisch gezond. Niet altijd even gemakkelijk, maar die grijze rotzooi is voor niemand goed. Dat jij nou last hebt van aanstelleritus... heb ik al eens gedeeld hier dat ik ook warmbloedig ben? Het is dat ik me moet kleden op stilzitten, anders had ik me ook wel 10 maanden per jaar in een shirt buiten kunnen begeven. Ik ging gisteren tijdens het wandelen ook al stuk, ben meteen de douche in gesprongen na thuiskomst. Dat was rond 18:30, dus niet eens midden op de dag. Maar in tegenstelling tot jou accepteer ik het gewoon en probeer ik er nog aan te wennen. Als ik alleen maar in de koude airco blijf zitten alle momenten dat ik thuis en op kantoor ben, ga ik ook helemaal naar de pleuris als ik dan eens naar buiten moet. Die airco heeft bij mij ook heel erg bewust nog niet aangestaan tot nu toe, alleen die ene benauwde zondag omdat ik me fysiek beroerd voelde. Ik kan nu langzaam de warmte in huis op laten bouwen en eraan wennen.
Dit weer is uiteraard niet gezond. Er kleven allerlei gezondheidsrisico's aan hitte. Dat is echt wel bewezen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Soms ben je ook wel echt een act hoor, Jezus Christus.
Dit weer is gewoon wetenschappelijk bewezen gigantisch gezond. Niet altijd even gemakkelijk, maar die grijze rotzooi is voor niemand goed. Dat jij nou last hebt van aanstelleritus... heb ik al eens gedeeld hier dat ik ook warmbloedig ben? Het is dat ik me moet kleden op stilzitten, anders had ik me ook wel 10 maanden per jaar in een shirt buiten kunnen begeven. Ik ging gisteren tijdens het wandelen ook al stuk, ben meteen de douche in gesprongen na thuiskomst. Dat was rond 18:30, dus niet eens midden op de dag. Maar in tegenstelling tot jou accepteer ik het gewoon en probeer ik er nog aan te wennen. Als ik alleen maar in de koude airco blijf zitten alle momenten dat ik thuis en op kantoor ben, ga ik ook helemaal naar de pleuris als ik dan eens naar buiten moet. Die airco heeft bij mij ook heel erg bewust nog niet aangestaan tot nu toe, alleen die ene benauwde zondag omdat ik me fysiek beroerd voelde. Ik kan nu langzaam de warmte in huis op laten bouwen en eraan wennen.
Daar denken de mensen met b.v. astma of met een andere aandoening toch anders over. Als je een gezond persoon bent kan je die hitte waarschijnlijk wel handelen....maar niet iedereen kan dat.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:26 schreef INViCTuS het volgende:
Die paar dertigers per jaar hier overleven we ook wel. Meestal nog geen halve maand totaal.
Criteria voor hittegolf stelt ook niks voor.
OMG dude.... overdrijven is ook een kunst. Dacht dat je wel wat kon hebben.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon de lading stront die je de laatste tijd regelmatig uit richting mij.
Precies.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:36 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Daar denken de mensen met b.v. astma of met een andere aandoening toch anders over. Als je een gezond persoon bent kan je die hitte waarschijnlijk wel handelen....maar niet iedereen kan dat.
Ik heb het met de winter. Sinds ik bepaalde medicatie slik voor mijn hart is kou echt wel een ding geworden.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:40 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Precies.
Ik kon altijd perfect tegen hitte. Tot dat ik een medische aandoening kreeg. Maar ik heb ook wel geleerd dat klagen ook niet helpt. Ik kan bijna niet meer zweten. Dus ik sla de warmte op.
Toen er fysiek nog niets speelde, kon ik er iig duidelijk beter tegen. Toen ging ik gewoon lekker een dagje treinen (de vroege/mid 00's waren nog grotendeels pré-airco) bij +30 graden.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:36 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Daar denken de mensen met b.v. astma of met een andere aandoening toch anders over. Als je een gezond persoon bent kan je die hitte waarschijnlijk wel handelen....maar niet iedereen kan dat.
Ik heb het in de winter ook altijd veel kouder dan vroeger. Ik denk dat het hier ook komt door de hartmedicatie (amlopedine) of longmedicatie.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:42 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Ik heb het met de winter. Sinds ik bepaalde medicatie slik voor mijn hart is kou echt wel een ding geworden.
Persoonlijk ben ik wel blij met de warmte, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die er niet goed tegen kunnen.
Had het meer over de zon dan 35 graden met 50% LV.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:34 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Dit weer is uiteraard niet gezond. Er kleven allerlei gezondheidsrisico's aan hitte. Dat is echt wel bewezen.
Sowieso wat is de definitie van een gezonde temperatuur?
In principe kan je beter functioneren met een graad of 20 dan met een tropische 30. En met toenemende warmte kunnen mensen last krijgen van b.v. hittestress, longklachten (astma) etc etc.
Jij kiest bewust voor Spanje, het is komende dagen Zuid Spanje in Nederland!quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Deze man
Fair, fair.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij kiest bewust voor Spanje, het is komende dagen Zuid Spanje in Nederland!
Dan post ook eens niet-sarcastisch. Zou helpen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
OMG dude.... overdrijven is ook een kunst. Dacht dat je wel wat kon hebben.
Ja ik ben nu en dan een sarcastisch figuur, so what... je lokt het ook gewoon uit met je manier van posten soms, ik ben niet de enige die dat heeft benoemd.
Die combinatie is ruk idd. Dauwpunt komt morgen plaatselijk tot 24 graden...dan zwem je in de kleding die je nog aan hebt.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Had het meer over de zon dan 35 graden met 50% LV.
Ik vind het buiten ook echt helemaal ruk nu, maar het is pas dag 1 en makkelijk te ontlopen omdat het binnen nog koel is.
Tuurlijk is lekker veel zon gezonder dan altijd regen. Niemand gaat dat ontkennen. Je had het echter over 'dit weer', daarbij is de temperatuur en hogere LV natuurlijk een nogal significante factor deze dagen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Had het meer over de zon dan 35 graden met 50% LV.
Ik vind het buiten ook echt helemaal ruk nu, maar het is pas dag 1 en makkelijk te ontlopen omdat het binnen nog koel is.
Dankjewel. Hitte is ook niet erg maar die luchtvochtigheid.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fair, fair.
ik ben ook solidair met jullie hoor, zie mijn post #104
Eerste stop Eibsee?quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:51 schreef INViCTuS het volgende:
Vriend van mij gaat vanavond 20 uur starten met de ZUT100 met dit weer. 166 km en 8200 hoogtemeters
Lokaal 22 idd. Verder 23 en 24.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Dankjewel. Hitte is ook niet erg maar die luchtvochtigheid.![]()
Ik zie dauwpunten van 22 graden voor komende dagen, dat zal lokaal zijn maar alsnog zal het voor de meeste mensen zeer oncomfortabel aanvoelen.
En die zon is echt niet gezond met deze hitte. Goed smeren is wel een vereiste.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tuurlijk is lekker veel zon gezonder dan altijd regen. Niemand gaat dat ontkennen. Je had het echter over 'dit weer', daarbij is de temperatuur en hogere LV natuurlijk een nogal significante factor deze dagen.
De zon mag van mij best blijven, graag zelfs. Alleen de temperatuur zie ik graag door de helft gaan.
quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dan post ook eens niet-sarcastisch. Zou helpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ja hier ben ik gewoon echt veel veel beter op mijn plek dan in NL, en dat is persoonlijk uiteraard, ik weet dat iedereen weer anders is in zijn/haar voorkeuren.
Ik denk overigens niet dat jij niet op je plek bent waar je woont hoor, dat is niet waarom ik dit nu allemaal opschrijf. Je hebt het zwaar met de 'relatief' korte periode van het jaar waarop het echt heet kan worden, en daar kan je nu eenmaal niet zoveel aan doen. I get it.
Zo.... einde niet sarcastische, therapeutische zelf-reflecterende post.![]()
![]()
Zwembad van de buren.quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:27 schreef THEFXR het volgende:
De was was nog niet droog, komt dat door het dauwpunt of hoge LV?
Goh, zeg het nog eens duizend keer.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat verschilt dus per persoon. Liever heb ik gewoon zon en een graad of 15-20.
Maar als ik dan toch moet kiezen.. dan maar regen/grijs ipv benauwde hitte.
Ze waarschuwen nu wel andersquote:Op donderdag 18 juni 2026 16:38 schreef Haags het volgende:
Kan niet anders dan dat er morgen code oranje gaat komen. De vraag is alleen nog even waar precies.
In Vlaams-Brabant is het al aangekondigd.quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:38 schreef Haags het volgende:
Kan niet anders dan dat er morgen code oranje gaat komen. De vraag is alleen nog even waar precies.
Code oranje ook als Nederland voetbalt. Mooi man.quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:38 schreef Haags het volgende:
Dat is zaterdagquote:Op donderdag 18 juni 2026 16:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Code oranje ook als Nederland voetbalt. Mooi man.
Klopt wel waarschijnlijk..was ook net klaar met spelen in ons zwembad en toen was de achterbuurvrouw helemaal nat...quote:
Dit is geil.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:04 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Klopt wel waarschijnlijk..was ook net klaar met spelen in ons zwembad en toen was de achterbuurvrouw helemaal nat...
Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die denken dat ik regen boven zon kies.quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Goh, zeg het nog eens duizend keer.
We weten het nu wel hoor.
quote:Op donderdag 18 juni 2026 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar goed: Niet sarcastisch: Ik weet van mezelf, en dit heb ik ook echtwel eens eerder in de DASOO reeks gemeld, dat ik zwaar last heb van "SAD" (het is ook sad haha-hihi), ofwel winterdepressie.
Hitte > is eerlijk gezegd ook niet mijn ding (ook wel eerder gezegd geloof ik).
30+ prefereer ik ook niet, maar... ik kan er idd wel redelijk goed tegen en ik word er niet sacherijnig or neerslachtig van.
Datzelfde kan ik absoluut niet zeggen van (langdurig) bewolkt/regenachtig weer i.c.m lage temperaturen. Daar ga ik enorm slecht op, en dat weet ik ook gewoon van mezelf. Dat fuckt gewoon direct met mijn humeur, en flink ook. Mijn vrouw heeft het ook meermaals beaamd, je had gewoon hier geboren moeten worden. Dit klimaat en landschap past bij jou.Het landschapsgevoel snap ik heel goed hoor. Heb ik ook met de Alpen vs Nederland. Hier is gewoon amper wat echt moois. Dan voel ik me wat dat betreft wel meer thuis in Oostenrijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ja hier ben ik gewoon echt veel veel beter op mijn plek dan in NL, en dat is persoonlijk uiteraard, ik weet dat iedereen weer anders is in zijn/haar voorkeuren.
Ik denk overigens niet dat jij niet op je plek bent waar je woont hoor, dat is niet waarom ik dit nu allemaal opschrijf. Je hebt het zwaar met de 'relatief' korte periode van het jaar waarop het echt heet kan worden, en daar kan je nu eenmaal niet zoveel aan doen. I get it.
Zo.... einde niet sarcastische, therapeutische zelf-reflecterende post.![]()
Mocht ik over 20 jaar nog leven, woon ik vrijwel zeker in de Alpen ergens.
Goede post![]()
Wat mag betreft mag hij een lintje.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:11 schreef Pisces29 het volgende:
Heerlijk weertje. Zon, briesje.![]()
Reed vanochtend langs een appartementencomplex wat wordt gebouwd. Op het dak (10 hoog) stond een bouwvakker in een boxershort.![]()
/whynot
Neen, ik weet dat je zon altijd boven regen verkiest.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die denken dat ik regen boven zon kies.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 18 juni 2026 17:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Neen, ik weet dat je zon altijd boven regen verkiest.
Ik weet ook dat je snijdende en bijtende kou icm een striemende deprimerende noordwester verkiest boven happy go lucky partyweer!
Perfect meloenenweer nu ook
Klopt.quote:
Eindelijk een beetje een normaal tijdstip voor veel mensen. Zaterdagavond 19.00 dat gaat gepaard met veel bbq's en zulks. Maar dan zal het wel meevallen qua noodweer. Vooral morgen zal het losgaan.quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Code oranje ook als Nederland voetbalt. Mooi man.
Het Nederlandse landschap vind ik relatief saai! Ben ook nog nooit van m'n leven in de zomer op vakantie geweest in Nederland.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het landschapsgevoel snap ik heel goed hoor. Heb ik ook met de Alpen vs Nederland. Hier is gewoon amper wat echt moois. Dan voel ik me wat dat betreft wel meer thuis in Oostenrijk.
Mocht ik over 20 jaar nog leven, woon ik vrijwel zeker in de Alpen ergens.
Goede post
In mijn appartement kan ook geen ietsiepietsie zonlicht binnen komen omdat ik alles heel zorgvuldig heb dichtgemaakt.quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:23 schreef Twieki het volgende:
Ah, de zoveelste discussie over te warm, te koud... Het oerhollandse geklaag over het weer is weer begonnen.![]()
Ik kamp met een hoge bloeddruk, beroerde longen en andere lichamelijke ongemakken. Dit drukkend hete weer is dus niet goed voor me. Dan maar aanpassen: Airco staat aan sinds 5.00u vanmorgen, woningbreed zonnescherm hangt volledig uit op het zuiden, en verder gewoon wat filmpjes / series kijken en rustig aan doen.
En daarom ben ik team #Geschiedkundige trouwens. Vind dit helemaal niks, en het belemmert me in mijn bezigheden. En zo zullen er velen zijn.
Ik zal ook nooit begrijpen wat mensen leuk vinden aan dit weer. Het is kneiterheet, enorm drukkend en ik hoor hier mensen zeggen dat ze lekker aan 't klussen zijn. Echt wtf? Da's absoluut niet gezond. Succes met je hitteberoerte. Ja, zelfs als je volledig gezond bent, kan je dat vanuit het niks krijgen.
Mogelijkquote:Op donderdag 18 juni 2026 17:48 schreef Dutch_view het volgende:
Marc Putto heeft het over morgenavond "ongekende orkaanrukkers"
En 40 graden!quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:48 schreef Dutch_view het volgende:
Marc Putto heeft het over morgenavond "ongekende orkaanrukkers"
*checkt buienradar*quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:36 schreef Haags het volgende:
De zon is weg hier aan de kust. De lucht is dreigend. Wat staat ons te wachten jongons
Oeh nat op komst in het westen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*checkt buienradar*
Een lading water.
Hier in het zuiden van N-Brabant 2 druppelsquote:Op donderdag 18 juni 2026 19:19 schreef Nattekat het volgende:
In het noorden van Frankrijk is er nu een intens heftige stortbui.
https://www.estofex.org/quote:A level 2 was issued for far NE France into Belgium/the Netherlands and far NW Germany mainly for severe/damaging gusts and large to isolated very large hail but also for heavy rain.
het viel hier vandaag wel mee in Katwijk, hoewel toch verbrand enzo.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:27 schreef tesssssssss het volgende:
Nou, ik heb nog nooit meegemaakt dat zelfs mijn huisartsenpraktijk waarschuwt voor extreme hitte.
...en nu wel.
Ik woon ook in Brabant.
Tandjes...quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:27 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is er!
[..]
https://www.estofex.org/
Hier iets over de 30quote:
Alleen duidelijk hobbyistquote:Op donderdag 18 juni 2026 19:25 schreef kree het volgende:
kijken jullie ook deze?
Hij doet het onwijs leuk moet ik zeggen
Bekijk deze YouTube-video
kwam van de week pas achter dit kanaal, maar best goeie uitleg moet ik zeggen.
En die live stream is leuk
ja, maar vind dat ie het wel goed uitlegt enzo, iig is ie heel enthousiast en hou daar toch wel van.quote:
Dit is echt lang geledenquote:Op donderdag 18 juni 2026 19:27 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is er!
[..]
https://www.estofex.org/
ik heb ooit eens heeeeeeeel lang terug een filmpje gepost vanaf hier met mijn hypermoderne 0,3 Mp camera.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is echt lang geleden
Ik weet niet eens meer wat de laatste lvl2 was.
Onweer des doods wssquote:Op donderdag 18 juni 2026 19:55 schreef THEFXR het volgende:
Dus morgen bloedheet en storm met orkanen, lekkere hoge LV, ademen door een rietje.
hij heeft dat genoemd volgens mij in de live stream...quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:20 schreef Nattekat het volgende:
Ben wel benieuwd naar die site voor live beelden die ie gebruikt. Ben al een tijdje op zoek naar een betere buienradar.
hij gebruikt https://web.weatherwise.appquote:Op donderdag 18 juni 2026 20:20 schreef Nattekat het volgende:
Ben wel benieuwd naar die site voor live beelden die ie gebruikt. Ben al een tijdje op zoek naar een betere buienradar.
tornado hunters. Hahahaha. naja zover krijgen we niet hier in de EU nog voorlopig denk ik.quote:
Het apje wat ik gebruik is doorgaans vrij conservatief maar zelfs die geeft voor morgen en maandag 35°C aan.quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Op een weerapp zag ik voor volgende week strak blauw met zon en elke dag >34C
nouja de meeste gaven aan voor hier 32 graden ook hier in Katwijk. En dat is het niet geworden eigenlijk?quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het apje wat ik gebruik is doorgaans vrij conservatief maar zelfs die geeft voor morgen en maandag 35°C aan.
mwah zo is het toch helemaal niet? denk meer enthousiast over beetje extreem weer?quote:Op donderdag 18 juni 2026 20:56 schreef Twieki het volgende:
Allemaal mensen hier die denken dat de wereld vergaat, belachelijk. Succes met jullie sneue leven verder.
Dauwpunt gaat omlaag, ik ben tevreden.quote:Op donderdag 18 juni 2026 21:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nieuwe pluim blijft ook mokerheet. Wat een ellende.
Laagste temperatuur tot woensdag is 31 graden ofzo. Ik ben laaiendquote:Op donderdag 18 juni 2026 21:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dauwpunt gaat omlaag, ik ben tevreden.
Ohne ende.... kunnen maar zo 10-12 dertigers op rij wordenquote:Op donderdag 18 juni 2026 21:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nieuwe pluim blijft ook mokerheet. Wat een ellende.
De Bilt trollt hem nog wel.quote:Op donderdag 18 juni 2026 21:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ohne ende.... kunnen maar zo 10-12 dertigers op rij worden
[ x ]
Van 14 dagen vooruit kun je misschien nog niet zoveel zeggen qua betrouwbaarheid, maar zelfs in die verwachting blijft het heet. Aldus weerplaza.quote:Op donderdag 18 juni 2026 21:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Laagste temperatuur tot woensdag is 31 graden ofzo. Ik ben laaiend
Toon een beetje empathie! Minder dan tien jaar geleden was je er zelf een.quote:
quote:Op donderdag 18 juni 2026 21:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Laagste temperatuur tot woensdag is 31 graden ofzo. Ik ben laaiend
El Nino kom d´r maar inquote:Op woensdag 17 juni 2026 09:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
Smerige periode is aangebroken. Mokerheet de komende twee weken waarschijnlijk dus.
Die komt later pasquote:
heb hier btw goed spulletje voor van mijn werk ook voor teken enzo. of het heel handig is om in te ademen vraag twee.quote:
Net een half uurtje te lang de ramen open gehad (Had niet veel effect) Dan maar eerst een halfuur op muggen jacht, maar je mist er altijd 1 of 2quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |